Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Ons NAC bevestigt afwijzing door aandeelhouders

Coöperatie Ons NAC, de enige kandidaat koper die publiekelijk bekend is, heeft vanavond gereageerd op het artikel in BN/De Stem van deze ochtend. Ons NAC bevestigt daarbij dat hun bod is afgewezen.

Arjen van Nuland, bestuurslid van de coöperatie stelt:

“Uit de afwijzing van het bod van Ons NAC en uit de berichtgeving in de media kunnen we opmaken dat andere kandidaat-kopers zich hebben gemeld, blijkbaar met een nog beter plan voor NAC Breda. Wij juichen dat uiteraard toe en zijn ook bereid om in het belang van de club samen te werken met andere partijen en NAC maximale slagkracht voor de toekomst te bieden.”

In het uitgezonden persbericht ontkracht Ons NAC dat het bedrag van 1,5 miljoen dat in de krant stond klopt:

“De uitingen die over Ons NAC in de media zijn verschenen onvolledig en gedeeltelijk onjuist. Met name de genoemde bedragen komen niet overeen met het voorstel en de afgegeven garanties van Ons NAC. “

Ons NAC lijkt erop te rekenen dat wanneer de Stichting NOAD de door de aandeelhouders handpicked kandidaat koper niks vindt de coöperatie opnieuw een kans krijgt, en zal daarom doorgaan met de werkzaamheden:

Als vanzelfsprekend zal Ons NAC het proces nauwlettend blijven volgen en waar mogelijk de nodige hulp en steun blijven verlenen voor een goede overdracht van de club. Ons NAC blijft dan ook doorgaan met het uitwerken van haar plannen. Indien de mogelijkheid zich voordoet alsnog in te stappen, dan wel op andere wijze van dienst te kunnen zijn, dan is zij daartoe bereid.

 

Mooie woorden, maar ze liggen er gewoon uit. Wel voldoende middelen, maar geen zin om de zakken van de zittende aandeelhouders te vullen. Een keuze, misschien niet de meest strategische, maar wel eentje waar ze zich nog mee kunnen vertonen. De aandeelhouders riepen telkens ‘Het beste voor NAC’, dus is er blijkbaar een partij die bereid is om meer dan 8.5 miljoen in de exploitatie te stoppen.

Er is dus meer geboden dan de krant suggereert en blijkbaar hebben de grote drie er belang bij dat ze de supporters van zich af konden schudden. Zodat in alle rust een partij er met de aandelen vandoor kan gaan. De druk op de Stichting NOAD groeit gestaag. Elke koper zal de rechten van het gouden aandeel ter discussie stellen. Als wij Videoland waren zouden we de rechten alvast kopen, zet de cola en popcorn maar klaar!

31 comments on “Ons NAC bevestigt afwijzing door aandeelhouders”

  • harry b.d.

    6 september 2021 - 22:13

    De 4 van NOAD zijn nu zwaar chantabel en staan onder een druk die zij nooit verwacht hadden. Dat wordt natuurlijk niks. Die gaan iets moeten verzinnen om hun rol te marginaliseren want als zij straks JA zeggen tegen een hufter van boven de rivieren zonder enige binding met NAC maar met het hoogste bod voor de aandeelhouders dan breekt geheid de pleur#s los.

    076 moet zich gewoon distantiëren van deze meuk en niet meegaan in de geconstrueerde gekte om een irrealistisch bod op de aandelen te doen, ten koste van de club.

    Dit gedrag van de 3 bezitters was te verwachten, zo gedroegen zij zich ook in het verleden. Zij vinden dat zij midden in deze zwijnenstal eisen kunnen stellen.

    Teiltje!

  • harry b.d.

    6 september 2021 - 22:23

    Dit cynische en sinistere spelletje over de rug van ons NAC moet onmiddellijk stoppen!

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 09:24

    Het is inmiddels 7 september (!), dit was 12 weken geleden:

    ‘Bij een club, waarbij dit soort exorbitante en kwalijke praktijken niet als volstrekt onacceptabel worden benoemd en het risico in zich dragen om te verworden tot norm, voelen wij ons niet meer thuis. Daarom hebben wij besloten om met onmiddellijke ingang al onze financiële betrokkenheid bij NAC Breda te beëindigen. Dit houdt onder meer in dat wij, de drie grootaandeelhouders, onze aandelen te koop zullen aanbieden. Over de manier waarop dit gebeurt zal nadere berichtgeving volgen.’

    De rancune en hufterigheid spat van dit bericht af. Er is sindsdien geen woord meer doorgekomen van de 3 over het verkoopproces. Via-via wel, maar natuurlijk niet met open vizier. Want zo zijn ze, achterkamertjes en wijzen naar anderen. Niks hebben ze gepresteerd, de boel volledig aan gort met een 15e plek in de KKD als gevolg.

    Prov. Alicante, licht bewolkt, 26 graden al.

  • Ivo

    7 september 2021 - 10:45

    Ons NAC/076 vond ik niet een heel sterk verhaal. Er wordt wat eenmalig geld bij elkaar geharkt en een ingewikkelde constructie bedacht met (te) veel partijen, en ook verschillende soorten partijen, die instappen. Daar ga je het niet mee redden. Te ingewikkeld en financieel te onzeker.

    Ik hoop dat er bij de 5 overgebleven partijen er één zit die structureel kan en wil investeren, met een duidelijke en eenvoudige eigendomsstructuur.

  • M

    7 september 2021 - 11:53

    Erg benieuwd hoeveel afslag op de bieding het DD nog zal betekenen. Een aankoopprijs van 5-6 miljoen is niet rond te rekenen voor een partij die op rendement gericht is.
    Misschien krijgen de aandeelhouders nog spijt dat ze Ons NAC bruut hebben afgeserveerd.

  • Optimist

    7 september 2021 - 12:40

    Het tekent het amateurisme van “Ons NAC” dat ze uit zijn gegaan van de intrisieke aandeelhouderswaarde, terwijl het bij NAC uiteraard vooral om de verwachtingswaarde gaat. Waarom zou je er anders een veelvoud van de intrisieke waarde in investeren, dat slaat nergens op.

    Mijn verwachting, net als van de meesten, is dat NAC een stabiele subtopper in de ere kan worden. In ieder geval is van Seumeren, die de nodige kennis en ervaring op dit gebied heeft, dat met me eens.

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 13:06

    Optimist – iedere partij die daadwerkelijk met een irreëel bod op de aandelen komt en daarna plotseling minder te investeren heeft in de club kan en mag niet serieus genomen worden. Waarom deze wanbeleiders en mismanagers vergulden, leg dat eens uit? Ze hebben de boel in 8 jaar volledig naar de ratsmodee gekegeld.

    Het is rancune en hufterigheid, geen cent naar de aandeelhouders, alles naar de club!

  • Jappie

    7 september 2021 - 13:08

    Waarom amateurisme? Uitgangspunt was “het beste voor NAC”. Dit betekent zoveel mogelijk nieuw geld naar de club en het oude geld tegen de huidige waarde betalen. Dan is gezien de jaarrekeningen van afgelopen jaren 1,5MIO nog best een redelijke prijs.

    De verwachtingswaarde is in voetbal simpelweg niet te voorspellen. Enige wat je kunt doen is geld vrij maken om een goede organisatie weg te zetten met een goed meerjarenplan, waarbij het in de KKD sowieso gaten vullen blijft, tenzij je een gelukje alla Van Hecke hebt. Maar dan moeten de groeibriljantes wel rapido vastgelegd worden.

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 13:09

    Ivo/M – Project 076 had zeker nadelen. Het was iets teveel een moeilijk gedrocht, iets te veel lichtgewichten in de groep. Maar ze probeerden wel een brede achterban te mobiliseren en dat siert ze.

    De huidige overgebleven partijen hebben daar schijt aan, dat weten we nu al. Dat wordt een heel onsympathiek verhaal. Reden: de huidige bezitters eisen het onderste uit de kan voor hen zelf.

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 13:10

    Jappie – EUR 1.5 mio voor deze aandelen is echt het maximum, eerder EUR 1 mio.

  • Portugeese Naccer

    7 september 2021 - 13:57

    Ik ben wel benieuwd naar die NDA. M’n e-mailadres is bij de Ratdactie bekend …

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 14:04

    Portugees – welke idioot tekent er een NDA met 50K boeteclausule?

  • Ivo

    7 september 2021 - 15:56

    @Harry
    Je kent de overgebleven partijen niet, dus de vraag is maar net hoe onsympathiek dat wordt.
    Qua aandelen – het is wat de gek er voor geeft. Die 5 partijen hebben blijkbaar meer geboden, maar kunnen misschien ook meer in NAC investeren. Het is koffiedik kijken.

    Bij mij zit het glas nog steeds halfvol – ik ben al lang blij als deze impasse voorbij is en we weer vooruit kunnen kijken.

  • Fratelli

    7 september 2021 - 16:16

    Je betaalt natuurlijk niet voor iets wat nu waard is maar je betaalt voor de potentie. De beurswaarde van Apple is nu 2 biljoen omdat beleggers de potentie zien, niet omdat het 200x (of zo) de winst waard is.

    Daarnaast is het natuurlijk maar wat de gek er voor geeft, vergelijk het maar met de huizen markt. Het is voor de aandeelhouders een ideaal moment om te kopen; zij zijn van het gezeik af, wsl is er in deze markt wel een partij die zoveel betaalt dat zij hun geld terug hebben en zij hebben 8 jaar gratis op het pluche gezeten.

    Ik geloof niet in supporters participaties, veel te veel gedoe en emoties. Een duidelijke baas die de lijnen uitzet werkt het beste bij volksclubs (vd Herik bij Feyenoord, v. Seumeren bij Utrecht en ja zelfs Munsterman bij Twente)

  • harry b.d.

    7 september 2021 - 17:31

    Het latente verlangen naar die ene sterke man die het allemaal wel even komt fixen is net zo begrijpelijk als onrealistisch. Dan was die de laatste 8 jaar ook wel langsgekomen, toen er nog veel hogere biedingen werden gedaan. Nu hebben zij de club compleet laten vallen en is het een schot in de eigen voet. De hoofdprijs die zij willen kunnen ze vergeten.

  • TheBeek

    7 september 2021 - 22:03

    Dat de mensen die jaren terug ons gered hebben van de ondergang nu hun geld terug willen is niet meer dan logisch.

    Alle centimenten ten spijt ik ben het circus met geblesseerde, transfervrije en niet fitte spelers wel beu.

    Laten we alsjeblieft iemand met doekoes accepteren zodat we gewoon normale, fitte, niet geblesseerde spelers kunnen halen.

    In de huidige voetbalwereld heb je iemand met kapitaal gewoon nodig!!

    Het lijkt wel of sommige hier nog 10 jaar naar Nac – Helmond sport willen kijken.

  • JeroenvZijp

    8 september 2021 - 08:22

    Ook vandaag een bevestiging in de krant. Project076 heeft een paar babbelaars in haar midden die volgens Blanco onafhankelijk van elkaar de hoogte van het belachelijk lage bod bevestigen. Zeker belachelijk als je het proces in ogenschouw neemt.

    Een kleine voorbode van hoe het gaat met zo’n collectief. Te veel mensen betrokken, te veel lijntjes, te veel belangetjes, te veel gelek naar de pers. Straks zijn ze weer eensgezind als er een gezamenlijke vijand is. Samen breken gaat hier beter dan samen bouwen.

  • harry b.d.

    8 september 2021 - 09:34

    Het is inmiddels 8 september en het gaat alleen nog maar over het wangedrag van de clubbezitters.

    Bd onthulde al eerder dat het zo zou gaan lopen. De Rancuneuzen hebben geen enkele boodschap aan de “supportertjes”. Zij eisen een belachelijk bedrag voor hun wanprestatie. Maar niemand moet daar op ingaan.

    Het uithuilen in de pers door Project 076 vertoont trekjes van het debakel met Hart voor NAC. Blijkbaar hadden ze niks in handen tegen van Aalst, van Weelde en Burema. Geen leverage. Geen stok achter de deur. Zo konden zij eenvoudig genegeerd worden.

    Maar ook het gedrag van de kleintjes moet niet onderschat worden, die tegelzetters en proleten die met twee tonnetjes doen alsof de club van hen is. Daar zit ook bijzonder weinig flexibiliteit.

    Maar goed, wie niet in de gaten heeft dat wanpresteren niet beloond kan worden komt van een koude kermis thuis. “Geheimhouding” is hun grootste goed, aan transparantie hebben zij altijd al een grafhekel gehad. Die 3 à 4 miljoen in de begroting die “unaccounted for” is blijft steken. Het zijn de lijken in de kast. Een ophoping vanuit het verleden en nieuwe rampspoed. Afkoopsommen, afschrijvingen, oninbare troep en andere donkere verplichtingen etc.

    Marina Alta, ontbijt op de naya, 25 graden.

  • Nostradamus

    8 september 2021 - 10:13

    Harry b.d. Ik ga u voordragen voor de glazen-bol-award voor uw hele oeuvre.

  • Sjak

    8 september 2021 - 10:57

    -Nostradamus- Een geweldig eer voor Harry, hij heeft ondanks alle retoriek het vaak bij het juiste eind.
    In de jaren 80 heb ik dat boek van Nostradamus gelezen en die had wat meer woorden nodig.
    Maar ff ontopic, het grote wachten is begonnen. Alles wat hier word gezegd zijn voor beschietingen.
    We gaan het zien.

  • 10Diego

    8 september 2021 - 12:23

    @harry,

    Ja stelt wellicht terecht dat wanbeleid niet beloond moet worden met een hoge prijs voor de aandelen. Ik vermoed op basis van het persbericht waaruit jij hier boven citeerde, dat de aandeelhouders van mening zijn dat zij wangedrag niet moeten belonen met het voor een appel en een ei van de hand doen van de aandelen.

    ‘Bij een club, waarbij dit soort exorbitante en kwalijke praktijken niet als volstrekt onacceptabel worden benoemd en het risico in zich dragen om te verworden tot norm, voelen wij ons niet meer thuis.’

    Een patstelling waar je niet uit gaat komen vrees ik. Of er daadwerkelijk sprake is van wanbeleid en wangedrag is perceptie. Die is bij beide partijen totaal verschillend, maar cadeautjes kun je vergeten.

  • harry b.d.

    8 september 2021 - 12:42

    10 – bd is van mening dat dit project “verkoop club” volledig mislukt is en moet stoppen.

    Dat er mensen zijn die niets zien in het erbij betrekken van de achterban in de nieuwe set-up (en niet op die nepmanier zoals nu met van Poppel en Likraad) is bekend, maar het is de enige weg.

    Een nieuwe kapitalist, een nieuw clubje geldwolven zonder historie en feeling met ons NAC, schei uit zeg. Dat wordt de horror. Dit gekloot van de drie heeft ons nu al ca. 5000 toeschouwers per wedstrijd gekost, met een nieuwe afstandelijke partij gaan we snel onder de 10.000 per wedstrijd terechtkomen.

    Promotie is een must, helaas hebben de eigenaren, RvC en directie daar geen oog meer voor, zij kregen het opnieuw niet voor elkaar. Adiléhou is net klaar met zijn 5 minuten tegen Congo en kan in theorie vandaag weer trainen, na een rondje Madagascar Benin. Te gek voor woorden.

  • JeroenvZijp

    8 september 2021 - 13:40

    @harry

    Kan toch nooit de enige weg zijn. Het is in 67 jaar betaald voetbal in Nederland nog nooit gedaan en zou het enige redmiddel voor NAC zijn?

  • harry b.d.

    8 september 2021 - 14:03

    Jeroen – resultaten uit het verleden etc. Je zou verwachten dat deze lieden de club hadden ontwikkeld en klaargezet voor de volgende fase, quod non. Sterker nog: geen voetbaltechnische man in de RvC, geen TD, geen enkel plan en visie op de core business. Dat is stuitend, echt ongelooflijk.

    Je moet dus wat anders dan waarmee zij ons NAC de afgelopen jaren in bekoring hebben geleid.

    Verlos ons van het kwade.

  • Ivo

    8 september 2021 - 18:15

    @Harry

    Het stoppen van de verkoop verlengt alleen maar de impasse, met 20 aandeelhouders die niet op één lijn zitten. Als Pietje niet bijstort dan doet klaasje het ook niet, en als Klaasje bijkoopt dan verwateren de aandelen van Pietje. Dat geneuzel is een doodlopende weg en moet heel snel stoppen.

    En ja, liefst 1 iemand achter stuur, wie betaalt, bepaalt, is gewoon een prima uitgangsprincipe. Poolse landdagen en nog meer verschillende stakeholders met invloed, nee dank u.

  • Braze

    8 september 2021 - 20:25

    Al vanaf 2013 is Crossminds betrokken bij de herstructurering van NAC. Zij hebben in een lang traject er mede voor gezorgd dat NAC weer zwarte cijfers schreef. Het is vanaf het begin de bedoeling geweest dat wanneer NSC weer financieel gezond was en door promotie naar de Ere een aantrekkelijke club voor investeerders dat de boel verkocht zou worden en de grote 3 en de kleintjes hun geld terug zouden krijgen.
    Helaas gooide het drama van en door Steyn en Manders roet in het eten.Nu is er bijna sprake van een gedwongen verkoop. De aandeelhouders hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk van hun geinvesteerde kapitaal redden. Winnaar: Crossminds

  • harry b.d.

    8 september 2021 - 21:29

    Braze – welke reorganisatie? Die van Edelenbos? Eisenga?

  • harry b.d.

    9 september 2021 - 10:17

    “Ton is misbruikt om mensen rustig te houden” – wat een dramatische quote van PvH in de podcast. Man man man. De bron van alle kwaad, de 2 P’s, BndVuilspuiters, Oud Fascistisch NAC, de supportertjes, het komt weer allemaal voorbij.

    PS – een Amerikaanse private equity partij zoals bijvoorbeeld de North Sixth Group doet zoiets volgens het boekje. Goed onderzoek, vervolgens volle bak met een strakke continuing story de achterban erbij betrekken en stevig investeren in een goede sfeer. Campobasso, Ascoli zijn al omhoog aan het komen, je ziet het gebeuren.

  • harry b.d.

    9 september 2021 - 10:30

    Opleidingsvergoeding voor Sydney zal inmiddels toch wel binnen zijn, nietwaar Manders?

  • Braze

    9 september 2021 - 11:53

    @Harry BD Zie website Crossminds bij hun projecten. Hun betrokkenheid bij de herstructurering van NSC sinds 2013 wordt breed uitgemeten.
    Dat niet alles volgens plan is verlopen is wel duidelijk. Vooral het aanstellen van niet capabele figuren is NAC duur komen te staan.

  • harry b.d.

    9 september 2021 - 12:22

    Braze – incapabele figuren, het zijn twee snel uitgesproken woordjes met de meest verstrekkende gevolgen. Bd is zelf commissaris en Geschäftsführer en kent het klappen van de zweep. Verkeerd personeel is gewoon dodelijk. Dat mag je nooit laten gebeuren. Deze aandeelhouders hebben waardeloos werk geleverd en daarnaast en vooral dramatische RvC’s samengesteld. Gielen, van Baal, hou op zeg. Voor deze lieden heeft bd uitvoerig gewaarschuwd. Drie keer niks, met als ultieme consequentie dat de club aan de rand van de afgrond staat.
    Incompetent personeel, dat kun je gewoon niet maken. Bd onthulde al eerder dat voor deze aandeelhouders alleen nog desperado’s en psychopaten wilden werken. Van Gieske tot Smulders. Van Rutjes tot Goetzee. Van VDA tot Peter 100% fit Hyballa. Vd Aat die niet kwam en Eisenga die helaas wel kwam. Het is gewoon vreselijk geweest. En dat heeft ontzettend veel geld gekost, het bredaas chagrijn is flink gegroeid.

    Uitzicht op Cumbre del Sol, 31 graden.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
517 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny130thump
wanny108thump
wanny59thumb
wanny90thump
wanny105thump
wanny58thumb
wanny45thumb
wanny121thump
wanny93thump
wanny120thump
wanny64thumb
wanny127thump
wanny109thump
wanny85thump
wanny106thump
wanny65thumb
wanny117thump
wanny94thump
wanny124thump
wanny112thump
wanny96thump
wanny88thump
wanny113thump
wanny107thump
wanny122thump
wanny98thump
wanny39thumb
wanny91thump
wanny55thumb
wanny103thump
wanny48thumb
wanny123thump
wanny52thumb
wanny118thump
wanny77.2thump
wanny111thump
wanny63thumb
wanny44thumb
wanny99thump
wanny126thump
wanny102thump
wanny46thumb
wanny77thump
wanny50thumb
wanny49thumb
wanny53thumb
wanny92thump
wanny125thump
wanny71thump
wanny87thump
wanny80thump
wanny119thump
wanny56thumb
wanny47thumb
wanny104thump
wanny128thump
wanny54thumb
wanny129thump
wanny57thumb
wanny100thump
wanny110thump
wanny41thumb
wanny116thump
wanny101thump
wanny61thumb
wanny42thumb
wanny114thump
wanny115thump
wanny62thumb
wanny95thump
wanny43thumb
wanny60thumb
wanny97thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Plaatsing scorebord (2004)
Uitvaart JP (2005)
NAC-Ajax 2001
Eindhoven uitvak (2016)
Darttoernooi 2004
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Hein (2011)
Los Muchachos del Breda (2006)
Viaductversiering (2003)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Cambuur uit (2014)
MVV - NAC (2015)
Schilderij (2017)
Heerenveen uit (2015)
Raise your flag (2021)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Fuik Oss 1999
megavlag locos 2013
NAC Museum (2002)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Newcastle (2003)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Stilbo tours (2010)
De vaste opstelling (2016)
Troyes (2002)
Rat van Elf (2017)
Bingo Bier (2010)
NAC Volendam (2004)
Glapje (2014)
troyesnac (2002)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Fear spandoek (2016)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Rat van elf trommels (2008)
Zwemcombi Volendam (2016)
NAC gered (2002)
Den Bosch NAC (1993)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
NAC AZ 2001
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
NEC - NAC op P5 (2017)
Bloemstuk SLM (2003)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Paulitoernooi (2007)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Afscheid van As (2002)
Utrecht bus uit (2004)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Gepromoveerd (2017)
Bus uitzwaaien (2017)
Jong geleerd (2017)
Volle bak bij NAC (2015)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Pilaarplezier (2014)
Willem II uit (2004)
Eupen - NAC (2015)
Emotie na de promotie (2017)
Kapan (2009)
Nieuw gazonnetje (2008)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Groningen - NAC (2014)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Spakenburg uit (2014)
Pannen vol Paella
Stad zonder karakter (2001)
NAC PSV (2001)
Volendamse Dijk (2019)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
30 bier (2002)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Vlag halfstok (2001)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
De Koel (2016)
Maradonny spandoek (2010)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Uitgeteld (2007)
Stop het wanbeleid (2002)
Liever dan (2004)
Oude NAC Museum (2002)
Dubbeldekker (2011)
NAC RBC vol stadion (2003)
UWD Black (2004)
Doekenfeest (2014)
Altijd naar NAC (2019)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Vieze rockers (2001)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Huldiging (2017)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Another day at the office (2013)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
No pyro no party (2008)
Forummeeting (2004)
Zundert NAC (2004)
NAC Tattoo lip (2014)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Terugkomst Pierre (2005)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
BN de Stemmingmaker (2011)
Gele rook (2016)
NAC - Vitesse (2001)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Museumavond (2012)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
willem2doekske 2004
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Vitesse uit (2004)
Stadionverherbouwing (2010)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Stiltegebied (2005)
SLM ramp herdenking (2003)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Hamburg (2008)
Megavlag (2017)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
B-Side (2016)
NAC muts (2015)
stickercultuur-(2012)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Bus uitzwaaien (2014)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
UWD yellow (2007)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Bouw Stadion (1994)
Brabantse nachten (2004)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Eerste BSR-Redactievergadering
Open dag (2014)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Bouwtekening stadion (2001)
Al together now streaker (2002)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Maxime (2015)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Forummeeting in de Pint (2004)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
TitaNAC (2013)
Annie terug (2004)
It's for Dominique (2012)
Achilles uit (2016)
NAC Donar (2001)
Doortje (2013)
Nieuwe grasmat (2013)
A-jeugd wint de beker (2011)
Making of Megadoek (2012)
NAC basketbal Conesco (2001)
Groningen - NAC (1994)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Vierwielercombi (2008)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Graffiti (2013)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Feyenoord-NAC 2001
Cheerleaders basketbal (2001)
Locos bus naar VVV (2016)
Anti Fries UWD (2004)
De Knyp (2015)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Toiletten bij Telstar (2007)
Stickercultuur (2019)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Ferry (2002)
Avondje NAC (2014)
Videohoes (2003)
Jong NAC - Roda (2007)
Para (2001)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Taferelen in Villareal (2009)
Bulldog spandoek (2004)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Carnaval Bea (2005)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
D'r hed een duif... (2013)
Stadionkwartier (2009)
NAC logo op stadion (2013)
Postperron (2001)
St Pauli toernooi (2014)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Oldtimercombi (2005)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Newcastle NAC (2003)
Fortuna - NAC (2001)
apresski flyer (2012)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Eerste training seizoen (2012)
Anti jong teams (2017)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Training bij Dennenlucht (2004)
Forumavond Sanering (2002)
Strawberry (2003)
ACDC in Volendam (2010)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Donar Kebab (2001)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Start Red NAC (2011)
Geef ons onze club terug (2002)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Volle Bea (2003)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Hel van Enschede (2004)
Hooligans in Groningen (2006)
Forumavond Technisch (2003)
Bouw stadion (1994)
Te voet naar RBC (2004)
NACPraat Radio (2021)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Utrecht uit (2004)
Trossen los bootcombi (2013)
Fakkels NAC Ajax (2008)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
In de hekken bij VVV (2017)
NAC - W2 tent (2001)
Ferry-Fiona
Kielegat Kesjoewals (2016)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Alkmaarderhout (2004)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Rookpotten Demodag (2005)
Red NAC paaseitjes (2011)
FujiFilm Stadion (2000)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Slierten slierten slierten (2010)
Tokoli spandoek (2002)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Andro Knel Bokaal (2000)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Zilvermeeuw (2012)
Graafschap-NAC (2001)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Promotie (2017)
Zes bier graag (2016)
Loting Newcsatle (2003)
NAC de Graafschap (1994)
Sticker gezopen (2017)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
UWD Flyer (2005)
Fandag 2004 Mommers dart
NAC Ajax (2004)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Giessen NAC (2003)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Bouw stadion fundering (1995)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
All together now (2002)
Liever dan de eerste (2004)
Anticombi naar Volendam (2016)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Trouwe musketiers (2013)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Anticombi VVV (2007)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Omwisselen Graafschap (2011)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
NAC RBC (2005)
Gewonnen van Cambuur (2014)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by