Michael Dingsdag gaat de hoofdtrainer assisteren
Michael Dingsdag is na 5 jaar weer terug bij NAC. Vandaag werd hij door NAC gepresenteerd als de nieuwe assistent-trainer. Hij zette zijn handtekening onder een contract voor twee seizoenen. Daarmee zijn alle posten in de technische staf opgevuld.
De 43-jarige Amsterdammer speelde in het seizoen 2015/16 ruim twintig wedstrijden voor NAC en droeg daarin enkele malen de aanvoerdersband. Na dat seizoen hing hij de kicksen aan de wilgen en ging hij in de jeugdopleiding als trainer aan de slag. In het seizoen 2020/21 was hij eindverantwoordelijke voor de O21, waarna hij zijn geluk ging beproeven bij Telstar en FC Volendam. Bij die laatste club was hij de assistent van Rick Kruys, die na de degradatie van de Volendammers op zoek kon naar een andere club. Een week besloot de club het contract van de assisenten niet te verlengen.
Michael Dingsdag neemt de plaats in van Tomasz Kaczmarek, die vandaag bij het Poolse Radomiak Radom werd gepresenteerd als de nieuwe hoofdtrainer. De club uit de Ekstraklasa trok afgelopen winter ook al aan de Poolse assistent, maar hij besloot zijn contract in Breda netjes uit te dienen en voor het lijfsbehoud van NAC te blijven werken.
Op NAC.nl zien we enkele quotes van de betrokkenen. Echter niet die van Hoefkens waar hij uit kijkt naar de samenwerking met zijn nieuwe collega. Wel de reacties van Peter Maas en Michael Dingsdag zelf.
Technisch Directeur Peter Maas: “We volgen de ontwikkeling van Dingsdag als trainer al een paar jaar. Met Michael voegen we nu een gedreven en kundige assistent-trainer toe aan de technische staf.”
Dingsdag vertelt over zijn hereniging met NAC: “Mijn geel-zwarte reis gaat met deze overstap weer verder. Die begon ooit als speler en jeugdtrainer bij NAC, om nu, via een aantal andere avonturen, terug te keren als assistent-trainer. Ik ben dankbaar voor deze kans en kijk enorm uit naar deze uitdaging. Met trots, strijd en passie gaan we er gezamenlijk alles aan doen om voor promotie te strijden.”
Welkom terug Michael!




6 comments on “Michael Dingsdag gaat de hoofdtrainer assisteren”
Bredaaaa
Wanneer gaat Hoefkens eindelijk een keer weg.
harry b.d.
We voegen een degradant toe aan de club. De beste mensen op iedere positie ! Schei toch uit zeg.
harry b.d.
Scherpe opmerking van een bekende NAC supporter: Maas is helemaal niet alleen tekenbevoegd voor NAC Breda BV. Dus dit fotomoment is semi nep.
Opnieuw.
Beultje.
Nog nieuws Harry..
Hoefkens is onze trainer komend seizoen..
BahBah
“We volgen de ontwikkeling van Dingsdag al een paar jaar” Ja vast. Net als we dat bij Salama deden zeker. Kan men daar even uitleggen waaruit dat volgen bestaat? Bij Telstar aan de lijn gestaan bij de trainingen? Bij Volendam? En niet een keer maar zodanig veel dat er een goed beeld ontstaat. Hebben ze Kruys gesproken? En de spelers van Volendam? Een assistent trainer volgen. Dat gelooft toch helemaal niemand. Veel waarschijnlijker is ons kent ons en lekker makkelijk. Dingsdag had geen baantje meer en NAC verloor zijn assistent aan een Pools clubje. Als CH alsnog vertrekt zitten we weer met de gebakken peren. Dan is er in de verkeerde volgorde gewerkt. Eerst een trainer, dan een assistent waarmee de trainer kan samenwerken. Nu moet je het maar weer afwachten. Bah.
Johannes
Rick Kruys nieuwe trainer? Zijn assistent is er al!!