Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Ook voor Sjoerd Mossou is de maat vol. Hij ruimde deze ochtend zijn drukbezochte podium in het Algemeen Dagblad in om het eens niet over de nationale top 3, Danny Blind, Van Gaal, De Boer of Man United te hebben, maar over onze club die hem zo nauw aan het hart ligt.

Ach welja, daar is de pleuris alweer

COLUMNAD-columnist Sjoerd Mossou permitteert zich één keer per jaar een column te schrijven over zijn cluppie NAC! ‘Erger dan nu heb ik het nooit in levende lijve gezien.’

(Vergeef me, één keer per jaar sta ik mezelf toe een stukje over NAC te schrijven op deze plek. Aangezien het dieptepunt uit mijn supportersleven nu officieel is bereikt, leek me dit wel een passend moment.)

De huisdeejay draaide in de rust ‘Glory Days’ van Bruce Springsteen. Een subtiele vorm van zelfspot, vermoedelijk, of misschien is ‘galgenhumor’ een beter woord.

Het was een maandagavond in november, het stond 0-0, het was waterkoud en we speelden tegen Helmond Sport. NAC stond – en staat – op de elfde plaats in de Jupiler League. Serieus: elfde. In de bijna dertig jaar dat ik naar NAC ga, stond mijn club nooit eerder in het rechterrijtje van ons nationale afvoerputje, een enkele valse seizoenstart niet meegerekend.

Ik ging voor het eerst met mijn vader naar de Beatrixstraat in het seizoen 1988/89, het jaar ná de historische zeventiende plaats in de eerste divisie.

Erger dan nu heb ik het kortom nooit in levende lijve gezien, zelfs niet bijna. Niettemin zaten we maandagavond met meer dan tienduizend mensen op de tribunes. Ruim een week geleden, op vrijdagavond: ongeveer 17.000. Zoveel trouwe honden in de krochten van het profvoetbal: het is in Nederland nooit eerder vertoond.

Op onze nationale schaal is NAC een soort Leeds United of Newcastle United. Clubs met een onverwoestbare achterban, maar vooral clubs die om de zoveel tijd in een neerwaartse spiraal van ellende belanden. Financiële problemen, degradaties, wanbeleid, chaos.

Het grootste misverstand dat over NAC bestaat, is dat het een soort carnavalspolonaiseclub is, waar het allemaal niet uitmaakt of er gewonnen wordt, want feest is het zogenaamd toch wel. Onzin. Op weinig plekken kan de pleuris zo ongenadig uitbreken als het slecht gaat. De rauwe, emotionele betrokkenheid is in Breda eerder te groot dan te klein.

Het punt is nu alleen: zelfs de pleuris is ondertussen ongeloofwaardig geworden. De pleuris is bij NAC nu al zo oneindig vaak uitgebroken, dat de pleuris een soort Prem Radakishun is geworden. Na de 1.254ste keer denk je: ach welja. Gaap. Daar zullen we Prem/de pleuris weer hebben. Het grote gevaar is dat totale apathie dreigt, zoals ze dat ook bij Sparta hebben meegemaakt.

Woede maakt plaats voor machteloosheid. Elke nieuwe crisis, elke ontslagen trainer, elk vleugje verse hoop slaat dood in  de modder. Het probleem van NAC is niet dat de mensen thuis blijven, dat nooit, maar wel dat de mensen steeds wezenlozer voor zich uit gaan zitten staren, volkomen murw gebeukt. Ik merk het ook aan mezelf: ik word nog amper boos.

Ik verbaas me over hoe ongelooflijk slecht de van Manchester City gehuurde spelers zijn (is Jules de Corte daar soms scout?), maar aan tenenkrommend slecht voetbal zijn we ondertussen wel gewend. Er is nog één min of meer opbeurende gedachte om je aan vast te klampen: slechter dan dit kan niet. De bodem is bereikt. Het zal nog een tijdje duren, jaren vermoedelijk, maar ooit wordt het beter.

14 comments on “Mossou: ‘Erger dan nu heb ik het nooit in levende lijven gezien. Zelfs niet bijna.’”

  • Grover

    30 november 2016 - 11:29

    Helder verhaal van Sjoerd, staan geen rare dingen in….echter mis ik in het verhaal een oplossing…laat 1 ding duidelijk zijn. Astumblieft geen Hellemons roepen, totaal niet capabel als hoofdtrainer. Is er vanuit de staf nou helemaal niemand die Dijkhuizen aanspreekt op zijn wisselbeleid??
    Enne Marinus, probeer vrijdag eens 4-4-2 met Dessers en Adarobioyo (of tie ook heet) voorop en Stans hier kort achter. Aan de zijkanten Korte en Haemhouts. Alle engelse `eeuwige" talenten niet meer opstellen, Demon linksback en Damen/O`Neill in het centrum. Hopelijk komt er dan vanuit achteruit meer voetbal…zin in vrijdag WIJ GAAN NIET OPZIJ

  • steef

    30 november 2016 - 11:29

    Zoals wel vaker weet Sjoerd het perfect te verwoorden. Precies mijn gevoel.

    Al ben ik als 6 jarig manneke voor het eerst met mijn vader gaan kijken in 1987 tegen heracles 0-2, feitelijk heb ik dus (blijkbaar) weleens een nog slechter NAC gezien.

  • wessel

    30 november 2016 - 12:10

    Nou sjoerd, ik heb de jaren vlak voor jouw eerste jaar wel meegemaakt.
    En geloof me, dat dieptepunt toen was dieper als het huidige.
    Met allemaal bredase jongens nog wel, waar tegenwoordig zo vaak om geroepen wordt. Dat was hem toen ook niet dus.
    Bouwen doe je van onder af aan.
    Degelijk bouwen zeker.
    En we zitten nog niet op de bodem dus…… Geduld.
    Ook al heeft het meerendeel van de bezoekers dat niet, it`s the only way helaas.

  • Sport-opa

    30 november 2016 - 12:14

    Sjoerd heeft precies verwoord goed verhaal nu moet er een oplossing komen. Ten eerste die trainer buiten zetten . Even terug naar 4.4.2 de basis voetbal van achteruit. Die MC speler alvast met kerst vakantie te sturen.

  • petros

    30 november 2016 - 13:42

    in gevoel is de trainer er voor mij niet en leef je in een waas alsof je naar de pupillen van Jeka zit te kijken…ik ben de binding kwijt….by the way Sjoerd…Jules de Korte is al lang dood…maar een van de titels van een liedje is niet voor niets; Ik zou weleens willen weten

  • Rogo

    30 november 2016 - 15:43

    De trainer is de weg aardig kwijt, elke keer een ander elftal en elke keer onbegrijpelijke (en steeds andere) wissels. Zo is Stans wekenlang bankzitter en de week erna ineens aanvoerder.

    Van de andere kant, hij moet het ook wel met hele matige spelers doen dit jaar. Smulders heeft dus ook gefaald door iedereen zo makkelijk te laten gaan afgelopen zomer. En de grootste mislukking is toch wel de samenwerking met MCFC. Man, man wat zijn die gasten stuk voor stuk slecht en onzeker. Ik begin steeds meer te denken dat het een grap is of dat ze i.p.v. uit het tweede elftal uit het tweede van de amateurtak komen.

  • pannelap

    30 november 2016 - 16:29

    "slechter dan dit kan niet"…. Dat riepen we 5, 4, 3, 2 seizoenen geleden, vorig seizoen en vandaag de dag ook al. Ik kan me helemaal vinden in de gevoelens die deze column oproept. Gifbeker is kennelijk niet leeg…. om moedeloos van te worden.

    Hup NAC!

  • Anoniem

    30 november 2016 - 21:39

    Het kan altijd slechter.
    Je bent een fullblown Jupiler League club, al begint dat besef bij menigeen nu pas in te dalen.
    Je kan ook degraderen.

  • portugeese naccer

    30 november 2016 - 22:34

    Herken een groot deel van het verhaal van Sjoerd in mijn eigen posting van gisteren. De apathie, de machteloosheid in plaats van woede. En het wezenloos voor je uitstaren omdat we murw zijn gebeukt. Alleen al om dat laatste: #Hbdweerindebasis #wezijnincrisis

  • W

    30 november 2016 - 22:56

    Stemmen nondeju!
    http://www.santosmagazine.nl/poll-nederlandse-voetbalstijlicoon/

  • Keesje Ketting

    1 december 2016 - 07:43

    en het erge is het wordt nog erger, het dal is nog niet bereikt zowel sportief, financieel als operationeel……maar NAC zal noot verloren gaan…. toch ?

  • portugeese naccer

    1 december 2016 - 08:28

    @Keesje Ketting => Om eerlijk te zijjn: ik begin het me af te vragen. #Hbdweerindebasis #wezijnincrisis

  • Nick dun Irste

    1 december 2016 - 11:25

    Slechter? Nac-Telstar op 3-12-1983… 650 man op de tribune en met 2-3 de teil in. En koud, heiligen bimbam, wat was het toen koud.

  • Al Pacino

    1 december 2016 - 11:39

    Ja Sjoerd, jij hebt inderdaad gelijk! Ook ik kan bijna niet meer boos worden en leg vaak mijn moede hoofd maar ter ruste. Wel merk ik dat de MC-spelers er op aangekeken gaan worden en dit mag toch niet gaan gebeuren. Zij kunnen er ook niets aan doen, ZIJ KUNNEN GEWOON NIET BETER. De enige personen, die verantwoordelijk zijn dat wij met deze spelers worden geconfronteerd, dat zijn Smulders en Dijkhuizen. Als ik voorafgaande aan deze competitie had geweten dat NAC door MC zo genaaid zou worden, dan had ik geen seizoenkaart gekocht.

    Toch zal ik vrijdagavond weer acte de présence geven, in de hoop dat er op die avond sprake van een ommekeer zal zijn. Ik hoop op de volgende 4-4-2-opstelling:

    Brondeel

    Sporkslede – O`Neill – Verschueren – Demon of Van Diermen

    Korte – Damen – Stans – Rommens

    Dessers – Sprangers

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
514 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny106thump
wanny108thump
wanny129thump
wanny119thump
wanny65thumb
wanny53thumb
wanny62thumb
wanny114thump
wanny91thump
wanny113thump
wanny63thumb
wanny39thumb
wanny130thump
wanny92thump
wanny112thump
wanny109thump
wanny116thump
wanny58thumb
wanny96thump
wanny115thump
wanny41thumb
wanny128thump
wanny46thumb
wanny99thump
wanny111thump
wanny102thump
wanny101thump
wanny45thumb
wanny60thumb
wanny98thump
wanny105thump
wanny52thumb
wanny80thump
wanny107thump
wanny104thump
wanny47thumb
wanny123thump
wanny120thump
wanny121thump
wanny50thumb
wanny71thump
wanny95thump
wanny93thump
wanny124thump
wanny56thumb
wanny77.2thump
wanny122thump
wanny77thump
wanny97thump
wanny85thump
wanny90thump
wanny126thump
wanny48thumb
wanny118thump
wanny55thumb
wanny117thump
wanny87thump
wanny125thump
wanny110thump
wanny64thumb
wanny59thumb
wanny49thumb
wanny43thumb
wanny44thumb
wanny42thumb
wanny127thump
wanny61thumb
wanny94thump
wanny100thump
wanny88thump
wanny54thumb
wanny103thump
wanny57thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Wuppertal - St Pauli (2005)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Doortje (2013)
All together now (2002)
Videohoes (2003)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Stadionverherbouwing (2010)
Afscheid van As (2002)
Paulitoernooi (2007)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Cambuur uit (2014)
Maxime (2015)
Vlag halfstok (2001)
Spakenburg uit (2014)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
apresski flyer (2012)
Training bij Dennenlucht (2004)
Para (2001)
Fuik Oss 1999
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Te voet naar RBC (2004)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Stad zonder karakter (2001)
Carnaval Bea (2005)
Giessen NAC (2003)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Zes bier graag (2016)
stickercultuur-(2012)
Maradonny spandoek (2010)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Cheerleaders basketbal (2001)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
megavlag locos 2013
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
It's for Dominique (2012)
Emotie na de promotie (2017)
Huldiging (2017)
Ferry (2002)
NAC Donar (2001)
Trouwe musketiers (2013)
Stadionkwartier (2009)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Glapje (2014)
Pannen vol Paella
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
UWD Flyer (2005)
Vieze rockers (2001)
Eerste training seizoen (2012)
UWD Black (2004)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Feyenoord-NAC 2001
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Rat van Elf (2017)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
ACDC in Volendam (2010)
SLM ramp herdenking (2003)
Vitesse uit (2004)
Bulldog spandoek (2004)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Andro Knel Bokaal (2000)
Forummeeting in de Pint (2004)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Stiltegebied (2005)
Raise your flag (2021)
Ferry-Fiona
NAC de Graafschap (1994)
Pilaarplezier (2014)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
willem2doekske 2004
TitaNAC (2013)
A-jeugd wint de beker (2011)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
troyesnac (2002)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
In de hekken bij VVV (2017)
D'r hed een duif... (2013)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Graafschap-NAC (2001)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Anti jong teams (2017)
Bouw stadion fundering (1995)
Altijd naar NAC (2019)
Museumavond (2012)
Liever dan de eerste (2004)
Hamburg (2008)
Hel van Enschede (2004)
Toiletten bij Telstar (2007)
Megavlag (2017)
Bus uitzwaaien (2014)
Annie terug (2004)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Groningen - NAC (2014)
NAC Museum (2002)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
NAC gered (2002)
De Knyp (2015)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Groningen - NAC (1994)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Bouw stadion (1994)
MVV - NAC (2015)
Gepromoveerd (2017)
Oude NAC Museum (2002)
Utrecht uit (2004)
Forumavond Technisch (2003)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Nieuwe grasmat (2013)
Kapan (2009)
Slierten slierten slierten (2010)
Volle Bea (2003)
Schilderij (2017)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Terugkomst Pierre (2005)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Avondje NAC (2014)
Bus uitzwaaien (2017)
FujiFilm Stadion (2000)
Volendamse Dijk (2019)
Trossen los bootcombi (2013)
30 bier (2002)
Eindhoven uitvak (2016)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Fortuna - NAC (2001)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Eupen - NAC (2015)
BN de Stemmingmaker (2011)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Brabantse nachten (2004)
Stickercultuur (2019)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Den Bosch NAC (1993)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Liever dan (2004)
Plaatsing scorebord (2004)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
NAC RBC (2005)
NEC - NAC op P5 (2017)
NAC PSV (2001)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Geef ons onze club terug (2002)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Start Red NAC (2011)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Utrecht bus uit (2004)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Dubbeldekker (2011)
Rookpotten Demodag (2005)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
No pyro no party (2008)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Hein (2011)
Gele bomen in Tilburg (2017)
NAC Volendam (2004)
Locos bus naar VVV (2016)
Gele rook (2016)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Heerenveen uit (2015)
Rat van elf trommels (2008)
Los Muchachos del Breda (2006)
Graffiti (2013)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Biertje in Cafe Bak (2012)
UWD yellow (2007)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Anticombi naar Volendam (2016)
Zundert NAC (2004)
Bloemstuk SLM (2003)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Alkmaarderhout (2004)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Hooligans in Groningen (2006)
Promotie (2017)
Doekenfeest (2014)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
NAC Tattoo lip (2014)
De Koel (2016)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Eerste BSR-Redactievergadering
Ballonnen NAC - AZ (2003)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
De vaste opstelling (2016)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
St Pauli toernooi (2014)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Newcastle (2003)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Uitgeteld (2007)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
NAC AZ 2001
Volle bak bij NAC (2015)
Strawberry (2003)
Darttoernooi 2004
Grandioze NAC Tombola (2004)
NAC muts (2015)
Nieuw gazonnetje (2008)
NAC - Vitesse (2001)
Fandag 2004 Mommers dart
Troyes (2002)
Bouwtekening stadion (2001)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
NAC-Ajax 2001
Oltmans spandoek kerk (2002)
Postperron (2001)
NAC Ajax (2004)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Sticker gezopen (2017)
B-Side (2016)
Winnaar BIT Trofee (2004)
NACPraat Radio (2021)
Omwisselen Graafschap (2011)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Open dag (2014)
Taferelen in Villareal (2009)
Anticombi VVV (2007)
Donar Kebab (2001)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Onze steun en toeverlaat (2016)
NAC - W2 tent (2001)
NAC logo op stadion (2013)
Willem II uit (2004)
Red NAC paaseitjes (2011)
Al together now streaker (2002)
Vierwielercombi (2008)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Oldtimercombi (2005)
Stop het wanbeleid (2002)
Tokoli spandoek (2002)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Newcastle NAC (2003)
Anti Fries UWD (2004)
Bryan Roy naar NAC (2000)
NAC basketbal Conesco (2001)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Bingo Bier (2010)
Fear spandoek (2016)
Another day at the office (2013)
Bouw Stadion (1994)
Jong NAC - Roda (2007)
Viaductversiering (2003)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Forumavond Sanering (2002)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Zilvermeeuw (2012)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
NAC RBC vol stadion (2003)
Forummeeting (2004)
Stilbo tours (2010)
Uitvaart JP (2005)
Making of Megadoek (2012)
Zwemcombi Volendam (2016)
Achilles uit (2016)
Jong geleerd (2017)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Loting Newcsatle (2003)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by