Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Als het nieuws op is dan kun je het nog altijd zelf maken. Een stevige kop, vooral geen quotes in het artikel, een labeltje ‘analyse’ erbij plakken en er volgt vanzelf discussie over iemands functioneren. Yadran Blanco voert vandaag deze beproefde tactiek uit en probeert Tom Van den Abbeele voor de camion te gooien. ‘Technisch manager is draagvlak kwijt bij NAC’, zo kopt de krant. Gevolgd door een uiteenzitting waarom Luuc wel tof is en Tom niet.


Dat is in dit stadium veel te makkelijk. Op Van den Abbeele is veel aan te merken, zoals hoe hij met de kwestie Brood om ging en of zijn gokjes allemaal goed hebben uitgepakt. Maar if you pay peanuts, you get geen Ted van Leeuwen. De club heeft gekozen voor een onervaren Belg en moet dan ook accepteren dat deze niet alles goed doet. Zijn aversie voor ervaren spelers, zijn onnavolgbare trainersbeleid en het vastleggen van ondermaats presterende spelers spreken niet in zijn voordeel. De ontwikkeling van een aantal andere spelers, het lozen van een selectie vol weggooiers en het slijten van Kali aan een Belgische zwartgeldclub kan wel op zijn cv.


Of Van den Abbeele moet vertrekken? Met een seizoen waarin de prijzen verdeeld worden aan de niet bestaande meet is dat lastig te zeggen. Hij zou de tijd moeten krijgen om zich te bewijzen, die tijd is er in de vluchtige voetballerij niet. We kunnen Tom niet kwalijk nemen dat hij ja heeft gezegd. Wel dat hij bepaalde keuzes heeft gemaakt, maar dat zal altijd het spanningsveld zijn tussen club en supporter. Het gegeven dat de supporters verbaasd zijn over de ‘analyse’ van Blanco lijkt erop dat er vooralsnog voldoende steun voor de technisch manager is. De krant richt de pijlen nu op de arbeider. Beter zou Yadran eens met ome Wim gaan babbelen, of aan Luuc vragen waar die andere acht miljoen nu eigenlijk allemaal aan op gaat. Of vraag eens hoe het met het beleidsplan staat, of NAC volgend jaar nog bestaat en welke geste de gemeente al heeft gedaan aangaande de stadionhuur?

17 comments on “Blanco gooit de Belg voor de camion”

  • harry b.d.

    29 april 2020 - 10:59

    In tegenstelling tot het door laffe kneusjes gerunde verlengstukje van nac.nl begrijpt deRat wel waar de schoen wringt.

    Dit oh-zo doorzichtige niemendalletje van Blanco is weer eens te hypocriet voor woorden.

    Wim van Aalst, corona risicogroep, vechtend voor de belangen van Nile Dutch (- 30% omzet) en grote 1 binnen de grote 3, heeft er een enorme puinhoop van gemaakt. Twee degradaties, plannen die na 2 weken alweer de prullenbak inkonden, tolereren van enorme uitgaven (naar schatting de afgelopen 6 jaar meer dan EUR 30 miljoen aan niet direct voetbalgerelateerde zaken) en een defilé aan waardeloze aanstellingen, van mevrouw Ooievaar tot aan Graeme Rutjes, van Goetzee tot Eisenga, van Gielen tot van Baal. Allemaal kermisklanten zonder positieve bijdrage aan ons NAC.

    Van Bavel, van Mierlo en van Poppel hebben gemeen dat ze bij ons NAC in de RvC zaten en alle drie naar een dorp zijn vernoemd. In een dorp wordt vaak snel en effectief gecommuniceerd. Van deze NACkers kwam alleen maar onzin of helemaal niks. Van Poppel moet dan de achterban vertegenwoordigen in de RvC, het werd een enorme farce, hij vertegenwoordigt alleen zichzelf.

  • von F

    29 april 2020 - 11:23

    Die laatste twee zinnen [:]

  • Las

    29 april 2020 - 12:11

    Rollebollend, wederom. Waarom?
    Geen visie, geen kwaliteit, geen voetbalkennis. Dit slaat niet op Tom maar op de hele organisatie.
    -Waar is het beleidsplan van de club en de TD?
    -Constant verloop van medewerkers en toezichthouders.
    -leegloop aan de technische kant, Bressers, Weijs, Gillissen, Jelle etc

    Het wordt op deze manier nooit meer iets. Oplossing? Heb ik ook niet voorhanden en is niet makkelijk. wordt lange weg en begint met het zoeken naar kwaliteit op cruciale posities. Oren nooit meer laten hangen naar de Nicolletjes, Jacco`s, Aries en Corren van deze wereld.
    Ingewijden en bronnen bij de club hebben allen een belang, eigenbelang! Daar gaat onze club aan kapot. Er is meer dan voldoende kennis die onder de juiste leiding en met een goed plan iets van deze club willen maken. Maar als je bang bent van mensen met kennis dan modder je maar lekker door.

    Het is natuurlijk duidelijk dat Luc geen fan is van Tom, die is het pad aan het effenen voor zijn maatje die hij zelf uit Heerenveen over liet komen, Peter Maas. Let op, deze hielenlikker die zich als scout liever in de bestuurskamer laat zien dan op de voetbalvelden, zal in no time de opvolger worden van Tom.

  • Las

    29 april 2020 - 12:20

    PS
    Over visie en beleid gesproken. Vorige week ontvingen alle clubs brief KNVB inzake opstarten trainingen. Dat kleine clubje in Waalwijk is er klaar voor en start vandaag. NAC is zich nog aan het beraden en wil 11 mei starten. Over vooruitdenken gesproken, te druk gehad waarschijnlijk.

  • n@©

    29 april 2020 - 12:52

    Wat hadden we gedacht, dat we de nieuwe Brands, of Van Leeuwen hadden binnen gehaald? We hebben een lichtgewicht aangesteld die presteert naar vermogen.

  • harry b.d.

    29 april 2020 - 13:00

    n@c – 7 maanden deden zij over het aantrekken van de vervangers van de brokkenpiloten Smulders en Goetzee. Zeven maanden. En dan kom je met deze meuk aanzetten !

  • Grover

    29 april 2020 - 13:06

    Antwoorden op de vragen gesteld in de laatste 2 zinnen zijn, wat mij betreft, veel interessanter om te weten. Zolang onze club in deze aandelenstructuur blijft voortmodderen komt er van verstandig beleid nooit niks terecht:(

  • Bertus Baklip

    29 april 2020 - 14:05

    Een antwoord op de laatste twee zinnen zou betekenen dat Blanco meer voor elkaar moet krijgen dan hij ooit in zijn gehele carrière heeft gedaan. Dat gaat dus ook niet gebeuren, of hij moet de antwoorden op die vragen ook weer uit zijn duim zuigen.

  • Hugh Hefner

    29 april 2020 - 14:08

    Zolang als ik supporter ben van NAC heeft de selectie altijd bestaan uit een wonderlijk samenraapsel van spelers die wel willen, maar niet kunnen en spelers die wel kunnen maar niet willen. Het publiek in Breda heeft een zwak voor mensen uit de eerste groep, vooral als ze uit eigen jeugd komen. Wanny van Gils er een voorbeeld van, Gerard den Haan werd van buiten aangetrokken.
    Een heel enkele keer had je spelers die zowel wilden als konden, maar die werden meestal snel aan een (te weinig biedende) concurrent verkocht, als ze niet al uit zichzelf vertrokken. Ik noem een Pierre van Hooijdonck, Nemanja Gudelj, en waarom niet, Mats Seuntjes.
    Vorig seizoen vormde evenwel een uitzondering. We hadden een selectie die voornamelijk bestond uit spelers die èn niet wilden èn niet konden.
    Aan de nieuwbakken technisch directeur Tomme de taak om de boel op te ruimen en een nieuwe start te maken. Ik heb al eerder uitgelegd hoe Niculleke Tomme verleid had om de functie te accepteren, doodeenvoudig omdat ze in Nederland niemand vond die die ondankbare taak op zich wilde nemen.
    Dun Tomme zette zich onverdroten aan het werk, stelde een duidelijke richtlijn op (geen speulers wier leeftijd met een 3 begint) en begon met zijn niet aflatende netwerk een selectie samen te stellen.
    Over het opruimwerk kunnen we niet anders dan tevreden zijn. Smetje is natuurlijk Kali, maar wat die nog met zijn carrière en de rest van zijn leven moet, zal ook voor Kali zelf nog een raadsel zijn. Speulers uit de selectie 2018-2019 die wel wilden, maar niet konden (Verschueren, El Allouchi) bleven behouden en, zie daar, bloeiden op in de KKD.
    Dun Tomme moest natuurlijk in eerste instantie inkopen doen zonder overleg met de trainer, want die was er nog niet (Brood nam pas na lange tijd het besluit om door te gaan, hetgeen natuurlijk weer tot frictie met dun Tomme leidde). En als je dan de selectie onder te loep neemt, dan verschilt hij niet met wat vroeger bij NAC op het veld stond: spelers die wel willen, maar niet kunnen en spelers die wel kunnen, maar niet willen. Ik hoef er vast geen namen bij te geven.
    Het is natuurlijk diep treurig dat ik al in april een terugblik geef op het afgelopen seizoen. De aanleiding is natuurlijk het COVID-19 virus, maar daar heeft verder iedereen last van.
    En als ik dan de analyses erbij pak die ik in het begin van het jaar gaf, dan moet ik stellen dat ik tot mijn grote spijt gelijk heb gekregen.
    Het seizoen 2019-2020 is niet meer dan een tussenjaar. We moesten en konden niet anders dan schoon schip maken met betrekking tot de selectie die kansloos gedegradeerd was. Dat kan niet anders dan met een tussenjaar, gewoon omdat je geen technisch directeuren hebt die in een slangenkuil wilden stappen, omdat je geen spelers had die voor hun plezier bij NAC kwamen voetballen.
    Nu is de sfeer weer terug, bij NAC zitten elke week meer toeschouwers op de tribunes als bij Jong Ajax in het hele seizoen (!!), geloof maar dat als je nu gaat zitten vissen in de jeugd van 020 dat je wel wat toekomstige Frenkies en De Ligtjes kunt aantrekken die het maar wat fijn vinden om voor volle tribunes te spelen.
    Het feit dat NAC en de Graafschap in de KKD spelen geeft eens te meer aan dat het Nederlandse voetbal aan een grote verandering toe is: de tweede elftallen moeten weer een eigen competitie krijgen en zowel de eredivisie als de eerste divisie moeten terug naar 16 clubs. Maar daar heb ik al eerder over geschreven.
    Terugkomend op dun Tomme. Hoewel hij best wel wat steken heeft laten vallen, heeft hij het naar behoren gedaan. We wisten wat de situatie was toen hij hier kwam en hij heeft zich keurig staande gehouden. Waarom zouden we hem dan nu terug naar België sturen? En dan nog: staan er al technisch directeuren te wachten om zijn positie in te nemen? Ik zou toch maar eens een keer in het haar krabben en bedenken wat we eigenlijk willen.
    Eigenlijk hebben we een knettergek seizoen meegemaakt, waar toch ook weer (gelukkig!) de nodige hoogtepunten zaten. Twee thuiswedstrijden voor de beker (op zich al bijzonder), winst op Emmen, winst op PSV (oké, die zaten ook met een sportieve crisis), winst op AZ in Alkmaar nota bene, dat is toch een resultaat waar je mee thuis kunt komen. En zelfs de eerste twintig minuten in de Kuip waren van een zeer acceptabel niveau. Over die volgende 70 minuten zal ik het maar niet hebben.
    Juist in die bekerwedstrijden heeft NAC laten zien waar het voor staat: als er een wil is, dan is er een weg. Maar dan is het nog wel handig om de route te faciliteren. En dat is wat ons nu te wachten staat.
    Want een terugkeer naar de eredivisie is met de huidige selectie zal meer afhankelijk zijn van een wonder dan van kennis en ervaring. We zullen met trainer Hyballa een nieuwe selectie moeten samenstellen die wel kan strijden om de bovenste plaatsen van de KKD. En daar zullen toch echt de nodige financiële middelen voor vrijgemaakt moeten worden. Zorg dat je de sterkhouders van het afgelopen seizoen bijeen houdt, dan heb je youngsters met ervaring. Ga eens shoppen bij de jeugd van andere clubs en kijk eens naar teams die het goed gedaan hebben in de KKD. Daar lopen echt wel spelers die NAC sterker zullen maken.
    Ik denk dat dun Tomme met een stuk minder druk zijn werk kan gaan doen. Al mag ik aannemen dat hij Hyballa wel zal raadplegen bij het aantrekken van nieuwe spelers.
    Schijt aan Blanco! 😎

  • Mieshoop

    29 april 2020 - 14:20

    Inhoudelijk goed stuk van Hugh. Maakt ook het enige selectiekader duidelijk: wel willen en een beetje kunnen. Met een beetje pech hebben we dat contract volgend jaar in het elftal zichtbaar: Leigh met z`n opportunisme en onhandigheid en Kali met z`n kwaliteit die er met de pet naar gooit.

    Overigens zie ik zeker kansen voor Kali onder Hyballa, mits ze een maand of drie voorbereidingstijd hebben. Die gekke duitser die zou best van Kali onze verbindingsspeler kunnen maken. Zoals hij destijds bij Utrecht speelde zou hij prima in de gegenpressing kunnen passen.

  • Anoniem

    29 april 2020 - 14:54

    Over de vermeende credits: voor die opruiming hoefde TvdA voor driekwart niets te doen wegens aflopende contracten en huur.

    Belangrijkste kritiekpunt mijnerzijds jegens TvdA: HIJ is de technisch manager. Dus dan laat jij je niet voorschrijven wie de trainer moet worden. Als je het zo overduidelijk niet in iemand ziet zitten (Brood), waarom hem dan uberhaupt een contract aanbieden? Dat dit bij de 1e 3 verliespartijen uiteindelijk tot exit Brood – en daarmee wederom een forse kostenpost voor NAC – zou leiden zagen Jules de Korte en Stevie Wonder afgelopen zomer al.

    Ik persoonlijk kan tot slot helemaal niks met mensen die zich `directeur` willen laten noemen terwijl ze manager zijn. Met dat soort misplaatste windbuilerij zet je in mijn optiek alleen jezelf voor joker; doet denken aan het sprookje `de nieuwe kleren van de keizer`.

    De crux aangaande TvdA zit dus natuurlijk in deze zinsnede in het stuk van de Rat: [i]"De club heeft gekozen voor een onervaren Belg en moet dan ook accepteren dat deze niet alles goed doet"[/i]

    Bij een normaal bedrijf stel je een functieprofiel op en haal je daar de op basis van CV de meest geschikte kandidaat bij. Iemand die bewezen heeft de taak aan te kunnen.

    NAC is om de 1 of andere reden altijd het voetbalbedrijf waar managers "een kans moeten krijgen".
    NAC: wellicht niet de grootste sociale werkplaats van Nederland, maar wel de duurstbetalende.

    Dit gegeven is 1 van de vele nagels in de doodskist van NAC.

    Maar TvdA is maar klein bier, of hij wel of niet blijft is niet zo heel relevant; het is hetzelfde als om de kop van de trainer krijsen na een paar verliespartijen.
    Het allerbelangrijkst zijn inderdaad de laatste 2 zinnen in het stuk van de Rat. In plaats van, of naast, makkelijk scorende `analyses` zou Blanco eens onderzoeksjournalistiek moeten bedrijven m.b.t. de daadwerkelijk belangrijke vragen.

  • harry b.d.

    29 april 2020 - 15:05

    TVA heeft het niet goed gedaan, daarvoor zijn veel teveel dingen misgegaan die ons NAC onder de streep uiteindelijk miljoenen hebben gekost. Ons NAC is meer dan een gepamperde Allouchi of een tevreden Verschueren. Gelukkig maar.

    Het feit dat Blanco zo`n stukje durft te schrijven betekent dat het goed fout zit in de club, op vele niveaus. Iedereen roept nu dat Eisenga Blanco dit allemaal heeft ingefluisterd. Of iemand van de RvC. Was het voorheen Gielen die lekte als een natte tostie zijn het nu de volgende jokers: kleine aandeelhouders en RvC leden. Als Eisenga dit soort gekruide dingen over zijn medewerker heeft gezegd is dat minimaal schandalig. Het probleem is dat Blanco dit niet verzint maar het heeft mogen schrijven van zijn baas en zijn fluisteraars binnen NAC. Dat is de echte schande.

  • Anoniem

    29 april 2020 - 15:28

    Rake observatie, Harry.

    Toch jammer dat dit soort ellebogenwerk en muffe achterdeurtjespolitiek nodig moet zijn om iemand te lozen.

    Leg gewoon een personeelsdossier aan, ben transparant, zeg bij een functioneringsgesprek `dit, dit, dit en dit is er mis gegaan`. Als dat feiten zijn kan niemand daarover miepen, en als het functioneren onderaan de streep onvoldoende blijkt dan geef je de beste medewerker een demotie met bijbassend lager salaris.

    In dit specifieke geval zit je evenwel met `de nieuwe kleren van de keizer` als extra handicap: in hoeverre staat TvdA`s eigen (te grote) ego hem toe feiten m.b.t. zijn eigen functioneren onder ogen te zien? Van een manager die erop staat dat hij directeur genoemd wordt, verwacht ik daar namelijk letterlijk helemaal niks van.
    Ik vraag me dus ook af of de man zelflerend vermogen heeft, en of hem de tijd gegund moet worden (gegeven het feit dat NAC helaas te vaak in die onervaren vijver vist – zie ook Graeme Rutjes & Stefaan "ik solliciteerde voor de grap" Eskes).

  • n@©

    29 april 2020 - 18:08

    Er valt veel over TvdA te zeggen, vooral dat hij lichtzinnig heeft gedacht over het niveau van de KKD en over het niveau van de NAC-supporters. Zijn entree met de leugen over het bedrijf van zijn vrouw verdient een plek in het NAC-museum. Maar hem kunnen we nog wel beoordelen op zijn geleverde prestaties.

    Eisenga daarentegen, heeft nu een inwerkperiode van een jaar gehad en ik heb werkelijk geen enkel idee wat die man heeft laten zien. Ik vraag me af of hij de namen van de selectiespelers wel kent.

    Als er iemand van die twee een kritisch stukje in BN/De Stemmingmaker verdient, dan is het wat mij betreft Eisenga.

  • Anoniem

    29 april 2020 - 20:46

    @n@©

    Dat `leugentje om bestwil` van TvdA over dat bedrijf `van zijn vrouw`, ik heb daar zo mijn eigen gedachten over.

    Oltmans oreerde dat er geen geld van voetbal naar basketbal ging.
    Mommers gaf onverantwoorde bedragen uit aan o.a. Leonardo ("ik heb een beetje stout gedaan"), speelde trouwens sowieso voor Sinterklaas.

    Als je na dat soort gevaarlijke fantasten (gevaarlijk want ze kostten NAC bijna de kop) uberhaupt nog leugenaars in je organisatie tolereert, dan spoor je als organisatie echt niet.

  • harry b.d.

    30 april 2020 - 13:00

    Las – helaas juist.

    VDA loog tegen de achterban over zijn bijbaan bij gtsports. Bd onthulde dat hij 11 dagen na aantreden bij ons NAC de balans en w&v deponeerde bij het Belgische handelsregister met een winst van EUR 84.009 over 2018. Ook was hij de enige zaakvoerder zoals ze dat in België noemen. Zijn vrouw was in de stukken in geen velden of wegen te bekennen. Daarnaast bleef zijn eigen naam nog een half jaar op de website van gtsports staan alvorens die uit de lucht werd gehaald. Maar toen was het kwaad al geschied. Deze man hoort niet bij ons NAC, ga maar ergens anders lopen liegen.

  • harry b.d.

    30 april 2020 - 13:08

    WW – VDA, deze belgische ijdeltuit met zwakke prestaties, nam de Website waarop hij zelf als contactpersoon stond pas ruim 6 maanden na indiensttreden bij ons NAC uit de lucht. Pas nadat de mensen erop bleven wijzen dat dit allemaal niet klopte. Over 2017 en 2018 behaalde hij ruim een ton winst met een eigen vermogentje van EUR 70.000. Op zich een leuke bijverdienste. Wat daar aan tijd in ging zitten weten we niet, wel bleef hij regelmatig een dagje werken van home office. Toch wel erg vermoeiend dat gereis tussen België en Breda. Nu zit meneer al 2 maanden achter de grenzen van 1831 in lockdown en weet helemaal niemand meer wat hij echt uitvreet. Haarman wordt niet serieus genomen sinds hij Brood liet vallen en koos voor de liegende Belg.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
498 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny41thumb
wanny124thump
wanny55thumb
wanny57thumb
wanny85thump
wanny97thump
wanny44thumb
wanny50thumb
wanny130thump
wanny126thump
wanny113thump
wanny48thumb
wanny47thumb
wanny107thump
wanny42thumb
wanny94thump
wanny123thump
wanny77.2thump
wanny108thump
wanny87thump
wanny52thumb
wanny39thumb
wanny127thump
wanny80thump
wanny120thump
wanny96thump
wanny98thump
wanny106thump
wanny58thumb
wanny99thump
wanny118thump
wanny77thump
wanny125thump
wanny117thump
wanny45thumb
wanny62thumb
wanny64thumb
wanny92thump
wanny95thump
wanny105thump
wanny63thumb
wanny93thump
wanny111thump
wanny119thump
wanny102thump
wanny121thump
wanny110thump
wanny56thumb
wanny43thumb
wanny128thump
wanny112thump
wanny90thump
wanny53thumb
wanny59thumb
wanny129thump
wanny54thumb
wanny91thump
wanny122thump
wanny114thump
wanny100thump
wanny71thump
wanny46thumb
wanny115thump
wanny88thump
wanny65thumb
wanny101thump
wanny104thump
wanny103thump
wanny49thumb
wanny109thump
wanny116thump
wanny60thumb
wanny61thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Start Red NAC (2011)
NAC-Ajax 2001
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Locos bus naar VVV (2016)
B-Side (2016)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Jong geleerd (2017)
Tokoli spandoek (2002)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Stadionverherbouwing (2010)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Eindhoven uitvak (2016)
Carnaval Bea (2005)
Cambuur uit (2014)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Strawberry (2003)
Taferelen in Villareal (2009)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Heerenveen uit (2015)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Doekenfeest (2014)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Schilderij (2017)
Los Muchachos del Breda (2006)
Videohoes (2003)
Newcastle NAC (2003)
stickercultuur-(2012)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Nieuw gazonnetje (2008)
Fuik Oss 1999
Winnaar BIT Trofee (2004)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
megavlag locos 2013
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Another day at the office (2013)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Bouw Stadion (1994)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Zes bier graag (2016)
A-jeugd wint de beker (2011)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Newcastle (2003)
Avondje NAC (2014)
NAC RBC vol stadion (2003)
Postperron (2001)
Promotie (2017)
Anticombi naar Volendam (2016)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
D'r hed een duif... (2013)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
FujiFilm Stadion (2000)
NAC muts (2015)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Forummeeting (2004)
No pyro no party (2008)
Bus uitzwaaien (2014)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Bingo Bier (2010)
Kielegat Kesjoewals (2016)
UWD yellow (2007)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Groningen - NAC (1994)
Te voet naar RBC (2004)
Bouwtekening stadion (2001)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
NAC RBC (2005)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Donar Kebab (2001)
De Koel (2016)
Forumavond Sanering (2002)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Achilles uit (2016)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Fandag 2004 Mommers dart
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
NAC Volendam (2004)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Bouw stadion fundering (1995)
Stad zonder karakter (2001)
De Knyp (2015)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Groningen - NAC (2014)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Ferry-Fiona
Liever dan de eerste (2004)
SLM ramp herdenking (2003)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Huldiging (2017)
Training bij Dennenlucht (2004)
30 bier (2002)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
It's for Dominique (2012)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Hein (2011)
Troyes (2002)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Oldtimercombi (2005)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Terugkomst Pierre (2005)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
NAC AZ 2001
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Gepromoveerd (2017)
Doortje (2013)
Stiltegebied (2005)
Bloemstuk SLM (2003)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Raise your flag (2021)
Afscheid van As (2002)
Glapje (2014)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
MVV - NAC (2015)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Uitvaart JP (2005)
NAC Ajax (2004)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
troyesnac (2002)
De vaste opstelling (2016)
Dubbeldekker (2011)
Graffiti (2013)
Maradonny spandoek (2010)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
UWD Flyer (2005)
Kapan (2009)
Toiletten bij Telstar (2007)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Viaductversiering (2003)
Jong NAC - Roda (2007)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Vieze rockers (2001)
Pilaarplezier (2014)
Stilbo tours (2010)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
NEC - NAC op P5 (2017)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Feyenoord-NAC 2001
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
UWD Black (2004)
Maxime (2015)
Museumavond (2012)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Bouw stadion (1994)
Klaar voor Groningen uit (2008)
willem2doekske 2004
Anti jong teams (2017)
In de hekken bij VVV (2017)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
TitaNAC (2013)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Giessen NAC (2003)
BN de Stemmingmaker (2011)
Making of Megadoek (2012)
Volle bak bij NAC (2015)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Emotie na de promotie (2017)
Para (2001)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Uitgeteld (2007)
NAC PSV (2001)
NAC Twente lichtuitval (2001)
St Pauli toernooi (2014)
Vlag halfstok (2001)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Geef ons onze club terug (2002)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Sticker gezopen (2017)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Volendamse Dijk (2019)
Megavlag (2017)
Eerste BSR-Redactievergadering
Zundert NAC (2004)
ACDC in Volendam (2010)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
NAC basketbal Conesco (2001)
NAC Tattoo lip (2014)
Vierwielercombi (2008)
apresski flyer (2012)
Spakenburg uit (2014)
Fear spandoek (2016)
Utrecht uit (2004)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Ferry (2002)
Alkmaarderhout (2004)
Volle Bea (2003)
NAC - W2 tent (2001)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Eerste training seizoen (2012)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Oude NAC Museum (2002)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Bus uitzwaaien (2017)
Anti Fries UWD (2004)
Bulldog spandoek (2004)
Darttoernooi 2004
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Omwisselen Graafschap (2011)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Den Bosch NAC (1993)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Forumavond Technisch (2003)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Stop het wanbeleid (2002)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Vitesse uit (2004)
Al together now streaker (2002)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Rat van elf trommels (2008)
Andro Knel Bokaal (2000)
Willem II uit (2004)
Gele rook (2016)
NAC de Graafschap (1994)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Liever dan (2004)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Fortuna - NAC (2001)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Zilvermeeuw (2012)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Slierten slierten slierten (2010)
Anticombi VVV (2007)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Plaatsing scorebord (2004)
Cheerleaders basketbal (2001)
Trouwe musketiers (2013)
Red NAC paaseitjes (2011)
Utrecht bus uit (2004)
Paulitoernooi (2007)
NAC - Vitesse (2001)
Altijd naar NAC (2019)
NAC Donar (2001)
Zwemcombi Volendam (2016)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Hel van Enschede (2004)
Rat van Elf (2017)
Trossen los bootcombi (2013)
Stadionkwartier (2009)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Hamburg (2008)
Rookpotten Demodag (2005)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
NAC gered (2002)
Annie terug (2004)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Forummeeting in de Pint (2004)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Graafschap-NAC (2001)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
NACPraat Radio (2021)
Brabantse nachten (2004)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Hooligans in Groningen (2006)
Nieuwe grasmat (2013)
Open dag (2014)
Eupen - NAC (2015)
NAC Museum (2002)
Stickercultuur (2019)
Pannen vol Paella
NAC logo op stadion (2013)
All together now (2002)
Loting Newcsatle (2003)
Oltmans spandoek kerk (2002)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by