Het slotstuk van de geslaagde 100 jaar NAC festiviteiten was het definitief terugbrengen van het historische clublogo. De Stichting had naast een schitterend feestweekend gezorgd voor een sluitend huishoudboekje en heeft naast enkele donaties aan de jeugdafdeling ook de logovervanging in zijn geheel bekostigd. Kostenplaatje zo’n 15.000 euro, waarvan de helft is uitgegeven aan het prachtig verlichte logo op de gevel van het hoofdgebouw.
We mogen er echter maar eventjes van genieten. NAC heeft de gehele voorgevel immers vercommercialiseerd, zodat er het komende seizoen niet het historische door supporters gefinancierde clublogo zichtbaar is, maar een of ander stukje bedrukt textiel vol sponsoruitingen.
Dat de club zo nu en dan even wakker geschud moet worden omdat de marketeers niet gehinderd door enig historisch besef hun gang mogen gaan dat is al langer geen geheim. Dat zal ongetwijfeld ‘bij deze tijd passen’. Geregisseerde feestjes op het veld, de zoektocht naar een e-sporter, het zal vast in het boek Avondje NAC van Sjoerd Mossou beschreven staan. Dat er echter zo wordt omgesprongen met een gift is niet alleen opmerkelijk, maar eigenlijk gewoon erg onfatsoenlijk.
Het grootste spandoek van Breda is overigens niet dit stukje bedrukt textiel, maar is het handgemaakte meesterwerk dat tegen nec van de tribunes rolde…
Wie start de polonaise?
3 comments on “Clublogo moet wijken voor reclame-uiting”
Hoog Hart Lied Bier!
Gezien het tijdelijk karakter van zo`n `eyecatcher` (dat kan je wel stellen als ik me het eerdere spandoek herinner) kan ik me er niet aan storen.
Blijft jammer dat het mooie clublozen "tij-de-lijk"niet zichtbaar is maar Ach….
Polonaise wil ik wel starten maar dan wel na een gewonnen duel tegen de lampkes !
Waddinxveen
Zullen we anders eerst zondag even kijken wat het resultaat is en dan pas reageren?
Joop NAC
Het logo blijt te zien, en krijgt een prominente plaats in het doek! Goede zaak toch?