Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Daags na de wedstrijd toch nog even een overzicht van de reacties van de hoofrolspelers, want er werd wat af gemauwd na de 0-0 tegen vvv.

NAC was vrijdag met name op balbezit heer en meester, maar om nou te zeggen dat dit bijsterveel kansen opleverde, nee. De doelpogingen die de ploeg wel afdwong misten net dat beetje scherpte. Toch was Marinus Dijkhuizen lovend over het spel van zijn ploeg. ‘We hebben tegen een goeie ploeg een van onze betere wedstrijden gespeeld. We hebben een goede teamprestatie geleverd. Daar ben ik erg tevreden over. Minder tevreden over het resultaat. Misschien hadden we alleen het laatste kwartier het gas open moeten gooien. Dat deden we niet. Dat was een beetje teleurstellend.’
Speciale woorden van lof had Dijkhuizen nog over voor Arno Verschueren en Shane O’Neill. ‘Ik vond het centrale duo erg goed. Dat mag ook gezegd worden.’

Gianluca Nijholt: ‘Het was keihard knokken, maar dat hadden we vooraf ook afgesproken. Één kans tegen VVV moet erin. We hebben onszelf te kort gedaan.’

Olivier Rommens: ‘Het is gewoon jammer dat we niet hebben gewonnen, maar we hebben aan de andere kant wel goed gespeeld. Ik vind het zo fijn om in deze sfeer in dit stadion te spelen.’

Jorn Brondeel hield de nul: ‘ Dat is altijd goed voor een keeper. Ik heb een keer de bal gepakt en een keer een corner weggestompt, dat was mijn wedstrijd. Ik ben er wel zeker van dat we gaan meedoen om de titel. Daarvoor ben ik ook naar hier gekomen. Niet om tweede te worden of de nacompetitie te spelen. Ik durf te zeggen dat we voor het kampioenschap gaan. Daar werken we iedere dag hard voor, ik heb nog nooit zo hard getraind. Je moet gewoon niet te rap zeggen dat het voorbij is.’

Fabian Sporkslede: ‘De verschillen waren niet heel groot, maar we hebben gewoon een aantal kansen gecreëerd. Dat zijn inzakten en gingen spelen op een punt zegt genoeg. In dat opzicht hebben we het goed gedaan, maar we mochten onszelf belonen. We hebben weinig weggegeven tegen een sterke ploeg, dat is positief.’

Cyriel Dessers: ‘Er had vanavond meer in gezeten. We hebben laten zien dat we een betere ploeg zijn. We wisten dat het vandaag mogelijk was, maar we vergeten onszelf te belonen. We moeten nog constanter worden.’

De zelfkritiek mag wel wat specifieker. Dijkhuizen zegt: ‘Misschien hadden we alleen het laatste kwartier het gas open moeten gooien. Dat deden we niet. Dat was een beetje teleurstellend.’, maar misschien helpt het in het vervolg dat er dan vanaf de bank ook naar gehandeld wordt i.p.v. zoveelste laffe middenvelder voor middenvelder wissel.

NAC knokte er voor en de wil was er zeker, maar om het verschil te maken moeten er soms risico’s genomen worden. Een punt meenemen uit is leeuwarden is goed, maar 3 moet het doel zijn.

The only way is up!

13 comments on “De praatjes achteraf”

  • brecht

    20 november 2016 - 11:15

    Met het overwicht moet je eigenlijk zo`n wedstrijd winnen. Waarom dat niet gebeurt ligt vooral aan het niet lekkeer functioneren van de nummer 10 positie (Stans; met El Allouchi kwam er meer variatie en diepgang in het spel) en de onbereikbare en niet combinerende linksbuiten . Wachten is op Verbeek.

  • Otjes

    20 november 2016 - 11:48

    Er is zijn middenvelder die de lijnen uitzet en steekballen geeft. Stans speelt echt onder de maat wat dat betreft.

    Barker wordt slecht gebruikt. Die moet dieper op snelheid worden aangespeeld. Dat gebeurd dus niet. Als Barker dan voorgeeft op snelheid is onze spits er (nog) niet. Paar keer gezien afgelopen wedstrijd.

    Idd als je wilt winnen neem dan wat risico. Het wisselbeleid tijdens de wedstrijd moet een signaal geven. Dat doet Marinus niet. Kijk zet dan voor mijn part een van Diermen erbij in de spits de laatste 10 min en ga pompen en voorzetten geven.

  • Otjes

    20 november 2016 - 11:49

    Er is geen middenvelder…

  • danny b

    20 november 2016 - 12:06

    Als het 0-0 staat, je hebt een volgepakt Rat Verlegh Stadion achter je, er is veldoverwicht en de tegenstander geeft er voortdurend blijk van dik tevreden te zijn met deze uitslag dan is Stans wisselen voor El Allouchi gewoon laf. Er zijn 2 punten te winnen en er is er één te verliezen. Mij en velen met mij hoor je echt niet piepen als je door aanvallender en gewaagder te spelen alsnog de deksel op de neus krijgt.

    De wedstrijd was best ok, maar op het einde van de rit heb je gewoon 2 punten verloren en heb je geen hol aan de woorden "beste wedstrijd van dit seizoen". Als dat zo is zegt dat heel erg veel over dit seizoen en geeft het weinig reden tot optimisme en complimentjes. Niet de instelling van een kampioen in wording normaal gesproken..

  • Anoniem

    20 november 2016 - 12:55

    Kan me een eind vinden in wat Danny B zegt.

    Toch wanhoop ik nog niet: hoe stroef het voetballend tot op heden ook gaat, je staat maar 5 punten achter op de nummer 1, en je doelsaldo is tov die nummer 1 maar 2 goals slechter. Je doet dus gewoon volop mee. Maar als je een realistische kans op het kampioenschap wil maken, moet er wel wat gebeuren: vaker winnen, en dat begint met keihard werken, de wil uitstralen "wij gaan niet opzij" en zeker in Breda de tegenstander het gevoel geven dat er niks te halen valt.

    Nu kan ik er opzich nog wel enig begrip voor opbrengen dat je tegen de koploper niet in het mes wil lopen, maar zeker die 1e 45 minuten waren vrijdag wel een enorm slaapverwekkend, zaaddodend schaakspel en dat is weer het andere uiterste. Je speelde thuis, voor zeer goed volgepakte tribunes tegen de koploper. Ben eens zelfbewuster, laat zien waar je voor gaat, durf!

  • BOMMETJE

    20 november 2016 - 13:44

    Doelsaldo t.o.v. Nr 1 is 2 doelpunten beter

  • Mieshoop

    20 november 2016 - 14:59

    Elf verliespunten in zes wedstrijden. Dan kunnen we blijven lullen over een team in opbouw, het betere van het spel en dat de wisselvalligheid eruit moet, maar dat haalt niets uit.

    Ik mis de automatismen, de vastigheid, het vermogen om een wedstrijd te doen kantelen, het vertrouwen om tussen de linies te spelen. Dat ligt toch echt aan de staf, die 29 spelers haalde en ze ook allemaal wil gebruiken.

    In plaats van een opgaande lijn is het hopen op toevalstreffers. Dat gaat Marinus niet volhouden.

  • Tuur

    20 november 2016 - 15:37

    Ik zou Barker wel eens een keer op 10 willen zien.

  • Mieshoop

    20 november 2016 - 16:12

    @Tuur

    Barker op 10? Dan loopt hij zich zeker de trechter in. En op een slimme pass heb ik hem nog niet een keer kunnen betrappen.

    Ik denk dat een Barker een type Mtiliga achter zich nodig heeft. Een back die er over durft te gaan en daarmee ruimte creëert. Dat doet Smith-Brown veel te weinig.
    Daarnaast mist Barker één ding dat voor een linksbuiten bij NAC noodzakelijk is: een schot om vanaf punt zestien de bal in de lange hoek te jagen.

  • boelie

    20 november 2016 - 16:29

    @ Danny B

    Z`n ghostwriter had het nog wel zo netjes uitgelegd:

    https://s14.postimg.org/7blcszl8h/Cxtgnw_QWQAEv_Ee.jpg

  • Tuur

    20 november 2016 - 17:38

    @ mieshoop

    Die aanval heb ik ook gezien vrijdag. Was de mooiste van de avond alleen staat er dan niemand voor bij de voorzet. Barker kan natuurlijk wel voetballen maar heeft nu geen enkel rendement. Met hem korter om Dessers ben ik gewoon benieuwd. Zeker in zon laatste halfuur. Daarnaast is hij in staat een man uit de spelen en dan de 16 in te komen. Ik zeg niet dat het werkt maar zou het wel eens willen zien. Met El Allouchi en zeker Stans blijft Dessers alleen in de 16 tegen ploegen (zelfs vvv) die zo behoudend spelen dat er nauwelijks ruimte achter de verdediging ligt.

  • Ata

    21 november 2016 - 11:18

    De reden dat Barker onzichtbaar is en Korte niet, is dat Korte ook zonder bal in beweging is. Hij zorgt er zelf voor dat hij kan worden aangespeeld. Op die activiteit heb ik Barker nog niet kunnen betrappen.

  • Sjak

    21 november 2016 - 12:16

    Stans niet meer opstellen. Hij komt echt tekort. Verder doorgaan op de ingeslagen weg. Gaan we promoveren, ik denk het niet.
    De komende wedstrijden tegen Cambuur en Almere gaan we zien wat het waard is.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
516 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny111thump
wanny85thump
wanny115thump
wanny62thumb
wanny88thump
wanny113thump
wanny77thump
wanny53thumb
wanny65thumb
wanny87thump
wanny105thump
wanny59thumb
wanny109thump
wanny128thump
wanny90thump
wanny46thumb
wanny110thump
wanny61thumb
wanny45thumb
wanny130thump
wanny121thump
wanny108thump
wanny102thump
wanny129thump
wanny127thump
wanny100thump
wanny94thump
wanny98thump
wanny99thump
wanny92thump
wanny57thumb
wanny123thump
wanny101thump
wanny64thumb
wanny49thumb
wanny43thumb
wanny50thumb
wanny96thump
wanny122thump
wanny119thump
wanny54thumb
wanny39thumb
wanny41thumb
wanny118thump
wanny106thump
wanny63thumb
wanny71thump
wanny120thump
wanny124thump
wanny48thumb
wanny58thumb
wanny107thump
wanny112thump
wanny114thump
wanny125thump
wanny93thump
wanny52thumb
wanny116thump
wanny91thump
wanny56thumb
wanny47thumb
wanny42thumb
wanny44thumb
wanny117thump
wanny80thump
wanny126thump
wanny97thump
wanny55thumb
wanny60thumb
wanny103thump
wanny104thump
wanny77.2thump
wanny95thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Groningen - NAC (1994)
Rat van elf trommels (2008)
Locos bus naar VVV (2016)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
BN de Stemmingmaker (2011)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Another day at the office (2013)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
All together now (2002)
Stop het wanbeleid (2002)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Oude NAC Museum (2002)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Doekenfeest (2014)
Taferelen in Villareal (2009)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
NAC Tattoo lip (2014)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Hein (2011)
Rat van Elf (2017)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Hel van Enschede (2004)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Promotie (2017)
Pilaarplezier (2014)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
NAC Ajax (2004)
NAC - W2 tent (2001)
Anti Fries UWD (2004)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Bus uitzwaaien (2017)
D'r hed een duif... (2013)
Emotie na de promotie (2017)
Para (2001)
Altijd naar NAC (2019)
Gepromoveerd (2017)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Achilles uit (2016)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Groningen - NAC (2014)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Vitesse uit (2004)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
NAC de Graafschap (1994)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Fear spandoek (2016)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Ferry (2002)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Gele rook (2016)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Afscheid van As (2002)
Stad zonder karakter (2001)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Alkmaarderhout (2004)
Bouwtekening stadion (2001)
Troyes (2002)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
UWD Black (2004)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Fandag 2004 Mommers dart
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Jong NAC - Roda (2007)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Loting Newcsatle (2003)
Museumavond (2012)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
NAC Volendam (2004)
Zes bier graag (2016)
In de hekken bij VVV (2017)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
NAC Twente lichtuitval (2001)
De Knyp (2015)
Andro Knel Bokaal (2000)
TitaNAC (2013)
Bingo Bier (2010)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Anticombi naar Volendam (2016)
Darttoernooi 2004
Volendamse Dijk (2019)
Schilderij (2017)
megavlag locos 2013
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Tokoli spandoek (2002)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Open dag (2014)
NAC - Vitesse (2001)
Oldtimercombi (2005)
Jong geleerd (2017)
Maradonny spandoek (2010)
Nieuwe grasmat (2013)
A-jeugd wint de beker (2011)
Trossen los bootcombi (2013)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Liever dan (2004)
Vieze rockers (2001)
NACPraat Radio (2021)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
stickercultuur-(2012)
Utrecht bus uit (2004)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Uitgeteld (2007)
Doortje (2013)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Toiletten bij Telstar (2007)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
NAC Donar (2001)
UWD yellow (2007)
ACDC in Volendam (2010)
NAC Museum (2002)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Donar Kebab (2001)
Megavlag (2017)
Strawberry (2003)
Making of Megadoek (2012)
SLM ramp herdenking (2003)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Fortuna - NAC (2001)
Eerste training seizoen (2012)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Stilbo tours (2010)
Eerste BSR-Redactievergadering
Graffiti (2013)
Paulitoernooi (2007)
Pannen vol Paella
St Pauli toernooi (2014)
Stadionkwartier (2009)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Bloemstuk SLM (2003)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
NAC logo op stadion (2013)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Al together now streaker (2002)
UWD Flyer (2005)
Bulldog spandoek (2004)
Sticker gezopen (2017)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Viaductversiering (2003)
Bouw stadion (1994)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Zundert NAC (2004)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Cheerleaders basketbal (2001)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Willem II uit (2004)
Anti jong teams (2017)
Europa cup winst in Kapan (2009)
NAC gered (2002)
Volle bak bij NAC (2015)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
apresski flyer (2012)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Utrecht uit (2004)
Start Red NAC (2011)
Ferry-Fiona
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Zilvermeeuw (2012)
NEC - NAC op P5 (2017)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Carnaval Bea (2005)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Videohoes (2003)
Den Bosch NAC (1993)
Bus uitzwaaien (2014)
De Koel (2016)
Stiltegebied (2005)
Volle Bea (2003)
MVV - NAC (2015)
Forumavond Technisch (2003)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Geef ons onze club terug (2002)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
It's for Dominique (2012)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
willem2doekske 2004
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Vlag halfstok (2001)
No pyro no party (2008)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Fuik Oss 1999
Forumavond Sanering (2002)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Maxime (2015)
Eupen - NAC (2015)
Dubbeldekker (2011)
Hooligans in Groningen (2006)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Liever dan de eerste (2004)
Terugkomst Pierre (2005)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Postperron (2001)
Forummeeting in de Pint (2004)
Huldiging (2017)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Plaatsing scorebord (2004)
Heerenveen uit (2015)
troyesnac (2002)
Hamburg (2008)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Nieuw gazonnetje (2008)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Newcastle NAC (2003)
Forummeeting (2004)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Stickercultuur (2019)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
NAC RBC vol stadion (2003)
Training bij Dennenlucht (2004)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Uitvaart JP (2005)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Trouwe musketiers (2013)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Spakenburg uit (2014)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
NAC AZ 2001
Stadionverherbouwing (2010)
Avondje NAC (2014)
NAC-Ajax 2001
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Bouw Stadion (1994)
FujiFilm Stadion (2000)
NAC RBC (2005)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
B-Side in vuur en vlam (2019)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Giessen NAC (2003)
Newcastle (2003)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Annie terug (2004)
Bouw stadion fundering (1995)
Zwemcombi Volendam (2016)
Anticombi VVV (2007)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Eindhoven uitvak (2016)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Graafschap-NAC (2001)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Rookpotten Demodag (2005)
Slierten slierten slierten (2010)
Red NAC paaseitjes (2011)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Te voet naar RBC (2004)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
NAC PSV (2001)
Raise your flag (2021)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Kapan (2009)
B-Side (2016)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
De vaste opstelling (2016)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Los Muchachos del Breda (2006)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Onze steun en toeverlaat (2016)
NAC muts (2015)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Omwisselen Graafschap (2011)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Workshop echte NAC supporter (2009)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Glapje (2014)
30 bier (2002)
NAC basketbal Conesco (2001)
Brabantse nachten (2004)
Cambuur uit (2014)
Feyenoord-NAC 2001
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Vierwielercombi (2008)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by