Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Hoezee, we hebben voor het vierde jaar op rij winst gemaakt. Over het afgelopen seizoen schrijft NAC zwarte cijfers, een kleine anderhalve ton is een fenomenaal resultaat in het eerste jaar eerste divisie.

Dat de winst voor 8 ton is toe te schrijven aan de transfer van Tighadouini is een kantlijnbericht. Dat de begroting fors negatief was ingediend maar het volk op de tribunes en op het pluche massaal is blijven komen is prijzenswaardig. Genormaliseerd zou het resultaat op een kleine zeven ton negatief uitkomen. Het goede nieuws is dat we voorlopig nog gewoon in categorie 2 blijven.

Daar ligt dan ook de zorg voor de komende jaren. Door de enorme vaste lasten die de club heeft is het in deze divisie onmogelijk om een sluitende begroting in te leveren. Alleen al de huisvestingskosten bedragen 25% van de 8 miljoen grote begroting, de salarissen voor spelers en kantoorpersoneel snoepen zo’n 50% van deze kosten op.

Afgelopen jaar trokken de vier grote aandeelhouders nog eens de portemonnee. Bedankt Wim, Paul, Rob en Bernard voor de acht ton die jullie extra gestort hebben. En we durven het bijna niet te vragen, maar willen jullie dat de komende jaren opnieuw doen? Want zolang NAC eerste divisie speelt en jonge talenten minimale contracten aan kan bieden zal de goudmijn die talent heet maar hele kleine klompjes leveren. Overigens heeft Sparta op deze manier ook een lang verblijf in de eerste divisie weten te bewerkstelligen. Niks mis mee dus!


Spit het persbericht door en lees tussen de regels het verzoek aan de big four. Volgende week komt ook de complete jaarrekening nog op het clubpropagandakanaal, dan kunnen we er eens met de stofkam doorheen.

9 comments on “Financieel nieuws: NAC aan het infuus”

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 09:26

    In het kantoorpersoneel kan nog fors gesneden worden.
    Erg leuk, bijv onze aanwezigheid op social media, maar zo`n #BenIsNAC reclamecampagne is strikt genomen hardstikke overbodig; begrijp me goed: Ben ís inderdaad NAC en ik hoop dat hij nog lang bij NAC blijft, maar hij had ook intern in het zonnetje gezet kunnen worden met een kort berichtje op de clubsite waarnaar verwezen wordt vanaf Twitter en Facebook, in plaats van tig verschillende berichten met foto`s vanuit een andere hoek iedere keer dat Ben een hap nam van zijn welverdiende slagroomtaart… #BredaGelooft vorig jaar idem, ik vond het een partij overbodig gelul.

    Het voetbal moet zichzelf verkopen. Ik snap dan ook werkelijk niet dat we voor Perry Hendriks een opvolger in huis hebben gehaald. Die opvolger is mij overigens aardig onbekend en dat is sowieso al raar.

    Daarnaast blijft NAC halsstarrig onkunde in stand houden. Ik ga niet weer beginnen over het WOB-verzoek van DROL en de kwalijke rol van 1 der NAC medewerkers maar als dat soort figuren de hand omwille canbeen misplaatst soort lieve vrede maar boven het hoofd gehouden wordt, kom je er natuurlijk nooit.

    Dan zou ik als aandeelhouder ook denken "dit soort incompetentie en overbodige ballast hoeft niet van mijn centen in stand gehouden te worden". Iets soortgelijks is gaande bij het conflict tussen de schaatsers en de KNSB. Eerst de bezem erdoor voordat je verdere hulp krijgt, zou mijn standpunt als aandeelhouder zijn.

    Voor de gemeente geldt hetzelfde eigenlijk. Zolang NAC overbodige ballast niet durft te dumpen, zou ik ook als gemeente denken "bekijk het maar" en niets doen aan de torenhoge huisvestingskosten.

  • RS

    25 oktober 2016 - 10:08

    Ik heb het financiele verslag niet, maar 4 miljoen voor personele kosten?
    Dus, na aftrek van het spelersbudget, 2.5 miljoen personeelskosten????????
    Als dat waar is is er echt nog veel mis bij NAC!
    Daar valt die juffrouw uit Eindhoven, die zonodig gehaald moest worden ook onder natuurlijk. En die volkomen overbodige nieuwe communicatie-manager. En…..

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 12:20

    @RS

    in wezen en in grote lijnen heb je gelijk, 1 kleine uitzondering wmb: ik zou van die juffrouw die uit Eindhoven meekwam zelf niet zo`n probleem maken. Ze stelt namelijk blijkbaar Smulders in staat beter zijn werk te doen dus dat zou je als een investering in het voetbalbedrijf kunnen zien.

    Ik ben verder, net als jij, ook heel erg benieuwd naar de rekensom 4 miljoen totaal salarissen minus 1,5 mln. spelersbudget; dan hou je lefst 2,5 miljoen over, waar gaat dat dan in hemelsnaam naar toe?? Ik vind het allejezus veel. Ik schrik hier eigenlijk van.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 13:15

    @RS

    Heb er nog eens over nagedacht, maar rekensommetje klopt niet. Ik liet me iets te snel door jouw reactie meeslepen.

    Want dit gaat over seizoen 15-16 en toen was het spelersbudget nog 2.4 (dat is pas per dit seizoen verlaagd) dus er ging dat seizoen (4 – 2.4=) 1.6 naar kantoorpersoneel, niet 2.5; wellicht nog steeds erg veel maar scheelt een flinke slok op een borrel. En discussies moeten op feiten gebaseerd, niet op foute aannames/waarnemingen/deducties/onderbuikgevoelens.

    Neemt niet weg dat ik denk dat NAC prima af kan zonder een aantal kantoormensen, zie mijn 1e reactie.

  • Tuur

    25 oktober 2016 - 13:34

    Los van de poppetjes zelf niet met je eens WW. Persvoorlichter en marketing man ineen is voor club als NAC nodig. Veiligheidsman zelfs verplicht. Of het dejuiste mensen zijn is een andere discussie.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 14:30

    @Tuur

    de eerste echte perschef bij NAC, specifiek die functie, was toch Willem Reijn?
    Dat was relatief recentelijk.
    Hoe deden we perscontacten daarvoor dan?
    Was dat zo godsonmogelijk?

    En dat marketinggedoe met #BredaGelooft en #BenIsNAC enzo, tja, als dat al essentieel is.

  • Mieshoop

    25 oktober 2016 - 19:54

    Laat het nog even op u inwerken: 9 miljoen aan kosten, waar nauwelijks in te snijden valt. En dan nog ligt de sportieve ambitie op `mogelijk promoveren`.

    Het is dat de grote geldschieters zo aardig zijn om telkens een agiostorting te doen, want met de horizon waar NAC op af koerst zal er jaarlijks een klein miljoentje bijgelapt moeten worden.

    De grootste kostenpost zijn natuurlijk huisvesting en personeel. Toch ben ik ook erg benieuwd naar die andere 2,5 miljoen euro. Wedstrijdkosten etc. Deze niet-eredivisiehuishouding-gerelateerde kosten zijn variabel, kennelijk weet de rest van de eerste divisie deze wel naar beneden te brengen. Waar zit `m dat in? FF benchmarken graag…

  • muskeklier

    25 oktober 2016 - 22:19

    Nac moet werken met een plan!

    Rkc-stadion, kan nu verkocht worden voor pakweg 2,5mil!(7,500plekken), dit betekend dat je ecen doorrekend en nac kan de huur niet meer betalen etc, het stadion max 5mi tot 7 mill waard is..

    Maak een plan waarbij je;

    Stadion in eigen bezit krijgt(inclusief portretrechten etc)kosten 10m?
    Eigen jeugd en trainingsaccomodatie, (5tot 8 natuurgrasvelden) kosten 5 tot 10mil

    Nac heeft 3 groot aandeelhouders, met 18 kleinere…

    Dus, het is of wachten op een nieuwe eigenaar, geluk hebben met promotie of failliet!!(of het maken van een plan dat gedragen wordt door ALLE geledingen!

  • Hugh Hefner

    26 oktober 2016 - 12:22

    De voorganger van Willem Reijn was toch Hans Poppelaars? 😛
    Ik zal niet zeggen dat Hans het voor en appel en een ei deed, maar hij had toen nog wel hart voor de club (toen nog wel). En als het Hans niet was, dan wel iemand anders die wat extra tijd gratis en voor niks aan de club spendeerde.
    Ik heb zelf ook in een ver verleden nog vrijwilligerswerk voor NAC gedaan. Tegenwoordig wil iedereen geld hebben voor ieder blaadje dat ze op de parkeerplaats wegvegen. NAC is veranderd van een voetbalclub naar een Betaald Voetbalorganisatie.
    Willen we terug naar de clubmentaliteit? Nee, natuurlijk niet. Om mee te blijven doen in de top van de Zjuupliek of onderaan in de Eredivisie, dan zul je een goede organisatie moeten hebben staan, die van die ene kant veel geld kost, maar die aan de andere kant ook wel wat geld zou kunnen opleveren. De kost gaat voor de baat, wordt wel eens gezegd, en dat is hier niet anders.
    Natuurlijk mag je twijfelen aan de input van een teammanager, als je ziet dat onze jongens af en toe als los zand voetballen. Maar als hij er wel in slaagt om van de selectie een samenhangend geheel te kneden, verricht hij een wereldprestatie, want ik heb NAC in de afgelopen jaren zelden of nooit als een hecht collectief zien voetballen.
    Als ik het voor het zeggen had in de burelen van NAC zou ik iedere functie tenminste een keer in de drie maanden evalueren (dus niet een keer per jaar zoals in een gewoon kantoor). Iemand die geen verbetering toont: wieberen. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de spelers.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
513 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny43thumb
wanny52thumb
wanny106thump
wanny61thumb
wanny124thump
wanny71thump
wanny104thump
wanny98thump
wanny123thump
wanny56thumb
wanny121thump
wanny57thumb
wanny50thumb
wanny65thumb
wanny44thumb
wanny77thump
wanny115thump
wanny45thumb
wanny129thump
wanny112thump
wanny96thump
wanny116thump
wanny92thump
wanny46thumb
wanny114thump
wanny117thump
wanny97thump
wanny110thump
wanny59thumb
wanny85thump
wanny108thump
wanny118thump
wanny100thump
wanny39thumb
wanny63thumb
wanny41thumb
wanny58thumb
wanny53thumb
wanny90thump
wanny94thump
wanny54thumb
wanny87thump
wanny77.2thump
wanny127thump
wanny111thump
wanny99thump
wanny113thump
wanny102thump
wanny122thump
wanny120thump
wanny55thumb
wanny91thump
wanny64thumb
wanny95thump
wanny88thump
wanny42thumb
wanny47thumb
wanny125thump
wanny101thump
wanny107thump
wanny128thump
wanny48thumb
wanny119thump
wanny62thumb
wanny93thump
wanny60thumb
wanny105thump
wanny126thump
wanny109thump
wanny103thump
wanny130thump
wanny80thump
wanny49thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
NAC Ajax (2004)
Bouw Stadion (1994)
NAC muts (2015)
Carnaval Bea (2005)
Forummeeting in de Pint (2004)
NEC - NAC op P5 (2017)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Graafschap-NAC (2001)
Hooligans in Groningen (2006)
Groningen - NAC (1994)
NAC-Ajax 2001
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Megavlag naar de B-Side (2014)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
NAC Donar (2001)
Ferry-Fiona
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Fuik Oss 1999
SLM ramp herdenking (2003)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Bouw stadion (1994)
Avondje NAC (2014)
Bulldog spandoek (2004)
Oude NAC Museum (2002)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Cheerleaders basketbal (2001)
Maradonny spandoek (2010)
Glapje (2014)
Fear spandoek (2016)
Vlag halfstok (2001)
Vitesse uit (2004)
Bloemstuk SLM (2003)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Eerste BSR-Redactievergadering
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Forumavond Sanering (2002)
Omwisselen Graafschap (2011)
Al together now streaker (2002)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
TitaNAC (2013)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Videohoes (2003)
Open dag (2014)
Bingo Bier (2010)
Promotie (2017)
D'r hed een duif... (2013)
No pyro no party (2008)
Para (2001)
Uitgeteld (2007)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Fortuna - NAC (2001)
megavlag locos 2013
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Newcastle (2003)
Newcastle NAC (2003)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Andro Knel Bokaal (2000)
In de hekken bij VVV (2017)
Zwemcombi Volendam (2016)
Sticker gezopen (2017)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Rat van Elf (2017)
Nieuw gazonnetje (2008)
Volle Bea (2003)
Vierwielercombi (2008)
All together now (2002)
Nooit meer 1e divisie (2006)
UWD Flyer (2005)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Tokoli spandoek (2002)
Afscheid van As (2002)
Kapan (2009)
NAC AZ 2001
BN de Stemmingmaker (2011)
Spakenburg uit (2014)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Stadionverherbouwing (2010)
Alkmaarderhout (2004)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Bus uitzwaaien (2014)
Giessen NAC (2003)
Megavlag (2017)
Forumavond Technisch (2003)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Bus uitzwaaien (2017)
Slierten slierten slierten (2010)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Stiltegebied (2005)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
apresski flyer (2012)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Pannen vol Paella
Zes bier graag (2016)
Bouw stadion fundering (1995)
Ferry (2002)
Another day at the office (2013)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Eindhoven uitvak (2016)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Bouwtekening stadion (2001)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
St Pauli toernooi (2014)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Utrecht uit (2004)
Trouwe musketiers (2013)
Willem II uit (2004)
It's for Dominique (2012)
Utrecht bus uit (2004)
Uitvaart JP (2005)
Liever dan (2004)
Cambuur uit (2014)
Terugkomst Pierre (2005)
Maxime (2015)
Start Red NAC (2011)
30 bier (2002)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
NAC Tattoo lip (2014)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Strawberry (2003)
Fandag 2004 Mommers dart
Liever dan de eerste (2004)
Graffiti (2013)
Red NAC paaseitjes (2011)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Doortje (2013)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
UWD yellow (2007)
Stop het wanbeleid (2002)
Hamburg (2008)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Hel van Enschede (2004)
Annie terug (2004)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Dubbeldekker (2011)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Loting Newcsatle (2003)
Eerste training seizoen (2012)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Toiletten bij Telstar (2007)
NAC - Vitesse (2001)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Viaductversiering (2003)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
NAC Museum (2002)
Rookpotten Demodag (2005)
Oldtimercombi (2005)
Eupen - NAC (2015)
NAC PSV (2001)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Te voet naar RBC (2004)
willem2doekske 2004
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Huldiging (2017)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Gepromoveerd (2017)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Groningen - NAC (2014)
Schilderij (2017)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
B-Side (2016)
Vieze rockers (2001)
Anti Fries UWD (2004)
troyesnac (2002)
Stickercultuur (2019)
Anticombi VVV (2007)
Plaatsing scorebord (2004)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
NAC Volendam (2004)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Stilbo tours (2010)
FujiFilm Stadion (2000)
Jong geleerd (2017)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Jong NAC - Roda (2007)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Altijd naar NAC (2019)
UWD Black (2004)
De Koel (2016)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Donar Kebab (2001)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Zilvermeeuw (2012)
Rat van elf trommels (2008)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
NACPraat Radio (2021)
Training bij Dennenlucht (2004)
Den Bosch NAC (1993)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Emotie na de promotie (2017)
Hein (2011)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Zundert NAC (2004)
Nieuwe grasmat (2013)
Raise your flag (2021)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Stadionkwartier (2009)
Los Muchachos del Breda (2006)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Heerenveen uit (2015)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Making of Megadoek (2012)
Darttoernooi 2004
Pilaarplezier (2014)
Museumavond (2012)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
De vaste opstelling (2016)
Trossen los bootcombi (2013)
Volendamse Dijk (2019)
Anticombi naar Volendam (2016)
Achilles uit (2016)
Locos bus naar VVV (2016)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Taferelen in Villareal (2009)
NAC RBC (2005)
Postperron (2001)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
NAC - W2 tent (2001)
Brabantse nachten (2004)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Paulitoernooi (2007)
MVV - NAC (2015)
NAC RBC vol stadion (2003)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Feyenoord-NAC 2001
Biertje in Cafe Bak (2012)
Forummeeting (2004)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
NAC gered (2002)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Doekenfeest (2014)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Klaar voor Groningen uit (2008)
stickercultuur-(2012)
Anti jong teams (2017)
De Knyp (2015)
Volle bak bij NAC (2015)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
A-jeugd wint de beker (2011)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Troyes (2002)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Geef ons onze club terug (2002)
NAC basketbal Conesco (2001)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
NAC logo op stadion (2013)
Stad zonder karakter (2001)
NAC de Graafschap (1994)
Gele rook (2016)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
ACDC in Volendam (2010)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by