Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Hoezee, we hebben voor het vierde jaar op rij winst gemaakt. Over het afgelopen seizoen schrijft NAC zwarte cijfers, een kleine anderhalve ton is een fenomenaal resultaat in het eerste jaar eerste divisie.

Dat de winst voor 8 ton is toe te schrijven aan de transfer van Tighadouini is een kantlijnbericht. Dat de begroting fors negatief was ingediend maar het volk op de tribunes en op het pluche massaal is blijven komen is prijzenswaardig. Genormaliseerd zou het resultaat op een kleine zeven ton negatief uitkomen. Het goede nieuws is dat we voorlopig nog gewoon in categorie 2 blijven.

Daar ligt dan ook de zorg voor de komende jaren. Door de enorme vaste lasten die de club heeft is het in deze divisie onmogelijk om een sluitende begroting in te leveren. Alleen al de huisvestingskosten bedragen 25% van de 8 miljoen grote begroting, de salarissen voor spelers en kantoorpersoneel snoepen zo’n 50% van deze kosten op.

Afgelopen jaar trokken de vier grote aandeelhouders nog eens de portemonnee. Bedankt Wim, Paul, Rob en Bernard voor de acht ton die jullie extra gestort hebben. En we durven het bijna niet te vragen, maar willen jullie dat de komende jaren opnieuw doen? Want zolang NAC eerste divisie speelt en jonge talenten minimale contracten aan kan bieden zal de goudmijn die talent heet maar hele kleine klompjes leveren. Overigens heeft Sparta op deze manier ook een lang verblijf in de eerste divisie weten te bewerkstelligen. Niks mis mee dus!


Spit het persbericht door en lees tussen de regels het verzoek aan de big four. Volgende week komt ook de complete jaarrekening nog op het clubpropagandakanaal, dan kunnen we er eens met de stofkam doorheen.

9 comments on “Financieel nieuws: NAC aan het infuus”

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 09:26

    In het kantoorpersoneel kan nog fors gesneden worden.
    Erg leuk, bijv onze aanwezigheid op social media, maar zo`n #BenIsNAC reclamecampagne is strikt genomen hardstikke overbodig; begrijp me goed: Ben ís inderdaad NAC en ik hoop dat hij nog lang bij NAC blijft, maar hij had ook intern in het zonnetje gezet kunnen worden met een kort berichtje op de clubsite waarnaar verwezen wordt vanaf Twitter en Facebook, in plaats van tig verschillende berichten met foto`s vanuit een andere hoek iedere keer dat Ben een hap nam van zijn welverdiende slagroomtaart… #BredaGelooft vorig jaar idem, ik vond het een partij overbodig gelul.

    Het voetbal moet zichzelf verkopen. Ik snap dan ook werkelijk niet dat we voor Perry Hendriks een opvolger in huis hebben gehaald. Die opvolger is mij overigens aardig onbekend en dat is sowieso al raar.

    Daarnaast blijft NAC halsstarrig onkunde in stand houden. Ik ga niet weer beginnen over het WOB-verzoek van DROL en de kwalijke rol van 1 der NAC medewerkers maar als dat soort figuren de hand omwille canbeen misplaatst soort lieve vrede maar boven het hoofd gehouden wordt, kom je er natuurlijk nooit.

    Dan zou ik als aandeelhouder ook denken "dit soort incompetentie en overbodige ballast hoeft niet van mijn centen in stand gehouden te worden". Iets soortgelijks is gaande bij het conflict tussen de schaatsers en de KNSB. Eerst de bezem erdoor voordat je verdere hulp krijgt, zou mijn standpunt als aandeelhouder zijn.

    Voor de gemeente geldt hetzelfde eigenlijk. Zolang NAC overbodige ballast niet durft te dumpen, zou ik ook als gemeente denken "bekijk het maar" en niets doen aan de torenhoge huisvestingskosten.

  • RS

    25 oktober 2016 - 10:08

    Ik heb het financiele verslag niet, maar 4 miljoen voor personele kosten?
    Dus, na aftrek van het spelersbudget, 2.5 miljoen personeelskosten????????
    Als dat waar is is er echt nog veel mis bij NAC!
    Daar valt die juffrouw uit Eindhoven, die zonodig gehaald moest worden ook onder natuurlijk. En die volkomen overbodige nieuwe communicatie-manager. En…..

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 12:20

    @RS

    in wezen en in grote lijnen heb je gelijk, 1 kleine uitzondering wmb: ik zou van die juffrouw die uit Eindhoven meekwam zelf niet zo`n probleem maken. Ze stelt namelijk blijkbaar Smulders in staat beter zijn werk te doen dus dat zou je als een investering in het voetbalbedrijf kunnen zien.

    Ik ben verder, net als jij, ook heel erg benieuwd naar de rekensom 4 miljoen totaal salarissen minus 1,5 mln. spelersbudget; dan hou je lefst 2,5 miljoen over, waar gaat dat dan in hemelsnaam naar toe?? Ik vind het allejezus veel. Ik schrik hier eigenlijk van.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 13:15

    @RS

    Heb er nog eens over nagedacht, maar rekensommetje klopt niet. Ik liet me iets te snel door jouw reactie meeslepen.

    Want dit gaat over seizoen 15-16 en toen was het spelersbudget nog 2.4 (dat is pas per dit seizoen verlaagd) dus er ging dat seizoen (4 – 2.4=) 1.6 naar kantoorpersoneel, niet 2.5; wellicht nog steeds erg veel maar scheelt een flinke slok op een borrel. En discussies moeten op feiten gebaseerd, niet op foute aannames/waarnemingen/deducties/onderbuikgevoelens.

    Neemt niet weg dat ik denk dat NAC prima af kan zonder een aantal kantoormensen, zie mijn 1e reactie.

  • Tuur

    25 oktober 2016 - 13:34

    Los van de poppetjes zelf niet met je eens WW. Persvoorlichter en marketing man ineen is voor club als NAC nodig. Veiligheidsman zelfs verplicht. Of het dejuiste mensen zijn is een andere discussie.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 14:30

    @Tuur

    de eerste echte perschef bij NAC, specifiek die functie, was toch Willem Reijn?
    Dat was relatief recentelijk.
    Hoe deden we perscontacten daarvoor dan?
    Was dat zo godsonmogelijk?

    En dat marketinggedoe met #BredaGelooft en #BenIsNAC enzo, tja, als dat al essentieel is.

  • Mieshoop

    25 oktober 2016 - 19:54

    Laat het nog even op u inwerken: 9 miljoen aan kosten, waar nauwelijks in te snijden valt. En dan nog ligt de sportieve ambitie op `mogelijk promoveren`.

    Het is dat de grote geldschieters zo aardig zijn om telkens een agiostorting te doen, want met de horizon waar NAC op af koerst zal er jaarlijks een klein miljoentje bijgelapt moeten worden.

    De grootste kostenpost zijn natuurlijk huisvesting en personeel. Toch ben ik ook erg benieuwd naar die andere 2,5 miljoen euro. Wedstrijdkosten etc. Deze niet-eredivisiehuishouding-gerelateerde kosten zijn variabel, kennelijk weet de rest van de eerste divisie deze wel naar beneden te brengen. Waar zit `m dat in? FF benchmarken graag…

  • muskeklier

    25 oktober 2016 - 22:19

    Nac moet werken met een plan!

    Rkc-stadion, kan nu verkocht worden voor pakweg 2,5mil!(7,500plekken), dit betekend dat je ecen doorrekend en nac kan de huur niet meer betalen etc, het stadion max 5mi tot 7 mill waard is..

    Maak een plan waarbij je;

    Stadion in eigen bezit krijgt(inclusief portretrechten etc)kosten 10m?
    Eigen jeugd en trainingsaccomodatie, (5tot 8 natuurgrasvelden) kosten 5 tot 10mil

    Nac heeft 3 groot aandeelhouders, met 18 kleinere…

    Dus, het is of wachten op een nieuwe eigenaar, geluk hebben met promotie of failliet!!(of het maken van een plan dat gedragen wordt door ALLE geledingen!

  • Hugh Hefner

    26 oktober 2016 - 12:22

    De voorganger van Willem Reijn was toch Hans Poppelaars? 😛
    Ik zal niet zeggen dat Hans het voor en appel en een ei deed, maar hij had toen nog wel hart voor de club (toen nog wel). En als het Hans niet was, dan wel iemand anders die wat extra tijd gratis en voor niks aan de club spendeerde.
    Ik heb zelf ook in een ver verleden nog vrijwilligerswerk voor NAC gedaan. Tegenwoordig wil iedereen geld hebben voor ieder blaadje dat ze op de parkeerplaats wegvegen. NAC is veranderd van een voetbalclub naar een Betaald Voetbalorganisatie.
    Willen we terug naar de clubmentaliteit? Nee, natuurlijk niet. Om mee te blijven doen in de top van de Zjuupliek of onderaan in de Eredivisie, dan zul je een goede organisatie moeten hebben staan, die van die ene kant veel geld kost, maar die aan de andere kant ook wel wat geld zou kunnen opleveren. De kost gaat voor de baat, wordt wel eens gezegd, en dat is hier niet anders.
    Natuurlijk mag je twijfelen aan de input van een teammanager, als je ziet dat onze jongens af en toe als los zand voetballen. Maar als hij er wel in slaagt om van de selectie een samenhangend geheel te kneden, verricht hij een wereldprestatie, want ik heb NAC in de afgelopen jaren zelden of nooit als een hecht collectief zien voetballen.
    Als ik het voor het zeggen had in de burelen van NAC zou ik iedere functie tenminste een keer in de drie maanden evalueren (dus niet een keer per jaar zoals in een gewoon kantoor). Iemand die geen verbetering toont: wieberen. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de spelers.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
514 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny91thump
wanny113thump
wanny116thump
wanny123thump
wanny103thump
wanny115thump
wanny60thumb
wanny44thumb
wanny95thump
wanny56thumb
wanny114thump
wanny77.2thump
wanny48thumb
wanny52thumb
wanny43thumb
wanny94thump
wanny122thump
wanny47thumb
wanny54thumb
wanny119thump
wanny106thump
wanny108thump
wanny88thump
wanny98thump
wanny57thumb
wanny87thump
wanny53thumb
wanny112thump
wanny50thumb
wanny127thump
wanny121thump
wanny65thumb
wanny49thumb
wanny93thump
wanny125thump
wanny42thumb
wanny128thump
wanny62thumb
wanny130thump
wanny105thump
wanny55thumb
wanny118thump
wanny102thump
wanny101thump
wanny90thump
wanny46thumb
wanny71thump
wanny111thump
wanny58thumb
wanny120thump
wanny64thumb
wanny61thumb
wanny59thumb
wanny63thumb
wanny99thump
wanny124thump
wanny45thumb
wanny41thumb
wanny129thump
wanny104thump
wanny100thump
wanny77thump
wanny126thump
wanny107thump
wanny39thumb
wanny92thump
wanny96thump
wanny109thump
wanny80thump
wanny117thump
wanny97thump
wanny110thump
wanny85thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Viaductversiering (2003)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Liever dan (2004)
Gepromoveerd (2017)
B-Side (2016)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Hein (2011)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Zwemcombi Volendam (2016)
SLM ramp herdenking (2003)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Omwisselen Graafschap (2011)
Afscheid van As (2002)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Stilbo tours (2010)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Uitgeteld (2007)
Stiltegebied (2005)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Vitesse uit (2004)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Graffiti (2013)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Donar Kebab (2001)
Rat van Elf (2017)
FujiFilm Stadion (2000)
NACPraat Radio (2021)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Ferry-Fiona
Wuppertal - St Pauli (2005)
St Pauli toernooi (2014)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Anticombi VVV (2007)
D'r hed een duif... (2013)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
NEC - NAC op P5 (2017)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Ferry (2002)
Plaatsing scorebord (2004)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
TitaNAC (2013)
Nieuwe grasmat (2013)
In de hekken bij VVV (2017)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Cheerleaders basketbal (2001)
Hel van Enschede (2004)
Videohoes (2003)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Workshop echte NAC supporter (2009)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
troyesnac (2002)
megavlag locos 2013
UWD Flyer (2005)
UWD Black (2004)
Terugkomst Pierre (2005)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Zundert NAC (2004)
NAC basketbal Conesco (2001)
Start Red NAC (2011)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Eupen - NAC (2015)
Bus uitzwaaien (2014)
Tokoli spandoek (2002)
Nieuw gazonnetje (2008)
Al together now streaker (2002)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Den Bosch NAC (1993)
Liever dan de eerste (2004)
De Koel (2016)
Forumavond Sanering (2002)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Graafschap-NAC (2001)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Bus uitzwaaien (2017)
Stop het wanbeleid (2002)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Toiletten bij Telstar (2007)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Bouw stadion (1994)
Doortje (2013)
Fuik Oss 1999
Annie terug (2004)
Forummeeting (2004)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Sticker gezopen (2017)
Eindhoven uitvak (2016)
Newcastle (2003)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Heerenveen uit (2015)
Slierten slierten slierten (2010)
It's for Dominique (2012)
willem2doekske 2004
Alkmaarderhout (2004)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Doekenfeest (2014)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
ACDC in Volendam (2010)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Hooligans in Groningen (2006)
Newcastle NAC (2003)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Giessen NAC (2003)
Vlag halfstok (2001)
Fear spandoek (2016)
UWD yellow (2007)
Trouwe musketiers (2013)
NAC Donar (2001)
Brabantse nachten (2004)
Te voet naar RBC (2004)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Oude NAC Museum (2002)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Utrecht uit (2004)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Oldtimercombi (2005)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Emotie na de promotie (2017)
Open dag (2014)
Bulldog spandoek (2004)
Spakenburg uit (2014)
Strawberry (2003)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Another day at the office (2013)
Bouw stadion fundering (1995)
NAC AZ 2001
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Loting Newcsatle (2003)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
NAC - W2 tent (2001)
Megavlag naar de B-Side (2014)
NAC logo op stadion (2013)
A-jeugd wint de beker (2011)
Andro Knel Bokaal (2000)
Postperron (2001)
Huldiging (2017)
Museumavond (2012)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Rookpotten Demodag (2005)
Stadionverherbouwing (2010)
MVV - NAC (2015)
Dubbeldekker (2011)
Para (2001)
Trossen los bootcombi (2013)
NAC muts (2015)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
NAC de Graafschap (1994)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Anti jong teams (2017)
NAC Volendam (2004)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Cambuur uit (2014)
All together now (2002)
Zilvermeeuw (2012)
Pannen vol Paella
Oltmans spandoek kerk (2002)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Avondje NAC (2014)
Bouwtekening stadion (2001)
Geef ons onze club terug (2002)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Pilaarplezier (2014)
NAC-RKC 5-3 (2004)
NAC RBC (2005)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Red NAC paaseitjes (2011)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Forummeeting in de Pint (2004)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Achilles uit (2016)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Volle Bea (2003)
Bingo Bier (2010)
Maradonny spandoek (2010)
NAC Museum (2002)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Stickercultuur (2019)
De Knyp (2015)
Vieze rockers (2001)
Volendamse Dijk (2019)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Forumavond Technisch (2003)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Anticombi naar Volendam (2016)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Training bij Dennenlucht (2004)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Maxime (2015)
Stad zonder karakter (2001)
Anti Fries UWD (2004)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Feyenoord-NAC 2001
Eerste training seizoen (2012)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Altijd naar NAC (2019)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Uitvaart JP (2005)
Groningen - NAC (1994)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Carnaval Bea (2005)
30 bier (2002)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Locos bus naar VVV (2016)
Promotie (2017)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Fandag 2004 Mommers dart
Megavlag (2017)
Troyes (2002)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
NAC - Vitesse (2001)
De vaste opstelling (2016)
BN de Stemmingmaker (2011)
NAC RBC vol stadion (2003)
Kapan (2009)
Glapje (2014)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Winnaar BIT Trofee (2004)
NAC-Ajax 2001
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Stadionkwartier (2009)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Volle bak bij NAC (2015)
Jong NAC - Roda (2007)
Paulitoernooi (2007)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
NAC PSV (2001)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Taferelen in Villareal (2009)
Raise your flag (2021)
Gele rook (2016)
Bloemstuk SLM (2003)
stickercultuur-(2012)
NAC Ajax (2004)
Jong geleerd (2017)
apresski flyer (2012)
NAC gered (2002)
Schilderij (2017)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Darttoernooi 2004
Los Muchachos del Breda (2006)
Rat van elf trommels (2008)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Vierwielercombi (2008)
Bouw Stadion (1994)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Zes bier graag (2016)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Hamburg (2008)
NAC Tattoo lip (2014)
Utrecht bus uit (2004)
Groningen - NAC (2014)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Making of Megadoek (2012)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Willem II uit (2004)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
No pyro no party (2008)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Eerste BSR-Redactievergadering
Fortuna - NAC (2001)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by