Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Hoezee, we hebben voor het vierde jaar op rij winst gemaakt. Over het afgelopen seizoen schrijft NAC zwarte cijfers, een kleine anderhalve ton is een fenomenaal resultaat in het eerste jaar eerste divisie.

Dat de winst voor 8 ton is toe te schrijven aan de transfer van Tighadouini is een kantlijnbericht. Dat de begroting fors negatief was ingediend maar het volk op de tribunes en op het pluche massaal is blijven komen is prijzenswaardig. Genormaliseerd zou het resultaat op een kleine zeven ton negatief uitkomen. Het goede nieuws is dat we voorlopig nog gewoon in categorie 2 blijven.

Daar ligt dan ook de zorg voor de komende jaren. Door de enorme vaste lasten die de club heeft is het in deze divisie onmogelijk om een sluitende begroting in te leveren. Alleen al de huisvestingskosten bedragen 25% van de 8 miljoen grote begroting, de salarissen voor spelers en kantoorpersoneel snoepen zo’n 50% van deze kosten op.

Afgelopen jaar trokken de vier grote aandeelhouders nog eens de portemonnee. Bedankt Wim, Paul, Rob en Bernard voor de acht ton die jullie extra gestort hebben. En we durven het bijna niet te vragen, maar willen jullie dat de komende jaren opnieuw doen? Want zolang NAC eerste divisie speelt en jonge talenten minimale contracten aan kan bieden zal de goudmijn die talent heet maar hele kleine klompjes leveren. Overigens heeft Sparta op deze manier ook een lang verblijf in de eerste divisie weten te bewerkstelligen. Niks mis mee dus!


Spit het persbericht door en lees tussen de regels het verzoek aan de big four. Volgende week komt ook de complete jaarrekening nog op het clubpropagandakanaal, dan kunnen we er eens met de stofkam doorheen.

9 comments on “Financieel nieuws: NAC aan het infuus”

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 09:26

    In het kantoorpersoneel kan nog fors gesneden worden.
    Erg leuk, bijv onze aanwezigheid op social media, maar zo`n #BenIsNAC reclamecampagne is strikt genomen hardstikke overbodig; begrijp me goed: Ben ís inderdaad NAC en ik hoop dat hij nog lang bij NAC blijft, maar hij had ook intern in het zonnetje gezet kunnen worden met een kort berichtje op de clubsite waarnaar verwezen wordt vanaf Twitter en Facebook, in plaats van tig verschillende berichten met foto`s vanuit een andere hoek iedere keer dat Ben een hap nam van zijn welverdiende slagroomtaart… #BredaGelooft vorig jaar idem, ik vond het een partij overbodig gelul.

    Het voetbal moet zichzelf verkopen. Ik snap dan ook werkelijk niet dat we voor Perry Hendriks een opvolger in huis hebben gehaald. Die opvolger is mij overigens aardig onbekend en dat is sowieso al raar.

    Daarnaast blijft NAC halsstarrig onkunde in stand houden. Ik ga niet weer beginnen over het WOB-verzoek van DROL en de kwalijke rol van 1 der NAC medewerkers maar als dat soort figuren de hand omwille canbeen misplaatst soort lieve vrede maar boven het hoofd gehouden wordt, kom je er natuurlijk nooit.

    Dan zou ik als aandeelhouder ook denken "dit soort incompetentie en overbodige ballast hoeft niet van mijn centen in stand gehouden te worden". Iets soortgelijks is gaande bij het conflict tussen de schaatsers en de KNSB. Eerst de bezem erdoor voordat je verdere hulp krijgt, zou mijn standpunt als aandeelhouder zijn.

    Voor de gemeente geldt hetzelfde eigenlijk. Zolang NAC overbodige ballast niet durft te dumpen, zou ik ook als gemeente denken "bekijk het maar" en niets doen aan de torenhoge huisvestingskosten.

  • RS

    25 oktober 2016 - 10:08

    Ik heb het financiele verslag niet, maar 4 miljoen voor personele kosten?
    Dus, na aftrek van het spelersbudget, 2.5 miljoen personeelskosten????????
    Als dat waar is is er echt nog veel mis bij NAC!
    Daar valt die juffrouw uit Eindhoven, die zonodig gehaald moest worden ook onder natuurlijk. En die volkomen overbodige nieuwe communicatie-manager. En…..

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 12:20

    @RS

    in wezen en in grote lijnen heb je gelijk, 1 kleine uitzondering wmb: ik zou van die juffrouw die uit Eindhoven meekwam zelf niet zo`n probleem maken. Ze stelt namelijk blijkbaar Smulders in staat beter zijn werk te doen dus dat zou je als een investering in het voetbalbedrijf kunnen zien.

    Ik ben verder, net als jij, ook heel erg benieuwd naar de rekensom 4 miljoen totaal salarissen minus 1,5 mln. spelersbudget; dan hou je lefst 2,5 miljoen over, waar gaat dat dan in hemelsnaam naar toe?? Ik vind het allejezus veel. Ik schrik hier eigenlijk van.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 13:15

    @RS

    Heb er nog eens over nagedacht, maar rekensommetje klopt niet. Ik liet me iets te snel door jouw reactie meeslepen.

    Want dit gaat over seizoen 15-16 en toen was het spelersbudget nog 2.4 (dat is pas per dit seizoen verlaagd) dus er ging dat seizoen (4 – 2.4=) 1.6 naar kantoorpersoneel, niet 2.5; wellicht nog steeds erg veel maar scheelt een flinke slok op een borrel. En discussies moeten op feiten gebaseerd, niet op foute aannames/waarnemingen/deducties/onderbuikgevoelens.

    Neemt niet weg dat ik denk dat NAC prima af kan zonder een aantal kantoormensen, zie mijn 1e reactie.

  • Tuur

    25 oktober 2016 - 13:34

    Los van de poppetjes zelf niet met je eens WW. Persvoorlichter en marketing man ineen is voor club als NAC nodig. Veiligheidsman zelfs verplicht. Of het dejuiste mensen zijn is een andere discussie.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 14:30

    @Tuur

    de eerste echte perschef bij NAC, specifiek die functie, was toch Willem Reijn?
    Dat was relatief recentelijk.
    Hoe deden we perscontacten daarvoor dan?
    Was dat zo godsonmogelijk?

    En dat marketinggedoe met #BredaGelooft en #BenIsNAC enzo, tja, als dat al essentieel is.

  • Mieshoop

    25 oktober 2016 - 19:54

    Laat het nog even op u inwerken: 9 miljoen aan kosten, waar nauwelijks in te snijden valt. En dan nog ligt de sportieve ambitie op `mogelijk promoveren`.

    Het is dat de grote geldschieters zo aardig zijn om telkens een agiostorting te doen, want met de horizon waar NAC op af koerst zal er jaarlijks een klein miljoentje bijgelapt moeten worden.

    De grootste kostenpost zijn natuurlijk huisvesting en personeel. Toch ben ik ook erg benieuwd naar die andere 2,5 miljoen euro. Wedstrijdkosten etc. Deze niet-eredivisiehuishouding-gerelateerde kosten zijn variabel, kennelijk weet de rest van de eerste divisie deze wel naar beneden te brengen. Waar zit `m dat in? FF benchmarken graag…

  • muskeklier

    25 oktober 2016 - 22:19

    Nac moet werken met een plan!

    Rkc-stadion, kan nu verkocht worden voor pakweg 2,5mil!(7,500plekken), dit betekend dat je ecen doorrekend en nac kan de huur niet meer betalen etc, het stadion max 5mi tot 7 mill waard is..

    Maak een plan waarbij je;

    Stadion in eigen bezit krijgt(inclusief portretrechten etc)kosten 10m?
    Eigen jeugd en trainingsaccomodatie, (5tot 8 natuurgrasvelden) kosten 5 tot 10mil

    Nac heeft 3 groot aandeelhouders, met 18 kleinere…

    Dus, het is of wachten op een nieuwe eigenaar, geluk hebben met promotie of failliet!!(of het maken van een plan dat gedragen wordt door ALLE geledingen!

  • Hugh Hefner

    26 oktober 2016 - 12:22

    De voorganger van Willem Reijn was toch Hans Poppelaars? 😛
    Ik zal niet zeggen dat Hans het voor en appel en een ei deed, maar hij had toen nog wel hart voor de club (toen nog wel). En als het Hans niet was, dan wel iemand anders die wat extra tijd gratis en voor niks aan de club spendeerde.
    Ik heb zelf ook in een ver verleden nog vrijwilligerswerk voor NAC gedaan. Tegenwoordig wil iedereen geld hebben voor ieder blaadje dat ze op de parkeerplaats wegvegen. NAC is veranderd van een voetbalclub naar een Betaald Voetbalorganisatie.
    Willen we terug naar de clubmentaliteit? Nee, natuurlijk niet. Om mee te blijven doen in de top van de Zjuupliek of onderaan in de Eredivisie, dan zul je een goede organisatie moeten hebben staan, die van die ene kant veel geld kost, maar die aan de andere kant ook wel wat geld zou kunnen opleveren. De kost gaat voor de baat, wordt wel eens gezegd, en dat is hier niet anders.
    Natuurlijk mag je twijfelen aan de input van een teammanager, als je ziet dat onze jongens af en toe als los zand voetballen. Maar als hij er wel in slaagt om van de selectie een samenhangend geheel te kneden, verricht hij een wereldprestatie, want ik heb NAC in de afgelopen jaren zelden of nooit als een hecht collectief zien voetballen.
    Als ik het voor het zeggen had in de burelen van NAC zou ik iedere functie tenminste een keer in de drie maanden evalueren (dus niet een keer per jaar zoals in een gewoon kantoor). Iemand die geen verbetering toont: wieberen. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de spelers.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
516 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny100thump
wanny98thump
wanny49thumb
wanny95thump
wanny54thumb
wanny97thump
wanny125thump
wanny53thumb
wanny119thump
wanny99thump
wanny58thumb
wanny65thumb
wanny127thump
wanny121thump
wanny92thump
wanny41thumb
wanny108thump
wanny59thumb
wanny116thump
wanny77thump
wanny62thumb
wanny44thumb
wanny63thumb
wanny114thump
wanny113thump
wanny43thumb
wanny110thump
wanny101thump
wanny45thumb
wanny129thump
wanny109thump
wanny61thumb
wanny56thumb
wanny104thump
wanny47thumb
wanny80thump
wanny85thump
wanny112thump
wanny91thump
wanny93thump
wanny102thump
wanny96thump
wanny118thump
wanny111thump
wanny57thumb
wanny39thumb
wanny52thumb
wanny88thump
wanny115thump
wanny64thumb
wanny90thump
wanny42thumb
wanny50thumb
wanny87thump
wanny71thump
wanny122thump
wanny94thump
wanny128thump
wanny105thump
wanny55thumb
wanny60thumb
wanny106thump
wanny124thump
wanny120thump
wanny123thump
wanny130thump
wanny46thumb
wanny107thump
wanny117thump
wanny48thumb
wanny126thump
wanny103thump
wanny77.2thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Eindhoven uitvak (2016)
NAC muts (2015)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Donar Kebab (2001)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
NAC Volendam (2004)
NAC RBC (2005)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Paulitoernooi (2007)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Another day at the office (2013)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Bulldog spandoek (2004)
NAC RBC vol stadion (2003)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
De Knyp (2015)
It's for Dominique (2012)
Anticombi VVV (2007)
Hamburg (2008)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Eerste training seizoen (2012)
NEC - NAC op P5 (2017)
Bus uitzwaaien (2014)
Start Red NAC (2011)
Bingo Bier (2010)
Vitesse uit (2004)
Toiletten bij Telstar (2007)
Zundert NAC (2004)
Locos bus naar VVV (2016)
Maradonny spandoek (2010)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Museumavond (2012)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
NAC Tattoo lip (2014)
Huldiging (2017)
Emotie na de promotie (2017)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
In de hekken bij VVV (2017)
Promotie (2017)
Zes bier graag (2016)
Liever dan de eerste (2004)
Annie terug (2004)
Pannen vol Paella
Pilaarplezier (2014)
Willem II uit (2004)
Carnaval Bea (2005)
Volendamse Dijk (2019)
Groningen - NAC (2014)
Uitvaart JP (2005)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Training bij Dennenlucht (2004)
NAC - W2 tent (2001)
Eerste BSR-Redactievergadering
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
NAC gered (2002)
UWD Black (2004)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Bus uitzwaaien (2017)
Vierwielercombi (2008)
Gepromoveerd (2017)
Oude NAC Museum (2002)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Schilderij (2017)
Geef ons onze club terug (2002)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Oldtimercombi (2005)
Glapje (2014)
Rat van elf trommels (2008)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Eupen - NAC (2015)
Uitgeteld (2007)
Giessen NAC (2003)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Nieuwe grasmat (2013)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Doekenfeest (2014)
Stop het wanbeleid (2002)
Te voet naar RBC (2004)
Feyenoord-NAC 2001
All together now (2002)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Trouwe musketiers (2013)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Plaatsing scorebord (2004)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Hel van Enschede (2004)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Graffiti (2013)
Fuik Oss 1999
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Cheerleaders basketbal (2001)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Hooligans in Groningen (2006)
Doortje (2013)
Raise your flag (2021)
Rookpotten Demodag (2005)
NAC PSV (2001)
B-Side (2016)
Tokoli spandoek (2002)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Megavlag (2017)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Bloemstuk SLM (2003)
Slierten slierten slierten (2010)
NAC - Vitesse (2001)
NAC de Graafschap (1994)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Ferry (2002)
Anti Fries UWD (2004)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Altijd naar NAC (2019)
Videohoes (2003)
Brabantse nachten (2004)
UWD Flyer (2005)
Viaductversiering (2003)
Red NAC paaseitjes (2011)
Making of Megadoek (2012)
Newcastle NAC (2003)
FujiFilm Stadion (2000)
No pyro no party (2008)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Anti jong teams (2017)
Nieuw gazonnetje (2008)
NACPraat Radio (2021)
Anticombi naar Volendam (2016)
troyesnac (2002)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Rat van Elf (2017)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Stilbo tours (2010)
Jong geleerd (2017)
A-jeugd wint de beker (2011)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Terugkomst Pierre (2005)
Al together now streaker (2002)
apresski flyer (2012)
Cambuur uit (2014)
Volle Bea (2003)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Bouw stadion (1994)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Zilvermeeuw (2012)
Den Bosch NAC (1993)
stickercultuur-(2012)
NAC-RKC 5-3 (2004)
D'r hed een duif... (2013)
Liever dan (2004)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Bouw Stadion (1994)
De Koel (2016)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
TitaNAC (2013)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Maxime (2015)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Darttoernooi 2004
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Newcastle (2003)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Heerenveen uit (2015)
St Pauli toernooi (2014)
UWD yellow (2007)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
NAC-Ajax 2001
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Sticker gezopen (2017)
MVV - NAC (2015)
Gewonnen van Cambuur (2014)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Fortuna - NAC (2001)
Dubbeldekker (2011)
Forummeeting in de Pint (2004)
Fear spandoek (2016)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Vieze rockers (2001)
Omwisselen Graafschap (2011)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Forummeeting (2004)
Los Muchachos del Breda (2006)
Avondje NAC (2014)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Graafschap-NAC (2001)
Strawberry (2003)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Oltmans spandoek kerk (2002)
30 bier (2002)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
NAC basketbal Conesco (2001)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
NAC Ajax (2004)
Gele rook (2016)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
willem2doekske 2004
Troyes (2002)
Jong NAC - Roda (2007)
Stadionkwartier (2009)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Kapan (2009)
Zwemcombi Volendam (2016)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Stad zonder karakter (2001)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Andro Knel Bokaal (2000)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Volle bak bij NAC (2015)
Afscheid van As (2002)
NAC logo op stadion (2013)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Taferelen in Villareal (2009)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Stadionverherbouwing (2010)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Groningen - NAC (1994)
NAC Donar (2001)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Fandag 2004 Mommers dart
Trossen los bootcombi (2013)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Postperron (2001)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
NAC Museum (2002)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
BN de Stemmingmaker (2011)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
ACDC in Volendam (2010)
Forumavond Sanering (2002)
Stiltegebied (2005)
Ferry-Fiona
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Open dag (2014)
De vaste opstelling (2016)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
NAC AZ 2001
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
SLM ramp herdenking (2003)
Stickercultuur (2019)
Forumavond Technisch (2003)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Para (2001)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Hein (2011)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Achilles uit (2016)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Loting Newcsatle (2003)
Bouw stadion fundering (1995)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Vlag halfstok (2001)
Utrecht uit (2004)
Spakenburg uit (2014)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
megavlag locos 2013
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Utrecht bus uit (2004)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Alkmaarderhout (2004)
Bouwtekening stadion (2001)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by