Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Hoezee, we hebben voor het vierde jaar op rij winst gemaakt. Over het afgelopen seizoen schrijft NAC zwarte cijfers, een kleine anderhalve ton is een fenomenaal resultaat in het eerste jaar eerste divisie.

Dat de winst voor 8 ton is toe te schrijven aan de transfer van Tighadouini is een kantlijnbericht. Dat de begroting fors negatief was ingediend maar het volk op de tribunes en op het pluche massaal is blijven komen is prijzenswaardig. Genormaliseerd zou het resultaat op een kleine zeven ton negatief uitkomen. Het goede nieuws is dat we voorlopig nog gewoon in categorie 2 blijven.

Daar ligt dan ook de zorg voor de komende jaren. Door de enorme vaste lasten die de club heeft is het in deze divisie onmogelijk om een sluitende begroting in te leveren. Alleen al de huisvestingskosten bedragen 25% van de 8 miljoen grote begroting, de salarissen voor spelers en kantoorpersoneel snoepen zo’n 50% van deze kosten op.

Afgelopen jaar trokken de vier grote aandeelhouders nog eens de portemonnee. Bedankt Wim, Paul, Rob en Bernard voor de acht ton die jullie extra gestort hebben. En we durven het bijna niet te vragen, maar willen jullie dat de komende jaren opnieuw doen? Want zolang NAC eerste divisie speelt en jonge talenten minimale contracten aan kan bieden zal de goudmijn die talent heet maar hele kleine klompjes leveren. Overigens heeft Sparta op deze manier ook een lang verblijf in de eerste divisie weten te bewerkstelligen. Niks mis mee dus!


Spit het persbericht door en lees tussen de regels het verzoek aan de big four. Volgende week komt ook de complete jaarrekening nog op het clubpropagandakanaal, dan kunnen we er eens met de stofkam doorheen.

9 comments on “Financieel nieuws: NAC aan het infuus”

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 09:26

    In het kantoorpersoneel kan nog fors gesneden worden.
    Erg leuk, bijv onze aanwezigheid op social media, maar zo`n #BenIsNAC reclamecampagne is strikt genomen hardstikke overbodig; begrijp me goed: Ben ís inderdaad NAC en ik hoop dat hij nog lang bij NAC blijft, maar hij had ook intern in het zonnetje gezet kunnen worden met een kort berichtje op de clubsite waarnaar verwezen wordt vanaf Twitter en Facebook, in plaats van tig verschillende berichten met foto`s vanuit een andere hoek iedere keer dat Ben een hap nam van zijn welverdiende slagroomtaart… #BredaGelooft vorig jaar idem, ik vond het een partij overbodig gelul.

    Het voetbal moet zichzelf verkopen. Ik snap dan ook werkelijk niet dat we voor Perry Hendriks een opvolger in huis hebben gehaald. Die opvolger is mij overigens aardig onbekend en dat is sowieso al raar.

    Daarnaast blijft NAC halsstarrig onkunde in stand houden. Ik ga niet weer beginnen over het WOB-verzoek van DROL en de kwalijke rol van 1 der NAC medewerkers maar als dat soort figuren de hand omwille canbeen misplaatst soort lieve vrede maar boven het hoofd gehouden wordt, kom je er natuurlijk nooit.

    Dan zou ik als aandeelhouder ook denken "dit soort incompetentie en overbodige ballast hoeft niet van mijn centen in stand gehouden te worden". Iets soortgelijks is gaande bij het conflict tussen de schaatsers en de KNSB. Eerst de bezem erdoor voordat je verdere hulp krijgt, zou mijn standpunt als aandeelhouder zijn.

    Voor de gemeente geldt hetzelfde eigenlijk. Zolang NAC overbodige ballast niet durft te dumpen, zou ik ook als gemeente denken "bekijk het maar" en niets doen aan de torenhoge huisvestingskosten.

  • RS

    25 oktober 2016 - 10:08

    Ik heb het financiele verslag niet, maar 4 miljoen voor personele kosten?
    Dus, na aftrek van het spelersbudget, 2.5 miljoen personeelskosten????????
    Als dat waar is is er echt nog veel mis bij NAC!
    Daar valt die juffrouw uit Eindhoven, die zonodig gehaald moest worden ook onder natuurlijk. En die volkomen overbodige nieuwe communicatie-manager. En…..

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 12:20

    @RS

    in wezen en in grote lijnen heb je gelijk, 1 kleine uitzondering wmb: ik zou van die juffrouw die uit Eindhoven meekwam zelf niet zo`n probleem maken. Ze stelt namelijk blijkbaar Smulders in staat beter zijn werk te doen dus dat zou je als een investering in het voetbalbedrijf kunnen zien.

    Ik ben verder, net als jij, ook heel erg benieuwd naar de rekensom 4 miljoen totaal salarissen minus 1,5 mln. spelersbudget; dan hou je lefst 2,5 miljoen over, waar gaat dat dan in hemelsnaam naar toe?? Ik vind het allejezus veel. Ik schrik hier eigenlijk van.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 13:15

    @RS

    Heb er nog eens over nagedacht, maar rekensommetje klopt niet. Ik liet me iets te snel door jouw reactie meeslepen.

    Want dit gaat over seizoen 15-16 en toen was het spelersbudget nog 2.4 (dat is pas per dit seizoen verlaagd) dus er ging dat seizoen (4 – 2.4=) 1.6 naar kantoorpersoneel, niet 2.5; wellicht nog steeds erg veel maar scheelt een flinke slok op een borrel. En discussies moeten op feiten gebaseerd, niet op foute aannames/waarnemingen/deducties/onderbuikgevoelens.

    Neemt niet weg dat ik denk dat NAC prima af kan zonder een aantal kantoormensen, zie mijn 1e reactie.

  • Tuur

    25 oktober 2016 - 13:34

    Los van de poppetjes zelf niet met je eens WW. Persvoorlichter en marketing man ineen is voor club als NAC nodig. Veiligheidsman zelfs verplicht. Of het dejuiste mensen zijn is een andere discussie.

  • Anoniem

    25 oktober 2016 - 14:30

    @Tuur

    de eerste echte perschef bij NAC, specifiek die functie, was toch Willem Reijn?
    Dat was relatief recentelijk.
    Hoe deden we perscontacten daarvoor dan?
    Was dat zo godsonmogelijk?

    En dat marketinggedoe met #BredaGelooft en #BenIsNAC enzo, tja, als dat al essentieel is.

  • Mieshoop

    25 oktober 2016 - 19:54

    Laat het nog even op u inwerken: 9 miljoen aan kosten, waar nauwelijks in te snijden valt. En dan nog ligt de sportieve ambitie op `mogelijk promoveren`.

    Het is dat de grote geldschieters zo aardig zijn om telkens een agiostorting te doen, want met de horizon waar NAC op af koerst zal er jaarlijks een klein miljoentje bijgelapt moeten worden.

    De grootste kostenpost zijn natuurlijk huisvesting en personeel. Toch ben ik ook erg benieuwd naar die andere 2,5 miljoen euro. Wedstrijdkosten etc. Deze niet-eredivisiehuishouding-gerelateerde kosten zijn variabel, kennelijk weet de rest van de eerste divisie deze wel naar beneden te brengen. Waar zit `m dat in? FF benchmarken graag…

  • muskeklier

    25 oktober 2016 - 22:19

    Nac moet werken met een plan!

    Rkc-stadion, kan nu verkocht worden voor pakweg 2,5mil!(7,500plekken), dit betekend dat je ecen doorrekend en nac kan de huur niet meer betalen etc, het stadion max 5mi tot 7 mill waard is..

    Maak een plan waarbij je;

    Stadion in eigen bezit krijgt(inclusief portretrechten etc)kosten 10m?
    Eigen jeugd en trainingsaccomodatie, (5tot 8 natuurgrasvelden) kosten 5 tot 10mil

    Nac heeft 3 groot aandeelhouders, met 18 kleinere…

    Dus, het is of wachten op een nieuwe eigenaar, geluk hebben met promotie of failliet!!(of het maken van een plan dat gedragen wordt door ALLE geledingen!

  • Hugh Hefner

    26 oktober 2016 - 12:22

    De voorganger van Willem Reijn was toch Hans Poppelaars? 😛
    Ik zal niet zeggen dat Hans het voor en appel en een ei deed, maar hij had toen nog wel hart voor de club (toen nog wel). En als het Hans niet was, dan wel iemand anders die wat extra tijd gratis en voor niks aan de club spendeerde.
    Ik heb zelf ook in een ver verleden nog vrijwilligerswerk voor NAC gedaan. Tegenwoordig wil iedereen geld hebben voor ieder blaadje dat ze op de parkeerplaats wegvegen. NAC is veranderd van een voetbalclub naar een Betaald Voetbalorganisatie.
    Willen we terug naar de clubmentaliteit? Nee, natuurlijk niet. Om mee te blijven doen in de top van de Zjuupliek of onderaan in de Eredivisie, dan zul je een goede organisatie moeten hebben staan, die van die ene kant veel geld kost, maar die aan de andere kant ook wel wat geld zou kunnen opleveren. De kost gaat voor de baat, wordt wel eens gezegd, en dat is hier niet anders.
    Natuurlijk mag je twijfelen aan de input van een teammanager, als je ziet dat onze jongens af en toe als los zand voetballen. Maar als hij er wel in slaagt om van de selectie een samenhangend geheel te kneden, verricht hij een wereldprestatie, want ik heb NAC in de afgelopen jaren zelden of nooit als een hecht collectief zien voetballen.
    Als ik het voor het zeggen had in de burelen van NAC zou ik iedere functie tenminste een keer in de drie maanden evalueren (dus niet een keer per jaar zoals in een gewoon kantoor). Iemand die geen verbetering toont: wieberen. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de spelers.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
485 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny77.2thump
wanny121thump
wanny113thump
wanny112thump
wanny118thump
wanny50thumb
wanny55thumb
wanny41thumb
wanny115thump
wanny120thump
wanny124thump
wanny52thumb
wanny43thumb
wanny110thump
wanny116thump
wanny49thumb
wanny129thump
wanny105thump
wanny44thumb
wanny94thump
wanny88thump
wanny48thumb
wanny60thumb
wanny98thump
wanny61thumb
wanny128thump
wanny109thump
wanny100thump
wanny57thumb
wanny117thump
wanny59thumb
wanny53thumb
wanny125thump
wanny95thump
wanny96thump
wanny45thumb
wanny97thump
wanny63thumb
wanny87thump
wanny91thump
wanny122thump
wanny126thump
wanny85thump
wanny62thumb
wanny127thump
wanny80thump
wanny119thump
wanny103thump
wanny42thumb
wanny93thump
wanny90thump
wanny106thump
wanny107thump
wanny130thump
wanny39thumb
wanny114thump
wanny104thump
wanny92thump
wanny65thumb
wanny58thumb
wanny108thump
wanny123thump
wanny71thump
wanny46thumb
wanny99thump
wanny101thump
wanny47thumb
wanny102thump
wanny54thumb
wanny56thumb
wanny111thump
wanny64thumb
wanny77thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Oldtimercombi (2005)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
De vaste opstelling (2016)
Bloemstuk SLM (2003)
Altijd naar NAC (2019)
Bouw stadion (1994)
UWD Flyer (2005)
Afscheid van As (2002)
Maradonny spandoek (2010)
Geef ons onze club terug (2002)
Achilles uit (2016)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Andro Knel Bokaal (2000)
TitaNAC (2013)
NAC RBC vol stadion (2003)
Bus uitzwaaien (2017)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Fakkels NAC Ajax (2008)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Brabantse nachten (2004)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Forummeeting (2004)
Fortuna - NAC (2001)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Annie terug (2004)
Fuik Oss 1999
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Heerenveen uit (2015)
De Knyp (2015)
Eerste BSR-Redactievergadering
Zes bier graag (2016)
Nieuwe grasmat (2013)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Taferelen in Villareal (2009)
Ferry-Fiona
Anti Fries UWD (2004)
Pannen vol Paella
Trouwe musketiers (2013)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Willem II uit (2004)
Terugkomst Pierre (2005)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Vierwielercombi (2008)
Bingo Bier (2010)
Omwisselen Graafschap (2011)
A-jeugd wint de beker (2011)
Alkmaarderhout (2004)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Gele rook (2016)
Troyes (2002)
Uitvaart JP (2005)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
No pyro no party (2008)
Darttoernooi 2004
Feyenoord-NAC 2001
NAC RBC (2005)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Rat van Elf (2017)
Schilderij (2017)
BN de Stemmingmaker (2011)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Eupen - NAC (2015)
Anti jong teams (2017)
NAC Tattoo lip (2014)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
NAC PSV (2001)
Forumavond Technisch (2003)
NAC basketbal Conesco (2001)
Doortje (2013)
Jong geleerd (2017)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Anticombi naar Volendam (2016)
30 bier (2002)
Raise your flag (2021)
NAC - W2 tent (2001)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Ferry (2002)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Cambuur uit (2014)
Rat van elf trommels (2008)
Paulitoernooi (2007)
Fear spandoek (2016)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
NAC muts (2015)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Strawberry (2003)
Gepromoveerd (2017)
Jong NAC Jong PSV (2005)
NAC AZ 2001
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Volle bak bij NAC (2015)
ACDC in Volendam (2010)
Trossen los bootcombi (2013)
NAC Volendam (2004)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Hooligans in Groningen (2006)
Den Bosch NAC (1993)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
St Pauli toernooi (2014)
Carnaval Bea (2005)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Promotie (2017)
Jong NAC - Roda (2007)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Stilbo tours (2010)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
It's for Dominique (2012)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Giessen NAC (2003)
Hamburg (2008)
Sticker gezopen (2017)
Toiletten bij Telstar (2007)
Loting Newcsatle (2003)
Donar Kebab (2001)
Avondje NAC (2014)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Pilaarplezier (2014)
Megavlag (2017)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Glapje (2014)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Uitgeteld (2007)
NEC - NAC op P5 (2017)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Stop het wanbeleid (2002)
Zwemcombi Volendam (2016)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Newcastle NAC (2003)
UWD Black (2004)
Hein (2011)
Nieuw gazonnetje (2008)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Training bij Dennenlucht (2004)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Volle Bea (2003)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
apresski flyer (2012)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
NAC-Ajax 2001
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Bryan Roy naar NAC (2000)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Graafschap-NAC (2001)
B-Side (2016)
All together now (2002)
Bulldog spandoek (2004)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
In de hekken bij VVV (2017)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Dubbeldekker (2011)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
NAC logo op stadion (2013)
stickercultuur-(2012)
Hel van Enschede (2004)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Oltmans spandoek kerk (2002)
NAC de Graafschap (1994)
Te voet naar RBC (2004)
Newcastle (2003)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Slierten slierten slierten (2010)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
NAC Donar (2001)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Groningen - NAC (1994)
Vlag halfstok (2001)
NACPraat Radio (2021)
Para (2001)
Anticombi VVV (2007)
Doekenfeest (2014)
Zundert NAC (2004)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
megavlag locos 2013
Viaductversiering (2003)
SLM ramp herdenking (2003)
Eerste training seizoen (2012)
NAC Museum (2002)
D'r hed een duif... (2013)
Postperron (2001)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Bus uitzwaaien (2014)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Locos bus naar VVV (2016)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
willem2doekske 2004
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Maxime (2015)
Making of Megadoek (2012)
Bouw stadion fundering (1995)
Fandag 2004 Mommers dart
Volendamse Dijk (2019)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Another day at the office (2013)
Stad zonder karakter (2001)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Spakenburg uit (2014)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
UWD yellow (2007)
De Koel (2016)
NAC Ajax (2004)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Vieze rockers (2001)
Cheerleaders basketbal (2001)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Zilvermeeuw (2012)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Eindhoven uitvak (2016)
Vitesse uit (2004)
FujiFilm Stadion (2000)
NAC gered (2002)
Red NAC paaseitjes (2011)
Stadionkwartier (2009)
Forummeeting in de Pint (2004)
Emotie na de promotie (2017)
Bouw Stadion (1994)
Kapan (2009)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Utrecht uit (2004)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Oude NAC Museum (2002)
Utrecht bus uit (2004)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Groningen - NAC (2014)
Bouwtekening stadion (2001)
MVV - NAC (2015)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Al together now streaker (2002)
Museumavond (2012)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Liever dan de eerste (2004)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Open dag (2014)
Graffiti (2013)
Los Muchachos del Breda (2006)
troyesnac (2002)
Workshop echte NAC supporter (2009)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
NAC - Vitesse (2001)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Liever dan (2004)
Plaatsing scorebord (2004)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Tokoli spandoek (2002)
Stickercultuur (2019)
Rookpotten Demodag (2005)
Start Red NAC (2011)
Stiltegebied (2005)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Stadionverherbouwing (2010)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Forumavond Sanering (2002)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Videohoes (2003)
Huldiging (2017)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by