Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Gábor, Tomasz en Matthew out

Bijltjesdag in de staf bij NAC. Gabor Babos, Tomasz Kaczmarek en Matthew Amoah verhuizen niet mee naar divisie 2, Het drietal vertrekt om moverende redenen bij NAC.

Babos was jarenlang de keeperstrainer, de oud-keeper van het eerste verbeterde onder meer de uittrap van Bielica. Kaczmarek op zijn beurt staat in de belangstelling van enkele poolse clubs, NAC wil hem deze kans niet onthouden.
Amoah kwam in de winterstop samen met Anouar Diba om de spitsen doelpunten te leren maken. Met wisselend succes, zo kunnen we wel stellen.

De enige overgebleven assistent, Güvenc, is solidair aan Hoefkens en zal naar alle waarschijnlijkheid aanblijven, net als de het boegbeeld zelf.

129 comments on “Gábor, Tomasz en Matthew out”

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 15:32

    Visie. Continuïteit. Plan 2030. Stappen zetten. Agadium.

    Allemaal totale bullshit van Remcoo. Bd moet er gewoon een teiltje van bijpakken van deze oportunistische clubsloper.

  • Beultje.

    19 mei 2026 - 15:57

    Mooi dat NAC schoonschip gast maken..
    Harry jij heb nogal wat teiltje nodig per wwek

  • Theoden King

    19 mei 2026 - 16:05

    Adagium. +p

  • Bredaaaa

    19 mei 2026 - 16:08

    Leuven verlos ons!!

  • Beultje.

    19 mei 2026 - 16:14

    Gast is gaat…wwek is week

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 16:42

    Theo – nee, Remcoo sprak dit tot 2 keer toe uit als ‘agadium’.

    Klein bier moet weg, zelf blijven ze zitten. Het is echt weerzinwekkend.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 17:35

    Omdat Remcoo geen zin meer had in John Karelse moest er een nieuwe team manager komen. Het functie profiel was nogal slordig en er ontbrak van alles (zoals het goed spreken van Engels en/of Frans). Maar 1 ding was wel opvallend. De nieuwe team manager gaat niet rapporteren aan de TD, maar aan de AD. Dat is gek. Want de team manager moet oa zorgen voor ‘rust binnen de selectie’. Als dat al geen verantwoordelijkheid is van de TD, wat dan nog wel?

    Van Karelse wilden ze blijkbaar af. John deed het de laatste 2 jaar prima. Geen klachten over gehoord en bd ervoer hem zelf als een sympathieke behulpzame medewerker van de club.

    Maar nu komt er dus een klikspaan voor Remcoo op die post. Is-ie al binnen?

  • Bredaaaa

    19 mei 2026 - 17:52

    Er is een tweede verlengperiode voor scc’s ingegaan net. Best raar, want er staan toch 4600 personen op de wachtlijst???

  • Nac fan

    19 mei 2026 - 18:14

    Bredanaar
    Tot 9 mei Was met voordeel van bekerwedstrijden gratis
    19,12 euro korting bij je eerste nieuwe aankoop in de Shop .
    Dat zit er na 21 mei niet bij als je verlengd.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 18:19

    De Administratievoorwaarden.

    Dat regelt de verhoudingen tussen de stichting administratiekantoor en de certificaathouders. Standaard is dat de certificaathouders het recht van benoemen en ontslag hebben. Ook al kan coöptatie (daar is weer dat vreselijke begrip) hier ook spelen, we mogen er van uitgaan dat de V’s de STAK wel kunnen slopen, bestuurders wegsturen en benoemen. Als ze ook dit hebben afgegeven dan zijn ze niet meer te redden. Dan zouden ze naar de rechter moeten om hun bedrijf terug te krijgen. Dat zou helemaal waanzinnig zijn.

    We gaan er nu dus even van uit dat ze wel op een organisatorische manier van Vermeeren en Weilust afkunnen als die heren niet doorpakken bij de RvC en die weer niet bij de directie.

    Hoe langer de V’s wachten des te groter de puinhoop. Want op directieniveau heerst totale zelfbediening. En de RvC heeft het toezicht verkloot. Voor aandeelhouders is dit een nachtmerriescenario.

    De tijd verstrijkt. De bom tikt.

  • ennaojseejer

    19 mei 2026 - 18:28

    De wijze heren van de stadionstraat hebben gesproken. Het lek is boven. Het lag aan deze 3?
    Of volgen de 3 echt verantwoordelijken ook nog?

  • Roald

    19 mei 2026 - 18:32

    het is te triest voor woorden,de verkeerde mensen vertrekken en de slopers blijven zitten

  • Bredaaaa

    19 mei 2026 - 18:38

    NAC fan duidelijk.

  • nacorakel

    19 mei 2026 - 19:18

    In een STAK is het helemaal niet standaard dat de certificaathouders het recht van benoemen en ontslag hebben. Omdat een STAK een stichting is en geen aandeelhouders heeft, zijn er doorgaans twee hoofdroutes voor de benoeming. Bij de meeste stichtingen benoemt het zittende bestuur of de zittende Raad van Commissarissen (RvC) zelf de nieuwe leden (het befaamde doch heel normaal en geaccepteerde coöptatie). In sommige gevallen is in de statuten opgenomen dat een specifiek orgaan, zoals de certificaathouders (de economisch eigenaren) of een adviesorgaan, de leden benoemt of voordraagt.

    Je zult dus de statuten van STAK NAC = BREDA erop na moeten slaan wat Vrolijk c.s. hebben gekozen. En dan kun je pas roepen of Vrolijk zijn juwelen heeft weggegeven of niet. Nu is het niet meer dan gissen en roepen in het luchtledige.

    Elke dag een dom framepje met een leugentje of twee. Man, man, erremoei.

  • Meneer de uil

    19 mei 2026 - 19:20

    Betreft verlengen seizoenskaarten.
    Die voordelen die worden genoemd kloppen idd, maar dan wel tegen eredivisie prijzen. Nu in de tweede ronde zijn die voordelen weg, maar dan tegen kkd prijzen.
    Even ter aanvulling

  • Beultje.

    19 mei 2026 - 19:45

    Klopt uil..
    Maar het zit weer vol volgend seizoen.
    Even ter aanvulling..

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 19:53

    Emotioneel, leugenachtig en altijd achter de feiten aan sukkelend. Nacorakel als de persoonlijk adviseur van de Stichting Sjoerd, die de sleutels van ons NAC zomaar ongeclausuleerd wegsmeet in de schoot van NAC=Breda. Een fiasco werd het.

    Coöptatie, voor het laatst in zwang tijdens het bewind van Willem uit Hoeven en Basje uit Bavel. Het leidde zelfs tot het financiële en sportieve failliet van ons NAC. Basje zou zijn tijd als NAC bestuurder zelfs uit zijn officiële CV gummen.

    Bd onthulde al eerder op deze site dat de overeenkomst tussen de certificaathouders en de STAK geheim was (in tegenstelling tot de beloofde transparantie). Maar mocht Grote V daadwerkelijk niet eens meer een benoemings- of ontslagrecht op de STAK hebben, dan is zo’n blunder hem ook niet te vergeven. Zijn voorlieger heeft hem dan gigantisch in het pak genaaid. Overigens nu al met deze belachelijke structuur. Maar als ook het sleutelgat met kokend lood is dichtgesmolten, zelfs dan zal hij niet opgeven om weer binnen te treden. Want hij ziet ook wel wat voor puinhoop het binnen aan de Stadionstraat is.

    Pabellon, Palay d’Esports, 23 graden nog.

  • Tony van Heemschut

    19 mei 2026 - 20:45

    De volledige technische staf inclusief Karelse wordt vervangen. Hoefkens is bezig met een andere club waardoor NAC geen afkoopsom hoeft te betalen. Dus dat duurt iets langer. Dat lijkt me de beste oplossing. Op de eerste trainingsdag staat er een volledig nieuwe staf voor de groep.

    Ik ben erg benieuwd naar de vervolgstappen en ook naar de evaluatie van Maas. De Pierre/Maas combinatie heeft ook hard gefaald, de trainer alleen is niet voldoende. Pierre is al weg, Hoefkens is op weg naar de uitgang, nu Maas nog.

  • Nac fan

    19 mei 2026 - 20:53

    @ Meneer de uil Prijslijst is gewoon het zelfde nog wat ik er voor 9 mei heb betaald !! Toen was het 379 .50
    Nu ook nog

  • Bredaaaa

    19 mei 2026 - 21:33

    Volgens mij heb ik gelezen dat guvenc wel blijft. Of ze zijn bezig met zijn contract te verlengen.

  • Volksclub NAC

    19 mei 2026 - 22:03

    Als je schoon schip wil maken begin je bovenaan!

  • Peter de Leeuw

    20 mei 2026 - 02:50

    Is het onderzoek naar de transfer van Sydney van Hooijdonk begonnen? Afgerond wellicht? En is het jarenlange adviseurschap technische zaken van Pierre van Hooijdonk geëvalueerd? Wat kreeg de laatste voor dat adviseurschap/commissariaat betaald? Laten we lessen uit het (recente) verleden trekken.

  • tiesto

    20 mei 2026 - 06:33

    Ik ben benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren. Ik verwacht namelijk dat Hoefkens gaat blijven. Hij mag dan een eigen assistent laten invliegen. De selectie gaat op de schop.. ik zou eerlijk gezegd niet weten welke trainer anders bij NAC zou instappen.. of Guardiola zou in een vlaag van verstandsverbijstering ineens naar Breda moeten willen komen voor een, voor zijn doen, hongerloon

  • NACNuancer

    20 mei 2026 - 07:29

    Peter

    Dat vraag ik mij ook af. Alles van de duistere deal van pinokkio Pierre moet op tafel komen.

    En dat OH Leuven heel snel Hoefkens vast legt. Vandaag nog.

  • 076

    20 mei 2026 - 07:48

    Frames en leugens verhullen als zogenoemde onthullingen. Dagelijks weer iets nieuws, maar vooral eindeloze herhaling. Dit alles onder aanvoering van een elitaire denigrerende braller uit de kutAlpen. De beste man (kuch kuch!) loopt tegen de 60 en vindt het belangrijker om zijn infantiele campingsportje te beoefenen dan zijn zogenaamde cluppie aan te moedigen. En dan nog de nodige meelopers en napraters hier op de site hebben.

    Het is bijna komisch als het niet zo sneu zou zijn.

  • @….

    20 mei 2026 - 09:05

    1. Bij het item hiervoor gooien enkele reageerders investering en schuld door elkaar. Als je ingebracht kapitaal niet terug hoeft te betalen is het sowieso geen schuld. Maar daar kom ik nog wel t.z.t. op terug. 2. Hoefkens gaat alleen vertrekken als hij een nieuwe club heeft en hij daar ook naar toe wil gaan. Zo begrijp ik het. Kortom de bal ligt volledig bij Carl. Maar laten we de officiële berichtgeving vanuit NAC=Breda rustig afwachten. 3. Lommel SK promotie is helemaal niet zeker. Sowieso hebben ze al een mooi seizoen achter de rug. Of de kers op de taart komt is afwachten. Wat dat betreft is voetbal gelukkig onvoorspelbaar. 4. Dat het stadion bij NAC in het eerste jaar keuken vol geraakt , dat is heel mooi natuurlijk, is niks om over te verbazen. Daar heb je alleen wat historische NAC kennis voor nodig. De grote klap komt pas als NAC na 2 seizoenen niet uit de keuken geraakt. NAC = Breda dient volgend seizoen in de top keuken mee te draaien en te promoveren. Flink geld gaat de degradatie nu al kosten.

  • @….

    20 mei 2026 - 09:12

    …..@076 is helaas representatief voor het niveau van N=B…. Dan weet je al genoeg.

  • 076

    20 mei 2026 - 09:48

    Polariseren kunnen de betweters goed hier. Waar maak je uit op dat ik voorstander van NAC = Breda ben? Doe je best en zoek het terug op deze site. Je zal het nergens kunnen vinden.

    Maar ja, dit alles moet natuurlijk weer worden geframed. SNEU volk.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 10:45

    “Half Breda” zat afgelopen zondag tijdens AZ-NAC bij Lommel-Dender op de tribune, bd onthulde het al. Maar wat het zo speciaal maakt is dat al die anti-City figuren (lees: N=B volgers) daar waren. Het hele bestaansrecht van NAC=Breda hing af van de geframede Grote Vijand (niet te verwarren met Grote V) en wat doen de V’s? Zitten doodleuk bij Lommel op de tribune. NAC huurt een speler van Lommel, Manders loopt daar rond, Van Aalst is gevraagd door de V’s om te blijven en te investeren. Hoezo hypocriet? Niets is wat het lijkt bij NAC, het is iedere keer het zelfde.

    Maar zodra er kritiek komt op de V’s of hun mislukte N=B project, dan zijn de rapen gaar, dan komen zij met hun eeuwige City Herhaling (CH, niet te verwarren met de huidige trainer van NAC1). Dan komt het belerende vingertje. Bah, wat een volk zeg.

    Dan Hoefkens, de Vlaamse hondenuitlater, spijkerbroekentrainer en kabouter Plop epigoon. Hij houdt de club nu in gijzeling omdat hem die kans is geboden door Remcoo en Maasje. Men hoopt dat hij van “eigens” opstapt, maar dat is niet gebeurd. Alleen als hij voor eind mei een fatsoenlijk alternatief heeft gaat hij, anders blijft hij. Dat is de situatie, en daar is niemand, buiten de RvC en de directie, het mee eens.

    Het begint een heel erg treurig verhaal te worden. Die paar bruikbare spelers zullen straks vertrekken, sommigen zelfs heel laat en met gedonder, en ons NAC blijft achter met de zwakkebroeders. Goede versterkingen zullen onmogelijk blijven en wat er dan in augustus op de eerste speeldag in het veld staat zal minder zijn dan waarmee ons NAC 4 jaar geleden startte tegen Helmond.

    Vanaf volgende week is de halve Stadionstraat op vakantie, dus gaarne dan geen vragen stellen of emotioneel gaan doen mensen. Geef die lieden hun welverdiende rust zodat zij vanaf eind juni de boel weer kunnen verkloten onder het motto: wij doen het voor jullie!

    Moraira, 25 graden (wordt 28 graden), weinig wind, zonnig.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 10:47

    v = k

  • PrideoftheSouth

    20 mei 2026 - 10:57

    Toch maar even de feiten erbij: NAC startte 4 jaar geleden tegen Helmond in de volgende opstelling.

    Kortsmit
    Lucassen – Velthuis – MacNulty – Di Michele Sanchez
    Plat – Banzuzi – Agougil
    De Rooij – Hermann – Velanas

    En oh ja: Kosiah, Van Schuppen en Besselink vielen in. Laten we deze voorspelling even noteren, en kijken of harry’s doemscenario realiteit gaat worden. Ik denk van niet.

  • nacorakel

    20 mei 2026 - 11:15

    Tja, als je niet leest of in groepjes denkt, dan wordt het al snel herkauwde middelmaat.

    Dat hele anti-City is blijkbaar het nieuwe framepje. Ik vind – persoonlijke mening, geen feit – die internationale conglomeraten – waarvan CFG er een is – de doodsteek voor het voetbal. Waarom? Omdat het per definitie belangenverstrengeling met zich meezeult. Omdat het clubs – meestal in financiële moeilijkheden – een levenslijn levert, waarvan ze nooit meer kunnen afkomen zonder failliet te gaan. En omdat de eigenaars in de regel helemaal niks met voetbal, de stad, de club, en de supporters gemeen hebben.

    Daarom.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 11:44

    Als je zo nadrukkelijk een anti-City stemming opbouwt en je hele existentie in feite daar vanaf laat hangen want je hebt in feite geen plan en je valt daarnaast jarenlang online allerlei mensen met een andere mening lastig en dan word je tijdens een wedstrijd van ons NAC betrapt op een bezoek aan een City filiaal, dan ben je:

    A. Een ongelooflijk hypocriete huichelaar
    B. Geen NAC man
    C. Een enorme opportunist
    D. All of the above

  • 076

    20 mei 2026 - 11:56

    Even framen voor gevorderden, zo oreert de Zwitserse Zakkenwasser maar weer eens:

    -Half Breda zou in Lommel op de tribune hebben gezeten.
    -Vanaf volgende week is de halve Stadionstraat op vakantie.

    Gelukkig heeft de Leugenaar uit Lugano (LuL) altijd wel een plan, en geschikte namen paraat. Teiltje!

  • Tony van Heemschut

    20 mei 2026 - 12:57

    Nogal bijzonder dat de ESPN supporter van dienst even gaat bepalen welke wedstrijden je wel en niet mag bezoeken. En het is toch raar dat half Breda in Lommel zat, want ik zag driekwart Breda bij het Jazzfestival. Prietpraat, dus.

    En wat een ophitserij allemaal weer. Als je voor dit bent dan ben je automatisch tegen dat, en omgekeerd. Lekker polariseren. Nul nuance.

    Maar goed, wie zat er nu bij Lommel? namen en rugnummers? Onze Tip zal wel geweest zijn, Maar dat is een vriend van de City Group. die krijgt vast wel eens een consumptiebon van Manders als hij hier voldoende positieve berichten plaatst. Genoeg geleend geld daar. Dat wel.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 13:10

    Ivo – als je hele Dasein bij NAC afhangt van de anti-City campagne en je gaat dan tijdens een wedstrijd van NAC doodleuk pontificaal bij een City-filiaal op de tribune zitten na een lange fase waarin jouw volgers kritische en bezorgde NACmensen op uiterst onbeschofte wijze hebben belaagd, ja dan ben je zelf een enorme vul maar in. En dit gaat niet over die freelancer van VI.

  • PrideoftheSouth

    20 mei 2026 - 13:15

    Kampjesdenken.
    b.d. zegt er niet zo van te zijn. Hahaha!

  • 076

    20 mei 2026 - 15:08

    Ik zat niet bij Lommel op de tribune en ben nooit pro NAC = Breda geweest. Hoe hard men ook aan framen is hier; ik voel me niet aangesproken.

    Evengoed bijzonder sneu hoe volwassen mensen, die zichzelf nogal wat intelligentie toedichten, hier zo aan het polariseren zijn. Op dagelijkse basis, een keer of 10 per dag. Erremoei.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 15:19

    Ook nog feiten lopen ontkennen. Het wordt steeds bescheidener en triester.

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 15:32

    Ik heb echt schijt aan lommel. Ralf seuntjens zit in de blaauwhoff al een paar keer te zeiken over oud NAC zoals Lokhoff en Pierre. Niemand is perfect in dit leven. Maar Ton is 100% NAC en een clubicoon. Mij interesseert lommel totaal niet. 100% pro NAC en f the rest!

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 15:32

    Blaauwhoff show

  • ELITEPAUPER

    20 mei 2026 - 17:11

    Bredaaaa, als Ton L zich echt zo als een klein kind heeft opgesteld, dat Ralf te veel Steijn dna had en te oud was. Moet Ton L z’n eigen de tyvus schamen. Ook die heeft zn Mr. NAC titel maar gekregen. Heeft net als die Lange langer op een ander lopen ballen als bij NAC. De enige die echt Mr. NAC van dat elftal zou kunnen worden genoemd… Karelse.

    Ik zou er komend seizoen heeeel graag Mounir, Mats en Ralf bij hebben… fuck dat “92-93” elftal onderhand maar is. Keer op keer bewezen dat ze alleen een grote bek hebben.

  • 076

    20 mei 2026 - 17:30

    Welke feiten, hansje? Kom met bewijs. Die leugens van je kennen we nu wel. Om te beginnen met je pingponguitslagen en tegenstanders.

    Ralf moet eens heel snel kappen met zich een NACcer te noemen. Hij wist niet hoe snel ie weg moest zijn toen ie een aanbieding uit Japan kreeg. Laat ‘m lekker de City centjes binnen harken, en zich niet met ons NAC bemoeien.

  • @….

    20 mei 2026 - 17:33

    Tsja het is allemaal wat….. Het is een feit dat N=B na deze blamerende degradatie , in ieder geval voorlopig, naar de Filistijnen is. En ik zie jammer genoeg niet direct hoe ze er weer bovenop komen. En niemand ziet een oplossing , dat is erg zorgelijk. Voor mij is N=B ook geen NAC. Betreffende 12.57. Uiterst framende reactie, een en al gelul. “Geleend” dient te zijn “geïnvesteerd”.

  • ELITEPAUPER

    20 mei 2026 - 17:34

    076, Ralf is weggejaagd. Door die papzak die onderuit gezakt langs de lijn zat. Ralf en Mats zijn net zo NAC als die alcoholisten groep…

  • 076

    20 mei 2026 - 17:47

    EP, hij noemde het zelf toch echt een droomtransfer. Revalideren bij vriend Steijn pleit ook niet echt voor ‘m.
    https://www.espn.nl/video/clip/_/id/10121730

    En Mats? De bij NAC vaak vervloekte Mats, hij praat als een Noord-Afrikaan, en daar zit weinig Bredaas bij.

  • ELITEPAUPER

    20 mei 2026 - 18:17

    Wat zou jij doen als dat oud NAC zooitje je weg heeft gejaagd. Beetje mooie baantjes voor elkaar geregeld. Zou nog wat met die omhooggevallen ouwe lullen te doen willen hebben ? Die de sfeer in Zundert verziekten met “vroeger was alles beter” houding… ik zou ook naar Steijn gaan. Onze oud keeper ging ook maar wat graag naar Sparta omdat het met Steijn fijn werken was.

    En op het Nederlands van Mats te komen om hem daarmee als niet Bredanaar te kwalificeren. Die gast praat zoals de hele HB en Noord doet. Kom op. Stel je niet aan. Als hij ze der inlegt samen met Ralf mag hij van mij Turks praten. Wat sterft mijn dat. Mex Meerdink praat net zo. Ik heb niemand bij AZ daar over horen klagen tot nu toe, als hij scoort….

  • Beter de Laat dan nooit

    20 mei 2026 - 18:21

    Al met al was het natuurlijk gelul van loopjongen Maas dat Mats die zichzelf aanbood, niet het type speler was dat werd gezocht. Alsof Ayew en Salama wel binnen het profiel paste wat men zocht.
    Voorlopig blijven Oversier, Maas en Hoefkens zitten. Het vuurwerk heeft alleen maar afgeleid van het statement dat men wilde maken. Breda is deze keer minder sterk dan 5 jaar geleden.

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 18:33

    In die tijd was inderdaad een interne oorlog van oud NAC (Vrolijk denk ik ook )tegen de haagse connectie. De toenmalige leiding van de club. Ja. Ralf hoorde in die tijd bij Steijn en Manders. Of het chique was om hem te verjagen. Nee, dat was het niet. Dat klopt. Ik ken ook al die mensen persoonlijk niet. Ik ken ze alleen van hun daden op het veld. Daarom ben ik meer een pro lokhoff dan een ralf seuntjens man. Maar goed. Het is allemaal verleden tijd. Hopelijk zal Ralf het weer kunnen bijleggen met Lokhoff en co. Met een biertje en cola zero erbij.

  • ELITEPAUPER

    20 mei 2026 - 18:40

    Toffe reactie, Bredaaa… Cheers.

  • harry b.d.

    20 mei 2026 - 19:16

    Geen promotie voor de kruiken met het hoogste budget van de KKD.

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 19:28

    Jemig zeg. Kkd niveau is zo laag….

  • 076

    20 mei 2026 - 19:39

    De Haagse Kliek. Als we hier aan gaan refereren dan zijn we wel echt diep gezakt.

  • @….

    20 mei 2026 - 19:42

    Bij spelers kijk ik gewoon naar wat ze kunnen , naar hun kwaliteiten. Ik was ook niet anti SvH maar wel anti zijn top salaris omdat hij zich in mijn ogen eerst diende te bewijzen na 2,5 jaar niet scoren. Mats S. zouden we een prima speler aan hebben. En Ralph zou in de keuken nog een jaar kunnen , zeker als Mats er is , Ralph kaatst prima en scoort. We hebben al Reulen en Soumano en Salama. Dan ben je vind ik met de voorhoede voor de keuken ver klaar. Maar ja , eerst dient duidelijk te zijn hoe de technische staf eruit ziet. Zaterdag ben ik weer naar Lommel , Denderleeuw in deze, hoop dat ze promoveren , het is mijn tweede club. Leuke club Lommel , de invloed van City heeft geen enkele negatieve invloed op de identiteit , clubcultuur en supporters. NAC is en blijft voor mij number one uiteraard.

  • ELITEPAUPER

    20 mei 2026 - 19:47

    Die Salama was toch huur ? Ik hoop althans van wel. En dat ze die koop optie niet lichten…

  • Nac fan

    20 mei 2026 - 19:54

    Met MATS was het toen toch gaan we dat weer doen dit nieuwe seizoen

  • Tony van Heemschut

    20 mei 2026 - 20:10

    Salama is inderdaad een huurspeler van Stade Reims. Dus dan hou je Soumano en Reulen voor de spits.

    Op de flanken was Talvitie ook gehuurd, Ayew wordt niet verlengd, dus dan hou je Brym, Ghalidi en Paula over. Paula kan ook op 10. Brym zie ik nog wel vertrekken.

    Lommel is een clubje van de statuur van pakweg RKC en ze draaien daar 20 miljoen per jaar verlies in een competitie waar de meeste clubs geen euro hebben om mee aan hun reet te krabben. Het is allemaal enorm scheef dus vanuit sportiviteits en financial fairplay oogpunt vinden ze daar ook in Belgie wat van. Lommel heeft nog geen licentie voor komend seizoen gekregen, ik ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Dat licentiegebeuren is daar ieder jaar een enorme soap.

    In dezelfde competitie lijkt RWDM failliet te gaan, die hadden ook een buitenlandse eigenaar, John Textor, een man van een ander consortium waar onder andere Lyon en Botofago in zit. Lyon is teruggezet naar Ligue 2 met een schuld van 175 miljoen. Bij Lommel staat de teller al op ruim 40 miljoen schuld. Investeringen in de vorm van achtergestelde leningen zijn óók schulden.

    Desondanks wens ik Tip veel succes met Lommel. Geniet er van zo lang het duurt.

    En Harry, Willem 2 is voor nu weer terug in de game hoor. 1-2.

  • deraas

    20 mei 2026 - 20:41

    Alles is weer op blank. Opnieuw beginnen. Geeft ook weer kansen.
    Benieuwd hoe dat allemaal ingevuld gaat worden.

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 20:45

    https://x.com/sachatavolieri/status/2057163622598541423

    Volgens deze transfer watcher is oh leuven aan het onderhandelen met hoefkens. Hoefkens wil ook graag naar leuven staat er.

  • Lennon

    20 mei 2026 - 21:04

    Bredaaaa,

    Ton is meer NAC dan Ralf en Mats samen, laat dat heel duidelijk zijn…
    Dat ie is ingezet in een vuil machtsspelletje dat is wel duidelijk, niet doorzien kan gebeuren Ton.
    Mijn ‘mister NAC’ is op de dag af 3 jaar geleden overleden, die man was voor mij wat NAC moest zijn…je mist gewoon een Dunga op de club een man met NAC-bloed en ook nog eens ervaren manager.

  • Bredaaaa

    20 mei 2026 - 21:07

    Ja.

  • Theoden King

    20 mei 2026 - 22:19

    Het is nog niet gespeeld voor de kruiken, maar het hoogste budget geeft inderdaad geen garanties. Als zij er in blijven hebben we er een geduchte concurrent bij bovenin. En in Almere hebben ze ook altijd wat te besteden.

    Daaronder doen De Graafschap, Roda, RKC en FC Den Bosch ook ieder jaar lang mee. Het wordt sowieso weer een pittig seizoen voor onze club met ambities.

  • De muzikant

    20 mei 2026 - 22:52

    @tip, interessant die voorhoede die je opschrijft, werd ook letterlijk in de Hoefcast genoemd, ik hoorde het ook….

  • NACNuancer

    20 mei 2026 - 23:18

    Is Hoefkens al weg?

  • NACNuancer

    20 mei 2026 - 23:19

    Is de Jokkende-Judas-Pierre al weg?

    Yes!!!

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 00:16

    Lennon, gewoon een vraag. Kun je dat buiten de 92-93 periode onderbouwen waarom Ton Sixpack meer NAC is ? Die paar seizoenen beetje afbouwen. Vind ik niet alles zeggend namelijk. Zijn periode als assistent en daarna hoofd-trainer helemaal niet. En laten we over de soap samen met JPvG maar zwijgen, toch. Als je met een negatieve ouwe man aan de zijkant zijn, meer NAC bent. Als 2 die met grote regelmaat ook in het stadion zijn, vanaf hun jeugd.

  • Lennon

    21 mei 2026 - 05:23

    Ep,

    Ton heeft 13(!) Seizoenen bij NAC gespeeld dat is wel wat meer dan alleen 92’93.
    Het interview met Mats het beruchte “met Mats” verhaal vind ik een exemplarisch voorbeeld van dat die jongen zich boven de club waande…daarna nooit meer terug gekomen om NAC een helpende hand te rijken.
    Ralf, heeft die zoveel voor NAC betekend?

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 06:12

    Kijk, da’s een antwoord waar ik iets mee kan. Tuurlijk heeft Ton meer seizoenen als alleen dat 92-93 seizoen lopen ballen. Z’n broer heeft ook nog gescout in de jeugd meen ik. Ik blijf bij Karelse als Mr NAC. Maar snap de jouwe ook. Hansie was een fijne gozer. Ik lag persoonlijk blauw van het lachen omdat “met Mats”. Dattie die woorden volgend seizoen maar komt waarmaken. Ralf heeft zn beste tijd bij andere clubs gehad, net als een hoop “iconen”. Feyenoord, PSV en Nantes in het geval van Ton was geen slecht lijstje. Ik blijf er echter wel bij dat iemand z’n taal of hoeveelheid wedstrijden iemand niet meer of minder NAC maken. Een stadionsupporter kan net zo fanatiek als een ESPN supporter zijn…

    Hup NAC…

  • Lennon

    21 mei 2026 - 06:15

    EP,

    Ik heb daar ook smakelijk om kunnen lachen al was het wel omdat het zo tenenkrommend slecht was.
    Laten we hopen dat we zijn woorden volgend seizoen waarmaken, met of zonder…ik denk zonder want verwacht dat aan die ‘echte’ NACman nog een aardig prijskaartje hangt kwa salariseisen.
    In d’n Karel kan ik me overigens ook goed vinden.

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 06:57

    Ik persoonlijk denk dat het prijskaartje van een Holtby, Ayew, Sowah, etc gelijk of hoger is als dat van Mats, Mounir of Ralph. En ik weet wie ik dan toch liever in ons shirt zie.

    Aan het prijskaartje wat er aan Sydney1908@twitter.com hing kan niemand tippen voor de och arme 5 goaltjes….

  • ennaojseejer

    21 mei 2026 - 07:14

    volgens het andere blog zou Hoefkens meerdere opties hebben en al gesprekken met Leuven gevoerd hebben….
    Eens dan wordt de hemel stralen blauw?

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 07:54

    Ik hoop dat Hoef eruit komt met 1 van z’n opties. Wens hem veel succes in z’n thuisland. Bedankt voor het eerste half jaar…

    En dan als de sodemieter Alex “de profesor” Pastoor halen. Die zal na zijn Indonesia debacle gretig zijn en is een vakman pursang die qua speelstijl en alles bij NAC past

  • Walter

    21 mei 2026 - 08:01

    De Seuntjens hebben zeer weinig met NAC, alleen als het hun uitkwam. Indd dat interview met Mats, of we Messie in huis hadden, tenenkrommend. Daarna omdat hij wat meer kon verdienen nooit meer in beeld geweest. Ralf paar leuke wedstrijden gespeeld maar koos ook voor het geld en niet voor zijn zogenaamde club NAC…..

  • 076

    21 mei 2026 - 09:28

    Mee eens EP.
    Hoefkens mag naar Leuven. Pastoor is welkom, mits haalbaar.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 09:32

    Ja brave mensen, het is 21 mei en hesjesd…. oh wacht.

    Bd onthulde als eerste op deze site dat ze de bal bij Ho Efkens hadden neergelegd en hem tijd (maximaal 2 weken) hadden gegeven om zich op de markt te begeven. De hele club is hiermee gegijzeld. Uiteraard gaat dit later weer tegen de achtervang gebruikt worden met hun ‘we wisten pas op Datum X waar we aan toe waren’ als de boel begin augustus weer eens niet op orde is.

    Het is een domme zet. Wat erachter zit is dat men zo hoopt van een afkoopsom af te komen. Met visie heeft het niks te maken. Hoefkens was de visie totdat hij het niet meer was.

    Veel kwalijker is de aanwezigheid van faalhazen als Remcoo en Petertje. En in de RvC van De Koef en Justin. Plus de zwakste STAK ooit. Dat zijn heel veel probleemgevallen. Te veel om in 1 keer op te lossen.

    Op de achtergrond is Grote V nog altijd bezig met laveren, jongleren en antichambreren. Het duurt wel veel en veel te lang allemaal. Deze fase van luchtledigheid is niet in het BVN. Zij is veroorzaakt door armoedig management en een kneuzenbal van de betrokken acteurs dat zijns gelijke nog moet tegenkomen.

    Costa Blanca, 27 graden verwacht, zonnig, weinig wind.

  • Wordt het nog wat aankomend seizoen?

    21 mei 2026 - 10:09

    Misschien niet alles goed gedaan maar 1 ding is toch wel duidelijk? TON=NAC.
    Kunnen we niet zeggen van die snuiters die nu nog krampachtig vasthouden aan hun baantje.

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 10:11

    PvH und Syd geïjzelden NAC afgelopen winter.. met z’n tijd om een deal te regelen. Waardoor NAC op het laatst Salama moest halen, die 0,0 trek in NAC had en hier puur voor de poen was. 0 onthulling toen Har. Jammer. Laat maar gaan zo. Liever dit als Hoef 2/3 ton mee moeten geven. Die steek ik liever in een opvolger.

  • PrideoftheSouth

    21 mei 2026 - 10:17

    Juist, EP. NAC geeft Hoefkens tijd voor een aftocht door de voordeur, en bespaart daarmee een smak geld. Logische keuze.

    Vervelender wordt het wanneer Hoefkens er niet snel uit gaat komen met OHL (of een andere club). Wat doen we dan? Laten we hem alsnog zitten en beginnen we de competitie met hem? Het zou niet mijn voorkeur hebben, maar belangrijker nog; van enig logisch beleid lijkt dan geen sprake.

  • Arroyo

    21 mei 2026 - 10:17

    “Die steek ik liever in zijn opvolger”

    Daar moest ik als beelddenker even om lachen

  • 076

    21 mei 2026 - 10:26

    Precies. Zegt NAC nu dat Hoefkens moet gaan, en dus een afkoopsom moet betalen, dan stormt het weer ouderwets vanaf de kutAlp.

    Dus een logische keuze om te proberen er zo uit te komen. Met dus een gratis afscheid van Hoefkens. Gesprekken met een eventuele opvolger mogen al gewoon worden gevoerd.

  • PrideoftheSouth

    21 mei 2026 - 10:36

    076: maak van “mogen” maar “moeten” wat mij betreft.

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 10:42

    Ik denk ook dat dit het slimst is 076. Opvolger regelen die klaar staat en in kan stappen. Komt Hoefkens er niet uit in Bels, dan kan je alsnog je verlies nemen en ontbinden.

    Ik maak me meer zorgen over onze TD-brokkenpiloot. Die lijkt te blijven en mag nog een transfer window doen. Heel Breda zit met samengeknepen billen te wachten op de volgende reeks gokjes. Spelers met een deukje, een kleine blessure of pech waardoor het er tot nu toe nog niet uitkwam. Zou het dit keer een Kosovaarse Fransman, een Montenegrijnse Oostenrijker of een Liechtenstijnse Malinees van bevriende zaakwaarnemers worden? Of komt er door de exit van Pierre echt een andere koers?

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 10:56

    En dat Maas zich mag bezig houden met de technische staf voor de komende 1 a 2 seizoenen voelt ook niet geweldig. De afgelopen 3 jaar is geen enkel voetbaltechnisch plan te ontdekken geweest. Doe maar een dotje, dat leek de insteek. Vreven was ook geen enorm tactisch wonder, maar die bracht in ieder geval energie in de ploeg. Vreven en Hyballa (1e periode) waren de enigen de afgelopen (10?) jaren die NAC op z’n NACs lieten voetballen. De rest was toevals/momentvoetbal met te veel zwakke/slappe fases in wedstrijden. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, maar je wil een team zien dat iedere week tot het gaatje gaat.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 11:04

    Peter’s French Connection en de handreikingen naar Amoah (Ayew) en Hoefkens (Odoi, Ghalidi, Sowah, Busi) om ook eens een speler te kunnen halen hebben ons NAC definitief naar de kloten geholpen.

    Bij Peter is het dan ook nog eens onwil om Nederlandse spelers te halen. Die zijn veel te duur. Liever derderangs meuk uit het buitenland. Daar degradeer je dan mee omdat je met een selectie met 13 nationaliteiten natuurlijk nooit binnen korte termijn een eenheid en vechtmachine kunt bouwen. Zeker niet als een groot deel ook nog eens heel blessuregevoelig blijkt, dan kom je nooit aan ritme en vastigheden. De trainer geeft dan het laatste zetje met zijn eigenwijze keuzes.

    Peter had geen opleiding of track record voor TD. Peter had Mavo in Roosendaal en een “opleiding” bij de plaatselijke tennisvereniging. En dan zijn de mensen verbaasd dat er geen leiderschap was, rare bokkesprongen werden gemaakt en grote blunders. Dat er koppigheid en domme uitspraken kwamen.

    Riemer’s topscout bleek een ordinaire baantjesjager zonder oog voor planmatig werken, zonder duidelijke visie, zonder leiderschap en zonder resultaten. En dat laatste is nog wel het allerergste.

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 11:28

    @Harry
    En daarboven hing Pierre die het vooral druk had met TV-Schnabbels en zijn eigen nageslacht. Ipv te borgen dat er beleid kwam dat past bij NAC (ja, er lag wel ergens een plannetje vanuit de overname maar daar hebben we eigenlijk niets mee gedaan) en waarop je concreet kan toetsen en sturen. Ook de bestuurlijke borging was van MAVO niveau. Hing daar een vent boven die zorgde voor koersvastheid dan waren we niet zo onderuit gegaan. Dan was Maas terug zijn hok in gestuurd met een Odoi of Ayew of Salama.

  • nacorakel

    21 mei 2026 - 11:29

    De geruchtenmodel in België draait op volle toeren:
    https://www.redactie24.be/voetbal/twee-belgische-clubs-willen-carl-hoefkens-als-coach-190775

  • nacorakel

    21 mei 2026 - 11:33

    Tony –

    Het falen is vooral de combinatie van trainer, TD en commissaris. En een AD die daar niet tijdig op heeft ingegrepen. Valk deed dat wel en heeft toen de enige juiste keuze gemaakt. Pierre heeft gekozen voor de NOS, Hoefkens onderweg naar die Heimat, Maas moet de volgende worden.

    Overigens wel grappig:

    Senior bleek een ordinaire baantjesjager zonder oog voor planmatig werken, zonder duidelijke visie, zonder leiderschap en zonder resultaten. En dat laatste is nog wel het allerergste.

  • Nac fan

    21 mei 2026 - 11:42

    Den Hoef heeft tot Dinsdag de tijd om er in België er uit tekomen met de clubs en anders gaat hij gewoon nog 1 seizoen door in Breda .

  • Chefke076

    21 mei 2026 - 11:46

    nacorakel 11.29 – Hoefkens ruilen tegen Reedijk van Beveren moet weg daar), gesloten beurs en iedereen tevreden

  • drsMarcellus

    21 mei 2026 - 13:05

    @nacorakel,

    Die Belse site waarnaar jij verwijst meldt zelfs al in dat bericht dat NAC heeft besloten om niet door te gaan met CH…….

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 13:25

    Een speler of trainer met een doorlopend contract zomaar gratis de deur uit laten lopen is natuurlijk helemaal niet ‘het slimste’. Met intelligentie heeft zelfs helemaal niks te maken. Wel met wanhoop, verkeerde inschattingen, geblunder en grote paniek.

  • 076

    21 mei 2026 - 13:30

    En hem dan aan zijn contract houden zodat de Zwitserse Zakkenwasser weer 9 maanden hier dagelijks los op kan gaan?

    Nee, bedankt.

    Inderdaad Marcellus:

    “Einde in Breda
    Het verhaal van Carl Hoefkens bij NAC Breda is voorbij. De Nederlandse club besloot om niet verder te gaan met de Belgische trainer, waardoor hij opnieuw beschikbaar is op de markt.

    Hoefkens begon met ambitie aan het project, maar kon de verwachtingen uiteindelijk niet volledig inlossen. Toch blijft zijn naam aantrekkelijk voor clubs die op zoek zijn naar ervaring en discipline langs de zijlijn.”

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 13:36

    Het lozen van overbodig en waardeloos personeel op kantoor gaat overigens ook veel te langzaam. Die kneusjes van de communicatie afdeling hadden al lang en breed thuis moeten zitten. Net als de Leonnetjes, de veiligheidsmanager en die wijven op kantoor die niks geleverd hebben.

  • Peet

    21 mei 2026 - 13:40

    Kneusjes, wijven…. toe maar. Je moeder zal trots op je zijn.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 13:40

    Bijna het laagste aantal kansen en doelpunten gecreëerd met een budget dat ruim ten noorden ligt dan dat van Telstar, Volendam en Excelsior. Een wanprestatie van formaat plus ook door de manier waarop die geleverd werd.

    Hoefkens en Maas zijn onhoudbaar. Daarnaast heeft Remcoo dermate hard en veel gelogen dat ook hij niet meer door kan bij ons NAC. Er zijn mensen waar spontaan het middenrif van omhoog komt als hij verschijnt. Bovendien tekende hij alles af. Hij moest zonodig komen vanwege zijn voetbalprofiel. Bleek waardeloos te zijn.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 13:46

    Van Peet mag een bezorgde kritische onafhankelijke bourgondische tegendraadse NAC man wel 10x per dag worden uitgescholden voor zakkenwasser, maar mag personeel dat ons NAC net op een volkomen belachelijke manier heeft laten degraderen met alle gevolgen van dien, niet worden gecategoriseerd als kneus of wijf. Dat mag allemaal niet. Want dat zijn Peet’s helden.

    Mag bd even een teiltje om zoveel hypocrisie?

  • Peet

    21 mei 2026 - 13:48

    Je doet het er om he, ouwe zakkenwasser!

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 13:56

    Stelling: Als van het trio Hoefkens, Maas of Pierre er één zijn werk goed gedaan had, waren we niet gedegradeerd.

  • Sjak

    21 mei 2026 - 14:05

    @nacorakel
    Die man is flink door het ijs gezakt, NAC was zijn laatste redmiddel, bij de grote clubs waar hij gewerkt had wisten ze het al wat eerder!

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 14:27

    Nieuwe keeperstrainer is binnen. Welkom Ricky bij de mooiste kutclub van de hele wereld.

  • De muzikant

    21 mei 2026 - 14:32

    Over communicatie gesproken, wie is toch die man die heel vaak een bericht plaatst en vervolgens een nieuw bericht plaatst om zijn taalfout te corrigeren? Wat een kneus.

  • Nick

    21 mei 2026 - 14:35

    Maas en Oversier blijven zitten. Die worden gedurende het komend seizoen op de weegschaal gelegd door RVC, pers en Harry BD.

    Grootste probleem bij NAC is dat alles naar buiten komt voor het officiële moment, zoals nu ook weer met de nieuwe keeperstrainer. Integriteit bestaat bij minimaal 1 persoon van NAC niet en dat is al jaren aan de gang.

  • Tyrone

    21 mei 2026 - 14:39

    “ Een bezorgde kritische onafhankelijke bourgondische tegendraadse NAC man”

    Hahaha, heerlijk dit.

    Maar ook even een serieuze vraag voor jou Harry. Hoe weet jij hoe al dat kantoorpersoneel bij NAC functioneert? Aannames? Kneuzen en wijven klinkt vrij stellig namelijk.

  • deraas

    21 mei 2026 - 15:09

    Het zou absoluut top zijn als Pastoor naar onze mooie club komt!
    Heeft een goede visie en kan Maas sturen in het voorkomen van fiasco’s.

  • NACNuancer

    21 mei 2026 - 16:24

    Pastoor ? Met zijn afbraak voetbal?
    Nee dank u

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 16:38

    Nuancer, Alex is gepromoveerd met Excelsior en Almere…. Praat geen poep…

  • Sjak

    21 mei 2026 - 17:42

    @Elitepauper, die dominee hoef ik hier niet te hebben, zijn houdbaarheidsdatum is niet zo erg groot. Ik zie liever een jongere trainer die aansluit bij deze generatie, maar wat ik nog erger zou vinden als er weer een blik oud NAC open getrokken zou worden.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 17:46

    Tyrone – het aantal verhalen over wat er allemaal in deze low quality organisatie aan gekke dingen gebeurt is schier eindeloos. De mensen zien daar soms een kleine flits van als er weer eens zo’n domoor op de verzendknop drukt of een Bericht Van NAC post. Nul controle, nul interesse in details, nul kwaliteit. Over de hele breedte.

    ‘Ja maar har, er gebeuren ook veel goede dingen achter de schermen, klinkt het dan vanuit bijvoorbeeld de Bukraad. En dat is dan vlak voordat de boel helemaal met donderend geraas instort.

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 18:05

    Harry, doe ons een lol en gooi eens een benchmark in de groep. Welke club zou ons lichtend voorbeeld moeten zijn, de lat waar we op ons moeten richten?

  • nacorakel

    21 mei 2026 - 18:50

    Tony –

    Groningen natuurlijk! Die hebben in de high quality organisatie (overigens high-quality met hyphen als het voor een zelfstandige naamwoord staat) geen kneusjes van de communicatie afdeling (overigens is het correcte woord communicatieafdeling; één woord, zonder spatie of koppelteken) en wijven op kantoor die niks geleverd hebben.

    Lees zelf maar:

    Met de steun van een vol gastenvak gaat FC Groningen donderdagavond op jacht naar een finaleplaats om een Europees ticket. Hiervoor dient in de halve finale Ajax te worden verslagen in Volendam. De aftrap in het Kras Stadion is om 18.45 uur en het play-offduel staat onder leiding van scheidsrechter Marc Nagtegaal.

    De voorgeschiedenis is bekend: Ajax dient voor de play-offs uit te wijken naar een ander stadion omdat de Johan Cruijff ArenA wordt bezet door artiest Harry Styles. In Volendam vond Ajax beter een goede buur, dan een verre vriend. FC Groningen mist door deze verplaatsing inkomsten vanwege de recettedeling in de play-offs, omdat deze dit jaar over één wedstrijd gaan. Maar dat was ondergeschikt aan de onheilstijding die de burgemeester van Edam-Volendam afgelopen maandag uitsprak: geen FC-supporters welkom in zijn dorp.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 19:02

    Nacorakel is de communicatieafdelingssous-chef. Of moet het hier dan juist toch communicatieafdelingssouschef zijn?

    De regels van de taal veranderen. Wat in de jaren ’80 van de vorige eeuw als juist gold is nu opeens niet meer geldig. Maar het ergste is natuurlijk de huidige trend van straattaal en gekke zinnetjes met ‘cute’, ‘cool’, ‘es’, en ‘bro’. Vreselijk.

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 19:11

    Ok Boomer.

    Volgens wat Social media accountjes zijn Hoefkens en Leuven rond.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 19:31

    Ivo – maar zijn de clubs er al uit dan? Of is er weer zo’n João Madeira-mailtje waarin staat dat ze d’n Hoef gratis komen ophalen ondanks doorlopend contract bij NAC. De man waar de hele visie rond was gebouwd en die ook spelers mocht aanbrengen?

  • Signase

    21 mei 2026 - 20:08

    Lieve Har, heb jij hier op dit forum soms een doorlopend contract? Indien ja, wie kan ik dan een zoet Madeira-mailtje sturen?

  • TvdL

    21 mei 2026 - 20:34

    Gouden tijden voor de “Hans”worst uit de Alpen of Lugano. Het is maar net hoe de wind staat.

    Pierre een “bastaard” (bedoel ik niks mee, maar als we toch aan het polariseren zijn, met Mavo, leeghoofden en wijven)

    Een mavo leerling uit Steenbergen toch maar de hand boven het hoofd blijven houden. Ook is hij mede schuldig aan de zogenaamde “clubsloopers” aan spelers. Zoontje lief, en de half mislukte transfer van Omgba. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. En ook Maas mocht aanblijven onder zijn supervisie.

    En zo wandelen we van frame naar frame, van zogenaamde onthulling, naar onthulling, de zoveelste als, dan. Of zoals eerder beschreven in dit topic;

    Quote;
    Maar mocht Grote V daadwerkelijk niet eens meer een benoemings- of ontslagrecht op de STAK hebben, dan is zo’n blunder hem ook niet te vergeven.

    Een mocht, dannetje. Oftewel; je weet het gewoon niet. Het is gissen, framen en gokken.

    Dat zijn eigenlijk “andere site” berichten.

    Gelukkig wel allemaal op deze site, niet die andere.

  • Tony van Heemschut

    21 mei 2026 - 21:02

    @Harry
    Misschien komt er wel zo’n Pierre-call met vage Franse tussenpersonen. En is daarna het doorverkoop % van Hoefkens ineens foetsie!

  • Brecht uit

    21 mei 2026 - 21:30

    Sinds Pierre weg is, geen wedstrijd meer verloren!

  • Lennon

    21 mei 2026 - 21:56

    Heeft Peter Maas inmiddels zijn evaluatiegesprek gehad?

  • ELITEPAUPER

    21 mei 2026 - 22:27

    Tony, zo werken die deals tegenwoordig. Dan word je in een appgroep gegooid. En dan meld je verder niks. Vooral niet aan de club die je daarvoor nog 75.000€ per jaar toestopte, niet omdat je ze nodig had met al je schnabbels, nee gewoon omdat je geil op geld bent. Waarom zou je belangeloos wat voor die kut club doen. En toezicht houden doen we alleen op ons banksaldo en op wat wedstrijdjes zodat we op tv wat kunnen brabbelen…

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 23:00

    Lennon – werkte het maar zo. Er worden bij dit NAC geen evaluatie- of functioneringsgesprekken gevoerd. Ook worden er geen dossiers opgebouwd. En al helemaal niet van ‘de directie’. Remcoo heeft maandenlang op zijn knietjes gezeten voor de GPM of hij alstemblieft voor continuïteit wilde zorgen en wilde bijtekenen. Daar is echt geen PZ dossier van waaruit zou blijken dat PM ook maar iets verkeerds gedaan heeft.

    Het is allemaal volgens het principe ‘wat niet weet wat niet deert’.

  • Rat uit Rijen

    21 mei 2026 - 23:17

    Dit forum is echt compleet verpest door BD… Sinds lange tijd nam ik weer eens een kijkje, alleen om te zien dat t nog erger is geworden. Zo zonde…

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 23:36

    Rijen (EVV of Rijen?) – die andere site is pas verziekt, door de Phantoompjes, de Bassneldens, de Voor NACjes en de Wannietjes. De enige die daar een beetje fatsoenlijk schrijft is Henri. De rest is totale bagger of zwaar selectief gekleurd.

  • harry b.d.

    21 mei 2026 - 23:41

    TvdL – wat is nou je boodschap? Heb jij hier ooit uitgelegd dat er een administratie overeenkomst is tussen de V’s en de STAK (Robbie Weilust en Martijn Vermeeren) en dat die overeenkomst door de heren achter slot en grendel wordt gehouden? Of was het bd die dat hier onthulde? De zogenaamd transparanten die opeens geheimen hebben? Nou nou.

  • PrideoftheSouth

    22 mei 2026 - 01:09

    Harry die vervalt in whataboutismen vanavond. Wederom geen sterk optreden.

  • 076

    22 mei 2026 - 07:58

    Hansje vervalt in verval. Meer kunnen we er niet van maken.

    Overigens een sterke reactie van TvdL, waar hansje geen normaal weerwoord op heeft. No news, dus.

    hansje’s reactie op Rijen is daadwerkelijk ook tenenkrommend. Man man, wat een niveau. Een hoog”Nee, zullie dan!”gehalte. En dan iedereen de les moeten te moeten lezen. Sneu, sneuer, sneust.

    Hopelijk snel meer nieuws over Hoefkens, nu gelijk doorpakken.

  • 076

    22 mei 2026 - 08:00

    @Rat uit Rijen. Juiste constatering inderdaad.
    Jammmer dat de Ratdaxie dit internetpooiertje de hand boven zijn hoofd op leeftijd blijft houden. De man is het volledig kwijt, de afstand tot het Bredasche is mijlenver.

  • harry b.d.

    22 mei 2026 - 12:30

    De spijkerbroekentrainer is voor de gehele achtervang een dead man walking. Een zombie. Gezien het artikeltje in De Stem leeft hij ook in een andere wereld.

    Twee weken na de officiële degradatie is er nog altijd geen oplossing voor het Carlprobleem. Omdat de Belgische competitie nog niet klaar is.

    Te krankzinnig voor woorden.

  • nacorakel

    22 mei 2026 - 12:46

    De administratieovereenkomst (overigens één woord, ook al in de jaren 80) tussen STAK en de certificaathouders is nooit openbaar. Wat je wel kunt doen is de oprichtingsakte / statuten opvragen bij de KVK. Daar wordt je wellicht iets wijzer van. Nu blijft het wederom een “onthulling” zonder inhoud.

  • TvdL

    22 mei 2026 - 21:35

    @nacorakel, daar doelde ik dus ook op. Het is gissen, framen, betweterig zijn en met name claimen een monopolie op de waarheid te hebben. Hij weet het niet!

    Denk dat dat zo frustrerend is. Het zijn privé, Party en Weekend onthullingen. Nu ook nog zijn hoofdbron opgestapt.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
500 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny49thumb
wanny102thump
wanny116thump
wanny52thumb
wanny46thumb
wanny97thump
wanny53thumb
wanny39thumb
wanny103thump
wanny94thump
wanny126thump
wanny77thump
wanny93thump
wanny91thump
wanny92thump
wanny125thump
wanny61thumb
wanny62thumb
wanny65thumb
wanny58thumb
wanny119thump
wanny104thump
wanny42thumb
wanny71thump
wanny115thump
wanny107thump
wanny85thump
wanny55thumb
wanny130thump
wanny110thump
wanny96thump
wanny101thump
wanny112thump
wanny127thump
wanny106thump
wanny50thumb
wanny118thump
wanny47thumb
wanny124thump
wanny113thump
wanny44thumb
wanny88thump
wanny43thumb
wanny98thump
wanny60thumb
wanny109thump
wanny48thumb
wanny45thumb
wanny105thump
wanny111thump
wanny87thump
wanny108thump
wanny100thump
wanny77.2thump
wanny122thump
wanny95thump
wanny63thumb
wanny129thump
wanny80thump
wanny56thumb
wanny123thump
wanny114thump
wanny121thump
wanny117thump
wanny99thump
wanny128thump
wanny90thump
wanny59thumb
wanny54thumb
wanny120thump
wanny57thumb
wanny64thumb
wanny41thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Zundert NAC (2004)
NAC Tattoo lip (2014)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Sticker gezopen (2017)
troyesnac (2002)
Rookpotten Demodag (2005)
Afscheid van As (2002)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
stickercultuur-(2012)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Open dag (2014)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Anticombi VVV (2007)
Forummeeting (2004)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Andro Knel Bokaal (2000)
NAC muts (2015)
Eupen - NAC (2015)
Toiletten bij Telstar (2007)
Loting Newcsatle (2003)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Glapje (2014)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Nieuwe grasmat (2013)
Para (2001)
Gepromoveerd (2017)
Eindhoven uitvak (2016)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
De Knyp (2015)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Vieze rockers (2001)
Pilaarplezier (2014)
UWD Black (2004)
Donar Kebab (2001)
Giessen NAC (2003)
NAC - W2 tent (2001)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
NACPraat Radio (2021)
It's for Dominique (2012)
Slierten slierten slierten (2010)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
D'r hed een duif... (2013)
Museumavond (2012)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
UWD Flyer (2005)
Stiltegebied (2005)
Bulldog spandoek (2004)
Bus uitzwaaien (2014)
Hel van Enschede (2004)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Hein (2011)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Uitgeteld (2007)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Zilvermeeuw (2012)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Volle Bea (2003)
NAC-Ajax 2001
Anti Fries UWD (2004)
Stad zonder karakter (2001)
megavlag locos 2013
Oldtimercombi (2005)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
NAC de Graafschap (1994)
Stop het wanbeleid (2002)
Viaductversiering (2003)
NAC Volendam (2004)
NAC - Vitesse (2001)
Eerste BSR-Redactievergadering
Volendamse Dijk (2019)
Doortje (2013)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Trouwe musketiers (2013)
willem2doekske 2004
Uitvaart JP (2005)
Stadionverherbouwing (2010)
Liever dan (2004)
NAC RBC vol stadion (2003)
NAC AZ 2001
Bouw Stadion (1994)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Paulitoernooi (2007)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Stilbo tours (2010)
ACDC in Volendam (2010)
NAC RBC (2005)
Altijd naar NAC (2019)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Groningen - NAC (1994)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Megavlag (2017)
Darttoernooi 2004
Emotie na de promotie (2017)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Plaatsing scorebord (2004)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Fuik Oss 1999
Zwemcombi Volendam (2016)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
BN de Stemmingmaker (2011)
Bingo Bier (2010)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Vlag halfstok (2001)
Bouwtekening stadion (2001)
Maradonny spandoek (2010)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
NAC PSV (2001)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Forummeeting in de Pint (2004)
Locos bus naar VVV (2016)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Cheerleaders basketbal (2001)
Training bij Dennenlucht (2004)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
De Koel (2016)
Anticombi naar Volendam (2016)
Kapan (2009)
Another day at the office (2013)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Groningen - NAC (2014)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
NAC Museum (2002)
Oude NAC Museum (2002)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Nieuw gazonnetje (2008)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Zes bier graag (2016)
Bus uitzwaaien (2017)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Dubbeldekker (2011)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Spakenburg uit (2014)
FujiFilm Stadion (2000)
St Pauli toernooi (2014)
Volle bak bij NAC (2015)
Avondje NAC (2014)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
UWD yellow (2007)
Gele bomen in Tilburg (2017)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
NAC gered (2002)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Tokoli spandoek (2002)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Hooligans in Groningen (2006)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
NEC - NAC op P5 (2017)
Graffiti (2013)
Carnaval Bea (2005)
NAC Donar (2001)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
MVV - NAC (2015)
Bloemstuk SLM (2003)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Omwisselen Graafschap (2011)
Fear spandoek (2016)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Anti jong teams (2017)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
B-Side (2016)
In de hekken bij VVV (2017)
Fortuna - NAC (2001)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Strawberry (2003)
Te voet naar RBC (2004)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Red NAC paaseitjes (2011)
Liever dan de eerste (2004)
Rat van elf trommels (2008)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Terugkomst Pierre (2005)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Rat van Elf (2017)
A-jeugd wint de beker (2011)
Alkmaarderhout (2004)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
TitaNAC (2013)
All together now (2002)
NAC basketbal Conesco (2001)
Vitesse uit (2004)
Vierwielercombi (2008)
Jong geleerd (2017)
SLM ramp herdenking (2003)
Making of Megadoek (2012)
apresski flyer (2012)
Cambuur uit (2014)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Achilles uit (2016)
Newcastle (2003)
Troyes (2002)
Newcastle NAC (2003)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Den Bosch NAC (1993)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Utrecht uit (2004)
Trossen los bootcombi (2013)
Taferelen in Villareal (2009)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Brabantse nachten (2004)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Schilderij (2017)
Stickercultuur (2019)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Hamburg (2008)
Ferry (2002)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Fandag 2004 Mommers dart
Forumavond Sanering (2002)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Utrecht bus uit (2004)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
30 bier (2002)
Heerenveen uit (2015)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Promotie (2017)
Maxime (2015)
Los Muchachos del Breda (2006)
Bouw stadion (1994)
Raise your flag (2021)
Feyenoord-NAC 2001
NAC logo op stadion (2013)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Annie terug (2004)
Videohoes (2003)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
De vaste opstelling (2016)
Graafschap-NAC (2001)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Pannen vol Paella
Doekenfeest (2014)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Huldiging (2017)
Bouw stadion fundering (1995)
Eerste training seizoen (2012)
Stadionkwartier (2009)
Forumavond Technisch (2003)
No pyro no party (2008)
Ferry-Fiona
Onze steun en toeverlaat (2016)
Gele rook (2016)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Fakkels NAC Ajax (2008)
NAC Ajax (2004)
Start Red NAC (2011)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Jong NAC - Roda (2007)
Willem II uit (2004)
Al together now streaker (2002)
Geef ons onze club terug (2002)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Postperron (2001)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by