Iedere thuiswedstrijd uitverkocht. Normaliter gaat een club dan nadenken over uitbreiding van het stadion. Dat heeft NAC de afgelopen periode dan ook serieus overwogen. Zo zijn er onderaan de Eretribune reële uitbreidingsmogelijkheden, net zoals de B-side en Vak G jaren geleden hebben ondergaan. NAC heeft echter besloten niet voor deze 900 zitplaatsen winst te gaan: “Zoals eerder aangegeven is het best een lastig traject, aangezien het niet alleen maar gaat om het bijbouwen van tribunes, maar ook extra toiletgroepen, vluchtroutes en horecapunten”, laat NAC weten aan BredaVandaag.nl.
NAC zal zich daarentegen voorlopig juist meer gaan richten op een zo efficiënt mogelijke invulling van sporadisch vrij komende plaatsen. Dat zal NAC samen met hoofdsponsor CM fase gewijs aan gaan pakken, door binnenkort een nieuw ticketsysteem te lanceren: ” Gaandeweg de tweede seizoenshelft gaan we daar ook secundary ticketing aan toevoegen ” , vervolgt de woordvoerder.
Secundary ticketing betekent dat scc houders die een wedstrijd niet aanwezig kunnen zijn, hun plaats en kaart voorafgaand aan de wedstrijd vrijgeven en daarmee ter beschikking stellen aan een andere geïnteresseerde. “De inkomsten van de verkoop van die kaart worden gedeeld tussen club en seizoenkaarthouder. Op die manier creëren we dus wel een nieuw verdienmodel,” licht de woordvoerder toe.
Het lijkt ons inderdaad verstandiger om de focus te richten op het beter uitnutten van het ticketing systeem, dan te investeren in een risico op lege blauwe stoeltjes. Als er dan toch een tribune uitgebreid dient te worden, richt dan de pijlen op het verbeteren/uitbreiden van de sponsorfaciliteiten. Daar valt met een paar extra boxen per saldo meer geld mee te verdienen dan slechts 900 stoeltjes.
Leave a reply