Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

‘Hij er uit of ik er uit’ daar komt de boodschap in het meer dan openhartige interview van Peter Hyballa met bn/destem deze ochtend op neer. Trainer en technisch manager staan qua kijk op wat NAC nodig heeft om te promoveren lijnrecht tegenover elkaar.

Enkele quotes:

‘ De technisch manager en ik hebben een andere kijk op voetbal, onze visies komen niet overeen. Hij komt met jonge buitenlandse spelers van 18, 19 jaar uit Afrika, Oost-Europa, Frankrijk en België waar intern nog nooit iemand van gehoord heeft.’

‘Hij biedt ons ook spelers aan met twee of drie wedstrijden in twee seizoenen. ‘Ze komen van grote clubs’, zegt hij dan. Wat interesseert mij dat nou? Nieuwe spelers moeten in ieder geval direct van waarde zijn. NAC moet kwaliteit aan zich binden. NAC is geen sociëteit of opvanghuis. NAC moet presteren.’

‘We waren bezig met Jordy Bruijn, Elmo Lieftink en nu Jesper Drost. De technisch manager pakte helaas steeds niet door, want het is bij Bruijn en Lieftink niet op de financiën afgeketst. Dat is de waarheid.’

‘Die spelers zijn evenals Thom Haye overigens niet door Van Den Abbeele ingebracht. Ik speel geen spelletjes. Wat ik nu vertel, is intern al lang geen geheim meer. ‘

Over de ‘samenwerking’ met Man City:

‘de technisch manager komt steeds met dezelfde lijst waarvan wij al tien keer hebben gezegd dat die spelers niet goed genoeg zijn.’

Et voilá, een onwerkbare situatie is gecreëerd. Nu was die relatie klaarblijkelijk al onwerkbaar en zouden we de woorden van Hyballa kunnen opvatten als een noodkreet. Na Brood en Eisenga is Hyballa nummer 3 die in een heel kort tijdbestek niet met de Belg door één deur kan.

Hyballa wil het liefst een kern van ervaren voetballers met de Nederlandse nationaliteit of toch in ieder geval spelers die bekend zijn met het Nederlandse voetbal. Aangevuld met enkele echt getalenteerde jeugdspelers, ‘toppers in wording’, zoals Van Hecke. Terwijl Vanden Abbeele vooral jonge, onbekende buitenlanders aandraagt, volgens de trainer.

Een onoverbrugbaar verschil van inzicht, waarin de trainer ideologisch het gelijk aan zijn zijde lijkt te hebben, maar door de timing en wijze waarop hij dit wereldkundig heeft borrelt de vraag toch op of deze publieke kaltstelling in het belang van NAC is.

De bom is in ieder geval gebarsten, voor de zoveelste keer, alweer..

21 comments on “Hyballa gooit bom op samenwerking Vanden Abbeele”

  • De Generaal

    20 juni 2020 - 13:18

    Dus afscheid nemen van die Belg, die met zijn eigen zaak duidelijk doet aan belangenverstrengeling en stel Ton Lokhof aan als technisch directeur.
    Heeft veel ervaring opgedaan in Duitsland.
    Dus: waar wachten we op?

  • Mieshoop

    20 juni 2020 - 14:02

    In elk bedrijf is dit ontslag op staande voet voor de ondergeschikte.

    Ik ben tem Hyballa, maar denk dat hij hier zijn hand volledig overspeelt. Een schandelijke beurt die niet ten goede van NAC, niet ten goede van VdA en niet ten goede van Hyballa komt.

    Bij een stevige communicatiemanager was dit niet gebeurd.

  • ennaajseejer

    20 juni 2020 - 14:15

    Als je het hele interview leest vind ik dat hij best wel gelijk heeft eigenlijk.
    https://www.bsiderats.nl/nieuws/hyballa-zeer-kritisch-over-beleid-van-den-abbeele-

  • De Generaal

    20 juni 2020 - 14:16

    Hyballa heeft gelijk en dan mag dat gezegd worden.
    Hij zal zich van de eventuele consequenties wel degelijk bewust zijn.

    En Hyballa is niet zo hypocriet zijn als Virgil van Dijk en cs; niet meer met voetbal inside praten, maar wel naar het WK in Quatar gaan!
    Bah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • HV

    20 juni 2020 - 15:51

    Ideetje voor het NAC Museum; een nieuw kwartetspel, met alle AD`s, TD`s, trainers en keepers van de afgelopen 3 jaar.

  • harry b.d.

    20 juni 2020 - 17:42

    De hamvraag: waar is commissaris Haarman in deze onsmakelijke deconfiture ?

  • n@©

    20 juni 2020 - 22:05

    In principe is de technisch manager er voor de lange termijn en de trainer de passant. Dus een technisch manager ontslaan, vanwege een trainer waarvan je weet dat die over één of twee seizoen ook weer weg is, is vreemd. Tot zover de theorie.

    Nu de praktijk. TvdA is denk ik een prima medewerker voor de afdeling technische zaken, een leuke scout misschien. Maar op een management functie heeft hij werkelijk niks te zoeken. Hij zorgt alleen maar voor onrust. Gillissen had de juiste capaciteiten.

  • Moppernac

    20 juni 2020 - 22:54

    Ik heb TVDA vanaf dag ÉÉN al een grote paardenlul gevonden.
    Ik mag zulke mensen als Hyballa wel, mensen die hun mening durven te geven.
    En ook ik vond en vind nog steeds dat een club als NAC meerdere ervaren spelers in de selectie moet hebben dan alleen maar jonkies.

  • Rizu

    21 juni 2020 - 08:06

    In mijn ogen heeft de trainer helemaal gelijk. Ik zie het ook meer als een laatste noodkreet van zijn zijde. De TM wil maar één ding en dat is hopen op een jonge speler die toevallig door breekt zodat hij geld kan scoren. Voor wie is niet precies duidelijk. Zijn doel is zeker niet om een team samen te stellen zodat wij kunnen meedoen om te promoveren. Van wie zou hij trouwens dat beleid zo moeten voeren denk ik dan.

  • harry b.d.

    21 juni 2020 - 10:36

    VDA kon niet samenwerken met Ruud Brood, niemand wist wat hij tijdens de lockdown uitvrat, hij loog tegen de achterban over zijn bijbaan en blijkt nu opnieuw geen team te zijn met de nieuwe trainer met wie er een "100% perfect match" was.

    Het is om te kotsen hoe het nu al weer ruim een jaar gaat. Aandeelhouders die het volledig laten afweten, een enorme non-valeur als AD en incompetente en impotente commisarissen. De huidige AD staat er ook weer alleen voor. Hoe kon dit al maanden sluimerende conflict zo escaleren ? Wat is de rol en bijdrage van Mark Haarman ? Hij liet Brood vallen als een baksteen en koos voor de lichtgewicht Belg in de hoop op gehoorzaamheid.

    Normaal gesproken is het geven van zo`n interview met internalia en details reden voor een ontslag op staande voet. Maar zelfs daartoe zijn ze niet in staat. Dus gaan ze een praatsessie opzetten. Na afloop bagatelliseren zij het geheel en duiken weer weg. Ons NAC in grote verwarring achterlatend.

    Van Baal nam de term "walgelijk" in de mond. Over de situatie rond Smulders en Goetzee. Welke kwalificatie moeten we hier dan aan geven ? Walgelijk in het kwadraat ?

  • Swieber

    21 juni 2020 - 10:41

    Zoals al eerder voorspeld, daar gaan de eerste duizenden euro’s van de onvoorwaardelijke steun. De afkoop van VDA zal de zoveelste graai uit de pot van supporters goedwillendheid zijn. Een bodemloze put was het, is het, en blijft het zolang we opgezadeld zitten met de half jaar visionairs.

    Moedeloos, echt moedeloos word ik er van.

  • Moppernac

    21 juni 2020 - 11:37

    Kunnen we tvdA geen €100.000,00 meegeven zodat hij toch naar Cercle Brugge gaat? Al blijft hij alleen maar daar om op het strand te liggen, zijn wij er vanaf

  • Ouwe indiaan

    21 juni 2020 - 12:04

    Wordt het weer niet eens tijd om iemand met pek en veren, het stadion uit te schoppen….ik ben al niet in een superstemming de laatste tijd en dan komt dit weer voorbij fietsen…om gegeven moment wordt je er een beetje immuun voor…
    Respect voor hen die de kracht nog kunnen opbrengen….maar ik kan dat niet meer. Overigens ben ik wel PRO HYBALLA een trainer en persoon naar mijn NAC-hart. Was getekend.

  • met zn allen

    21 juni 2020 - 14:03

    Geen woord Spaans aan wat Hyballa zegt. Helemaal gelijk wat mij betreft.
    Om te beginnen de samenwerking met City. Als ze niet kunnen of willen geven waar wij om vragen dan heeft samenwerking idd geen zin.
    Ook de balans in een team ziet Hyballa. Je wint idd niet alleen met tieners. Je hebt ervaring nodig.
    Zorg dat Olij e.d. Blijven en dit aanvullen.
    Hoop dat NAC achter deze trainer gaat staan, blijft staan en eindelijk gaat zorgen voor rust en stabiliteit in de club.

  • harry b.d.

    21 juni 2020 - 14:24

    Het gaat er niet om of Hyballa wel of niet gelijk heeft (grotendeels heeft hij dat inderdaad). Het gaat erom dat hier een medewerker een andere medewerker publiekelijk door het slijk haalt. Dat kan helemaal niet.

    Haarman heeft deze chaos veroorzaakt door aan zwakkebroeder VDA vast te houden en lijkt nu helemaal niet thuis te geven. Manders mag het oplossen. Dat moet dan wel vlot gebeuren want iedere dag die verstrijkt is een dag minder geinvesteerd in de voorbereiding. Het absoluut minimum is een zware berisping en boete voor Hyballa. Publiekelijk uitgesproken door Manders. Daarnaast moet de evaluatie van het probleemgeval VDA razendsnel tot een conclusie komen.

  • harry b.d.

    22 juni 2020 - 10:57

    Het probleem VDA speelt al ruim een jaar, eigenlijk al sinds zijn aanstelling. Dat probleem is nooit opgelost. Daar moet je mensen als van Baal en Haarman op aankijken. Gewoon slecht gemanaged.

    Nu heeft Hyballa hier wel een grote fout gemaakt die normaal gesproken een ontslag op staande voet zou moeten opleveren. Want wat hij gedaan heeft kan echt niet, nog afgezien van het feit dat hij hoogstwaarschijnlijk een passage in zijn contract heeft geschonden.

    Manders krijgt nu op een presenteerblaadje 2 brokkenpiloten aangereikt en hij zou ze beiden weg moeten sturen, dit is DE kans op schoon schip. Bd heeft in de afgelopen 25 jaar met grote regelmaat moeten reorganiseren en als er 1 les bovenaanstaat is het wel: bij binnenkomst direct mensen die niet functioneren eruitlazeren. Snel en hard. Meteen. Niet wachten. Voor het aannemen van de job dit duidelijk afspreken. Niet na een tijdje erachter moeten komen dat de mensen met geen stok weg te krijgen zijn. Als ze vooraf een vaag antwoord geven job niet aannemen, laat ze het dan zelf maar uitzoeken. Want dat klinkt naar bad business. Argumentjes als "daar is geen geld voor" zijn dan dodelijk. Blijkbaar was er wel geld om minkukels en non-valeurs aan te stellen maar niet om van ze af te komen.
    Op zich is bd wel een voorstander van het romantische "you have to dance with the girls on the dancefloor even if they are not pretty"-principe. Het toont en vereist namelijk echt leiderschap en niet dat goedkope gedrag van vele nieuwe bestuurders die alleen hun eigen mensen willen en vertrouwen. Tot nu toe stelden de aandeelhouders en RvC figuren steeds mensen aan die precies dat deden: alleen met zelf aangestelde mensen werken. Het grote nadeel van die aanpak is dat je steeds weer bij nul kunt beginnen en in feite een afschrijving neemt. Als je zelf geen visie en strategie hebt kom je daar natuurlijk steeds op uit. Het is een continu Sailing to Philadelphia op die manier.

    VDA heeft allerlei dingetjes gedaan de afgelopen maanden, zoals ook het installeren van een database (extern ingekocht) en er zal goed gekeken moeten worden naar hoe hij zijn tools heeft ingezet en wie daar al mee kunnen werken in de organisatie. Mocht hij een eigen dingetje hebben opgezet dan is dat een groot risico bij het hem eruitschoppen. Dan heeft een commissaris dus een grote afhankelijkheid laten ontstaan.

    Mochten ze om wat voor reden (geen geld, hij had gelijk etc) niet beide heren eruittrappen maar er 1 laten zitten dan ontstaat er dus een precedent. Zeker als Hyballa degene is die moet/mag blijven. Dan zeg je dus: als iemand genoeg steun binnen de organisatie heeft mag hij in de pers iedere medewerker, commissaris of aandeelhouder affakkelen, hij komt er toch mee weg. Dan geef je een heel slecht signaal af. Daarnaast als je VDA laat zitten zeg je in feite: wanpresteren heeft bij ons NAC geen gevolgen, solistisch gedrag, liegen tegen de achterban en geen resultaten halen: het mag allemaal.

    Kortom: Manders heeft eigenlijk maar 1 keuze. Hurry up.

  • naxioma

    22 juni 2020 - 19:40

    Oorsprong van het conflict ligt bij ambitie van eigenaar-aandeelhouders en risico dat zij willen lopen. Bij de aanstelling van Van den Abbeele is hij gebriefd dat NAC financieel op eigen benen moet kunnen staan en waarde moet creëren door jonge talentvolle spelers aan te trekken om deze later met winst door te verkopen. Door dit succesvol te doen zouden dan steeds betere jonge spelers moeten kunnen worden aangekocht en kunnen worden doorverkocht. Op enig moment moet het niveau dan zo zijn opgekrikt dat duurzame promotie mogelijk wordt. Een mooi verhaal op papier, maar eenieder weet dat lange termijn beleid zelden werkt in de voetballerij. Succes op lange termijn worden behaald door succes op korte termijn. In Nederland is structurele waarde creatie (winst draaien) alleen mogelijk voor de eerste 10 tot 12 clubs in de eredivisie, daaronder is het aanmodderen. Dat de eigenaar-aandeelhouders toch kiezen voor de eerste aanpak heeft alles te maken met het feit dat ze niet in de club willen en durven te investeren. Bevreesd geworden dat ze weer verkeerde mensen aanstellen en geld investeren in verkeerde spelers.
    Hyballa weet dat promotie (en dus duurzame waardecreatie) alleen mogelijk is met een sterke evenwichtig samengestelde selectie. Met een kern van ervaren karaktervolle en succesvolle spelers, aangevuld met enkele jonge veelbelovende talenten. Hij beseft ook donders goed dat hij ‘afgerekend’ wordt op het al dan niet realiseren van promotie. Van den Abbeele wordt waarschijnlijk ‘afgerekend’ op waardevermeerdering van individuele spelers.
    Voor een club als NAC zou de enige doelstelling moeten zijn het realiseren van promotie naar de eredivisie en hiertoe -binnen kaders- gericht te investeren. Dit uitgangspunt zal dan leidend moeten zijn voor samenstellen van de selectie en eventuele extra investeringen in het spelersbudget. De risicomijdende opstelling van de eigenaar-aandeelhouders (en daarvan afgeleid de opstelling van Van den Abbeele) zal niet leiden tot (duurzame) promotie. Het huidige ‘beleid’ leidt dan tot waardevermindering in plaats van de gewenste waardecreatie. NAC verdient naast een ambitieuze trainer zoals Hyballa ook ambitie en investeringsbereidheid bij directie, RvC en vooral de eigenaar-aandeelhouders. NAC is te groot om jaren achtereen in de KKD divisie te spelen. NAC is ook te groot om geleid te worden door middelmatige managers en directeuren. NAC is ook te groot om eigendom te zijn van de huidige visie- en ambitieloze risicomijdende aandeelhouders.

  • Bommelke

    23 juni 2020 - 03:47

    Aardige analyses BD en Naxioma. In grote lijnen mee eens, echter moeten we het verhaal niet moeilijker proberen te maken dan dat het is. Het gezond besturen van een BVO is geen rocketscience. Dat wordt het wel wanneer de regie in handen valt van aandeelhouders die succes hebben gehad in een hele andere tak van sport in zichzelf gaan geloven. Ik herhaal maar weer eens, zij zijn NIET de veroorzakers van het probleem. Dat zijn toch steeds de bestuurders die er voor gezorgd hebben dat deze kapitaalkrachtige heren een laatste redmiddel waren. Dat vind ik een op zichzelf staand feit waar we altijd dankbaar voor moeten blijven, ongeacht de verkeerde keuzes die zij direct of indirect de afgelopen jaren gemaakt hebben. Tever terugkijken heeft niet zoveel zin. Het absolute dieptepunt vind ik de aanstelling van Nicole Edelenbos als interim. We willen niet weten wat zij uiteindelijk onder de streep gekost heeft. Je schrikt je het apelazerus.

    In de periode van Vreven, dat veel blinde supporters zien als een periode waarin het goed ging was er feitelijk helemaal niets veranderd sinds de degradatie met Maaskant. We eindigden surplus aan kwaliteit slechts 5e in de KKD (Vreven deed het niet beter dan Dijkhuizen) en promoveerden heel gelukkig, met hukp van een excellerende Dessers. Met beleid had het weinig van doen. De nipte handhaving een jaar later was ook geen prestatie van formaat gezien de kwaliteit in de selectie gegeven door een paar buitencategorie City-huurlingen die weliswaar weinig kosten, maar ook niets opleveren. De kansloze degradatie toen deze toevalstreffers vertrokken waren, mag dan ook niet als verrassing worden gezien.

    Dan zou je zeggen dat een club geleerd heeft van haar fouten. Dat ze (vooral de technische) organisatie onder de loep nemen. Dat ze na zo`n lange zoektocht een geschikte AD weten te vinden. Dan komen ze met de in Friesland verguisde Eisenga en een gladde Belg aanzetten waar nog niemand ooit van gehoord had. Ruud Brood kon het daar uiteraard niet mee vinden en werd as usual kind van de rekening. De wispelturige bekende korte termijn trainers Hyballa wordt dan aangesteld. De talantvolle Weijs moet er ook uit. Eisenga is de volgende persona non grata en moet het veld ruimen en na 4,5 maand diensttijd (waarvan 3 maanden Corona)van Hyballa ligt het hoofd van Van den Abbeele op het hakblok? Overal in Nederland is het komkommertijd en rustig behalve bij NAC. Hyballa is niet gek. Die wint de achterban ("9.000 supporters die honderden euro`s betalen) voor zich. In werkelijkheid interesseert hem dat niets, evenals de lange termijn van NAC. Hij wil kampioen worden of direct promoveren voor zijn CV. Daarmee maakt hij kans op een Eredivisie of 2e Bundesligaclub na NAC. Dat is zijn agenda. Eisenga heeft ongetwijfeld een zakje geld meegekregen. Wanneer Hyballa en/ of VDA hun congé krijgen gaat dat weer tenkoste van het spelersbudget. Van Hecke, waarover sommigen hier zich al 3 miljoen rijk rekenden heeft nee gezegd tegen Monaco. Het genoemde Feyenoord gaat dat niet bieden. Die gaan voor 1,5 max en een huurspeler naar NAC.

    En zo ploeteren we maar door en verandert er helemaal niets. Mochten we net als 3 jaar geleden per ongeluk promoveren vliegen we er net zo snel weer uit.

  • harry b.d.

    23 juni 2020 - 07:26

    Het werd vorige week al duidelijk dat het veel te lang begon te duren met de Hecke transfer naar Monaco/Utrecht. Bovendien als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook.

    Don – bellen jullie vanochtend even met J-PvH (wat lijken zijn initialen verdacht veel op die van NAC`s clubtopscorer)?

  • harry b.d.

    23 juni 2020 - 08:49

    Bommel – geen enkele dank is ons NAC verschuldigd aan van Aalst, Burema en van Weelde totdat duidelijk is waarom zij wel mochten bij investeren en anderen (later) niet. Het heeft er namelijk veel van weg dat hun meerderheidspositie is gebaseerd op een stevige leugen. Van Aalst en Burema zijn meesters geweest in het vechten voor hun eigen meerderheidsbelang. Daar is veel energie en tijd in gaan zitten. Bovendien zijn alle benoemingen van Rutjes tot Edelenbos en van Gielen tot van Baal door deze figuren geaccordeerd. Persoonlijk. Net als Eisenga en VDA.

    Bd onthulde al eerder dat voor deze eigenaren alleen nog psychopaten en desperado`s willen werken. Nu weer het Ruud Kaiser verhaal. Gekmakend is het. Hoe sneller de clubkapotmakers opgedonderd zijn des te sneller kan aan het herstel van ons NAC begonnen worden.

  • Las

    23 juni 2020 - 10:47

    Dat de (mede!) eigenaren er een puinhoop van hebben gemaakt is een understatement. Dat ze niks van hun fouten leren evenzo en dat ze een gave hebben om steeds opnieuw de verkeerde mensen aan te trekken is understatement nummer drie.
    Tegen de stroom in blijft onze club echter bestaan en dat is dan het volgende understatement. De vraag lijkt gerechtvaardigd om je af te vragen hoe lang de achterban zich laat foppen. Brokkelt het bastion langzaam af of komt er een explosie.
    Niets in het huidige beleid geeft aanleiding om te veronderstellen dat er iets wordt opgebouwd. De soap rond van den Abeele en Eisinga ( wie heeft ze gevonden en wie heeft ze aangesteld?) maakt vele slachtoffers. Kiezen tussen Brood en de directie: verkeerde beslissing, vervolgens kiezen tussen LE en TvdA, nu weer kiezen tussen PH en TvdA.
    Voor wie je ook kiest het is altijd fout, of je laat de zwakke broeder wederom op zijn stoel zitten(puur financiële reden?) of je geeft een medewerker die probeert zijn gelijk te halen via de pers zijn zin wat er vervolgens toe leidt dat die de dienst uit maakt bij NAC.
    Er is dus maar een oplossing, beide opzouten, schoon schip maken, korte pijn en met bewezen know how uit voetballand het bastion opnieuw op gaan bouwen, voordat de explosie komt en er nog een degelijk fundament( achterban) is.
    We leven tussen hoop en vrees waarbij de vrees met de dag sterker wordt.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
483 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny80thump
wanny56thumb
wanny114thump
wanny97thump
wanny122thump
wanny93thump
wanny85thump
wanny116thump
wanny88thump
wanny103thump
wanny99thump
wanny42thumb
wanny108thump
wanny129thump
wanny58thumb
wanny62thumb
wanny71thump
wanny45thumb
wanny57thumb
wanny43thumb
wanny60thumb
wanny54thumb
wanny130thump
wanny120thump
wanny107thump
wanny90thump
wanny94thump
wanny47thumb
wanny91thump
wanny55thumb
wanny118thump
wanny92thump
wanny44thumb
wanny52thumb
wanny127thump
wanny96thump
wanny109thump
wanny124thump
wanny77thump
wanny59thumb
wanny110thump
wanny49thumb
wanny121thump
wanny123thump
wanny39thumb
wanny98thump
wanny100thump
wanny48thumb
wanny77.2thump
wanny101thump
wanny126thump
wanny95thump
wanny113thump
wanny65thumb
wanny112thump
wanny119thump
wanny106thump
wanny104thump
wanny41thumb
wanny128thump
wanny61thumb
wanny46thumb
wanny53thumb
wanny117thump
wanny111thump
wanny64thumb
wanny50thumb
wanny105thump
wanny115thump
wanny63thumb
wanny102thump
wanny125thump
wanny87thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Darttoernooi 2004
Megavlag (2017)
Oldtimercombi (2005)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
NAC Twente lichtuitval (2001)
D'r hed een duif... (2013)
Nieuwe grasmat (2013)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Stilbo tours (2010)
Another day at the office (2013)
Maradonny spandoek (2010)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Te voet naar RBC (2004)
Volendamse Dijk (2019)
NAC de Graafschap (1994)
Bouwtekening stadion (2001)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
troyesnac (2002)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Zwemcombi Volendam (2016)
NEC - NAC op P5 (2017)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Paulitoernooi (2007)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
willem2doekske 2004
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Anti Fries UWD (2004)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Omwisselen Graafschap (2011)
Altijd naar NAC (2019)
Forummeeting in de Pint (2004)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Bus uitzwaaien (2014)
Annie terug (2004)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Achilles uit (2016)
Graffiti (2013)
Eindhoven uitvak (2016)
Training bij Dennenlucht (2004)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
De Knyp (2015)
30 bier (2002)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Making of Megadoek (2012)
NAC basketbal Conesco (2001)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Doekenfeest (2014)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Giessen NAC (2003)
Locos bus naar VVV (2016)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Rookpotten Demodag (2005)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
UWD yellow (2007)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Promotie (2017)
NAC Donar (2001)
Bouw Stadion (1994)
Nieuw gazonnetje (2008)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
NAC gered (2002)
Terugkomst Pierre (2005)
Zilvermeeuw (2012)
No pyro no party (2008)
B-Side (2016)
Groningen - NAC (2014)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
NAC Ajax (2004)
Feyenoord-NAC 2001
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Geef ons onze club terug (2002)
Postperron (2001)
Ferry (2002)
megavlag locos 2013
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Brabantse nachten (2004)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Maxime (2015)
Bloemstuk SLM (2003)
It's for Dominique (2012)
apresski flyer (2012)
Doortje (2013)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Hooligans in Groningen (2006)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Stickercultuur (2019)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
A-jeugd wint de beker (2011)
Bulldog spandoek (2004)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Los Muchachos del Breda (2006)
Start Red NAC (2011)
Jong NAC - Roda (2007)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Jong geleerd (2017)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Rat van elf trommels (2008)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
NAC RBC (2005)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Anticombi naar Volendam (2016)
Toiletten bij Telstar (2007)
Hamburg (2008)
Sticker gezopen (2017)
NAC RBC vol stadion (2003)
Heerenveen uit (2015)
Cambuur uit (2014)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Bingo Bier (2010)
Carnaval Bea (2005)
NAC Museum (2002)
UWD Flyer (2005)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Stop het wanbeleid (2002)
Utrecht uit (2004)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Cheerleaders basketbal (2001)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
NAC PSV (2001)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Volle bak bij NAC (2015)
Viaductversiering (2003)
Liever dan de eerste (2004)
Trouwe musketiers (2013)
Stiltegebied (2005)
Groningen - NAC (1994)
SLM ramp herdenking (2003)
Bus uitzwaaien (2017)
stickercultuur-(2012)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Glapje (2014)
Pilaarplezier (2014)
Museumavond (2012)
Kapan (2009)
Hein (2011)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Stad zonder karakter (2001)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Rat van Elf (2017)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Eupen - NAC (2015)
Newcastle NAC (2003)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Pannen vol Paella
Para (2001)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Vierwielercombi (2008)
Oude NAC Museum (2002)
Emotie na de promotie (2017)
Andro Knel Bokaal (2000)
Vlag halfstok (2001)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
NAC - W2 tent (2001)
Plaatsing scorebord (2004)
Fortuna - NAC (2001)
Uitvaart JP (2005)
NAC-Ajax 2001
Fandag 2004 Mommers dart
Den Bosch NAC (1993)
Raise your flag (2021)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Op bezoek bij Ross County (2017)
MVV - NAC (2015)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Huldiging (2017)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Ferry-Fiona
NAC - Vitesse (2001)
Stadionverherbouwing (2010)
Stadionkwartier (2009)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Anticombi VVV (2007)
Willem II uit (2004)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Fuik Oss 1999
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
UWD Black (2004)
Utrecht bus uit (2004)
Trossen los bootcombi (2013)
Zundert NAC (2004)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Gele rook (2016)
Liever dan (2004)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Graafschap-NAC (2001)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
De Koel (2016)
Gepromoveerd (2017)
Al together now streaker (2002)
Red NAC paaseitjes (2011)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Donar Kebab (2001)
Dubbeldekker (2011)
BN de Stemmingmaker (2011)
Zes bier graag (2016)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Slierten slierten slierten (2010)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Eerste BSR-Redactievergadering
De vaste opstelling (2016)
Open dag (2014)
NAC logo op stadion (2013)
Troyes (2002)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Alkmaarderhout (2004)
Anti jong teams (2017)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Bouw stadion (1994)
Taferelen in Villareal (2009)
Videohoes (2003)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
NAC Volendam (2004)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Fakkels NAC Ajax (2008)
In de hekken bij VVV (2017)
Fear spandoek (2016)
Forumavond Technisch (2003)
Loting Newcsatle (2003)
Bouw stadion fundering (1995)
St Pauli toernooi (2014)
Hel van Enschede (2004)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Volle Bea (2003)
Forummeeting (2004)
Newcastle (2003)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
NAC Tattoo lip (2014)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Tokoli spandoek (2002)
Forumavond Sanering (2002)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Schilderij (2017)
Spakenburg uit (2014)
Afscheid van As (2002)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Vitesse uit (2004)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Vieze rockers (2001)
NAC AZ 2001
Eerste training seizoen (2012)
Uitgeteld (2007)
All together now (2002)
FujiFilm Stadion (2000)
ACDC in Volendam (2010)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Avondje NAC (2014)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
NAC muts (2015)
TitaNAC (2013)
Strawberry (2003)
NACPraat Radio (2021)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by