Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Ook voor Sjoerd Mossou is de maat vol. Hij ruimde deze ochtend zijn drukbezochte podium in het Algemeen Dagblad in om het eens niet over de nationale top 3, Danny Blind, Van Gaal, De Boer of Man United te hebben, maar over onze club die hem zo nauw aan het hart ligt.

Ach welja, daar is de pleuris alweer

COLUMNAD-columnist Sjoerd Mossou permitteert zich één keer per jaar een column te schrijven over zijn cluppie NAC! ‘Erger dan nu heb ik het nooit in levende lijve gezien.’

(Vergeef me, één keer per jaar sta ik mezelf toe een stukje over NAC te schrijven op deze plek. Aangezien het dieptepunt uit mijn supportersleven nu officieel is bereikt, leek me dit wel een passend moment.)

De huisdeejay draaide in de rust ‘Glory Days’ van Bruce Springsteen. Een subtiele vorm van zelfspot, vermoedelijk, of misschien is ‘galgenhumor’ een beter woord.

Het was een maandagavond in november, het stond 0-0, het was waterkoud en we speelden tegen Helmond Sport. NAC stond – en staat – op de elfde plaats in de Jupiler League. Serieus: elfde. In de bijna dertig jaar dat ik naar NAC ga, stond mijn club nooit eerder in het rechterrijtje van ons nationale afvoerputje, een enkele valse seizoenstart niet meegerekend.

Ik ging voor het eerst met mijn vader naar de Beatrixstraat in het seizoen 1988/89, het jaar ná de historische zeventiende plaats in de eerste divisie.

Erger dan nu heb ik het kortom nooit in levende lijve gezien, zelfs niet bijna. Niettemin zaten we maandagavond met meer dan tienduizend mensen op de tribunes. Ruim een week geleden, op vrijdagavond: ongeveer 17.000. Zoveel trouwe honden in de krochten van het profvoetbal: het is in Nederland nooit eerder vertoond.

Op onze nationale schaal is NAC een soort Leeds United of Newcastle United. Clubs met een onverwoestbare achterban, maar vooral clubs die om de zoveel tijd in een neerwaartse spiraal van ellende belanden. Financiële problemen, degradaties, wanbeleid, chaos.

Het grootste misverstand dat over NAC bestaat, is dat het een soort carnavalspolonaiseclub is, waar het allemaal niet uitmaakt of er gewonnen wordt, want feest is het zogenaamd toch wel. Onzin. Op weinig plekken kan de pleuris zo ongenadig uitbreken als het slecht gaat. De rauwe, emotionele betrokkenheid is in Breda eerder te groot dan te klein.

Het punt is nu alleen: zelfs de pleuris is ondertussen ongeloofwaardig geworden. De pleuris is bij NAC nu al zo oneindig vaak uitgebroken, dat de pleuris een soort Prem Radakishun is geworden. Na de 1.254ste keer denk je: ach welja. Gaap. Daar zullen we Prem/de pleuris weer hebben. Het grote gevaar is dat totale apathie dreigt, zoals ze dat ook bij Sparta hebben meegemaakt.

Woede maakt plaats voor machteloosheid. Elke nieuwe crisis, elke ontslagen trainer, elk vleugje verse hoop slaat dood in  de modder. Het probleem van NAC is niet dat de mensen thuis blijven, dat nooit, maar wel dat de mensen steeds wezenlozer voor zich uit gaan zitten staren, volkomen murw gebeukt. Ik merk het ook aan mezelf: ik word nog amper boos.

Ik verbaas me over hoe ongelooflijk slecht de van Manchester City gehuurde spelers zijn (is Jules de Corte daar soms scout?), maar aan tenenkrommend slecht voetbal zijn we ondertussen wel gewend. Er is nog één min of meer opbeurende gedachte om je aan vast te klampen: slechter dan dit kan niet. De bodem is bereikt. Het zal nog een tijdje duren, jaren vermoedelijk, maar ooit wordt het beter.

14 comments on “Mossou: ‘Erger dan nu heb ik het nooit in levende lijven gezien. Zelfs niet bijna.’”

  • Grover

    30 november 2016 - 11:29

    Helder verhaal van Sjoerd, staan geen rare dingen in….echter mis ik in het verhaal een oplossing…laat 1 ding duidelijk zijn. Astumblieft geen Hellemons roepen, totaal niet capabel als hoofdtrainer. Is er vanuit de staf nou helemaal niemand die Dijkhuizen aanspreekt op zijn wisselbeleid??
    Enne Marinus, probeer vrijdag eens 4-4-2 met Dessers en Adarobioyo (of tie ook heet) voorop en Stans hier kort achter. Aan de zijkanten Korte en Haemhouts. Alle engelse `eeuwige" talenten niet meer opstellen, Demon linksback en Damen/O`Neill in het centrum. Hopelijk komt er dan vanuit achteruit meer voetbal…zin in vrijdag WIJ GAAN NIET OPZIJ

  • steef

    30 november 2016 - 11:29

    Zoals wel vaker weet Sjoerd het perfect te verwoorden. Precies mijn gevoel.

    Al ben ik als 6 jarig manneke voor het eerst met mijn vader gaan kijken in 1987 tegen heracles 0-2, feitelijk heb ik dus (blijkbaar) weleens een nog slechter NAC gezien.

  • wessel

    30 november 2016 - 12:10

    Nou sjoerd, ik heb de jaren vlak voor jouw eerste jaar wel meegemaakt.
    En geloof me, dat dieptepunt toen was dieper als het huidige.
    Met allemaal bredase jongens nog wel, waar tegenwoordig zo vaak om geroepen wordt. Dat was hem toen ook niet dus.
    Bouwen doe je van onder af aan.
    Degelijk bouwen zeker.
    En we zitten nog niet op de bodem dus…… Geduld.
    Ook al heeft het meerendeel van de bezoekers dat niet, it`s the only way helaas.

  • Sport-opa

    30 november 2016 - 12:14

    Sjoerd heeft precies verwoord goed verhaal nu moet er een oplossing komen. Ten eerste die trainer buiten zetten . Even terug naar 4.4.2 de basis voetbal van achteruit. Die MC speler alvast met kerst vakantie te sturen.

  • petros

    30 november 2016 - 13:42

    in gevoel is de trainer er voor mij niet en leef je in een waas alsof je naar de pupillen van Jeka zit te kijken…ik ben de binding kwijt….by the way Sjoerd…Jules de Korte is al lang dood…maar een van de titels van een liedje is niet voor niets; Ik zou weleens willen weten

  • Rogo

    30 november 2016 - 15:43

    De trainer is de weg aardig kwijt, elke keer een ander elftal en elke keer onbegrijpelijke (en steeds andere) wissels. Zo is Stans wekenlang bankzitter en de week erna ineens aanvoerder.

    Van de andere kant, hij moet het ook wel met hele matige spelers doen dit jaar. Smulders heeft dus ook gefaald door iedereen zo makkelijk te laten gaan afgelopen zomer. En de grootste mislukking is toch wel de samenwerking met MCFC. Man, man wat zijn die gasten stuk voor stuk slecht en onzeker. Ik begin steeds meer te denken dat het een grap is of dat ze i.p.v. uit het tweede elftal uit het tweede van de amateurtak komen.

  • pannelap

    30 november 2016 - 16:29

    "slechter dan dit kan niet"…. Dat riepen we 5, 4, 3, 2 seizoenen geleden, vorig seizoen en vandaag de dag ook al. Ik kan me helemaal vinden in de gevoelens die deze column oproept. Gifbeker is kennelijk niet leeg…. om moedeloos van te worden.

    Hup NAC!

  • Anoniem

    30 november 2016 - 21:39

    Het kan altijd slechter.
    Je bent een fullblown Jupiler League club, al begint dat besef bij menigeen nu pas in te dalen.
    Je kan ook degraderen.

  • portugeese naccer

    30 november 2016 - 22:34

    Herken een groot deel van het verhaal van Sjoerd in mijn eigen posting van gisteren. De apathie, de machteloosheid in plaats van woede. En het wezenloos voor je uitstaren omdat we murw zijn gebeukt. Alleen al om dat laatste: #Hbdweerindebasis #wezijnincrisis

  • W

    30 november 2016 - 22:56

    Stemmen nondeju!
    http://www.santosmagazine.nl/poll-nederlandse-voetbalstijlicoon/

  • Keesje Ketting

    1 december 2016 - 07:43

    en het erge is het wordt nog erger, het dal is nog niet bereikt zowel sportief, financieel als operationeel……maar NAC zal noot verloren gaan…. toch ?

  • portugeese naccer

    1 december 2016 - 08:28

    @Keesje Ketting => Om eerlijk te zijjn: ik begin het me af te vragen. #Hbdweerindebasis #wezijnincrisis

  • Nick dun Irste

    1 december 2016 - 11:25

    Slechter? Nac-Telstar op 3-12-1983… 650 man op de tribune en met 2-3 de teil in. En koud, heiligen bimbam, wat was het toen koud.

  • Al Pacino

    1 december 2016 - 11:39

    Ja Sjoerd, jij hebt inderdaad gelijk! Ook ik kan bijna niet meer boos worden en leg vaak mijn moede hoofd maar ter ruste. Wel merk ik dat de MC-spelers er op aangekeken gaan worden en dit mag toch niet gaan gebeuren. Zij kunnen er ook niets aan doen, ZIJ KUNNEN GEWOON NIET BETER. De enige personen, die verantwoordelijk zijn dat wij met deze spelers worden geconfronteerd, dat zijn Smulders en Dijkhuizen. Als ik voorafgaande aan deze competitie had geweten dat NAC door MC zo genaaid zou worden, dan had ik geen seizoenkaart gekocht.

    Toch zal ik vrijdagavond weer acte de présence geven, in de hoop dat er op die avond sprake van een ommekeer zal zijn. Ik hoop op de volgende 4-4-2-opstelling:

    Brondeel

    Sporkslede – O`Neill – Verschueren – Demon of Van Diermen

    Korte – Damen – Stans – Rommens

    Dessers – Sprangers

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
514 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny127thump
wanny105thump
wanny109thump
wanny115thump
wanny52thumb
wanny118thump
wanny57thumb
wanny101thump
wanny71thump
wanny91thump
wanny48thumb
wanny80thump
wanny56thumb
wanny124thump
wanny87thump
wanny119thump
wanny130thump
wanny129thump
wanny110thump
wanny63thumb
wanny102thump
wanny41thumb
wanny126thump
wanny104thump
wanny42thumb
wanny62thumb
wanny77.2thump
wanny99thump
wanny50thumb
wanny93thump
wanny39thumb
wanny49thumb
wanny46thumb
wanny122thump
wanny95thump
wanny98thump
wanny59thumb
wanny97thump
wanny106thump
wanny103thump
wanny128thump
wanny85thump
wanny123thump
wanny111thump
wanny53thumb
wanny60thumb
wanny65thumb
wanny44thumb
wanny94thump
wanny108thump
wanny55thumb
wanny120thump
wanny77thump
wanny121thump
wanny113thump
wanny100thump
wanny45thumb
wanny107thump
wanny54thumb
wanny58thumb
wanny116thump
wanny61thumb
wanny92thump
wanny125thump
wanny112thump
wanny96thump
wanny43thumb
wanny90thump
wanny88thump
wanny117thump
wanny114thump
wanny47thumb
wanny64thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Making of Megadoek (2012)
Darttoernooi 2004
Locos bus naar VVV (2016)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
megavlag locos 2013
Wuppertal - St Pauli (2005)
Cambuur uit (2014)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Geef ons onze club terug (2002)
Vieze rockers (2001)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
UWD Black (2004)
Willem II uit (2004)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Forumavond Technisch (2003)
Doortje (2013)
NAC logo op stadion (2013)
NAC Museum (2002)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Los Muchachos del Breda (2006)
Open dag (2014)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Sticker gezopen (2017)
Museumavond (2012)
Oude NAC Museum (2002)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Anti Fries UWD (2004)
Bouw Stadion (1994)
Hein (2011)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Gepromoveerd (2017)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Tokoli spandoek (2002)
Rat van Elf (2017)
Terugkomst Pierre (2005)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Para (2001)
Groningen - NAC (1994)
De vaste opstelling (2016)
NAC Ajax (2004)
Bouw stadion (1994)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Spakenburg uit (2014)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Uitgeteld (2007)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Rookpotten Demodag (2005)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Carnaval Bea (2005)
Toiletten bij Telstar (2007)
Pannen vol Paella
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
St Pauli toernooi (2014)
Annie terug (2004)
NAC Donar (2001)
Zwemcombi Volendam (2016)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Bus uitzwaaien (2017)
apresski flyer (2012)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Newcastle (2003)
Promotie (2017)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
NAC de Graafschap (1994)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Forummeeting in de Pint (2004)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Al together now streaker (2002)
Bloemstuk SLM (2003)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
TitaNAC (2013)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Groningen - NAC (2014)
Hamburg (2008)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
NAC muts (2015)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
NACPraat Radio (2021)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Fuik Oss 1999
Zes bier graag (2016)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
NAC RBC (2005)
Altijd naar NAC (2019)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Postperron (2001)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
NAC - Vitesse (2001)
willem2doekske 2004
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Brabantse nachten (2004)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
UWD yellow (2007)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
No pyro no party (2008)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Trossen los bootcombi (2013)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Another day at the office (2013)
Fortuna - NAC (2001)
Achilles uit (2016)
B-Side (2016)
Graffiti (2013)
Donar Kebab (2001)
Jong geleerd (2017)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Rat van elf trommels (2008)
NAC Volendam (2004)
Plaatsing scorebord (2004)
Videohoes (2003)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Newcastle NAC (2003)
NAC RBC vol stadion (2003)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Dubbeldekker (2011)
Huldiging (2017)
Oldtimercombi (2005)
Ferry (2002)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Raise your flag (2021)
Strawberry (2003)
Graafschap-NAC (2001)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Maxime (2015)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Volle bak bij NAC (2015)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
MVV - NAC (2015)
Stadionverherbouwing (2010)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Stad zonder karakter (2001)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Bulldog spandoek (2004)
Hel van Enschede (2004)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
troyesnac (2002)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Liever dan de eerste (2004)
SLM ramp herdenking (2003)
In de hekken bij VVV (2017)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
NAC AZ 2001
Eerste BSR-Redactievergadering
Bingo Bier (2010)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Start Red NAC (2011)
Cheerleaders basketbal (2001)
Stilbo tours (2010)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
NAC PSV (2001)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Alkmaarderhout (2004)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
NAC - W2 tent (2001)
All together now (2002)
Forumavond Sanering (2002)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
NAC Tattoo lip (2014)
D'r hed een duif... (2013)
Nieuw gazonnetje (2008)
Taferelen in Villareal (2009)
Den Bosch NAC (1993)
Vlag halfstok (2001)
Volle Bea (2003)
Gele rook (2016)
Stickercultuur (2019)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
FujiFilm Stadion (2000)
Zilvermeeuw (2012)
De Koel (2016)
Doekenfeest (2014)
stickercultuur-(2012)
Volendamse Dijk (2019)
Loting Newcsatle (2003)
Utrecht bus uit (2004)
Avondje NAC (2014)
Jong NAC - Roda (2007)
Megavlag (2017)
Utrecht uit (2004)
Pilaarplezier (2014)
Training bij Dennenlucht (2004)
Fandag 2004 Mommers dart
UWD Flyer (2005)
It's for Dominique (2012)
Anticombi VVV (2007)
Red NAC paaseitjes (2011)
NAC gered (2002)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Andro Knel Bokaal (2000)
Stop het wanbeleid (2002)
Schilderij (2017)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Ferry-Fiona
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Afscheid van As (2002)
Eupen - NAC (2015)
Bouwtekening stadion (2001)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Hooligans in Groningen (2006)
Troyes (2002)
Te voet naar RBC (2004)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Trouwe musketiers (2013)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Stadionkwartier (2009)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Anti jong teams (2017)
Kapan (2009)
BN de Stemmingmaker (2011)
NAC basketbal Conesco (2001)
De Knyp (2015)
Giessen NAC (2003)
Nooit meer 1e divisie (2006)
ACDC in Volendam (2010)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
30 bier (2002)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Vitesse uit (2004)
Fear spandoek (2016)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Eindhoven uitvak (2016)
Stiltegebied (2005)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
NEC - NAC op P5 (2017)
Viaductversiering (2003)
Maradonny spandoek (2010)
Liever dan (2004)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
NAC-Ajax 2001
Glapje (2014)
Bouw stadion fundering (1995)
Emotie na de promotie (2017)
Uitvaart JP (2005)
Heerenveen uit (2015)
Omwisselen Graafschap (2011)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Vierwielercombi (2008)
Nieuwe grasmat (2013)
Eerste training seizoen (2012)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Bus uitzwaaien (2014)
Zundert NAC (2004)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
A-jeugd wint de beker (2011)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Anticombi naar Volendam (2016)
Slierten slierten slierten (2010)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Paulitoernooi (2007)
Forummeeting (2004)
Feyenoord-NAC 2001

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by