Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

#NACpraat Radio PODCAST #647 S13-E33: #NACexc – Hillen – Hogere Machten – Hoefkens – Forumavond – De Rat van 11 – Startnummer 37 – #herNAC

In deze aflevering van NACpraat Radio blikken Leon, Joeri en Marcel terug op het debacle tegen Excelsior, waarin na 11 minuten op weinig carnavaleske wijze de noppen van Hillen in de knie van een Heraclied werden gezet en NAC vanaf dat moment met 10 man verder kon. Alle hoop op een goede start van het belangrijke vierluik tegen de maand voor concurrentie vakkundig om zeep geholpen. Op zoek naar oorzaken, en de reden achter de keuzes voor de oplossingen. Veel vragen ook tijdens de rumoerig verlopen Forumavond. Wat voor antwoorden heeft dit nou werkelijk opgeleverd? En heeft men door de gekozen vorm (1 vraag per persoon) nu wel de juiste kritische vragen kunnen stellen? Voor de vrolijkere noot van deze week kijken we naar de Rat van 11 die aanstaande maandag met startnummer 37 de Grote Optocht van ut Kielegat trotseren, met een act waarin NAC wél aan de lôpende bâând scoort. Hopelijk doet NAC dat carnavalszaterdag ook bij Heracles Almelo.

Kies je favoriete Podcast player:


63 comments on “#NACpraat Radio PODCAST #647 S13-E33: #NACexc – Hillen – Hogere Machten – Hoefkens – Forumavond – De Rat van 11 – Startnummer 37 – #herNAC”

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 10:18

    Don, Don, Don,

    Wat is er aan de hand met de Rat? Die dikke vette rauwe ongemakkelijke rat lijkt wel een introvert gecastreerd muisje geworden. We staan goddomme laatste met het grootste budget sinds mensenheugenis en moeten bijna wekelijks een dubieuze vernedering ondergaan. De Clubraad die ongemerkt en in stilte blijkbaar tot Supportersraad is omgekat houdt een forumavondje en het eerste wat er geroepen wordt is dat het toch vooral gezellig moet blijven. Het is verwijfd verziekt en hard op weg naar de afgrond. De grootaandeelhouder zit tandenknarsend tussen het volk en heeft er totaal geen zin meer in om als gemuilkorfde pinautomaat te moeten dienen. Het is aan alle kanten alarmfase rood, maar de heren vinden dat het gezellig moet blijven. Iedere eruptie van emotie is blijkbaar fout en dient achteraf zelfs te worden verontschuldigd. Ongelooflijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Daar ga je als club helemaal aan kapot.

    Het Petje – met petje – vindt de opmerking van Remcoo dat we zeker niet 5 jaar in de KKD zullen gaan verblijven “een bullshitopmerking”. Ja, die man zit vol met bullshit, dat heeft bd al eerder hier onthuld. Remcoo Reusel met zijn “agadium” (proest) heeft een waterhoofd van jewelste opgebouwd. Iedereen directeur en daaronder iedereen manager. Onder de nieuwe veiligheidsmanager is de grootste vuurwerkboete aller tijden in aantocht. Hij was even niet scherp. Liet het gewoon gebeuren. In plaats van ontslag geeft Remcoo deze vent nog een kans. Want ja, hij had deze geweldenaar net aangenomen.

    Op kantoor zitten verder nog allerlei idioten op de communicatieafdeling die de vorm van een non-literaire luchtballon heeft gekregen. Wat daar voor scheten uitkomen is ongehoord. Nog afgezien van het belabberde taalgebruik en het geworstel met de Nederlandse grammatica, is dit wel het summum van overbodigheid. Gooi die mensen eruit en je hebt weer wat bespaard. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, want anders wordt de klap in mei wel heel groot. Dan gaan we huilende mensjes zien op de administratie. Zij zagen het allemaal niet aankomen, want de de GPM en Remcoo hadden toch gezegd dat het goed zou komen?

    Van Es zegt dat hij de hele week chagrijnig is geweest van het verlies tegen Excelsior. Omdat het volkomen onnodig was. Omdat die Hillen (waarvoor betaald is) niet de opvolger van JvdB is maar een gastje die krap aan mee kan komen. Hij was zogenaamd te opgefokt aan de wedstrijd begonnen. Ja mensen, schei even uit. Excelsior -thuis en dan zo de fout in gaan? Hoe treurig willen we het nog hebben?

    Bij ons NAC is het beleid geweest om met een schot hagel buitenlandse spelers te halen. Karrenvrachten. Want die zijn zo lekker goedkoop. Het beleid van die andere clubs met veel minder geld is eerder cherry picking uit voornamelijk de Nederlandse markt. Zij hebben gelijk, wij ongelijk. Onder Peter Maas is de ellende kunnen uitgroeien tot een wanstaltig monster. Niemand van al die exoten is ooit echt serieus gescout. En dat Franse kanaal is helemaal dubieus. Daar gaat het voornamelijk om provisies en kick backs.

    Maar het grootste probleem is toch wel de Vlaamse hondenuitlater. Hij heeft alles al drie keer geprobeerd en hij komt maar niet tot een driepunter. Dan moet je afscheid nemen van elkaar. Dan moet je zoals de Pruis zegt het lijden niet onnodig verlengen: besser ein Ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne Ende!

    Heracles-uit, dat is traditioneel geen leuke wedstrijd. Iedere keer gebeurt er daar wel iets waardoor je weer achter de feiten aanloopt en in hun counters. Bd heeft er weinig fiducie in dat er een zege komt in Almelo. Hoe dan? En dan is de ellende niet meer te overzien.

    Het Petje en Van Es concluderen dat de aanval redelijk draait. De heren die tot een paar schotjes kwamen die Van Gassel lachend opraapte. Nu doelpunten tegen Excelsior, maar hey ze draaien lekker. Jongens, als dit het referentiekader aan het worden is waarbinnen de NAC supporters hun ongenoegen nog mogen uiten dan is het droevig gesteld in de achterban. Dit kan gewoon niet. Het is totaal ruk en de schuldigen, de daders hebben net schaterlachend de boel voor de gek gehouden voor de laatste 100 man die nog de moeite namen om überhaupt te luisteren naar hun lariekoek.

    Het is een schande.

    Costa Blanca, zonnig, 18 graden op dit moment, windje.

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 10:22

    + l

  • Tony van Heemschut

    13 februari 2026 - 11:02

    Nu de trainer nog vervangen is waanzin, met nog 11 potjes te gaan. In 2019 deed de trainerswissel ook niks, Ruud Brood is een sympathieke man maar natuurlijk ook geen toptrainer. Net zoals Hoefkens dat niet is, maar dan had Maas in de zomer of winterstop moeten ingrijpen. Nu is het weer paniekvoetbal en haal je ook geen toptrainer meer.

    Goede trainers willen geen degradatie achter hun naam hebben, ook al waren ze er maar 2 of 3 maanden bij betrokken. Goede trainers willen ook niet in de KKD werken. Dus stop daar maar mee. Hoefkens maakt het seizoen maar gewoon af. Maak alvast maar shortlists voor eredivisie en KKD trainers, en leg de contacten maar vast, dan kan je na het laatste fluitsignaal (of daarvoor al) meteen zaken doen.

    Het sleutelwoord is wisselvalligheid, en de hele spelersgroep wordt daarin meegesleurd. Speelt de ene goed, dan speelt de ander weer slecht. En de week erop is het andersom. Een aantal spelers lijkt niet beter te kunnen, anderen zakken mee in het niveau. Je hoopt altijd dat een TD weet wat hij doet, en niet meegesleurd wordt door zelfoverschatting na een miraculeuze promotie en een nipte handhaving.

    Je supportershart hoopt op meer, op betere tijden, op slimme keuzes, op mensen die weten wat ze doen. Maar eigenlijk zijn we afgelopen zomer al gedegradeerd. Komend weekend maakt een andere speler weer een domme fout, of we scoren gewoon weer niet en krijgen in een mindere fase van 10-15 minuten weer een lullig doelpuntje tegen. Een overwinning zou hoognodig vertrouwen geven, maar ik vrees dat we pas weer gaan winnen als het al te laat is. Dan is de druk er af en dan zal je zien dat het ineens wel lukt.

  • Brecht uit

    13 februari 2026 - 12:01

    Het is waanzin dat deze trainer niet eerder buitengezet is. Maar als je dat in mei vorig jaar al zei, was je zuur. Nou prima, lekker laten zitten.

    Je oogst wat je zaait.

  • nacorakel

    13 februari 2026 - 12:03

    Je had na Telstar de trainer moeten vervangen. Dan had het nog impact gehad. Nu heeft het weinig effect meer. Net zoals bij de toevalspromotie moeten de spelers nu zelf opstaan. Ondanks het keurslijf van de toenmalige “ik weet het ook niet trainer” werd toen promotie afgedwongen. Net zoals dankzij Hoefkens er in het seizoen 24-25 22 punten voor de winterstop werden gehaald.

    De weinige leiders in het team – Kemper en Holtby – zullen voorop in de strijd moeten. Die zullen de trainer moeten overtuigen om onvlaams te gaan spelen om te winnen. Niet spelen om niet te verliezen. Dat doen we al genoeg. Je hebt nog 11 potjes om je veilig te spelen. Of in ieder geval die nacompetitie te halen.

    Het goede en duidelijke beleid heeft bij Kowet geleid tot NAC-achtige taferelen. Eisen van het hoofd van de trainer door de fanatieke aanhang. U weet wel, die trainer die zo fantastisch voetbal speelde met Dordt. Het kan verkeren.

  • nacorakel

    13 februari 2026 - 12:08

    Brecht –

    Onder andere Oosterhout74 had bij het aantreden van de beste man al genoeg gezien:
    “je trainer is de belangrijkste man, je visitekaartje, je kunt maar 1x een eerste indruk maken”

    Was niks, werd niks, gaat niks worden vanaf dag 1 roeptoeteren is inderdaad nogal zuur.

  • Beultje.

    13 februari 2026 - 12:10

    Goeie podcast mannen….
    Trainer en alles vervangen..
    Het word nu tijd voor ..
    De grote Harry en gevolg..
    Brecht.
    Tip..
    Harry.
    Kom er maar in…
    Jullie kunnen het nu nog redden toch?????

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 12:43

    De trainer van Kowet is ontieglijk genaaid door zijn TD die even zijn beste spelers onder zijn kont verkocht. Daarnaast een zware blessure bij die reus achterin. Daar komt ook een en ander samen. Maar het is natuurlijk makkelijk om naar 1 zondebok te wijzen.

    Bij ons NAC zijn er 3 zwarte schapen, en die zaten dinsdag hun forumpje “kwetsbaar” (teiltje) af te draaien. Deze lieden hebben het zwaar verneukt. Niet te filmen zelfs. Met zo’n budget en met zo’n grote muil. Niks gepresteerd.

  • @….

    13 februari 2026 - 13:08

    Er zijn nog twee zwarte schapen meer bij NAC = Breda dan door @ Harry genoemde drie vind ik. TG adviseerde en implementeerde een niet goed werkende organisatie netjes uitgedrukt. En de technisch adviseur heeft ook gefaald. Terugkijkend had je hoofdtrainer Hoefkens eerder kunnen ontslaan , de resultaten waren zonder meer onder de maat ! Maar de vraag blijft of het met een andere trainer beter was gegaan in dit NAC=Breda ensemble .

  • ELITEPAUPER

    13 februari 2026 - 13:09

    Kan dat gejammer op Hillen stoppen ? Met die hele actie was niks mis en had zonder VAR gewoon afgelopen met een sisser. Hillen als eigen supporters neerzetten als psychopaat alleen omdat hij met de juiste over mijn lijk mentaliteit in het veld staat gaat me echt te ver. Hadden ze alle 11 maar dat gif gehad ipv dat slappe lullen gedoe van al het hele seizoen… beloven in de media dat je der opklapt en dan ouwe lullen wandel voetbal laten zien…

    In Hillen we trust ! Schop ze de kolere !!

  • jvt

    13 februari 2026 - 13:26

    Nuchter analyserend kun je wel stellen dat de heren, van aandeelhouder tot technische staf, zwaar gefaald hebben. Zelf het nivo niet aankunnen dat bij een betaald voetbalclub in de ere thuishoort.
    Er zijn geen excuses.

    Groningen is tegelijkertijd gepromoveerd en heeft ongeveer 2x zoveel punten, die zijn wel doorgegroeid. Er zijn en worden zoveel fouten bij elkaar gemaakt, dat is niet te filmen.

    En dan wordt de achterban nog eens zwaar geschoffeerd door contracten voor onbepaalde tijd te geven omdat we op deze weg willen verder gaan. Of te beloven dat we binnen 1 jaar weer promoveren.
    Om maar ssc te blijven verkopen. Deze mensen hebben bewezen dat ze geen nivo hebben en waarom zou dat volgend jaar dan ineens wel lukken? Ze hadden na 2 mislukte transferwindows NU moeten ingrijpen. Het is veel gemakkelijker met een grote zak geld je te handhaven dan dat VIA een hele competitie te moeten doen.

    Jantje en Sauer zijn NIET vervangen, na een al dramatisch 2e seizoenshelft vorig jaar. Laat STAAN DAT WE ONS OP DE ANDERE POSITIES VERSTERKT HEBBEN. Hier zijn hele grote fouten gemaakt, ook door de adviseur. Die het zelfs heeft toegestaan dat de td werd verlengd. Die adviseur had natuurlijk meteen op moeten stappen bij een dergelijke beslissing waar ie tegen had moeten zijn. Heracles uit winnen is heel lang geleden en Kempertje doet wellicht niet mee. Na Volendam thuis met hun twee spitsen kun je het boek sluiten. Muhren zal ons het laatste zetje geven. Wat doet dit pijn, zoveel amateurisme en het blijft maar duren. MC kom er maar in maar die zijn gewoon grof beledigd. Kamp realisten.

  • Tony van Heemschut

    13 februari 2026 - 13:47

    @Elitepauper
    Ja, in de jaren ’80, ’90 en ’00 kwam je weg met dit soort dingen, je speelde thuis dus de scheids knijpt wel een oogje dicht. Zeker als een wedstrijd net begonnen is. In die tijd mocht en kon er veel meer.

    Maar je weet dat je nu een VAR hebt, hier moet je als speler gewoon rekening mee houden. Als verdediger met hoog gestrekt been de knie van een tegenstander raken, dat is gewoon rood. Als de scheids hem niet geeft dan doet de VAR het wel. Dit kan je kut vinden, maar zo werkt voetbal in 2026 nu eenmaal. De tijden van verdedigers als Gerard den Haan en John de Wolf zijn voorbij. Wouters die de kaak van Gascoigne brak en daar mee weg kwam. Dat soort dingen. Het moet nu wat slimmer.

  • Tony van Heemschut

    13 februari 2026 - 13:54

    Ik vind het altijd zo grappig als JVT Groningen als groot voorbeeld aanhaalt en vervolgens MC er bij haalt. In Groningen hebben ze ook geen MC. Schei nou eens uit met die buitenlandse inmenging en geld. Als je het niet op eigen kracht kan, ben je het niet waard.

    Stel je voor dat een klein kutclubje als Top Oss (of in Belgie: Lommel) met sloten MC of Red Bull geld succes haalt. Daar kots je toch zeven keer per week overheen, over dat soort clubs in het voetbal. Opzouten!

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 14:02

    Waar is de voorzitter van de RvC in dit hele verhaal van afbraak van het Avondje NAC en dreigende degradatie naar de KKD. Hij zit er natuurlijk alleen vanwege zijn Quote500 plek. En omdat hij mee zou betalen aan de verbouwing van het stadion, zo belangenverstrengelend als het maar kan. Waanzin gewoon. Plichtverzakend tot en met.

  • @….

    13 februari 2026 - 14:22

    Hahaha, beetje nuanceren @Tony. Bij NAC komen de spelers nu ook uit allerlei windstreken. Ze gaan weer net zo vrolijk naar een andere club. En waar de investeerders vandaan komen merk je niks van. Zeker niet onder een wedstrijd. De identiteit van de club zijn de supporters en de nostalgie/geschiedenis van de club. Daar verandert niks aan. Als een club het op eigen kracht kan prima ! Maar dat moeten ze dan ook wel laten zien eej.

  • @….

    13 februari 2026 - 14:23

    @Harry 14.02. Klopt.

  • Jeroen B

    13 februari 2026 - 14:25

    Jvt en Hansje

    Hebben jullie een papegaai op je schouder staan ?

  • Bredaaaa

    13 februari 2026 - 15:11

    ‘Als je vriendin morgen je eieren bakt, is dat wellicht een teken van vertrouwen, maar spreekt ze het niet uit. Het is beter dan dat ze het de dag ervoor wel heeft gezegd, maar ‘s nachts spoorloos is.’

  • Brecht uit

    13 februari 2026 - 15:28

    @tony 13:54 dat is het typische misplaatste superioriteitsgedrag van de NAC supporter. “ wij zitten er met 18.000, wij maken veel herrie, wij drinken veel bier en horen daarom veel meer in de eredividie thuis dan kutclubjes als Telstar, Excelsior, Heraclea, Volendam en PEC”.

    Nu er nog een keer van winnen.

  • Tony van Heemschut

    13 februari 2026 - 15:37

    Brecht
    Excelsior, Heracles, Volendam en PEC hebben ook geen City Group.
    Hoe erg wil je uitgekotst worden door voetballend Nederland als je de club aan de city group verkoopt om hier wel van te winnen?

    Ja, het moet beter. Veel beter. Maar laten we de NL competitie alsjeblieft vrij houden van dit soort ongein. En er zelf ook niet aan beginnen.

  • Latchford

    13 februari 2026 - 16:39

    We love you Hillen, we do !!

  • Bromsnor

    13 februari 2026 - 16:42

    We love you Hillen, we do !!

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 18:25

    In Almelo heerst de griep.

  • Fritz Korbach

    13 februari 2026 - 18:33

    City Group is precies wat NAC nodig heeft. Keihard verdienmodel, spelers beter maken en vooral schijt aan de lokale droeftoeters zoals bij de forumavond. Mensen die menen de club cultuur te bewaken. Welke cultuur? Je bent een klant, niets meer en niets minder. Maar voetbalsupporters voelen zich op een of andere manier altijd belangrijker dan de club.

    Je ziet het met FC of Manchester en the Dons. Laat die mensen lekker in de marge functioneren of hun eigen club oprichten. Zou liever meer klapvee dan van die droeftoeters bij NAC zien. Zou de club goed doen.

  • Lars

    13 februari 2026 - 18:37

    Wat een (goedbedoeld) geleuter allemaal, totaal niet realistisch om te denken dat Nac wel ff overleeft in het 2de jaar ere..
    Eindelijk is er beleid, prima spelers en is er een uitstekende stadion deal gemaakt incl. verbouwing.
    Van ver komen betekend schouders eronder en proberen aan te haken, groeien en stabiel worden.

  • Beultje.

    13 februari 2026 - 19:18

    Hsrry 18.25…
    In Hoeven ook…

  • Beultje.

    13 februari 2026 - 19:26

    Het moet zijn harry 18.25..
    Sorry

  • Jezus is hier

    13 februari 2026 - 20:29

    Fritz Korbach heeft weer last van de Braziliaanse broek hoest.

  • Brecht uit

    13 februari 2026 - 20:51

    Exact Fritz!

  • Brecht uit

    13 februari 2026 - 20:55

    Tony, de rest van Nederland interesseert me geen reet. Liever leuk voetbal en eredivisie dan dat dit. Nu hebben we onervaren prutsers due bvotje spelen, geen resultaat halen en de verliezen stapelen zich op.

    Aandelen nog steeds niet naar de club, molensteen stadion voor 40 jaar om de nek en geen investeringsfonds. Het is een veredelde amateurclub..het speeltje van rancuneuze Pierre en zijn vrienden.

  • Brecht uit

    13 februari 2026 - 21:12

    De mensen die menen dat de Belg niet ontslagen moet worden vinden dus dat hij het maximale uit deze selectie haalt. Wat doen we dan met de TD die deze selectie met de 13e begroting van NL heeft samengesteld?

    40 wedstrijden, 4 overwinningen.

  • harry b.d.

    13 februari 2026 - 21:53

    Volendam-PSV 2-1.

  • naxioma

    13 februari 2026 - 22:21

    Terwijl Breda carnaval aan het vieren is, is NAC door de overwinning van Volendam op PSV op maar liefst 7 punten verwijderd geraakt van de veilige plaats 15. Directe handhaving lijkt uitgesloten. Het hoogst haalbare is nu plaats 16 en een nacompetitiewedstrijd. Degradatie komt steeds dichterbij. En ondertussen hebben RvC en Directie dit laten gebeuren. Uit angst voor de eigen positie houdt men angstvallig elkaar vast en wordt er niet ingegrepen. Mocht NAC degraderen dan moeten allen die verantwoordelijk zijn voor dit fiasco opstappen. Want wie gelooft nu Remco Oversier nog die nu doodleuk zegt dat NAC na één jaar KKD al terugkeert naar de eredivisie, en nooit langer dan 5 seizoenen in de KKD zal verblijven. NAC=Breda wordt gerund door amateurs.

  • Lennon

    14 februari 2026 - 00:03

    Ivo,

    Die hebben inderdaad geen City group en dat wens ik ook helemaal niet in de opzet dat hun het voor t zeggen hebben, dat samenwerkingsverband van een aantal seizoenen geleden vond ik nog best prima.

    Maar zoals iemand anders hier aanhaalde is Groningen tegelijk gepromoveerd en je ziet hier het resultaat…kan toch alleen maar betekenen dat er in Breda de bezem doorheen moet? We mogen in de handjes knijpen met nacompetitie en dat vind ik persoonlijk met dit budget een wanvertoning.

  • ELITEPAUPER

    14 februari 2026 - 04:46

    Zoals eerder onthuld door mij, nacompetitie word het hoogst haalbare. Vandaag geen excuses. 3 punten in Almelo en anders kunnen de heren van de selectie en technische staf beter hun NAC kleding en contract inleveren. Vreemd dat er nu pas mensen in de stress schieten en er sommige zijn die zo een delirium hebben van de Amstel dat ze nog steeds in een handhaving sprookje geloven. Hier word al sinds de zomer voor gewaarschuwd. Hoefkes was eind vorig seizoen samen met Maas gewoon klaar. Gewogen en te licht bevonden. Maar men moest zo nodig door met dit 2tal. Want oh oh oh, wat leveren ze geweldig werk. En nu zitten we met de brokken. Bedankt hè..

  • @….

    14 februari 2026 - 09:24

    Er zijn al zoveel donkerrode signalen geweest dat NAC = Breda niet functioneert. Wat te denken van een man als Valk, met toch een stevige statuur , weloverwogen vertrekt omdat hij het onwerkbaar acht bij NAC. En dan blijven er dwaallichten denken dat het wel goed komt en dat we in feite nog van alles te ‘eisen’ hebben. Kortom ik ben het geheel eens met @Fritz K. 18.33 !! De hoop op ontsnappen aan degradatie blijft bij mij tegen beter weten in want niet degraderen maakt het voor alles en iedereen gemakkelijker. Ook als er een nieuwe overname zou moeten komen. Degradatie betekent voor NAC = Breda opnieuw beginnen. En dat betekent vele jaren keuken. Wij gaan niet met een sterke selectie die bij elkaar blijft de keuken in. Het wordt dan echt compleet opnieuw beginnen met alle gevolgen van dien. Volendam verdient van psv gewonnen gezien de tweede helft. Ook dat nog. Telstar en Heracles eronder zien te krijgen. Vanavond 3 punten anders is het over.

  • Brecht uit

    14 februari 2026 - 09:30

    @.. jij weet ook hoe met met Valk ging in de gesprekken met PvH en PM. Die man is zo slim geweest daar de verantwoordelijkheid niet voor te willen dragen en is zo netjes om daar verder niet over te praten.

  • @….

    14 februari 2026 - 09:34

    “Niet degraderen via de nacompetitie maakt het voor alles en iedereen bij NAC gemakkelijker.” Dus schrijf ik ook : “ Degraderen maakt het voor alles en iedereen bij NAC onmogelijk.” Nogmaals het probleem bij N=B zit veel dieper dan uitsluitend bij de hoofdtrainer.

  • @….

    14 februari 2026 - 10:01

    @Brecht. 9.30. Klopt.

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 11:02

    Vanwege carnaval zal een aantal zatte koppen nog wel ‘wakker’ zijn als de bus vanavond laat na ommekomst uit Almelo de Stadionstraat indraait. Zullen zij hun forumhelden met gejuich ontvangen of wordt het grimmig en ongezellig?

    ‘Laten we het gezellig houden’ was de grootste dooddoener uit de geschiedenis van het pacificeren van de achterban. Angst. Radeloosheid. Arrogantie. Het liefst waren zij helemaal niet komen opdagen. En wat zij te melden hadden was drie keer niks. Geen plan, geen overtuiging, gewoon wait-and-see mentaliteit.

    In Almelo heerst de griep. Als je ooit van deze mensen kunt winnen is het vanavond wel. Maar dan mag niemand verzaken, anders werkt het spelletje van de spijkerbroekentrainer niet. Dat werkt alleen als alles klopt, meezit en niemand een domme fatale fout maakt. Mentaal is deze selectie vrij zwak, de spelvreugde druipt er ook niet bepaald vanaf. Te veel red flags. Waarop allemaal niet geacteerd is. Het is wanbeheer zoals je nog zelden ziet. Allemaal zelf veroorzaakt.

    Vroeger was de carnavalswedstrijd altijd leuk. En zeer vaak ook succesvol. Net als de beker is ook deze traditie door die rare vent compleet genegeerd. Waarom is dat niet geregeld, een thuiswedstrijd met carnaval?

    Kemper gaat straks instappen in de bus. Dat is in ieder geval iets. Want zonder hem zou het helemaal kansloos zijn.

    Costa Blanca, zonnig, 18 graden, briesje.

  • Grote Smurf Zonder Baard

    14 februari 2026 - 11:07

    Ben 53 en ga vanaf mijn 7e naar NAC, dus heb al het 1en ander gezien. Ben een supporter die elke thuiswedstrijd er is. Ben uiteraard ook bezorgd over de staat van onze club op dit moment. Ben geen juicher en geen zure realist. Nee ik denk dat ik er op een voor mijn eigen gevoel naar kijk. Oordeel en veroordeel niets en niemand. Lees al een tijdje mee hier en reageer af en toe. Vind persoonlijk dat het te weinig over het voetbal zelf gaat en alleen maar over beleid en wie er allemaal weg moeten (opbokken zoals het hier wordt genoemd). Maar heb al een paar keer een vraag gesteld waar ik geen antwoord op krijg, dus probeer het toch nog maar een keer. Oprechte vraag vanuit mijn kant, dus geen verwijt of iets dergelijks naar iemand toe. Wat hopen jullie te bereiken met het dagelijks en soms meerdere keren per dag leegschieten van het repeteergeweer dat alles bovenin de kerstboom weg moet. Verwachten jullie echt dat dit effect heeft? Of weten jullie meer (bijvoorbeeld staat er een partij te wachten om de boel over te nemen?) en hopen jullie met deze campagne de huidige eigenaren zover te krijgen dat ze de boel verkopen?
    Nogmaals dit is een oprechte vraag en hoop dat ik een open en eerlijke reactie krijg, want anders snap ik eerlijk gezegd niet wat het nut heeft om dit zo vaak te posten.
    In afwachting van…. Gewoon open en eerlijk beantwoorden is niks mis mee. Dus beurtje niet beginnen te roeptoeteren dat het allemaal negatievelingen zijn, want dat is ook niet constructief.

  • naxioma

    14 februari 2026 - 11:17

    @gszb

    Ik heb je oprechte vraag eerder in meer detail beantwoord. In het kort, het antwoord is ja.

  • @….

    14 februari 2026 - 11:40

    Goed gestelde vraag @GSZB. Het antwoord over een eventuele partij is al gegeven , zie 11.17. Dat kritiek voortduurt is natuurlijk logisch. Zo lang er niks verbeterd , niks met alarmsignalen wordt gedaan , alles wordt weg gerelativeerd (of erger) zal kritiek OOK voortduren. En de ene ventileert kritiek heftiger dan de anderen. Ik ben er in principe niet op uit mensen te laten sneuvelen. Maar ik heb wel de overtuiging dat het ensemble NAC=Breda niet werkt en niet ga werken. Onder Theo Mommers bleef het wanbeleid net zo goed lang door gegaan ook deels door steun van bepaalde geledingen en supporters. Tot dat de zaak knalhard implodeerde. Dat zal nu op termijn niet anders zijn. Ik hou me alleen nog bezig met hopen en supporteren dat NAC ontsnapt via de nacompetitie. Dat dit voor iedereen van NAC het beste is lijkt me duidelijk.

  • @….

    14 februari 2026 - 11:42

    gegaan = gaan

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 11:51

    Grote S – zij lezen alles mee. Alles.

  • Jezus is hier

    14 februari 2026 - 11:54

    Carnaval afschaffen en volledig focussen op het voetbal.
    NAC moet in de Eredivisie blijven want anders financiël nog meer drama.

    Carnaval is voor kleine kinderen.

  • Beultje.

    14 februari 2026 - 12:04

    Iedereen ziet toch dat het niet goed gaat met NAC .
    Maar dat iedereen wat met NAC te maken heeft op moet rotten .
    Dat slaat nergens op.
    Degene die daar 6 maal per dag mee aankomen, hebben zelf ook geen plan en GELD.
    Hebben hun kans gehad een paar jaar geleden.
    Maar dan zijn ze niet thuis.
    De andere wil alleen maar overname door een partij zoals MC.
    Welke supporter wil dat nou?
    Als je volgend seizoen manchester NAC BREDA genoemd word.
    Die grote boys op de RAT hier hebben ook.geen oplossing grote smurf….en een antwoord ho maar..
    Alleen iedere dag hetzelfde posten dat het KUT gaat met NAC..
    Dat ziet iedereen daar hoeft je naam geen Hans voor te zijn.
    Maar oplossingen ho maar?
    HUP NAC 1-3 STRAKS..
    En we zijn weer terug.

  • Tony van Heemschut

    14 februari 2026 - 12:19

    @….
    “Ik hou me alleen nog bezig met hopen en supporteren dat NAC ontsnapt via de nacompetitie.”
    Dit is feitelijk onjuist, je plaatst hier dagelijks, en soms meerdere keren per dag, verhalen over hoe slecht NAC=Breda is en wat er allemaal niet aan deugt aan de organisatie.

    @Grote Smurf
    NAC staat niet te koop en het is de intentie van de huidige eigenaren om door te gaan. Er is sprake van wensdenken bij een kleine groep mensen die voorheen ook heel graag de City Group zag komen. Op dit platform vooral JVT, Naxioma en Tip. Het voert allemaal terug naar oud zeer uit de periode 2020-2022.

    Het zou ook een redelijke bizarre en onlogische move zijn, dat de mensen die net 10-15 miljoen in NAC hebben gestopt, juist om een overname door de City Group te voorkomen, dan de boel alsnog verkopen aan de City Group (of vergelijkbaar).

    Er zijn vast mensen die de illusie hebben dat ze door hier een paar honderd berichten met dezelfde boodschap neer te plempen, de boel kunnen beïnvloeden. De Rat is een zeer obscuur hoekje van het internet, als online beïnvloeding al mogelijk is dan moet je dat niet hier doen maar met een paar honderd accounts Instagram en Facebook gaan bevuilen. En als je de jeugd ook mee wil nemen dan ook op Tiktok.

    Grote Smurf, er is hier sinds het ontstaan van deze site al veel kritiek op NAC. Dat is een gegeven. Wat ook een gegeven is, is dat als puntje bij paaltje komt, iedereen een andere mening heeft. Ook de lui met kritiek hebben weer verschillende paradepaardjes.

  • ELITEPAUPER

    14 februari 2026 - 12:30

    Wedstrijd met carnaval word in de Bredase binnenstad gespeeld, Har. Deze dagen. Met al dat plebs van boven de sloot is er altijd wel een plukje wat oude tijden van Brabandertjes testen doet herleven met Rotterdamse/Haagse/Dordtse en tegenwoordig ook Amsterdamse tongval omdat die klaar zijn in Den Bosch omdat je in Den Bosch niet zonder Bossche carnaval kleding mag lopen. De politie heeft z’n handen vol aan dat festival terrein wat carnaval moet voorstellen in de binnenstad. Laat staan dat de KNVB ook nog eens bedenkt dat N.A.C. – Feyenoord/Utrecht/Ajax wel op zondag middag kan en je op zaterdag al met groepjes zit die hier wel heen komen voor de gezelligheid… Nee, Carnaval maar gewoon uitwedstrijd. Al dan niet verkleed met een tray bier op de achterbank/bus…. Voor na de wedstrijd hehehehe….

  • @….

    14 februari 2026 - 12:45

    12.19. Het bekende geleuter waar NAC geen cent beter van wordt. Integendeel. Dat ik met enige regelmaat een kritische reactie hier schrijf wil niet zeggen dat ik me daar in bredere zin mee bezig houd. Beïnvloeding zoek ik dus ook juist niet. Van bovengetekende zijn simpelweg reacties op bepaalde voortdurende reacties die kritiek in feite de kop in proberen te drukken en alarm signalen uit de weg gaan of zelfs afzeiken. En nog een keer: ik ben niet voor een overname van een buitenlandse partij en ook nooit geweest , ik ben wel voor samenwerking met een grote club , maar ik vrees dat je door het huidig NAC=Breda beleid op een gegeven moment niet anders zal kunnen dan de club te verkopen. Het gaat gewoon niet goed en dat resulteert in de stand op de ranglijst. Dat is wel een echt feit ! Nu Heracles uit.

  • Sjak

    14 februari 2026 - 12:54

    Carnaval, een stompzinniger feest is niet te bedenken. Fatsoenlijke mensen die zich een paar dagen ale een stelletje randdebielen gaan gedragen op muziek waar ze het hele jaar van moeten kotsen. En dan die optocht, wat knutselwerkjes van papier marche met grap bedacht door de grootste debiel van de club. Maar zo als altijd met het nodige bier maakt het geen ene donder uit. Alles in een roes.. 4 dagen je gedragen als een junk, alcoholist om te ontsnappen aan je zielig leventje..
    Bedenk zelf de overeenkomsten met NAC… de momenten van frustratie en euforie als we winnen en verliezen.. even ontsnappen aan..

    Veel plezier carnavalsvierders,
    Wisten jullie dat alaaf een Duitse uitspraak is, in Keulen riepen ze het al in de 16e eeuw..
    Letterlijk vertaald is het “alles opzij”, precies het tegenovergestelde wat wij als club willen zijn…

  • @….

    14 februari 2026 - 13:03

    Bij Heracles wel heel veel afwezigen. En niet de minsten. Geblesseerden en griepgolf. Maakt de kans op een overwinning van NAC groter ! Laten we het hopen. Gisteren die Cruijsen van Volendam weer opvallend en goed spelend. Als hij wordt geïnterviewd na de wedstrijd zie je gelijk “ een rat in positieve zin”. Speelt brutaal en behoorlijk hard. Ook dat heb je nodig.

  • naxioma

    14 februari 2026 - 13:14

    Als er al kans is om van Heracles te winnen, dan is het inderdaad vandaag. Zij missen wel heel veel basisspelers. Kat in het bakkie…?

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 14:45

    Volgens die andere site is FO Jensen afwezig vandaag. Is dat een gore leugen weer?

  • Beultje.

    14 februari 2026 - 15:26

    Ik ben benieuwd met deze opstelling..
    Ik heb er vertrouwen in..
    Heel veel ervaring..
    We gaan het zien..
    Ik ga voor 1-3..

  • Beultje.

    14 februari 2026 - 15:28

    Wel.blij met Leemans in de basis..
    We gaan het zien.

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 15:44

    Volgens de spijkerbroekentrainer was FO Jensen er weer bij. Niet dus. Man man man.

  • Jezus is hier

    14 februari 2026 - 15:49

    Zeer zwakke tegenstander Heracles Almelo.
    2-2

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 15:53

    De Macause Consensus voor deze wedstrijd was een nederlaag voor ons NAC.

    Edoch, door de vele afwezigen bij Almelo zijn de quotes iets minder erg. Zij hebben geen bank. Hou je het gelijk tot de 70e minuut dan win je m. Zo niet, dan is 1 punt het maximale.

  • Beultje.

    14 februari 2026 - 16:00

    15.44 harry.
    Geen leugens verkondigen..
    Staat gewoon op bsiderats dat Jensen er NIET bij is.
    Hou is op met leugens verspreiden…

  • Bredaaaa

    14 februari 2026 - 17:22

    Geen beste 1e helft tot nu toe. In de zin van kansen creëren en scoren. Greiml is helaas een blessure gevoelige speler.

  • groatje

    14 februari 2026 - 18:33

    Hou je het gelijk tot de 70e minuut dan win je m. Zo niet, dan is 1 punt het maximale.

    Dat zijn nog eens onthullingen. Goed gezien HBD.

  • harry b.d.

    14 februari 2026 - 19:30

    Groat – zo loopt zo’n wedstrijd. Dat was al op voorhand duidelijk.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
516 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny56thumb
wanny77.2thump
wanny123thump
wanny111thump
wanny109thump
wanny71thump
wanny110thump
wanny43thumb
wanny100thump
wanny112thump
wanny42thumb
wanny106thump
wanny129thump
wanny39thumb
wanny92thump
wanny88thump
wanny97thump
wanny101thump
wanny46thumb
wanny95thump
wanny125thump
wanny80thump
wanny121thump
wanny119thump
wanny45thumb
wanny105thump
wanny60thumb
wanny126thump
wanny59thumb
wanny98thump
wanny61thumb
wanny63thumb
wanny53thumb
wanny93thump
wanny48thumb
wanny90thump
wanny50thumb
wanny44thumb
wanny64thumb
wanny52thumb
wanny102thump
wanny55thumb
wanny113thump
wanny85thump
wanny47thumb
wanny65thumb
wanny124thump
wanny41thumb
wanny117thump
wanny108thump
wanny58thumb
wanny94thump
wanny120thump
wanny130thump
wanny104thump
wanny96thump
wanny91thump
wanny99thump
wanny115thump
wanny49thumb
wanny116thump
wanny118thump
wanny128thump
wanny57thumb
wanny103thump
wanny107thump
wanny114thump
wanny62thumb
wanny87thump
wanny77thump
wanny54thumb
wanny122thump
wanny127thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Promotie (2017)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
TitaNAC (2013)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
UWD Flyer (2005)
Hein (2011)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Gele rook (2016)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Training bij Dennenlucht (2004)
Viaductversiering (2003)
Avondje NAC (2014)
Kapan (2009)
NAC Volendam (2004)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Museumavond (2012)
Vlag halfstok (2001)
Forummeeting in de Pint (2004)
megavlag locos 2013
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Jong NAC - Roda (2007)
Bouwtekening stadion (2001)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Sticker gezopen (2017)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Newcastle (2003)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Vieze rockers (2001)
Emotie na de promotie (2017)
Bouw stadion fundering (1995)
Pannen vol Paella
Tokoli spandoek (2002)
Zwemcombi Volendam (2016)
NAC-RKC 5-3 (2004)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Afscheid van As (2002)
Doekenfeest (2014)
Gepromoveerd (2017)
30 bier (2002)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Fear spandoek (2016)
Stiltegebied (2005)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
NAC - Vitesse (2001)
BN de Stemmingmaker (2011)
NAC gered (2002)
NAC - W2 tent (2001)
B-Side (2016)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Alkmaarderhout (2004)
Locos bus naar VVV (2016)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Ferry (2002)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Eerste training seizoen (2012)
De Knyp (2015)
SLM ramp herdenking (2003)
Videohoes (2003)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Volle Bea (2003)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Zundert NAC (2004)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
NAC Tattoo lip (2014)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
NAC muts (2015)
Slierten slierten slierten (2010)
Brabantse nachten (2004)
Zilvermeeuw (2012)
Andro Knel Bokaal (2000)
Bloemstuk SLM (2003)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
MVV - NAC (2015)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
NAC-Ajax 2001
Anticombi naar Volendam (2016)
Bulldog spandoek (2004)
Giessen NAC (2003)
Jong geleerd (2017)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Hel van Enschede (2004)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
De vaste opstelling (2016)
Groningen - NAC (1994)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Rookpotten Demodag (2005)
Zes bier graag (2016)
Groningen - NAC (2014)
UWD Black (2004)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Uitvaart JP (2005)
Glapje (2014)
Megavlag (2017)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Fuik Oss 1999
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
NAC de Graafschap (1994)
Stadionkwartier (2009)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Schilderij (2017)
NAC Museum (2002)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Eupen - NAC (2015)
Stickercultuur (2019)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Cheerleaders basketbal (2001)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Utrecht uit (2004)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Stop het wanbeleid (2002)
Anti Fries UWD (2004)
Uitgeteld (2007)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Forummeeting (2004)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
NAC Ajax (2004)
Open dag (2014)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Feyenoord-NAC 2001
NAC Twente lichtuitval (2001)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
St Pauli toernooi (2014)
A-jeugd wint de beker (2011)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Te voet naar RBC (2004)
Pilaarplezier (2014)
Graafschap-NAC (2001)
Stadionverherbouwing (2010)
Oude NAC Museum (2002)
NEC - NAC op P5 (2017)
Cambuur uit (2014)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
De Koel (2016)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Darttoernooi 2004
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Raise your flag (2021)
Volle bak bij NAC (2015)
Loting Newcsatle (2003)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Fortuna - NAC (2001)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
NAC RBC (2005)
Nieuwe grasmat (2013)
Achilles uit (2016)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Strawberry (2003)
troyesnac (2002)
Anti jong teams (2017)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Anticombi VVV (2007)
Hamburg (2008)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Annie terug (2004)
Postperron (2001)
Maradonny spandoek (2010)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Heerenveen uit (2015)
Stilbo tours (2010)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Dubbeldekker (2011)
No pyro no party (2008)
All together now (2002)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Willem II uit (2004)
Graffiti (2013)
Trouwe musketiers (2013)
Omwisselen Graafschap (2011)
apresski flyer (2012)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Stad zonder karakter (2001)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
NAC RBC vol stadion (2003)
NAC Donar (2001)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Den Bosch NAC (1993)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
NAC AZ 2001
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Doortje (2013)
Terugkomst Pierre (2005)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
NAC logo op stadion (2013)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Bus uitzwaaien (2014)
Donar Kebab (2001)
Taferelen in Villareal (2009)
Liever dan (2004)
Forumavond Technisch (2003)
Altijd naar NAC (2019)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Fandag 2004 Mommers dart
Huldiging (2017)
Bingo Bier (2010)
Spakenburg uit (2014)
Geef ons onze club terug (2002)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
NAC basketbal Conesco (2001)
Al together now streaker (2002)
Hooligans in Groningen (2006)
Maxime (2015)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Volendamse Dijk (2019)
It's for Dominique (2012)
Bouw Stadion (1994)
Eerste BSR-Redactievergadering
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
NACPraat Radio (2021)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
willem2doekske 2004
Liever dan de eerste (2004)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Paulitoernooi (2007)
Trossen los bootcombi (2013)
Start Red NAC (2011)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Making of Megadoek (2012)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
FujiFilm Stadion (2000)
Eindhoven uitvak (2016)
Nieuw gazonnetje (2008)
Plaatsing scorebord (2004)
NAC PSV (2001)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Toiletten bij Telstar (2007)
Bouw stadion (1994)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Carnaval Bea (2005)
UWD yellow (2007)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Rat van Elf (2017)
ACDC in Volendam (2010)
Vierwielercombi (2008)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Red NAC paaseitjes (2011)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Forumavond Sanering (2002)
Troyes (2002)
D'r hed een duif... (2013)
stickercultuur-(2012)
Para (2001)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Another day at the office (2013)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
In de hekken bij VVV (2017)
Bus uitzwaaien (2017)
Oldtimercombi (2005)
Rat van elf trommels (2008)
Ferry-Fiona
Vitesse uit (2004)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Los Muchachos del Breda (2006)
Utrecht bus uit (2004)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Newcastle NAC (2003)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by