#NACpraat Radio PODCAST #661 S13-E47: #azNAC – Technische Staf op de schop – Hoefkens – Karakters en weerbaarheid – Selectie voor KKD – NAC Vrouwen – Oefencampagne
In deze aflevering van NACpraat Radio blikken Leon, Marcel en Joeri terug op de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. In Alkmaar legt NAC zowaar een goede pot voetbal op de mat. Met uitzondering van de openingsfase, want daarin werd zoals gebruikelijk weer alles weggegeven. In de Technische Staf is vanalles in beweging. Gabor Babos vertrekt en een dag later wordt zijn vervanger Rick van der Mast al gepresenteerd. Waar vooralsnog geen beweging in zit is de positie van Hoefkens. Wat zit daar achter? Met het opschonen van de technische staf kan NAC zich aan het oplijnen voor twee sporen. Een scenario die de weg vrij maakt voor een nieuwe trainer met zijn eigen assistenten, of een scenario waarin Hoefkens in tegenstelling tot twee jaar geleden, deze keer wel zeggenschap heeft in wie zijn assistenten worden. Carl geniet interesse vanuit Leuven. Wachten we op een deal met de Eersteklasser? Hoe lang wil NAC hier mee wachten? Waar in de kerstboom gaan we verder met opschonen? Welke mutaties kunnen we verwachten in de selectie? NAC gaat door met de vrouwentak in het betaald voetbal, maar zal sterk gaan bezuinigen. Tot slot een vooruitblik naar de komende weken met supporters activiteiten en de invulling van de oefencampagne tot nu toe.
Kies je favoriete Podcast player:




187 comments on “#NACpraat Radio PODCAST #661 S13-E47: #azNAC – Technische Staf op de schop – Hoefkens – Karakters en weerbaarheid – Selectie voor KKD – NAC Vrouwen – Oefencampagne”
Steef
Niet zo gek toch dat NAC even een weekje wacht op wat Leuven doet? Nu hem ontslaan kost weer minimaal 2 ton, terwijl als hij naar Leuven gaat je deze bespaart.
Ondertussen kan je gewoon door met je zoektocht naar een goede trainer.
Maas wordt blijkbaar gespaard, vind ik persoonlijk gek. voordeel is dat je nu wel meteen met de selectie aan de gang kan.
Maar goed, we krijgen hier toch weer de bekende negatieve riedel.
harry b.d.
Don, Don, Don,
In mei 1985 degradeerde ons NAC als nummer 17 uit de eredivisie naar de eerste divisie. Volendam werd 16e maar moest ook mee naar beneden. Een andere Overijsselse club werd 18e. In het seizoen erop werd ons NAC 13e in de eerste divisie en het zou tot die beruchte meidag in 1993 in de Vliert duren voordat het bevrijdingsfeest gevierd kon worden. De degradatie van 1985 was een mokerslag voor de club en de supporters. De wereld stond stil. Niets had meer zin, de Langeleegte in het hart van de NAC supporters. Gelukkig gaven Pierre, Ton, John & John, Geert en Marco het schrale leven van de mensen in Breda weer een beetje zin.
De degradatie van 2026 wordt afgedaan als de schouderophaaldegradatie. Eentje die men van mijlenver zag aankomen. Directie en toezicht van de club hebben er de afgelopen maanden alles aan gedaan om de klap zo zacht mogelijk te laten landen door de lat zo laag mogelijk te leggen, de mensjes voor te masseren op wat onvermijdelijk komen ging en door heel hard te roepen dat ons NAC meteen weer terug zou komen. Dat zou dan voor het eerst sinds 1983 en 2000 moeten gebeuren met een directe terugkeer. Die van 1983 bleek niet lang houdbaar en die van 2000 bleek al snel gebaseerd op geleend geld en de afschuwelijke stadiondeal.
“Jij vuile degradant” zou bd willen zeggen tegen de veroorzaker van deze waardeloze degradatie. Maar tot nu toe verstopt de grote verzaker zich. Hij mag zich verstoppen achter de ruggetjes van anderen in het kerstbomenbos. Dat is gewild, dat is by design, dat is bewust zo gedaan. De Hans en Grietje van het bos laten alleen geen sporen na. Ook Klein Duimpje’s korrels worden niet gevonden. Ook dat is bewust, men heeft het niet zo met transparantie.
Petje – met petje – geeft Duitse les. Hij heeft een “unheimisch Gefühl”. Ergens klopt er iets niet aan deze degradatie, maar Petje kan er de vinger nog niet helemaal op leggen. Zou hij diep van binnen vermoeden dat dit een degradatie is geweest die ook niet gaat zorgen voor een spoedige terugkeer, maar eentje die meer lijkt op de puinhopen van 2018 en 1985?
“De mensen die aan de knoppen hebben gezeten” zegt het Petje “die blijven gewoon zitten” vult Van Es aan. De heren voelen dus wel feilloos aan waar het aan schort in Breda. Boegbeelden moeten weg, maar de veroorzakers op de achtergrond blijven gewoon doorgaan met hun verschrikkelijke “beleid”. Het is niet te filmen zo slecht. Petje vergelijkt de Vlaamse hondenuitlater met een blinde buschauffeur die ondanks zijn handicap achter het stuur mag blijven zitten. En dat onder het motto, better the devil you know, than the devil you don’t know.
Petje windt zich op over het feit dat Hoefkens er een week na afloop van de competitie en 2 weken na de officiële degradatie nog zit. Van Es begint ongeduldig te worden over de afwezigheid van een plan voor volgend seizoen en het feit dat er nog altijd geen echte versterkingen zijn gepresenteerd. Waarom gaat het opnieuw zo ontiegelijk langzaam? Maar beste mensen, wat dachten we eigenlijk? Remcoo en zijn Petertje zijn enorme prutsers met hun Plan 2030. Ga die mensen niet lastig vallen met moeilijke vragen. Ze willen op vakantie, hebben een zware tijd achter de rug, laat ze nou maar even uitrusten…
Op de achtergrond wikt en weegt Grote V zijn opties. De man is – net als de fanatieke aanhang – gigantisch ontevreden over de afgelopen 12 maanden. Maar hij is zelf ook part of the problem met zijn NAC=Breda projectje en de vele organisatorische blunders die gemaakt zijn en er voor zorgden dat er niet werd ingegrepen. Want zo moeilijk was dat natuurlijk ook niet. De vorige zomer zijn grote fouten gemaakt door deze directie, die vervolgens in de winterstop niet meer adequaat werden gecorrigeerd. Dat kan niet. Dat is een wanprestatie van Remcoo en zijn Maasje.
Officieel wil NAC niet toegeven dat men niet door gaat met de spijkerbroekentrainer omdat anders de onderhandelingspositie in gevaar zou komen (doorlopend contract, geld op de plank). Dat is nogal naïef. Alsof die andere clubs dat ook niet al lang en breed weten. Het einde van het liedje zal zijn dat Ho Efkens weg kan naar een andere club, maar zonder transfersom. En dat Remcoo dan in 25 podcasts daarna moet gaan uitleggen waarom hij zijn handtekening heeft gezet onder deze “kutdeal”. Om dit te vermijden zullen ze mededelen dat er voor CH een “kleine” vergoeding is ontvangen. Om van de vragen af te zijn. Net als dat er voor Brym “een kleine transfersom” betaald is, evenals voor Nassoh. Groot maken wat klein is en klein maken wat groot is. Manipuleren. Het komt allemaal uit.
Bepaalde mensen moeten wel degelijk met pek en veren de laan worden uitgestuurd. Maasje voorop. En Remcoo erachteraan. Zij hielden vast aan deze trainer die er niks van bakte. Met als eindresultaat een waardeloze degradatie die een miljoenenklap voor de club betekent. Ook zij kunnen niet door, dat bestaat niet. Maar omdat in deze mikado wereld alles met alles en iedereen met iedereen samenhangt is het probleem opeens ook gigantisch veel complexer en groter geworden. Het is een bijna onontwarbare knoop geworden. En die moet worden doorgehakt, op zijn Gordiaans.
Petje worstelt met de conclusie over de Belg “hij heeft het niet goed gedaan… maar … eh ja hij heeft het verneukt”. Het is die schizofrene houding van de NAC supporter die hier opgeld doet. Kabouter Plop wordt sympathiek bevonden, hij heeft alles gegeven, maar hij was ook eigenwijs, dom en daardoor niet succesvol. Hij hield maar vast aan zijn aanpak die al lang achterhaald was. Tegenstanders hadden vaak een makkie. Soms werkte het wel en waren er opeens “OK”-wedstrijden, maar het seizoen is verloren in de do-or-die potjes tegen Excelsior, PEC en Telstar. En dat is onacceptabel.
Tot slot brengt Van Es een goed punt op. Een zaak die bd en meneer de Uil op deze site ook met warme interesse volgen, namelijk het Drama Zundert. De belofte van NAC=Breda om 1 gezamenlijk trainingscomplex in Breda neer te zetten is mega mislukt, dus heeft NAC eigenlijk geen alternatief meer. En dat betekent dat de huurprijs in Zundert omhoog zal gaan, vraag/aanbod/inflatie etc. Het bod dat er nu ligt zou betekenen dat deze kosten met 10% omhoog gaan voor de komende 5 jaar. Dat is waanzin. Nu wreekt zich de slapte van Remcoo en Co dat zij geen alternatief hebben en daarnaast dat zij de door N=B bij de achterban gewekte verwachting van een roemrucht trainingscomplex in de gemeente Breda niet zullen waarmaken. En weer voor 10 jaar tekenen zou dat helemaal onmogelijk maken. Dus wordt nu echt over alles gezeken, iedere komma, ieder puntje. Zo kort mogelijk en de andere partij die dan droog met de kosten omhoog gaat. Ook hier is de directie bezig de club fors te benadelen door waardeloos handelen. Ok, we kennen allemaal de situatie van 2005 toen de selectie voor de eerste training aan de poort van het terrein van De Geeren stond en de poort nog dicht zat en het gras niet gemaaid was (Theo bedankt), dat was het absolute dieptepunt. Zo slecht zal het nu niet geregeld zijn, maar heel veel beter ook niet. Maar wel allemaal tegen flink hogere kosten.
En dat, brave mensen, is jammer.
Costa Blanca, een dag van weinig wind, veel zon en hoge temperaturen.
Beultje.
Goeie podcast mannen.
Heb het stuk van harry gelezen.
Hoef je maar eens in de zoveel tijd te doen.
Iedereen week komt het op hetzelfde neer..
Wat een KUT CLUB is NAC toch .
Alleen ik weet hoe het moet..
ennaojseejer
Waar blijft een echte evaluatie en/of statement van NAC over het werkelijk dramatische seizoen? (of afgelopen 1/ 1/2 seizoen). Iemand anders schreef dat het beste er een onafhankelijk zwaargewicht het technisch beleid van NAC zou moeten gaan toetsen en beoordelen.
Het kan toch gewoon niet zijn dat we gewoon maar door blijven modderen met deze door en door verrotte kerstboom die 1 van de grootste wanprestaties uit de geschiedenis van NAC op zijn naam heeft?
Er wordt ondertussen wat onschuldig voetvolk ontslagen, maar de werkelijke verantwoordelijken blijven gewoon zitten? Want we werken toch zo fijn samen? Dat fijne samenwerken (lees: elkaar de hand boven het hoofd houden) heeft wel tot degradatie geleid. Ik wordt er woest van…….
@….
Probleem bij NAC is dat gezagsdragers altijd wel met tromgeroffel en hoorngeschal door supporters worden binnen gehaald. Iedere keer hetzelfde. Dat komt omdat NAC nogal wat geledingen telt die zich belangrijk vinden en graag een wit voetje hebben bij de leiding. Kritiek en nuance ontbreekt daardoor of wordt altijd gereduceerd tot 1 persoon die het “ allemaal fout heeft gedaan.” Zo werd TM maar liefst 6 jaar langer dan nodig in het zadel gehouden mede door onvoorwaardelijke steun van de CR. N=B is zelfs mede door steun en loyaliteit van de geledingen aan de macht gekomen. In feite zijn die geledingen voor de kar gespannen. En nu het mislukt is kan men niet veel anders doen dan naar de schoenen staren. Overigens steekt het brutaliserend gedrag , uit frustratie, al weer langzaam maar zeker de kop op. Het is wat het is. Feiten : Vrolijk heeft niet de macht , AD en TD gaan gewoon verder waar ze gebleven zijn , de adviseur is met complimenten van de AD vertrokken en Hoefkens gaat zeer waarschijnlijk zonder transfersom voor N=B naar een Belgische club. Hier in de pers wordt gesproken dat Carl maandag bij OH Leuven tekent. Maar het wordt nog niet door mensen die er heel dicht opzitten bevestigd. Ik kan helaas niet naar Denderleeuw , heb me woensdag in een voetbal wedstrijdje zwaar geblesseerd. Ik ga de wedstrijd op groot scherm volgen, zittend met linkerpootje omhoog. Zo een finale volgen is natuurlijk surrogaat maar het is de enige oplossing. Er is m.i. een vijftig procent kans dat mijn tweede cluppie promoveert. Ik hoop het ! Tot besluit. Er bestaat eens kansje dat Mats en Ralph terug naar Breda komen. Misschien weet ik morgenavond hierover meer.
Nac fan
Ralf gaat niet komen hoor heeft 1 jaar bijgetekend bij lommel
harry b.d.
Tip – in ruil voor de acties en openlijke steun kregen de petjes en andere collaborateurs gefinancieerde vlaggen en reisjes. Privileges. Dat maakt kritiek en publiekelijk afstand nemen van het NAC=Breda project nu natuurlijk heel erg lastig. Ze zouden wel willen, omdat de meesten nu ook wel inzien dat ze verlakt zijn en voor het karretje gespannen, maar toch komt de revolutie niet echt op gang. Dat blijft natuurlijk selectief en hypocriet gedrag. N=B had ook de ‘opinion leaders’ goed onder controle. Zo kreeg de Zandbergmicrofoon her en der een schnabbel. En als tegenprestatie zei hij dan bij Espn en op andere gelegenheden dat NAC ‘een prima directie’ heeft. Krankzinnig natuurlijk, want die prima directie was ook toen al hard op weg de grootste wanprestatie na Theo Mommers te leveren.
harry b.d.
– e
076
Weer die correctie op eigen proza, en zie her en der steeds nog wat andere foutjes. En dat heeft geen hol met de jaren 80 te maken.
Wat een kneus, die bd.
Op deze welbekende wijze meent deze sneue betweter ook het kantoorpersoneel van NAC af te moeten branden.
Sterker nog; de man krijst om ontslagen op het NAC-kantoor.
Beultje.
Grote Tip..
Ralf komt volgend seizoen echt niet terug.
Kun je nu.ook.zeggen.
Niet tot morgen.mee wachten.
Niemand weet het beter dan hij zelf.
Tony van Heemschut
Tip, sterkte met de blessure!
Wordt het nog wat aankomend seizoen?
@076
Wordt jij niet moe van jezelf?
Gebeurt bij elk bedrijf dat er ontslagen vallen als er moet worden bezuinigd. Dus ook bij nac. En ik denk dat we allemaal wel weten dat er op kantoor nu iets te veel rondlopen en sommigen ook niet geschikt zijn. Voorbeeld zijn die wedstrijdverslagen…
Tering naar de nering zetten heet dat.
@….
Dank Tony. Ralph jaar bijgetekend bij Lommel. Wel verstandig. Mats hoop ik dat hij naar Breda komt
076
@wordt het nog wat
Valt mee! Waar ik moe van word, is van de Zwitserse Zakkenwasser. Net als anderen hier. Natuurlijk begrijp ik als IT-directeur met Wall Street ervaring (kuch!) dat er mensen uit moeten. Het gaat me om de toon waarop die elitaire denigrerende betweter keer op keer mensen meent te moeten beschadigen:
“Die kneusjes van de communicatie afdeling hadden al lang en breed thuis moeten zitten. Net als de Leonnetjes, de veiligheidsmanager en die wijven op kantoor die niks geleverd hebben.”
Kabouter Plop, de Vlaamse hondenuitlater, het ringbaardje, Remcoo.
Enfin, je kan het lijstje zelf afmaken. En zelf nooit met oplossingen of geschikte namen komen. Wat doet deze krijsende oetlul zelf voor NAC? Vul maar in. Dáár word ik moe van.
deraas
076
Op tijd naar bed dan en morgen gezond weer op, met hopelijk voor jou enig vooruitziend inzicht.
Ondanks dat je gelijk hebt is het beter om die oetlul te negeren. Laat maar lullen.
Is een repeat lp zonder einde.
Beultje.
Beterschap Tip.
Sta je over een paar weekjes weer op het veld ?
Nick
Mats moet je niet willen. Die heeft een broertje dood aan de ballen uit zijn broek lopen en dat heb je nodig in de kkd
ennaojseejer
Utrecht gaat bezuinigen op het vrouwenteam, omdat het anders niet levensvatbaar is.
Op de topteams na is het gewoon zwaar verliesgevend en kan het zichzelf totaal niet bedruipen.
Tja…….
https://nos.nl/artikel/2615470-fc-utrecht-schroeft-budget-vrouwentak-terug-speelsters-protesteren-met-shirts
Theoden King
“Salama is geen kwaaie kerel”.
Salama is een verwend nest. Kwam met tegenzin naar Breda als je het mij vraagt en heeft helemaal niets laten zien. Heel snel over de tolweg terug naar Frankrijk met die gast.
Chien du bocque!
0168groundhoppers
Snap de frustraties zeker maar nu blikken op volgend seizoen!
Snap wel dat er iets moet en zal gebeuren en dat zien we komende weken.
Als supporters moeten we vooral vooruitblikken naar Bolton en mekaar door deze tijd heen slepen.
Nac fan
Pino loopt altijd te zeiken als er iemand Gratis weg gaat !!! Nu wil hij dat de trainer Gratis weg gaat man man man.
Babos wou zelf stoppen
Nac fan
Pino ze gaan bij JEKA trainen denk
Nac fan
Het zoontje van Amoah gaat bij feyenoord spelen dus neem aan dat hij daar jeugdtrainer gaat worden
harry b.d.
In het Duitse voetbal is op dit moment meer humor dan in het Nederlandse gekeutel en geneuzel. In München en Essen/Duisburg waren er spectaculaire acties, geniaal gewoon.
Terug naar de humorloze Stadionstraat in Breda. Drie weken na de inofficiële degradatie, twee weken na de officiële afzink en een week na het einde van de competitie is een handjevol kleine krabbelaars de wacht aangezegd. Alle verantwoordelijken zitten nog op hun posities. Zij klampen zich vast aan hun stoeltjes en schreeuwen om het hardst dat het allemaal hun schuld niet was, het is hen overkomen en alles komt volgend jaar goed.
Tot nu toe wist ons NAC pas 2x na een degradatie direct weer terug te keren in de eredivisie, alhoewel de terugkeer van 1984 niet “duurzaam” was, want in 1985 gingen we voor 8 lange seizoenen de eerste divisie in. Gemiddeld verblijft ons NAC 3 seizoenen in de KKD. De terughaalbeurten van Maaskant Sr, Maaskant Jr, Spelbos en Hyballa waren allen een flop. Daar moet je het dus nooit in zoeken.
Wat wel werkte was een zeer goede trainer aanstellen na degradatie én na promotie. Plus een scorende spits, een sterke centrale middenvelder en een harde centrale verdediger en keeper. De as op orde hebben. Dat hielp in alle gevallen. Het hebben van een bepaalde TD hielp niet. Was eerder een hinderpaal.
Bij dit NAC onder “voorzitter” Van Koeveringe gaat alles fout wat maar fout kan gaan. Daarnaast is er gewoon veel te veel gelogen door de directie en hun handlangers. Ze komen er ook niet meer uit. Welk verhaal moeten ze volgende week weer ophangen als de Belg eindelijk vertrokken is? Of welk verhaal als het mislukt is om hem weg te brengen tegen een vergoeding? Het is inmiddels al 23 mei en er zit totaal geen schot in omdat bepaalde mensen heel erg met zichzelf bezig zijn en de club daardoor een beetje aan het smoren is.
De Jaspertjes zijn voor altijd verbonden aan de “Wij Doen Het Voor Jullie” en “De beste mensen op iedere positie” hoaxleugens. Daarnaast mogen de mensen nu aan het infuus, om het falen van Remcoo te verbloemen: zelfde prijs voor een potje tegen Oss als tegen Feyenoord. Waanzinnig gewoon. Komt er geen directe terugkeer naar de eredivisie dan breken donkere tijden aan. Gitzwarte tijden.
Cabo de la Nao, Nederlandse visboer, buiten al 25 graden.
Sjak
Het is inmiddels al.. hoe vaak gaan we dat weer lezen bij HBD, als een gewiekste marketing boy, hij zou de onechtlijke broer van Trump kunnen zijn, ejaculeert hij zijn informatie op de Rat.. Har.. blijf origineel, dan blijf ik je zeker lezen
ELITEPAUPER
0168…. Verkeerde site voor Kumbaya geneuzel… Succes op BSR.
ELITEPAUPER
Overigens. Pleur op met dat Bolton. Achterlijk gedoe om daarheen te gaan voor een oefenpotje. Was 1x leuk, vorig seizoen England, maar wat stikt mij dat nou. Liever weer is een keer echt Europees. Rood Wit terrein op T Heike is ver genoeg weg van Breda om een oefenpotje te kijken.
Beter de Laat dan nooit
Ik snap dat er een aantal hier geïrriteerd raken op de berichten van Harry. Laat hem lekker reageren van zijn huisalp of Cumbre del Sol. Hij is het probleem niet. Richt je pijlen op de wanpresteerder die er nog zitten aan de stadionstraat. Zij verkondigen net zo veel onzin en zijn wel degene die verantwoordelijk zijn voor de degradatie. Ze denken daar dat de meerderheid met afgelogen jaar wel tevreden zijn.
Brecht uit
Zijn Maas en Hoefkens inmiddels weg?
Nee dus, de daadkracht van de (kunst)kerstboom is dramatisch.
Nogmaals dank aan hen die deze tyfuszooi veroorzaakt hebben: Pierre, Ton, Oud NAC, Joost, de spandoekboefjes, de Clubraad, Stichting Sjoerd, Sjoerd Mossou, Toontje Gerbrands en alle anderen die meeliepen, hielen likten, ogen sloten en/of wegkeken.
Het waren 4 fantastische jaren, veel eigen zeggenschap, geen vreemdelingen legioen, lekker baas in eigen huis.
Heel veel succes in de KKD en dank aan allen. Het was fantastisch.
Lennon
NACfan,
Ik vind dat best jammer want zijn zoons zijn beiden best grote talenten…maar goed die talenten lopen al jaren weg uit Breda en daarbij lijkt de stap naar Feyedinges redelijk snel gemaakt.
Voor nu hopen dat Volendam de geest nog krijgt en we volgend seizoen weer de echte Brabantse derby hebben.
Lennon
Dat word volgend seizoen weer naar de dijk, het is voor ons als NACcers te hopen dat de kruikjes geen middenmoot ere eindigt want dan ben ik de sjaak op het werk.
ELITEPAUPER
Zoals gehoopt… geen derby komend seizoen. Hehehehe….
De Motta
Volendam zien spelen vandaag hoe is het mogelijk dat wij daar punten van hebben verloren.
ELITEPAUPER
Aangezien er waarschijnlijk geen uitsupporters meer bij mogen zijn, hoeft die hele derby voor mij niet meer… snapte.
Bredaaaa
Geloof me maar. De 16e plek is uitstel van executie. Geen derby volgend seizoen. Misschien beter ook. Nog steeds zwijgen ze in het Rat Verlegh stadion. Niemand neemt verantwoordelijkheid voor de lachwekkende degradatie. Hoefkens lacht iedereen uit. Hij kiest of ie weggaat of niet. Wegwezen loser.
Harry BD heeft gelijk met deze degradatie. Deze degradatie kan zomaar catastrofaal zijn als die uit de jaren 80. Het begint bij de zwakke aandeelhouders. Ongelofelijk onkundige directie. Niks heeft gewerkt.
harry b.d.
Op een van die ‘geslaagde avonden’ beet Petertje een kritische vragensteller toe ‘waar staat Willem2, waar staat Willem2, hè?’.
Nou daar staan we dan. Compleet voor aap.
ELITEPAUPER
Op het moment dat dat Willem2 promoveert er een bericht uitgooien dat je waterdragers in de vorm van een video analist en performance coach 2 seizoenen hebben bij getekend als feelgood bericht…. Je moet het maar durven…. Heel Breda zit op hete kolen of TiTaToverbelg hopelijk niet voor de groep staat… en dan zoiets… zucht…
Bredaaaa
ja inderdaad…. ik zag t ook net op x…
ELITEPAUPER
Na die vreselijke ziekte te hebben overwonnen nu promoveren met Lommel. Gefeliciteerd Ralf !
ennaojseejer
@ de Motta
Heb je NAC weleens zien spelen de laatste seizoenshelft?
Om te huilen, met onze TiTaTovenaar aan het roer.
Dáárom verlies je van Volendam.
MickJl
Wel of geen fan van Willem 2 , BELEID heeft toch zijn recht.
Daar kunnen de verantwoordelijke bij NAC een grote punt
aan zuigen.
Een woord voor het afgelopen seizoen ? ONKUNDE .
Wordt het nog wat aankomend seizoen?
Anders had W2 volgend seizoen wel eerste 2 geëindigd. Dus eigenlijk best wel positief voor nac want ik schat Volendam volgend seizoen stuk minder in. Zo kun je het ook bekijken hė.
ELITEPAUPER
Uitgaan van eigen kracht. KKD is met een kleine maar goede selectie en een trainer die wil voetballen goed te doen. Durf zelfs te zeggen dat je voor de KKD aan een trainer en TD in 1 genoeg heb en dat Maas overbodig is…
Nick
Het zoontje van Amoah gaat niet bij Feyenoord spelen. De oudste speelt daar al jaren, maar mag vertrekken. Dus allemaal wat minder achter elkaar aan roepen als je niet weet hoe het zit. Dat zal veel minder onrust geven rondom de club.
harry b.d.
Remcoo vertrok in Nijmegen bij NEC in onmin met zijn baas. Hij had het verkloot in de samenstelling van de technische staf inclusief de hoofdtrainer. Pas na zijn vertrek kwam NEC weer op gang.
Remcoo hoefde niet te solliciteren bij ons NAC omdat Gerbrands hem persé wilde hebben. Remcoo is een politieke overlever (tot het niet meer gaat en de schade aangericht is) die gedijt bij zwak management en toezicht. Om hem heen verzamelt hij zwakkebroeders en loyalisten. Hij is een minimalist die net genoeg doet om niet als werkweigeraar de boeken in te gaan. Hij is goed in het creëeren van een gezamenlijke vijand en het doen van beloftes (die dan niet uitkomen) om de boel op de korte termijn te sussen.
Hij is een pappen & nathoudenmanager. Hij denkt te begrijpen dat hij vriendjes moet zijn met ‘de pers’ zoals de Zanbergmicrofoon. Die vond hem ‘een goede directie’. Maar hij heeft in niets de uitstraling van een directielid, is ‘een grensrechter’ zoals een sponsor hem ooit noemde. Hij doet aan ‘pseudo transparantie’ zoals een andere sponsor het treffend zei.
Hij werkt niet planmatig, heeft geen visie en al helemaal geen harde hand. Daarnaast communiceert hij ontzettend slecht. Veel en oeverloos lullen is niet het zelfde als scherp en duidelijk communiceren. Hij is in alles ongeschikt als AD voor ons NAC.
Hij heeft ook geen oog voor details, dat bleek in de rechtszaak tegen de KNVB waarin NAC de verkeerde vraag stelde en daarmee een duidelijk juridisch voordeel weggaf aan de tegenstander. Hierdoor was het degradatielot al 2 weken voor het einde van de competitie bezegeld.
Steeds meer mensen is opgevallen, dat Remcoo het grote probleem is. Hij gaat ons NAC niet binnen 1 seizoen duurzaam terugbrengen in de eredivisie. Dat is uitgesloten. Hoe sneller ons NAC afscheid neemt van deze non-valeur des te beter.
Costa Blanca, 20 graden reeds, 28 graden voorzien.
Is het echt?
Harry,
“Gelukkig gaven Pierre, Ton, John & John, Geert en Marco het schrale leven van de mensen in Breda weer een beetje zin.”
Dat zijn de de Pierre die NAC in de loop der jaren financieel en daarmee maar ook daarnaast sportief zwaar heeft benadeeld, de Ton die totaal ongeschikt is gebleken in iedere functie behalve als speler, de John die collega’s molesteerde, als elftalleider niets regelde, trips naar het buitenland volledig in het honderd liet lopen door alles op zijn beloop te laten en er een eigen agenda op na hield voor zijn eigen positie en die van zijn vrienden, de Geert die een voetbalplan schreef op basis waarop de vier wijzen besloten City buiten de deur te houden en de club te gunnen aan een clubje supporters maar dat niemand kent op de burelen bij NAC, Marco die vanwege malversaties weg moest bij NAC maar na het mobiliseren van bevriende sponsors onder bedreiging van het opzeggen van sponsorcontracten dan maar terug moest komen.
We hebben met jouw helden en jouw influisteraars echt stappen gemaakt als club.
Deze helden maken beslissingen op basis van rancune, vriendschappen, insinuaties en eigen belang. Daarom is onze club jarenlang gezijzeld door incompetenten. Zowel als vijfde colonne als in functie. Dat is pas jammer.
ennaojseejer
@Harry
“Hij had het verkloot in de samenstelling van de technische staf inclusief de hoofdtrainer.”
Dus Oversier heeft hier hetzelfde gedaan als bij NEC.
Niet capabele mensen laten zitten: een TD die die eigenlijk scout is die gebaseerd op statistieken, met alle winden meewaait, en geen visie heeft. Een trainer die alle kwaliteiten van de spelergroep verwoest heeft. PvH een vrijbrief gegeven om zich zonder grenzen met het technische beleid te bemoeien.
Niet eens notie genomen van het technische plan dat er lag etc
Ik lees dat de RvC van NEC schreef: “Binnen N.E.C. hebben we een duidelijk beeld van wat wij van de technische afdeling verwachten en hoe wij tot prestaties zouden moeten komen. Dit kwam niet langer overeen met de visie van Remco, waardoor we uiteindelijk in overleg hebben besloten uit elkaar te gaan.”
Lijk me dat er hier hetzelfde mag gebeuren, alleen hebben we hier een RvC die zich nog steeds achter de oren aan het krabben is hoe het mogelijk is dat we gedegradeerd zijn. Losers!!!
TheButcher
De degradatie komt met een gelatenheid die zijn weerga niet kent, bizar. Ik snap ook niet de tendens in de reacties dat het verblijf in de KKD maar van korte duur zal zijn. Soms heb je geluk en zit het mee, zo zijn we de vorige keer teruggekeerd. Nu kan de wind ook tegen waaien en het lang(er) duren, ook al ben je goed aan het bouwen. Al vraag ik me af wanneer dat überhaupt gaat beginnen.
Ik word wel een beetje moe van de altijd positieve en opbouwende evaluaties in deze tijd. Wees eens eerlijk, kijk in de spiegel en durf oude sentimenten achter je te laten. Dat geldt overigens ook voor alle oud-NAC’ers (inclusief degenen die nog actief zijn): met de jaren worden ze er niet beter op. Het is helaas geen whisky.
Sjak
@Is het echt?
Sterk stuk.. als dat is is het de grote demasqué van oud NAC en harry bd.
Bewust soms maar vaak onbewust onbekwaam hebben ze de mogelijkheid om NAC wat verder te helpen door de plee gespoeld. Er is daar veel gebeurd met Big John en Pierre op de achtergrond intern waar wij niet veel van weten. Wat was hun invloed bij de keuzes om bepaalde spelers niet op te stellen of zelfs te royeren.. Dat wordt nooit naar buiten gebracht. Hoeveel last moet Hoefkens wel niet gehad hebben van deze non valeurs.. Amateurisme ten top! En Oversier, dat is de nieuwe sjakie van Flodder, alles recht lullen wat krom is. Aan normstelling doet deze man niet!
@….
NAC= Breda heeft maar 1 doelstelling die gehaald moet worden : Promoveren. Maar wat dient er bij NAC=Breda echt te gebeuren om die doelstelling ook realistisch te maken. En ik schrijf “echt” niet voor niks. De m.i. benodigde veranderingen : A. Andere directie. B. Andere technische staf. C. Andere RvC D. Andere organisatie vorm. E. Andere hoofdtrainer. F. Kapitaal krachtige mede aandeelhouder met verstand van BVO’s. G. Betere spelers. H. Minder bemoeienis van bepaalde echelons supporters die alleen naar hun eigen groepsbelang kijken. Van A t/m G moet je prioriteiten stellen van “ wat eerst en wat dan….”. Wat is er tot heden gedaan na deze blamerende degradatie die vooral aangeeft in welke hopeloze situatie we zijn verzand : 1. Pierre , de adviseur plus , is na een gesprek vertrokken met de complimenten van de AD dat hij uitstekend werk heeft gedaan voor NAC. 2. Hoefkens heeft nog een jaar contract met dikke afkoopsom en mag een andere ( Belgische) club zoeken. Als Hoefkens die club vindt mag hij gaan zonder dat een transfersom wordt gevraagd. Vindt hij geen club dan blijft hij waarschijnlijk. 3. Wat lagere functionarissen hebben geen nieuw contract gekregen. In mijn ogen zitten we muurvast in een situatie zonder enig perspectief op beter. Mensen die een andere mening hebben …. het zal allemaal wel. Dat veel supporters gelaten op de situatie reageren is logisch in een situatie zonder positief perspectief , maar een reden is ook dat veel supporters zonder enige nuance voor N=B hebben gekozen middels enkele gecreëerde vijanden. Tot slot : Lommel met Ralph gepromoveerd , ik begreep gisteren dat hij volgend seizoen ongeveer 60 minuten iedere wedstrijd speelt en dan een capabele stand-in. Heel goed idee vind ik. Dat een club in een dorpje ,met ooit toevallig gekregen stadsrechten , naar de hoogste klasse gaat geeft natuurlijk een groot feest. Gisteren was de keeper van Lommel mede de grote held. Prachtige sfeer. Willem II met Mounir naar de ere. Maar het enig belangrijke voor ons is dat NAC=Breda weer NAC wordt op ere niveau !!
Brecht uit
Pierre haalde als adviseur eerder geen spits ( wel Gersbach, Karami, Kai Kai, enz) omdat Sydney bij de selectie zat. Spits halen in belang van NAC was niet in het belang vd BV Van Hooijdonk.
Gezeik met Sydney rond Steijn was niet in BVN maar voor de bv Vsn Hooijdonk
Sydney terughalen tegen megasalaris, tekengeld, na 3 jaar nauwelijks speeltijd en goals, was niet in BVN maar in belang van bv Van Hooijdonk
De spelers die gehaald werden dienden ervoor te zorgen dat Sydney eindelijk zou gaan functioneren ( type Sarr, enz) was niet in BVN maar in belang van BV Vsn Hooijdonk
De tranfer van Sydney, het tijdstip, de inhoud van de transactie waren niet in BVN maar in belang vsn BV Van Hooijdonk.
Maar ze renden er allemaal blind achteraan. En kijk waar wij staan en kijl waar de familie Van Hooijdonk staat. Je oogst wat je zaait.
TZ
@@….
Je bent andere scouting nog vergeten. Hage heeft niets gebracht waar nu nog trots op kunnen zijn.
Brecht uit
Vergat iets: proberen om NAC de opleidingsvergoeding door de neus te boren was niet BVN maar…..je raadt het al.
Volksclub NAC
Oversier snapt het niet of neemt de supporters en sponsors totaal niet serieus. Dat bleek ook weer bij de sponsoravond. Vol.blijven houden dat het een goed jaar was. Hoe krijg je het voor elkaar. Doorpakken is ook niet iets wat hij kan. Wanneer komt het plan hoe we volgend jaar kampioen worden in de KKD of in ieder geval de boodschap dat dit de enige doelstelling is?
Net zoals in het elftal afgelopen jaar missen we ook in ds organisatie een echte leider.
@….
Als je wel eens bij andere clubs gaat kijken “ spookt” altijd wel NAC door je hoofd. Ik ga regelmatig andere wedstrijden zijn zien van hoger tot lager niveau , soms mede voor mijn werk. ( Ja ook een gepensioneerde kan gewoon werken.) Gisteren herinnerde de keeper van Lommel SK me aan Jan de Jong in de legendarische bekerwedstrijd van NAC-Ajax. NAC won verdiend met penalty’s. En NAC won later de beker. Overeenkomt : keepers die absurd(!!) goed keepen en onmogelijke ballen , dikwijls van twee meter afstand, eruit halen. (Keeper van Lommel trouwens ook redelijk goeie uittrap). @Brecht uit en @TZ. Hoe triest ook , het klopt naar mijn mening wel wat jullie stellen.
@….
… zijn… eruit
Bredaaaa
Oversier regeert als een dictator. Het zal hem een reet roesten. Lekker geld verdienen en hopen op ontslag (ontslag vergoeding). Like he cares. Vorige week hadden ze knopen moeten doorhakken. Nee, de video analyst heeft bijgetekend. Dit is gewoon puur pesten. Ze hebben schijt aan de supporters. Wat een klote sport jaar dit. Mijn club wederom de klos. Gisteren Rico onterecht verloren, st 2 ascended en vanmiddag gaat waarschijnlijk whu naar de championship.
ELITEPAUPER
Die Mounir. Die hier alleen mee mocht trainen. Dat was toch niks aldus Maas.
Karma… noemen ze dat geloof ik.
Beter de Laat dan nooit
@ Brecht uit. Pierre is al weg.
Het gaat nu om die andere 3!
Beultje.
De supporters zullen het allemaal wel pikken.
Als je ziet hoeveel seizoenkaarten weer weg zijn.
Ieder jaar meer.
Niet te geloven.maar het is wel zo.
Ach ja op die 7 supporters hier na.
Die wachten nog 1 week..
Beultje.
Sorry mannen 3 bussen voor de bekerfinale van Hoeven 3 komende zondag in Son en Brugel zijn vol.
Er rijden ook nog minstens 25 wagens vanaf dat boeren kut dorp.
Effe ter vermelding Jooost B start in de basis…
Beultje.
Elite..
Monir….zou de eerste aanwinst moeten zijn..
Henk
Waar blijft de uitslag van het onderzoek naar de Slang?? Doofpot?!?
De muzikant
@tip, goh ben je al gepensioneerd? Daar hadden we nog niks van gehoord, hoe is ben je dan al?
Godfried
Waarom zoveel aandacht voor Lommel? Nu ook weer hierboven… Een club die enkel op papier bestaat. Een club die ergens terug te vinden is in kolom 5 of 6 op de spreadsheet van City Group. Een club met een operationeel verlies van 20 Mio Euro dit jaar, vorig jaar iets van 18 Mio.
@ Jurre van Wanrooij : wat boeit ons deze nep club!
Welk punt probeer je te maken? Of heb je geen idee waarom je iets aandacht geeft? Heb je niks beters in je mars dan Joost Blauwhof te copy pasten in zijn lofzang op Seuntjens?? Ik snap hier niks van.
De muzikant
@tip, goh ben je al gepensioneerd? Daar hadden we nog niks van gehoord, hoe oud ben je dan al?
ELITEPAUPER
Godfried, dat hele Lommel boeit me geen reet. Ik gun mede Bredanaar Ralph Seuntjens het beste. Zoals ik ook Virgil van Dijk al heeft die niks met NAC, maar wel met W2, altijd succes wens. Trots op m’n afkomst. Breda.
Ik ben wat je noemt een chauvinistische gek… (WC Experience-Brabantse laand)
harry b.d.
De schade is aangericht. Ons NAC is er miljoenen bij ingeschoten.
De situatie is nu zo, dat de club is volgehangen met een miljoenenschuld voor 1500 extra juichplekken in de regen, het duurste hoofdveld van heel Brabant, een geindexeerd pachtcontract inclusief alle onderhoudskosten, onrendabel vrouwenvoetbal en een jeugdopleiding die niet levert.
Terwijl ons NAC naar de gallemiezen ging hadden zij een fijne Kerst, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. Ook gingen ze op vakantie! Waanzin man.
Nu is de schade dus daar en is er geen plan. Ja, het plan is dat Hoefkens 10 dagen kreeg om te beslissen wat hij nou wil. Dat wil zeggen dat zijn deadline deze week afloopt.
Over deadlines gesproken, waar blijft het Ultimatum van de achterban? Want daar landt de rekening. Daar zorgden de vuile degradanten wel voor! Zelfde prijzen en zelfde salarissen voor de directie, niemand levert in!
Moraira, 25 graden reeds en zonnig.
Brecht uit
@Godfried, ik ben erg geïnteresseerd in Lommel. Het schijnt er waanzinnig professioneel aan toe te gaan, spelers worden er op alle vlakken beter.
Als verliezen ( bij hen mede ontstaan door investeringen in mega modern trainingscomplex) gedekt worden is er niks aan de hand. Dat brengt me bij NAC, een stuk minder professioneel, niemand wordt beter, rode cijfers komen er aan en de garantie van de V‘s is bijna op door het geprutst van Pierre en Maas. De commerciële afd is het ook niet gelukt om in de eredivisie een keer een wat grotere landelijke sponsor binnen te halen. Het is schrapen in de regio en veel posten over onderkant mkb met 2 stoelen op termijn betaling.
NAC=Breda, het was niks, het is niks en het wordt niks. Een mega dure organisatie die elke vorm van voetbalexpertise en slagkracht mist. Ze zijn nu aan het evalueren, maar ze waren toch zo blij en tevreden? De TD kreeg een paar maanden geleden nog een contract voor onbepaalde tijd, omdat hij zo goed is. De TD bedacht in de winter dat er geen spelers bij moesten, dat de trainer goed functioneerde en dat de ellende met 2 extra assistenten opgelost zou zijn.
En Oversier, lijkt me een lieve man. Heeft alle cursusje doorlopen en veel boekjes gelezen en past prima in de opgebouwde structuur van praten, overleggen, klankborden, evalueren, processen beschrijven, verantwoording afschuiven en natuurlijk gouvernance.
Na 4 jaar NAC=Breda is het één grote puinhoop en niemand voelt zich ergens verantwoordelijk voor. Het is ons allemaal maar overkomen, we hadden pech. En die KNVB he, die is ook tegen ons.
De club is gesloopt. Het begon met het gezeik van Pierre en daarna bij de gek die het er bij de vorige directie doordrukte dat Lokhoff TD moest worden zal ook nog weleens badend in het zweet wakker worden. Helden zijn het die Oud NAC-ers. Waar zijn ze nu eigenlijk?
Lennon
Ep,
Wij leven hier als prinsen, wij leven hier riant…
Dat is dan weer niet helemaal van toepassing.
@….
Wat o.a. @Harry 9.24 en @Brecht uit 9.33 stellen klopt m.i. Uitleg geven hoe het anders kan is niet moeilijk , grofweg gesteld dient en een verdeling te komen in aandeelhouderschap ofwel eigenaarschap. Harry gaf al een keer aan dat dit in drie grote partijen zou kunnen. Dit in detail verder uitwerken is prima om te doen. Maar belangrijker is dat er bij een club het rationele verstand heerst dat het anders moet. Ofwel er dient draagvlak te zijn of snel te komen voor veranderingen. En dat draagvlak is er bij NAC=Breda om meerdere redenen niet denk ik. Die redenen kan ik eveneens best benoemen maar dat doe ik even liever niet. Laten we het eens gewoon omdraaien : zijn er supporters die goed onderbouwd kunnen uitleggen ( en accepteren dat er reactie op komt) dat het tot heden mislukte en vast gelopen N=B wel alsnog een succes kan worden ? Een realistische onderbouwing graag. En dan van daaruit dat we met een grote groep een fatsoenlijke normale dialoog kunnen opstarten. Daar wil ik heel graag aan mee doen. Lukt dit niet dan is het wat het is. Maar ik steek er in dat geval geen tijd meer in. Ik hoop sowieso voor iedereen (!) dat NAC uitgroeit tot een goeie ereclub met fatsoenlijk voetbal.
Brecht uit
@..
Vermoed dat men niet verder komt dan:
We willen niet bij City Group horen. ( hoeft ook niet, er zijn alternatieven genoeg)
We willen baas in eigen huis zijn en de zeggenschap niet verliezen ( we hebben gezien waar de eigen zeggenschap, eigen expertise, de inmenging van oud NAC en supporters toe geleid heeft)
We willen geen handelshuis zijn ( elke voetbalclub is een handelshuis, seizoenkaartjes vormen 20% van het budget, transfers maken een club financieel gezond)
We willen geen vreemdelingen legioen ( als NAC=Breda iets heeft bewezen is het dat je geen grote investeerder nodig hebt om een vreemdelingen legioen samen te stellen)
Tony van Heemschut
Hoe doen o.a. Go Ahead, Groningen, Heerenveen, Sparta het? Relatief rustige clubs met stabiele prestaties, af en toe een uitschieter omhoog of omlaag.
Die governance modellen moet je analyseren en kopieren. Maar alles valt of staat met de voetbaltechnische tak, met RvC leden en TDs die voor eigenbelang gaan of roulette spelen met geld van de club kom je niet verder.
ELITEPAUPER
Uhm… Breda : Nassau stad met dank aan… Prins Willem van Oranje. Anno. 1567.
Beultje.
De mannen hier weten het goed te brengen.
Nog een manneke of 5 over voor de City groep.
Jammer mannen dat gaat het niet meer worden in BREDA.
Dan kun je wel 30 maal per dag hetzelfde posten hier.
Gaat hem.niet worden.
Kom is met iets nieuws harry en de mannekes.
Zonde van de tijd 15 keer op een dag.
En het stadion raakt steeds voller..
Nick
@Tony van Heemschut de door jou genoemde clubs lekken geen vertrouwelijke informatie naar buiten en er wordt veel minder gespeculeerd en wordt niet alles wat er wordt geroepen voor waarheid aangenomen.
Dus wanneer je een betere organisatie wil moet je eerst de lekkende medewerkers vinden. Dat moet niet zo moeilijk zijn, want er zijn er nog maar weinig die lang bij de club zitten en vertrouwelijke informatie weten.
Brecht uit
Er zijn iets te veel mensen medeplichtig aan de NAC=Breda ramp die zich nu achter verschuilen achter, we hebben pech gehad, we zijn te vroeg gepromovoord, of die zich beroepen op “ ich habe es nicht gewusst”. Ook de immer scherpe en oplettend strategische sparringjongetjes uit de Likraad.
Maar goed. Volgens Remcoo zijn we binnen een jaar terug al krabbelde hij al een beetje terug. Ik denk dat Remcoo en Maas eerder weg zijn dan wij terug.
deraas
@
Het vervelende op dit moment is de gekozen constructie. Die zit muurvast. Het zou prioriteit moeten hebben om de constructie te ontmantelen. Aandelen verkopen en terugkopen met deelneming van een nieuwe partij. De boel opnieuw inrichten met macht aan wie betaalt. Dan kan er ingegrepen worden bij misstanden. Uiteindelijk zijn de mensen die betalen die zorgdragen voor hun investering.
TD en AD eruit. Deze figuren gaan Nac niets brengen dan alleen maar ellende en amateurisme.
Zo’n RvC is mijn ogen compleet overbodig. Veel te log voor een club als Nac.
Terug naar een eenvoudige en level indeling met een AD, TD en FD, die verantwoording moeten afleggen aan de investeerders. Besluitvorming met akkoord van de investeerders. Zij betalen.
Misschien is het handig om de commercie in een aparte BV te laten opereren, zodat je daar wat meer zicht op krijgt. Ook weer met akkoord besluitvorming investeerders.
Op deze manier is het allemaal wat transperanter en liggen de geledingen wat dichter bij elkaar. Dat is eenvoudiger om te kunnen communiceren.
Ik weet niet precies hoe de kerstboom is opgetuigd en welke rechterlijke consequenties daaraan zijn verbonden. Er zal toch juridisch wel ergens een gat zitten waarin de tijdelijk op slot te zetten en vanuit daar opnieuw inrichten. Zo niet, dan hebben echt een serieus probleem.
Tony van Heemschut
Het probleem is niet de structuur, eigenaren, een rvc en een directie hebben ze overal wel. Ook al is een viermansdirectie totale waanzin.
Het probleem is de cultuur en de kwaliteit van de mensen op sleutelposities Te licht en verkeerde agenda’s. De inkomsten van NAC moeten van supporters en sponsoren komen ipv dat de voetbaltak zelf geld genereert. Tegen transferinkomsten kan je niet opzuipen, ook al doet de NAC supporter zijn best. Pierre en Maas hebben NAC nog geen euro opgeleverd. In de KKD zijn je spelers in een klap de helft waard, of minder.
deraas
Tony
Daarom de boel opnieuw inrichten met wel de juiste mensen op positie en aub met een visie en daaraan gekoppeld een korte en middellange termijnplanning. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn. Zeker met goede mensen op positie.
Bredaaaa
West ham united heeft dit vandaag
gepubliceerd ( een dag na de degradatie):
The confirmation of our relegation from the Premier League today marks a sad and painful moment for West Ham United.
The Club wishes to sincerely thank every single one of our supporters for the constant and loyal backing they have given, throughout what has been an extremely difficult and disappointing season.
Ultimately, we have not repaid that support. The plain truth is that we have not been good enough. We must now face the consequences of that failure with honesty, transparency and a determination to repair, refocus and rebuild.
West Ham United is a football club whose unique identity is defined not by success or failure on the pitch, but by the values and traditions of our roots in east London, and by the spirit of the people who have Claret and Blue in their hearts. The Club acknowledges how challenging this season has been for them and knows it must take steps to restore a sense of pride, faith and belief.
As we have done before, we will fight with everything we have to return to the top division of English football at the first time of asking. The hard work to make that goal a reality begins immediately.
NAC heeft geen statement gegeven. Nog steeds niks. Ongelofelijk. Hierin zie je al dat NAC door amateurs wordt geleidt.
ELITEPAUPER
Bredaaaa, publiekslieveling Boy Zonderman ehhh Kemper… laat in de VI opschrijven dat dat stuk verdriet geen nacht slecht heeft geslapen om de degradatie. Die palingboer zou met pek en veren Breda uit moeten worden gejaagd na deze opmerking. Het tekent helaas het algehele verrote niveau binnen NAC… het is niemands schuld… het is ze overkomen…
Bredaaaa
Ja, typische reactie van een broodvoetballer.
Het interesseert ze helemaal niks.
deraas
EP
Het was natuurlijk een complete chaos dit seizoen. Bestuurlijk en zeker technisch.
Met Hoefkens wist geen enkele speler waar ze aan toe waren. Langzaam gedurende zo’n seizoen heeft Kemper gevoeld dat hij aan een dood paard aan het trekken was. Niet gehoord.
Dan krijg je desinteresse en dan is het menselijk dat je dan ergens de brui er aan geeft.
Zeer gewaardeerde speler bij Nac, een van de weinige met Noad. Maar zo zie je maar, zelfs zo’n speler wordt naar de klote geholpen door de chaos!
Tony van Heemschut
De Pierre-Maas combinatie had maar 1 taak: een vechtmachine neerzetten. Er kwamen lieve jongens, mooiweervoetballers en pensionado’s.
Wat Hoefkens ook probeerde, het bleef wisselvallig en mentaal zwak tot de laatste minuten van het seizoen. Als je echte klasbakken tot je beschikking hebt, hoef je niet te schuiven.
ELITEPAUPER
DeRaas. Geen speld tussen te krijgen. Maar Boy “man van het volk” Kemper zou moeten weten na clubs als ADO en NAC, dat je bepaalde dingen voor je houd tegenover journalisten en dat “het volk” je niet pruimt, als je zulke dingen gaat zeggen. Juist hij, al is het dan een leugen, had moeten zeggen dat hij er ziek van was… maar niet deze houding. Ik neem hem deze opmerking kwalijk en gun hem nu een mooi plekje op de bank in Utrecht. Want meer is het niet met hem.
Tony van Heemschut
Ik kwam gisteren ineens in een whatsapp call terecht met 3 Fransen die ik niet kende. Ik heb ze maar laten lullen en gedaan wat ze zeiden. Toen ik ophing was mn rekening leeg. Werkelijk heel raar. Kan de beste overkomen hoor.
deraas
EP
Daar heb je volkomen gelijk in. Hele domme reactie van een gefrustreerde voetballer.
Grote Smurf Zonder Baard
@@ je stelt de vraag? Maar eerlijk? Wat hoop je er mee te bereiken? Denk je echt dat als iemand een briljant idee heeft en dat hier post, ze bij NAC meteen denken “ met dat idee moeten we wat gaan doen?”. Nee dit is toch gewoon vragen naar de bekende weg? Vindt het nog steeds vreemd dat mensen denken via dit soort site veranderingen gaan plaatsvinden. En dus meerdere keren per dag dit te moeten posten. Sorry hoor, maar kansloos en zelfs een beetje kinderachtig.
nacorakel
Tip –
Zelfs met deze waterhoofd constructie kun je vooruit. Mits je de juiste TD en trainer aanstelt. Die met een goede technische commissaris kunnen sparren over jeugd, tactiek en spelers.
Het trio Pierre, Peter en Carl heeft er de laatste 1,5 jaar een bende van gemaakt. Onder het niet erg goede leiderschap van de AD. Zet je daar een ervaren kwartet neer, dan kan het snel de goede kant op gaan. Ook in deze constructie.
Ik geloofde niet zo in het driekoppige model. Drie wringt altijd. Zeker als het wederom eigenaren zijn met gelimiteerde fondsen. Ik zie meer in een lokale suikeroom die met een bak geld een lange termijnvisie implementeert.
Het is natuurlijk uiterst triest dat NAC in de negende stad van NL, de achterban, volle stadion niet structureel eredivisie speelt.
Wordt het nog wat aankomend seizoen?
@Bredaaa,
WHU is een prachtige club. Net als nac. 1 ding sowieso gemeen en dat is slecht beleid met af en toe een positieve oprisping maar nog vaker ellende en gedoe. Dit keer een verdiende degradatie voor allebei waar vooral de supporters weer de dupe van zijn.
@….
Natuurlijk is de structuur van N=B wel een groot probleem. Dat moet juist als aller eerste kloppen en passen bij de club. NAC is juist niet alleen , eigenaren, een directie en een RvC. Het is heel wat ingewikkelder bij NAC. Zoals ik las is een 4 koppige directie inderdaad waanzin maar dat is niet eens het grootste probleem. Inderdaad de juiste gekwalificeerde mensen aanstellen moet maar is niet simpel , zeker niet in een organisatie die deels is afgezakt naar een toxisch klimaat. Het kritisch gaan kijken hoe andere organisaties het wel voor elkaar hebben is altijd een goede start, maar dat dien je te doen zonder vooroordelen. Het dient te gebeuren door mensen die dat ook kunnen. PS. Spreekt Pierre eigenlijk wel (redelijk) Frans ?
Naccie
ELITEPAUPER
25 mei 2026 – 15:39
Je slaat hier de spijker op zijn kop. Ik hoop dat ze bij Utrecht hem de wacht aanzetten met het lekken naar bevriende journalisten.. Verschrikkelijk..
Tony van Heemschut
Ik denk dat de governance structuur van NAC niet ontzettend afwijkt van pakweg een Groningen, Heerenveen of Go Ahead. Ik hoor graag waar dat structureel afwijkt. Wellicht hebben rollen en clubjes met vergelijkbare TVBtjes een andere naam, maar de essentie is hetzelfde.
De kopstukken bij NAC leveren al 15 jaar structureel niet.
Alleen al de TD functie bij NAC wordt al 15 jaar compleet ruk uitgevoerd. Er is geen of nauwelijks beleid geweest in deze periode en de transfers die echt wat opleverden waren toeval of werden op een blaadje aangeleverd. O.a. van Hecke, Verbruggen, Omgba en Banzuzi.
Haal nou eens een ervaren, deskundige man in huis, die kost misschien een ton meer maar dat verdient zich dubbel terug. Transferinkomsten zijn de enige weg naar structurele verbetering. Het moet van toeval naar beleid. Helemaal klaar met de Salamas en de Kudimbanas en de Kaieds. Kappen daarmee! Er is in 15 jaar misschien wel 30 miljoen door het putje gegaan aan onzinaankopen. Transfersommen, tekenpremies, salaris, bonussen, huisvesting etc. Waanzin! En Maas mag gewoon door met zn spelletje Football Manager. Niet te bevatten.
nacorakel
Tip –
Je vroeg om een onderbouwing als basis voor een normale dialoog. En dan geeft je zelf als antwoord dat de structuur natuurlijk een groot probleem is. Wat wil je dan eigenlijk?
Enfin, de STAK is het probleem nu. Die was bedoeld als tijdelijke constructie tot dat de aandelen terug naar de club kunnen. Nadat er een prijs is bepaald en wellicht nieuwe certificaten worden uitgegeven. Dan kan de STAK worden opgeheven en heb je meerdere aandeelhouders die structureel geld in de club kunnen steken. En heb je een RVC en tweekoppige directie nodig die korte lijnen hebben en werken op basis van een langetermijnvisie. Goede mensen met verstand van voetbal. Geen rare fratsen met pensionado’s.
Dat moet er gebeuren wat mij betreft. Of dat nou NAC = Breda is of iets anders maakt qua structuur niet veel verschil.
@….
19.10. @Tony. De structuur van NAC is teveel op het lokale afgestemd. En dat werkt juist in Breda niet. M.i. is de opmerking dat de kopstukken bij NAC al 15 jaar niet leveren ook veel tekort door de bocht. Drie van de vier genoemde transfers zijn wel goed gegaan , zeker bij van Hecke prima werk Omgba werd bijna geheel verknoeit door Pierre en Maas en is gelukkig deels goed afgelopen door de fatsoenlijke houding van Gent. Veel supporters hier vonden overigens Gent maandenlang de hoofdschuldigen. Daarnaast is steeds dat terug wijzen dat het al tig jaar niks is bij NAC een soort vrijbrief voor nieuwe eigenaren om niet verantwoordelijk te zijn als ze er niks van bakken . N=B nam NAC met hun volle verstand over , vanaf dat moment zijn ze ook verantwoordelijk. Punt. Echter we zijn in een veel duister gebied terecht gekomen. Nu blijkt dat bij NAC bij transfers soms andere belangen mogen prevaleren dat het NAC belang. En hieruit blijkt dat er geen enkele controle en correctie is. Dan heb je naast een verkeerde structuur ook een verziekte organisatie. Het salaris dat NAC betaalt aan de TD is een heel goed salaris. NAC betaalt algemeen prima salarissen. Salama op 1 rij zetten met Kudimbana etc. is veel te vroeg. In een puinzooi presteert uiteindelijk niemand goed. Bij Sydney was wel het probleem dat kosten en prestaties volledig mank liepen. Met het laatste deel van reactie 19.10 geheel eens.
@….
19.31. @Nacorakel. Op zich klopt het dat de STAK nu mede een groot probleem is. Maar ze willen geen certificaten uitgeven. Dan is het dus geen tijdelijk probleem.
De muzikant
Tsja, als het nu niet meer gaat zoals tippy het wilt dan steekt hij er geen moeite meer in. Hij heeft er ook al zoveel tijd in gestoken om NAC van advies te voorzien. Heel vaak heeft tippy de klok geluidt op deze site
(Gniffel gniffel)
nacorakel
Het grote probleem is dat er geen reële aandelenprijs is. Met het wegvallen van een deel van de TV gelden, worden de aandelen ook niet meer waard. En Vrolijk is ook niet gek; als er nu nieuwe aandelen worden uitgegeven, dan verwateren de zijne nog meer.
Dus nog geen aandelen naar de club, dus nog een tijdlang een STAK en ws. geen nieuwe aandeelhouders op korte termijn.
Die STAK moet weg, dan kan NAC door.
Brecht uit
@
Veel mensen vonden Gent en Omgba de slechten in deze zaak. Waarom? Omdat Pierre en Joost in die tijd nog in hetzelfde kamp zaten, Pierre Joost gebruikte om de menigte te bewerken zoals hij dat al deed nadat Sydney niet het salaris kreeg wat Pierre wilde.
Joost en Yadran waren het wapen van Pierre met de podcast en de krant. Het domme volk geloofde alles, renden er achteraan en kwamen met acties, ludieke natuurlijk. Hier is de ellende begonnen, maar je mocht niet zeggen dat het paupers zijn. Joost een drol van een journalist ( eigenlijk een notulist) en Pierre een narcist die alleen aan geld en zichzelf denkt. De heren zijn uiteindelijk ontmaskerd. De club is inmiddels naar de kloten. Maar goed, de geschiedenis leerde dat het fout gaat als je blind achter de foute leider aanloopt en alles gelooft wat diens propaganda machine roept. De Joostjes, Sjoerdjes, Chrisjes en zelfs de rare schoolmeester uit Hoeven roepen. Zelf nadenken mensen. Ga de benoemingen ( veelal zonder sollicitatie procedures) na en je weet dat er een man aan de touwtjes trok. Een trekpop als TD, een spion als elftalleider als dank voor bewezen diensten en dan hebben we het nog niet over de trainer van jong NAC, het declareren van Chris en Sjoerd enz.
Pierre heeft er voor gezorgd dat we staan waar we staan en heeft daarbij wat mensen ingezet en beloond.
Tony van Heemschut
Diba met het zoveelste bommetje in Bn de Stem. Zit ook weer een verhaal achter.
harry b.d.
‘Mensen die dubbele agenda’s hebben’.
Daar kan hij alleen Remcoo en zijn Petertje mee bedoelen. De Pinksterhonden.
Tony van Heemschut
Totaal gebrek aan leiderschap. Werkelijk triest.
De pot tegen Heerenveen. Waar blijft de evaluatie vanuit de club? Hoe kwam dat vuurwerk binnen en hoe konden die gasten doorgaan Na de 1e staking. Welke maatregelen worden genomen? Welke aanpassingen komen er in beleid? Niks!
De degradatie. Waar is de evaluatie van de directie? Waar gjng het mis en welke aanpassingen worden gedaan in het beleid? Niks! Of we even willen verlengen voor KKD tegen eretarief. Maar NUL inhoudelijke toezeggingen over de sportieve crisis.
Het aankloten gaat gewoon door. Het is echt heel slecht. Waar zijn Oversier en Maas nu?
Wordt het nog wat aankomend seizoen?
De club staat weer eens helemaal in brand. Wie wilt er op dit moment nu nog voor nac tekenen…
Ze weten niet eens wie er over een week trainer is. En dat bericht van Diba zit mij ook niet lekker. Er speelt heel veel denk ik zo..
Brecht uit
Joost zit er diep in bij Diba. Het wachten is op het volgende vi stukje.
ELITEPAUPER
Vandaag zal het nieuws dat Carl blijft wel komen. “We zijn het project The only way is Downie samen aangegaan en we maken het samen af” aldus algemeen manager Remko Overstuur.
Nick
Wat is waar en wat is er daadwerkelijk gezegd en door wie. Wat moeten wij als supporters wel en niet weten. We speculeren wat af. Ook nu weer met het verhaal van Diba. Hij schrijft het een en ander op zijn Instagram zonder man en paard te noemen en de meningen bij De Stem, hier en in de kroeg worden gevormd zonder dat we de inhoud weten.
Dit is nog een groter probleem dan de organisatiestructuur
Naccie
Elitepauper: We zijn het project The only way is Downie???
Wie ben jij om met dit soort termen te strooien. Omdat jij ald gek jenpunt wilt maken moet je deze termen erbij gebruiken. Schei toch uit man: een doelgroep erbij pakken, die het al zo zwaar heeft in NL. Als je dan zo geweldig slim bent dan had je een andere term gebruikt. Suc6 jongen, ben eens creatief of kijk je te vaak in de spiegel om dit soort termen te gebruiken!! Gadverdamme zeg!! Zielloze!!
harry b.d.
Het huidige NAC aan de Stadionstraat is als Noord-Korea in de winter.
NAC-Heerenveen kon escalaren omdat zij alle energie en aandacht hadden aangewend om hun ‘eigen veiligheid’ te garanderen. Het hermetisch afregelen van het hoofdgebouw. Ze waren als de dood voor het BVH. En zo kon het gebeuren dat een handjevol kleine mannetjes tot twee keer toe een paar pijltjes bij de cornervlag kon afsteken. Ontzettend droevig dat je daar als club zo te kijk bent gezet. Maar zelf waren ze ‘veilig’!
Steeds meer mensen walgen van die hele Remcoo en zijn houding. De man is volstrekt ongeschikt en er is uitvoerig voor hem gewaarschuwd. Hier aan de Costa is vanavond een zeer goede kennis van bd te gast, 80 jaar, Aalst/Waalre en een zeer bekende PSV-er. Bij hem zijn de V’s niet langsgekomen om die Gerbrands even vooraf te checken. Nee, die waren niet geïnteresseerd in de details, die deden liever aan het oppervlakkige geframe van bevriend journaille. Wat een held was dat zeg (teiltje). Tot de dag van vandaag heeft ons NAC last van die keuze. En stevig ook. Een ‘bestuurscultuur’ gebaseerd op coöptatie en uitsluiting. Op minachting voor de achterban die altijd de vijand is. Op een cynische visie op die zelfde achtervang die puur geldt als pinautomaat.
Het is een weerzinwekkende bende. OH Leugen heeft zijn trainer nog altijd niet ontslagen. Stop onmiddellijk met die Hoefkens charade. Vandaag weg ermee!
Cumbre del Sol, 27 graden verwacht.
ELITEPAUPER
Naccie, je had hem ook the only way is Down-(of)nie (Brabants, net als Witnie) kunnen lezen. Bij mongool had ik een groep aangesproken, nu blijkbaar ook. We slaan door. Je doet net of ik met een vreselijke ziekte smijt. Ik ga mezelf verder niet verantwoorden voor iets wat zo niet bedoeld is. Dus fijne dag verder.
De muzikant
De reactie van 22:09 is er weer een om in te lijsten hoor. Gewoon een aanname doen dat Diba zuiver op de graat is. Een aanname, onze bokhond uit de bergen heeft het er zelf zo vaak over.
Sjak
@Naccie, je hebt gelijk.
Er zijn zo’n 2,5 miljoen mensen in Nederland met een verstandelijke beperking van heel licht tot zeer ernstig. 900.000 mensen krijgen zorg om zo goed mogelijk mee te doen in onze maatschappij, soms wat thuisbegeleiding tot aan zeer zware lichamelijke en psychische zorg. Mensen met downsyndroom kunnen onder al die categorieën vallen. Het beeld wat naar buiten komt met die tv programma’s staat ver van de realiteit. NAC doet zelf ook stiekem mee aan die stigmatisering, die jongen die Ronaldo nadoet, mooi voor hem, maar het helpt niet voor de beeldvorming. Zelfs in de zorg hebben we er last van.
Kijk voortaan eens goed om je hen op de tribune. 1 op de 17 krijgt begeleiding vanuit de gehandicaptenzorg, 1 op de 12 heeft minimaal last met lezen en schrijven, de maatschappij die hoge eisen stelt. Heeft daardoor allerlei bijkomende problematiek als verslaving, criminaliteit en vooral armoede.
O ja, jij en ik kunnen morgen ook in die categorie vallen als we een aandoening krijgen die leidt tot een niet aangeboren hersenletsel (NAH).
Als je hier op DeRat weer een opmerking maakt zoals EP, dan weet je nu hoe het echt in elkaar steekt!
Sjak
Ik had bovenstaande stuk nog even moeten nalezen, grammaticaal klopt het niet echt 😉
harry b.d.
Het is al lang bevestigd dat het hier om die Roosendaalse duikboot gaat.
@….
20.32. Ik schrijf alleen dat ik , als supporter zijnde, eventueel geen tijd meer steek in het schrijven van reacties hier. Niets meer en niets minder. @NACorakel 20.40. Klopt wat je stelt ! Alleen als NAC door KAN , dat gaat nog een tijd duren vrees ik, dan gaan ze waarschijnlijk met de verkeerde mensen door. Ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat een totale reset de enige weg is om de boel bij ons NAC te redden. Betreffende Diba : inderdaad is zijn bericht te onduidelijk om conclusies te trekken. Maar , wat @Tony ook terecht stelt , Diba voelt het zo en er zit een verhaal achter. Blijkbaar is er door de leiding niet genoeg gedaan om te voorkomen dat dit verhaal zo naar buiten kwam. Dit is een slechte zaak zeker in de huidige situatie. Nu afwachten naar de reactie van NAC=Breda.
ennaojseejer
Ondertussen weer gedoe over Diba die zelf weggaat en een bericht op Instagram deelt.
De hoge heren aan de stadionstraat maken er echt een potje van en jagen iedereen weg (behalve de supporters)
naxioma
De certificaathouders moeten inmiddels wel spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze hun geld hebben gestoken in NAC=Breda.
Ze hebben de zeggenschap uit handen gegeven, ze moeten lijdzaam toezien hoe Oversier, Maas en Hoefkens er een puinhoop van maken, ze ergeren zich aan de slappe afwezige houding van de RvC, en tegelijkertijd beseffen ze dat de enige kans die ze hadden om er iets van te maken nu verkeken is.
NAC gaat in de rode cijfers duiken en het is een kwestie van tijd voordat het laatste deel van de garantstelling wordt aangesproken.
Daarna houdt het op voor de huidige certificaathouders en zal NAC opnieuw (deels) in de verkoop gaan. Dat moment breekt wellicht eerder aan dan menigeen denkt.
NAC=Breda is faliekant mislukt. Het was niks, het is niks en het wordt niks.
Op de burelen bij NAC wordt ondertussen vurig gehoopt op een transfer van Van Hecke en Verbruggen. Dan kunnen ze het met elkaar nog een jaartje langer uitzingen.
Inmiddels worden bij NAC de kleine jongens geslachtofferd en lijkt het er op dat de ratten in de hogere echelons elkaar blijven dekken en met elkaar doorgaan. Alleen Hoefkens zou kunnen vertrekken als OH Leuven of een andere club zo gek is om hem aan te stellen.
Het lijkt er dus op dat we nog een jaar doorgaan met het faalbeleid van Oversier, Maas en mogelijk Hoefkens. Het beetje waarde dat nog resteert moet ook vernietigd worden. Het is een kwestie van tijd voordat de tribunes leger raken en mensen definitief afhaken.
Bij NAC regeert nog minder dan de middelmaat. Stuitend om te zien hoe amateuristisch toezicht, directie en technische staf functioneren.
Het is een train wreck in slow motion. Je ziet de ramp zich langzaam voltrekken maar niemand grijpt in.
Naccie
Dank je wel, Sjak!! Helemaal eens met jou!!
Ik strijd al jaren om deze groep normaal op de kaart te krijgen. Downie, Mongool of zwakzinnige (zoals Sjoerd Moussou normaal vindt om te gebruiken) kwetst echt een enorme groep. Waarom moet je schelden?? En als je dan iets wilt bedenken: ben vooral creatief!! Kk, zwarte of noem maar ook daar valt iedereen over en dit moet maar als normaal gezien worden!! Downie, is niet anders uit te leggen dan waar de term voor gebruikt wordt. Deze doelgroep wordt op straat op zoveel manieren aangepakt (uitlachen, nagedaan en uitgescholden) en zorgouders worden al zoveel gekwetst. En misschien heeft niet iedereen er last van maar ik in mijn dagelijkse zorg wel en samen met mij heel veel ouders!! Bij NAC op de tribune gaat het echt stukken beter als 5 tor 10 jaar terug!! Ik val hierover omdat niemand opstaat!!
ELITEPAUPER
Ik loop al heel wat jaartjes mee als vrijwilliger op de G-dag die jaarlijks in ons stadion word gehouden. Die met fluwelen handschoenen aanpak die Sjak en Naccie al vinger wijzend willen bewerkstelligen heb ik de doelgroep zelf nog nooit over gehoord. Ik kom uit een generatie die met Paul de Leeuw en de Jostiband op tv is opgegroeid. Ook toen hoorde ik de mensen met een beperking niet klagen. Die werden het liefst niet met een fluwelen handschoen aangepakt.
Als de Rat zich niet kan vinden in mijn anti woke houding. Verwijder mijn bijdragen. Geen probleem. Maar ik denk dat er ergere problemen zijn in de wereld als deze.
Tony van Heemschut
Vaarwel Tip, het gaat je goed kerel!
@….
@naxioma. De ramp is al veel langer geleden voltrokken. Verkeerde keuzes gemaakt en prima kansen laten liggen. Dit gebeurde onder de nodige druk inclusief met desinformatie en framing. Het probleem zit hoe dan ook dieper dan een keer een hoofdtrainer die faalt. Al heeft Hoefkens inderdaad sportief bedroevende resultaten geleverd. In zekere mate is de organisatie van NAC afgezakt naar een toxisch klimaat in veel opzichten. Een totale reset is nodig. Er komt pas misschien een oplossing als er opnieuw wordt verkocht. Al het andere zal sowieso gedoemd zijn te mislukken met dit ensemble in de huidige structuur.
@….
@Tony. Hoho, ik had het over eventueel geen reacties meer schrijven. Zo ver is het nog niet !
Mick J
Mochten de TD, AD .en de zo overvriendelijke trainer hun slecht kunstje blijven hervatten, dan ben ik bang dat de pleuris uitbreekt bij een nederlaag in de eerste wedstrijd in
de KKD.
Het lijkt op dit moment zelfs niet op
een beleid van een kaart club.
Ja potje liegen een Brabants kaartspel.
Tony van Heemschut
Mick J
De onrust zoals bij NAC-Heerenveen zal alleen maar erger worden. Nog steeds geen woord van Oversier en Maas zit al helemaal opgesloten in de ivoren toren.
Supporters willen weten waar ze aan toe zijn. Wel even vragen of we 3 a 400 euro willen aftikken, maar verder is het stil.
Echt alles wat in de managementboeken staat wordt verkeerd gedaan op dit moment. Zelfs relatief gematigde en gemoedelijke supporters worden op deze manier boos. NAC is geen internet- of stroomabonnement he. De hele NAC achterban wordt momenteel in de steek gelaten.
Maestro
De echte vraag is niet wie er weg is.
De echte en enige vraag is: bestaat de cultuur nog waarin niemand écht verantwoordelijk blijkt zodra de gevolgen zichtbaar worden? Want een gezonde organisatie hoeft achteraf niet eindeloos uit te leggen waarom iets misging. Daar is vooraf gewoon duidelijk: wie beslist, wie bewaakt en wie aanspreekbaar is.
En precies dit lijkt bij NAC=BREDA structureel te ontbreken. Want als na elke crisis (pfff elke) vooral onduidelijk blijft wie de regie had, dan is de chaos geen incident meer maar het systeem.
harry b.d.
Bd is op de Puerto Sa Creueta, 780m alt.
Geen nieuws van en over Grote V, De Koef, Remcoo, Maasje of ook maar Ho Efkens. Bizar slecht management. Acht dagen geleden was dan zogenaamd hun grote seizoensevaluatie. Zoals bd al onthulde kreeg de Belg tot eind mei de tijd om een andere club te vinden. Dat was de hele conclusie van een waardeloos seizoen met EigenSchuldDegradatie tot gevolg.
Maar toen werd het stil, gingen zij op Pinksterreces en starten vandaag weer rustig op. Krankzinnige shitshow aan de Stadionstraat, zelfs de sympathieke en neutrale Diba is weggerend van de fratsen van de Roosendaalse duikboot. Volgens VI en De Stem was hij Architect en Brein van het Succes. En nu??? Waar blijft de eindafrekening in de pers?
Het is een schande, de achterban wordt totaal voor de gek gehouden. Bd moet nog 40 kilometer naar de Costa, op den fietsch.
Naccie
@EP
Ga eerst eens begrijpend lezen. Ik heb het over de term die voor de gehele ZVG geldt.
“Die met fluwelen handschoenen aanpak die Sjak en Naccie al vinger wijzend willen bewerkstelligen heb ik de doelgroep zelf nog nooit over gehoord.”
Dus omdat het bij jou nooit op de G-dag ter oren is gekomen (een dag waar de doelgroep in het zonnetje staat en waar ze kunnen lachen en grollen, dan gaan ze echt niet vertellen dat ze op straat lastig gevallen of gepest worden.) bestaat het dus niet? Dat is een mooie beredenering! Als dit zo werkt in NL dan mag ik de volgende keer “kut zwarte” van de tribune of “kut Turk” als Goezoeboejoek fluit. Ik heb tenslotte nog nooit van die scheids of spelers gehoord dat ze het vervelend vinden.
Welkom in het nieuwe NL. Maarre roep lekker wat je niet laten kan. Erg creatief ben je niet en als organisatie zou ik maar eens nadenken of ik zo’n vrijwilliger in mijn organisatie zou willen hebben (je had je als vrijwilliger al moeten bedenken, dat dit geen passende opmerking is) die mijn werknemers als Downie wegzet. En je kunt draaien en sjouwen zoals je wilt: Downie is maar op 1 manier uit te leggen. Net als “KK” of “zwarte”.
Succes ik ben klaar met deze discussie!
ELITEPAUPER
Ik heb een idee wie er achter de nickname schuilgaat en de discussie is idd ten einde. Lekker mijn woorden en bedoelingen blijven verdraaien om als stampvoetende Karin je gelijk te willen halen. De wereld draait niet alleen om jou en wat jij vind. Geniet van het weer. Adem in en uit. Al je boosheid lost niks op en is slecht voor je hart. Doei…
Nick
BD toch waarom zou NAC de uitkomst van een evaluatie delen? De conclusie is heel simpel dat ze er nog zitten en dus doorpakken richting volgend seizoen. Wanneer ze dat niet zouden doen zit jij binnen de kortste keren op de donderwolk boven de Alpen dat er teveel tijd is verloren. Het is nooit goed.
Naccie
Precies dat, Nick!! Iedereen wil dat er vanuit hun visie wordt gehandeld maar dan is een ander weer boos…
harry b.d.
Nick – zij beloofden transparantie. Staat zo letterlijk in hun juichbrief op basis waarvan zij de sleutels van de club in handen kreeg. Maar goed, de lijst van gebroken beloftes, leugens en non deliveries van NAC=Breda is lang hoor.
Nick
Harry transparantie betekend niet dat je alles naar buiten moet brengen wat er besproken wordt. En ja er is veel niet zichtbaar uitgevoerd op basis van wat we hadden verwacht en er zijn veel onhandige uitspraken gedaan. Maar laten we als supporters nu eens eindelijk de club steunen. Speculaties zorgen ervoor dat er (nog meer) onrust is en dat werkt averechts op het aanstellen van de juiste mensen, aantrekken van sponsoren en spelers.
Wanneer BD eens start om niet iedere dag zijn ongenoegen te uiten over wat er wel en niet gebeurd zal het allemaal een stuk rustiger worden en mag je na de voorbereiding en na iedere periode van mij een uitgebreide analyse schrijven van de prestaties.
harry b.d.
Nick – helemaal niks naar buiten brengen en daarbij een mega geruchtenstroom op gang helpen? Je doet een evaluatie van het seizoen en de mensen en vervolgens ga je grimassend trekkend achter de gesloten luiken zitten. Kom op zeg, dat is geen leiderschap tonen, dat is totale lafheid. Wel de achterban uitmelken waar het maar kan, maar geen verantwoordelijkheid pakken of een plan presenteren. Dit is geen niveau meer, dit is waardeloos gedrag. Deze lieden verdienen het niet nog 1 dag langer werkzaam te zijn binnen ons goeie ouwe NAC.
Tony van Heemschut
Eens met Harry, de achterban verdient uitgebreidere uitleg. Het is werkelijk bedroevend hoe het nu gaat. Een dikbetaalde directie die niets communiceert.
Nick
Harry, iedere club heeft de afgelopen 2 weken en sommige de afgelopen dagen het seizoen geëvalueerd. Heb je daar al wat van naar buiten zien komen wat er exact is besproken buiten de verschuivingen in de staf van die clubs?
De geruchtenstroom brengt de club niet op gang, dat doen de supporters die wat anders willen dan wat er gebeurt. De roeptoeters starten een offensief, zoals jij dagelijks doet, en anderen volgen. Het werkt allemaal averechts en zeker niet in het belang van de club. Buiten onrust heeft het geen enkele bijdrage en al helemaal geen impact.
Wanneer je graag impact wil maken kan je beter mijn advies uit het vorige bericht overnemen en toepassen. Wanneer je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, zal je nooit serieus genomen worden en ben je geen supporter, maar officieel roeptoeter.
Volksclub NAC
12.500 lieden hebben inmiddels hun SCC verlengd. Met de wachtlijst die nog benaderd gaat worden zal het over de 14.000 gaan. Blijft bizar.
@naccie dat jij woke bent wil nog niet zeggen dat je anderen die shit door de strot moet duwen.
Nick
Ik heb het hier dus niet over wat directie goed of niet goed doet. Daar gaan wij ook niet over. De beslissing wat er wel of niet gebeurt ligt bij anderen.
Wanneer je ergens niet mee eens bent en het wil veranderen kan je beter oordelen over een langere periode en op basis van feiten dan dagelijks op speculaties, onderbuik gevoel. Graag ook adviezen aangeven met realistische verbeteringen. Of is dat teveel gevraagd?
Nick
Wat zou het er toch een stuk mooier uitzien wanneer we hier onder nieuwsberichten de club steunen of goed gegronde adviezen geven. En dan eenmaal per periode terugkijken hoe het is gegaan en wat er beter kan in de komende periode om vooruitgang te boeken met de club.
Wanneer clubs als NAC, ADO Den Haag en zelfs Roda JC normaal beleid zouden voeren en supporters de club echt steunen zouden clubs zoals Telstar, Volendam, Excelsior, Heracles, Cambuur, RKC kansloos zijn om een plaats in de eredivisie in te nemen ten koste van bijvoorbeeld NAC. Helaas voor ons is de praktijk anders en daar zijn we op dit forum mede verantwoordelijk voor.
Ik ga de club, ook hier steunen, en zal aan het einde van de voorbereiding een mening geven hoe we ervoor staan.
ELITEPAUPER
Na iedere periode pas wat zeggen, zodat een zeer matige TD met inmiddels een vast contract, gekregen als goed maker van de directeur die hem even buitenspel zette, toen het die directeur dat uit kwam. Want die directeur accordeerde even een schimmig niet IBN duister dealtje van een zogenaamd “icoon”. Dus wat Nick eigenlijk zegt is je moet je in je reet laten neuken en daar nog grof voor willen betalen. Want ach, 4600 andere niet slimme mensen staan te trappelen om op een kruk in de grootste kroeg van Breda te mogen zitten. Ooit een voetbal stadion. Thans een zuip keet. Wat Nick vergeet is dat BD en anderen slechtere tijden hebben mee gemaakt en voorzien dat, mensen in tijden van krisis zoals nu, hun verzetje als eerste laten vallen om thuis de rekening te kunnen blijven betalen. En dat het uitmelken van de niet slimmen zijn grens ver bereikt heeft. Remco, Peter en de rest mag in hun ivoren toren blijven spugen op het volk. Karma zal zijn werk doen.
Nick
Nogmaals ik oordeel hier niet over het wel of niet goed functioneren van personeel. Dat mag je best laten weten en het liefst met argumenten en verbeter adviezen. Dat is wat anders dan dagelijks onrust stoken omdat je je zin niet krijgt en overtuigd bent van je eigen gelijk.
Ter info: ik was er ook bij in de jaren dat het niet goed ging aan de beatrixlaan en heb dus ook meer teleurstellingen dan succes meegemaakt.
@….
@Volksclub NAC. Dat seizoenkaarten toch goed lopen is niet verbazingwekkend. Volgend seizoen is iedereen benieuwd en er komt hoop dat NAC zich terug knokt in 1 seizoen. Pas na enkele seizoenen keuken gaan de toeschouwersaantallen omlaag. Want dan is het pas echt niet leuk meer. Dat is in de historie van NAC altijd zo geweest. Daarnaast zijn NAC supporters ook een beetje ramptoeristen. Ik zie NAC niet snel terug komen. De huidige mensen van NAC=Breda kunnen het niet. Veel supporters zijn daar nu ook wel achter gekomen , er blijft altijd een groep supporters die zich langer voor de gek laten houden, zeker als ze van meet af aan project NAC=Breda fanatiek hebben ‘gepromoot’.
harry b.d.
Dat Roosendaalse paardje van Troje is niet de club. Die Rotterdamse pastoor uit Reusel al helemaal niet. De (voor)laatste die voor zichzelf 6 jaar nam om een niet bestaand plan uit te voeren werd met pek en veren het Stadion uitgejaagd. Zijn compagnon zit nu opnieuw in de RvC en verbindt daar het onverbindende. Met zijn derde degradatie op de kerfstok probeert hij zieltjes te winnen voor gratis arbeid in ‘werkgroepen’. Totale kul, ringeloren van de achterban, shadow dancing.
De club doet dankzij deze faalhazen een miljoenenstap terug. NAC opleidingen is aan het einde gekomen van een donkere reis naar Jeruzalem.
Zo lang er geen eerlijke analyse mag komen blijft het gigantisch ruften. Daarnaast zijn er overigens voorbeelden van clubs die wel communiceren met hun achterban omdat hun leiders geen laffe bokhonden zijn. De duurste AD aller tijden krijgt het niet gebakken. Het moet hier dan ook eindigen voor Remcoo en zijn ge-upgrade Petertje bij ons NAC. In het BVN.
harry b.d.
En wat Petertje aan het doen is heet in Amerikaans corporate jargon: visible enough to matter, invisible enough to survive.
Nick
Nou Harry, noem eens voorbeelden van evaluaties van clubs in de afgelopen periode in Nederland die echt inhoud delen met de achterban. Ik ben benieuwd
Godfried
@ Brecht.
Lommel, met een verlies van 20 Mio Euro spectaculair 5de geworden in de immer sterke Belgische Challenger ProLeague, met een ‘ De klapper van …’ aan het roer als TD, Manders als ‘ CEO’ en Harm van Veldhoven als ‘ veurzitter’ ,
Inderdaad, bijzonder professioneel geleide organisatie: dat hadden wij moeten hebben als NAC , dan zaten we nu niet tegen een degradatie aan te kijken…
Ik neem aan dat jouw bericht sarcastisch moet worden gelezen?
ELITEPAUPER
Nick, Heracles heeft een inzicht gedeeld. Van de RVC. Bij ons blijft en gewoon stil en staat de directie je gewoon in je gezicht uit te lachen en zegt dat we een goed seizoen hebben gedraaid. Dat deed hij eerder in zijn podcast. Op hun eigen propaganda kanaal. NAC.nl. Iedereen en zn moer had een kut wedstrijd gezien. Hij vond hem goed. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Maar het dedain waar het mee ging en waarmee die man praatte op de forumavond is tekent voor de afstand tussen club en volk. Maar… karma gaat zijn werk doen. We zijn al gedegradeerd. Remco heeft zijn rechtzaak verloren. Alles valt op zijn plek zodat we ook straks van deze passant af zijn. Gelukkig.
076
Oh Nick, geen gerichte vragen stellen aan de Zwitserse Zakkenwasser. Dan stopt deze betweter ineens met reageren. De man herhaalt liever een keer of 10 per dag wat er allemaal mis is. Leugens en eigen aannames worden hier nimmer geschuwd.
Klagen in het BVN. Leg dat maar eens uit……
Alleen over zijn jeugdheld blijft ie onverminderd mild. Een dubbele agenda, hijzelf meent die wel te mogen hebbben. De rest maakt ie dagelijks met de grond gelijk. Sneu eigenlijk wel.
naxioma
Het interview met Anouar Diba bij D’n Hoefcast laat zien dat het goed mis is bij NAC.
In de staf bij de jeugdopleiding bestaat een toxische cultuur met onversneden racisme. En Peter Maas en Remco Oversier weten hier niets van en/of doen er niets aan.
Verder zijn er aan Diba toezeggingen gedaan waaraan geen adequaat en tijdig vervolg gegeven is.
Tot slot wordt duidelijk wat het gevolg is van geen heldere keuzes maken door de directie en RvC. Of je geeft aan dat je verder gaat / wilt met Hoefkens, of je geeft aan dat je afscheid neemt van hem. Nu weten mensen niet waar ze aan te zijn en kiezen ze eieren voor hun geld.
De RvC, Oversier en Maas zijn duidelijk niet “on the ball” en dat is voor een BVO uiterst verontrustend.
naxioma
Overigens maakt Anouar Diba een goede indruk in de podcast. Zeer jammer dat hij vertrekt.
harry b.d.
Nick – Heracles, PSV, Telstar, en Cambuur. Grunn is een tussenvorm. Volendam doet dit normaal gesproken ook, maar die zijn nog aan het bijkomen van de klap. Dus ja, genoeg die het doen. Daar sta je dan weer met je betweterij.
En mensen die het verschil niet kennen tussen schulden en verlies, daar wordt bd helemaal moe van.
harry b.d.
‘Nieuwe tijden breken aan!’.
Zij krijsten het paginagroot van de daken.
@….
1. @Nick. Er zijn maar twee clubs waar supporters staan ‘ te springen’ op een fatsoenlijke evaluatie. Dat zijn Heracles en NAC. Beide gedegradeerd, waardeloos seizoen , beleidsblunders, onder budget gepresenteerd etc. etc. Bij de rest van de clubs is het stukken rustiger , die deden het nipt-voldoende tot zeer goed en haalden wat ze dienden te halen. Heracles heeft wel degelijk gereageerd en ook ingegrepen. Bij NAC wordt zelfs ontkend dat het slecht gaat ! Laat ik het vergelijken met een klas die einde rit wordt geëvalueerd. Dan gaat het niet over degene die geweldig zijn geslaagd , niet over degene die zijn geslaagd , die studenten worden allemaal wel eervol vermeld en gefeliciteerd maar het gaat bij de evaluatie even waarom er enkele studenten helaas niet zijn geslaagd. Je vraagt dus om iets dat helemaal zo niet werkt. Lees ook 6.26 @ElitePauper. 2. @Godfriet. Je noemt negatief namen bij een club die zijn gepromoveerd , kunnen wij wel trots zijn op Oversier, Maas en PvH ? Je benoemt een verlies van 20 miljoen. Heb je enig idee hoe die samenwerking die Lommel heeft werkt ? Nee dat heb je totaal niet want dan dien je die 20 miljoen heel anders te duiden. Staan wij NAC= Breda er financieel wel goed op ? 3. Eens met 8.01 @Naxioma betreffende Diba.
@….
Het verschil niet kennen tussen schulden , verlies en investeren …. Dat levert inderdaad nogal desinformatie reacties op.
harry b.d.
NAC = Breda heeft allerlei beloftes gedaan, die vervolgens niet zijn nagekomen. Heel simpel. Sterker nog men heeft vaker het tegendeel gedaan van wat men beloofde dan dat men wel leverde.
Het is gewoon ontzettend treurig wat Remcoo en zijn Petertje hier allemaal aan het doen zijn. Niemand is er nog tevreden over. Helemaal niemand.
harry b.d.
Oh ja, en let op: Zunderello. Nog meer slecht nieuws.
harry b.d.
Twee weken geleden op 12 mei was er een nieuwe terugkomdag voor ‘technisch directeuren’. De certificaatjes voor de Module TD als Dealmaker werden hierop uitgereikt. Zou PM daar ook weer een hele dag aan gespendeerd hebben? Wat heeft ons NAC toch een hoop tijd en geld in die gast gepompt zeg. Met als resultaat dat hij de belangrijkste transfer van de spits van NAC1 ook nog eens verklootte. Maar nu heeft hij zijn certificaatje, toch?
076
De LP uit die kutAlpen blijft overduidelijk weer eens een keer hangen.
Vandaag als weer 5 posts van de betweter. En het is nog geen 10 uur. Man man.
@….
@Harry b.d. Ik ben voorstander van scholing. Maar dergelijke cursussen moet je geven in samenhang met het werk dat iemand doet. Dus een theorie maar zeker ook praktijkcomponent. Als PM goede coaching op zijn werk bij NAC had gehad , had hij wel het nodige opgestoken en was er minder mis gegaan. Dus bv. evaluatie van de transfers van Omgba en Sydney, waar ging het mis ? NAC had natuurlijk veel beter met een ervaren TD kunnen starten. Mensen als PM en TVDA waren geschikt als assistent om het vak te leren. En dan dus een knvb opleiding met theorie en praktijk coaching op het werk.
Nick
Wat er mis is bij de jeugdopleiding is zoals ik het hoor frustraties bij mensen die weg moeten. Dat is dus gemakkelijk te achterhalen wie het zijn. Het probleem zit dus bij enkele stafleden dat zo snel mogelijk uit de club gesneden moet worden.
Het is heel erg jammer dat Anouar dit besluit heeft genomen. Hopelijk komt hij terug op zijn besluit.
De muzikant
De nieuwe man loopt binnen, maar die zal hier ook wel weer afgefakkeld worden….
ELITEPAUPER
Wie is de nieuwe man, Muzikant ?
ELITEPAUPER
Har, de chronologische volgorde laat zien dat onze AD de TD buitenspel zette om PvH te helpen met zijn duistere dealtje. Wel eerlijk blijven.
harry b.d.
Volendam heeft nu ook ingegrepen en is tot de eerlijke conclusie gekomen dat hun trainer het verkloot heeft.
nacorakel
Tip –
Het volgende voorbeeld:
Je koopt een huis, financiert dat, vervolgens wordt het meer of minder waard in de komende 20 jaar voordat het wordt verkocht. Wat is dan schuld, verlies / winst, of investering?
Vraag het voor een vriend die geen desinformatie wil verspreiden. Bijvoorbeeld dat de club volgehangen zou zijn met schulden voor een verbouwing en de aankoop van business appartementen.
En kun je dat ook toepassen op Lommel? Waarom is die 21M geen nettoverlies in jouw ogen?
Bron: voetbalclub Lommel SK noteerde diep rode cijfers met een nettoverlies van bijna €21 miljoen. De club had een uitzonderlijke squad spend ratio van 180%, wat betekent dat er bijna dubbel zoveel aan spelerslonen werd uitgegeven als er aan operationele inkomsten binnenkwam.
harry b.d.
Zozo, het NAC huis meer waard geworden door deze degradatie. Je moet het maar durven opschrijven. Het is nu wel duidelijk wie hier met desinformatie komt.
harry b.d.
Voor degenen die wel van eerlijke feedback en informatie houden: een degradatie kost gemiddeld in het eerste jaar 20-25% van de waarde van de BVO. Duurt het langer dan gaat het snel naar de – 50% en nog meer.
Roepen dat de waarde van gefinancierde (en dus met hefboom!) NAC assets ook omhoog kan bij deze degradatie is het bewust verspreiden van valse info. Bd heeft wel een idee waarom dat overigens nu gebeurt.
nacorakel
Een degradatie “kost” is al kostelijke proza. En er valt echt niets te beginnen tegen het argument dat een business appartement minder waard wordt bij degradatie natuurlijk …. Heb het dan over gederfde inkomsten zoals minder TV-gelden, lagere bezettingsgraad, minder sponsoren, etc. (cliffhanger: dat zijn geen kosten, de kosten moeten worden betaald vanuit minder opbrengsten, dat is het probleem)
Enfin, Tip kan wel lezen. Het is goed voor het forum om de impact van de degradatie te duiden in termen van schuld, winst, verlies en investering. N.a.v. de casus Lommel. Dat was de vraag. En naar dat antwoord ben ik wel benieuwd.
harry b.d.
Een aantal spelers plus de huidige hoofdtrainer heeft geen degradatieclausule. Ook de directie levert niets in. Dat zijn pittige kosten.
Ons NAC gaat dus door met een rompselectie aangevuld met wat jeugd waarbij men hoopt op inkomsten uit deals van het vorige regime en wellicht zelf nog een speler te kunnen verkopen (lukte tot nu toe niet).
Echte versterkingen voor volgend seizoen zijn nog steeds niet in aantocht.
Nick
Geen probleem dat jeugdspelers kansen gaan krijgen en daarmee waarde creëren. Groningen heeft laten zien hoe dat moet en Vitesse volgt dat voorbeeld ook (noodgedwongen).
Reactie op de voorbeelden van Heracles en Volendam die wel actie ondernemen: die brengen net als NAC de veranderingen naar buiten. Inhoudelijk over het hoe en waarom en waarom de TD bij beide clubs wel blijft zitten hoor je ook niet.
Beter de Laat dan nooit
We hadden 2 weken voorsprong op Volendam maar nu al weer een achterstand. Hoefkens houdt ons nog even aan het lijntje.
harry b.d.
Tip – een aantal mensen, ook hier actief, heeft zich dermate verbonden aan NAC=Breda, dat ze blijkbaar niet meer terugkunnen. Gefinancierde spandoekjes, privileges en reisjes! Gij Zult Juichen. Eeuwig. Hoe ranzig en slecht het ook is met de V’s.
ELITEPAUPER
Nick, Heracles communiceert en handelt.
https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-nieuws/rvc-heracles-grijpt-hard-in-en-ontslaat-algemeen-directeur-toussaint-op-staande-voet
Voor wat Remko heeft gedaan, tegen het BVN in een krabbel zetten onder een duistere deal. Had alleen al op staande voet moeten staan !
harry b.d.
Elite – Remcoo geeft geen zak om de achterban. Vreselijk gewoon hoe hij hiermee denkt weg te kunnen komen. Pseudo manager, al helemaal geen directeur.
076
En hoe heeft Harry’s jeugdheld gedaan?
Dan blijft het ineens erg stilletjes vanaf de kutAlpen.
“een aantal mensen, ook hier actief, heeft zich dermate verbonden aan PvH, dat ze blijkbaar niet meer terugkunnen. Gefinancierde spandoekjes, privileges en reisjes! Gij Zult Aanbidden. Eeuwig.”
@….
@Nick. Wat Volendam en Heracles in ieder geval NIET doen is zeggen en uitstralen dat er niets aan de hand is. En dat doet Oversier wel…. @Nacorakel. Naast kunnen lezen heb ik ook wel enige kennis in bedrijfseconomie (BE). Ik heb in ieder geval o.a. een educatieve master in BE gehaald. Daarmee zeg ik niet dat ik alles van BE weet. (In een vroegere reactie van jou herinner ik met dat je stelde dat ik met alle vragen bij je kon aankloppen.) De getallen die je 11.56 noemt zeggen niets als je ze niet in de juiste context plaats. In ieder geval zijn er bij Lommel SK geen financiële problemen. Een uitgebreider antwoord, meer gedetailleerd, wil ik best geven als ik daar tijd voor heb.
@….
…. met=me….
Nick
Het ontslag van de directeur van Heracles is een actie van de RVC (en aandeelhouders ), blijkbaar vinden onze RVC leden en STAK niet dat de directie heeft gefaald. Wij kunnen daar een andere mening over hebben dan en een slecht gevoel, maar wij weten niet wat er binnen de muren wordt besproken en waarom keuzes gemaakt worden.
Ik vind ook dat diverse optredens en uitspraken van directie en andere medewerkers van de club slecht waren en niet hebben geholpen om onvoorwaardelijk vertrouwen in de club te hebben. Dit zegt alleen niet dat ik de club niet steun en ga roepen dat er koppen moeten rollen wanneer het tegenzit. Want ook al zouden Maas, Oversier en Hoefkens ontslagen worden is het een kwestie van korte tijd voor hun opvolgers aan de schandpaal worden genageld en ook weer geroepen wordt om het zoveelste ontslag.
Volksclub NAC
Heel goed nieuw vanuit NAC. L.A. gaat met pensioen. Nou deed hij de laatste 28 jaar al niet heel veel meer, maar helemaal weg is het beste voor NAC.
Volksclub NAC
nieuwS
076
https://ohleuven.com/news/oh-leuven-neemt-afscheid-van-felice-mazzu/
ELITEPAUPER
Nick, jij mag vinden dat ik NAC niet steun als ik vraag om het ontslag van Remko of wie dan ook. Gelukkig weet ik zelf beter. Iedereen doet de dingen op zijn manier en dit forum gaat al sinds het begin van het internet mee. Heerlijk om onder deels gelijk denkenden je mening te kunnen deponeren en delibereren. Zo zwartgallig als jij het neerzet dat we daarmee een gevaar voor de club zijn kan ik dan eigenlijk alleen maar om lachen. Ze doen aan de Stadionstraat precies waar ze zin in hebben. Deden ze maar is wat met de goed bedoelde adviezen al hier….
Henke
De eigenaren weigeren hun knip te trekken. Bij elke andeee club of bedrijf waren de mensen al lang ontslagen die niet functioneren of de boel hebben geflest. Maar de zakken zijn niet diep genoeg. Dus worden het zware jaren de komende tijd. Nac = Breda laat mij niet lachen het is een vreemdelingen legioen geworden. Kapitaal op t veld? Oude spelers met een dik salaris leveren nooit meer iets op. Misschien moeten ze one Toon weer bellen voor advies….. man man wat hebben die gasten van nac = Breda er een puinhoop van gemaakt.
Brecht uit
De Hoefcast ( of is het de Seuncast?) maakt duidelijk dat je met arbeidscontracten moet werken en niet met vrijwilligers. Los van het vermeende rascisme, dat moet altijd aan de kaak gesteld worden, een ex assistentje met een contract zou nooit zo naar buiten treden. Maar het was al aangekondigd: lekker alles mogen zeggen bij Joost zonder een enkele kritische vraag.
Dibaatje is ook wel erg in zichzelf gaan geloven he.
Brecht uit
Hoe vaak kun je “ik” en “100%” zeggen in 1,5 uur?
Tony van Heemschut
Volgens Diba gaat het om een klein groepje (hij zegt zelf 5%) van de jeugdopleiding.
De jeugdopleiding heeft 10 teams, met laten we zeggen 2 hoofdtrainers per team. Dat is 20 man. De rest zijn vaak vrijwilligers en hebben weinig in de pap te brokkelen.
5% van 20, dan zit je op één persoon. Dat is een individu. Dat is niet structureel.
Meneer is ineens wel heel gretig om zijn verhaal te doen. Toevallig nadat hij hoorde dat hij geen contract kreeg. BN de Stem laat zich weer erg makkelijk voor iemands karretje spannen.
Ik zeg niet dat er helemaal niets aan de hand is, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten.
ELITEPAUPER
Anouar is niet het type om makkelijk de racisme kaart in te zetten. Ik heb de moeite genomen om me door 2 uur Hoefcast te worstelen. NAC heeft actie aangekondigd. Das is niet zomaar. Waar rook is, is vuur. Ik zou zeker omdat Anouar wel onbezoldigd en een ander “icoon” 75.000€ voor niks doen, als zichzelf en zijn zoon verrijken, graag met Anouar door willen. Die HP groep moet van de grond komen. Dat is de toekomst van onze club. En ook een deel van het Geert B plan. Munt maken uit jeugd. Maas en Remko ga als de sodemieter in op de eisen van slechts een auto en een tankkaart. Plus een slaapplek voor Anouar.
harry b.d.
We staan al een tijdje bekend als ‘dat racistische clubje uit het Zuiden’ zoals bd al eerder onthulde op deze site. Het Garbett-incident, het ‘Jodenpubliek’, en nu dit weer, af en toe vlamt het op.