Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

#NACpraat Radio S9 E50 én PODCAST #454: De Graaf out, Olij, Lokhoff en Molenaar, krabbel, Nike, 10.545 SCC’s

Deze aflevering van NACpraat Radio De Podcast proberen Marcel, Leon, Joeri en Tjerk deze week samen te vatten die bol stond van de grote schoonmaak, om te beginnen met het afscheid van het merendeel van de technische staf, waaronder Edwin de Graaf. Maar ook een aantal spelers waar definitief mee wordt verlengd: Buffonge, Adiléhou en Bilate. Sparta is in de race voor Nick Olij, maar doet een beledigend openingsbod van iets meer dan drie ton. Ondertussen is ook nog eens Kestens met zijn onlangs verlengde contract transfervrij vertrokken naar het FC Eindhoven van Rob Penders. Hoe gaat de technische staf er komend seizoen uit zien? Robert Molenaar trainer en Ton Lokhoff assistent is een heel realistisch scenario gebleken, zo weten de heren uit betrouwbare bronnen te melden. Waarmee de brug wordt geslagen met de laatste updates rond de overname, waar Manders zijn krabbel heeft gezet onder de verkoop overeenkomst en de laatste vereiste documenten naar de KNVB zijn verzonden. Hiermee kan de verkoop op 11 juni door de licentiecommissie van de KNVB in behandeling worden genomen. De NAC Jeugd heeft nog een toetje in het vooruitzicht, waar afscheidnemend O15 trainer Robbie Haemhouts nog een laatste huzarenstukje kan vertonen. Deze week werd ook nog eens bekend dat NAC afscheid neemt van shirtleverancier Legea en daar Nike voor in de plaats krijgt. Een discussie over merchandise volgt. De verlengperiode van de seizoenkaarten is ten einde gekomen en ziet een stand van 10.545 staan, waarmee NAC zich comfortabel in de top van het betaald voetbal nestelt. Nu de rest nog. De oefencampagne neemt steeds concretere vormen aan. We nemen door wat nu er nu van weten. Tot slot wordt Tjerk nog gehuldigd voor het winnen van de Nostradamus competitie en getrakteerd op een een bierpakker van een zeker lokale trappist . Hoezee.

Kies je favoriete Podcast player:

En uiteraard ook eentje met beeld er bij!:

36 comments on “#NACpraat Radio S9 E50 én PODCAST #454: De Graaf out, Olij, Lokhoff en Molenaar, krabbel, Nike, 10.545 SCC’s”

  • ennaajseejer

    3 juni 2022 - 08:47

    In de zin “Maar ook een aantal spelers waar definitief mee wordt verlengd: Buffonge, Adiléhou en Bilate.” lijkt het woordje “niet” te missen 🙂

  • harry b.d.

    3 juni 2022 - 11:49

    Don, Don, Don,

    Wat een zouteloze vertoning ditmaal. Ondanks de aanwezigheid van het juichaapje waaraan veel scherpere vragen hadden moeten worden gesteld, zoals: wat gaat er met Geert Uniekaas van Poppel gebeuren, komt de Clubraad ooit nog aan de bak na het fiasco van de laatste jaren en last but not least: was dit de laatste bijdrage aan de show van het juichaapje geweest of mag hij zijn radiostoel ook in de toekomst blijven kopen?

    “A Brand Is A Promise” is een van de clichés uit de marketingwereld waar 1 van de overnemende V’s toch gevoelig voor zou moeten zijn. Het “merk” NAC (teiltje) staat voor spektakel op de zaterdagavond en niet voor flauwekul op vrijdag of maandag in een winderig hol te Telstar. NAC heeft altijd een paar echt goede voetballers in de ploeg gehad en de achterban mag daar gewoon op rekenen. De rest werkt zich het snot voor ogen en is, en dat is belangrijk, ontzettend fit, fysiek en mentaal. Dat moet op de mat komen. Geen stelletje uitgepierde kneuzen die het na de 60e minuut helemaal laten lopen. Of waarbij het wachten is op een toevalstreffer. We horen hier helemaal niks over: what about the corebusiness? Iedereen is gevoelsmatig ontevreden over het vertoonde spel en de resultaten maar niemand bijt door en definieert wat dat nou betekent. Wat moet er gebeuren op voetbaltechnisch gebied zodat we asap de turnaround krijgen. Nog meer meuk van Hellemons uit de “jeugd”? Dat kan de oplossing niet zijn zeg. Het is tijd voor grote namen. Waarom is Gudelj nog niet gebeld? Komt Mats Seuntjens terug na volgend seizoen? Er moet echt wat gebeuren, en met name op het middenveld, want daar was de afgelopen 12 maanden geen enkele grip en controle. En dan staat binnen no time je achterhoede onder druk en krijgen de aanvallers alleen maar ballen op zakhoogte aangespeeld.

    Deze no-news show slaat de plank helemaal mis qua onderwerpen. Het woord speculaas valt maar wordt niet ingevuld. Wie praat met wie en wat gaat er gebeuren als de KNVB hun akkoord niet geeft op 11 juni maar terugkomt met een catalogus aan vragen? Wat dan? Gaat de afscheidsborrel van Manders niet door dan? Trekt hij vervolgens nog een maand NAC-steun?

    De steek onder water aan Blanco is mooi, maar voert terug op wat er begin dit jaar allemaal gebeurde rond de Moeder aller Persberichten, toen Vrolijk werd aangekondigd als nieuwe eigenaar. Inmiddels is Vrolijk 3.0 dan wel aan de bal.

    Het juichaapje in een zwembroek, dat wil toch niemand zien mensen, begin er niet aan!

    Het Petje -met petje- heeft een mening over de performance coach, net als van Es. Zijn zij hierin ook al experts? “Je moet zo’n jongen erbij hebben in het moderne voetbal” volgens het Petje, maar van Es heeft liever een spits die scoort. Chaos over het technisch beleid mensen. Maar waarcshijnlijk zal het intern niet beter zijn.

    Het juichaapje dat met de Dikke van Dale onder het kussen slaapt en er dan zo uitkomt: “hun zijn autonoom”.

    “De Graaf heeft niemand beter gemaakt en zette spelers op de verkeerde plek” volgens van Es. Dus is zijn exit terecht. “We zijn geen kleuterschool” volgens de bootmeneer. Wat we wel zijn blijft onduidelijk.
    “Het is zo’n ongelooflijk taffesbende geweest bij NAC” volgens het Petje. De vraag is wat er moet gebeuren om dat om te draaien, want erg veel frivoliteiten en verbeteringen van de situatie hoeven we niet te verwachten, toch?

    Huisalp, 17 graden, prima weertje.

    PS – heeft Lokhoff vorig jaar nou wel of niet geld meegekregen na 2 maandjes NAC? Volgens bronnen van bd wel, en van Es stelt de juiste vraag.

  • harry b.d.

    3 juni 2022 - 17:43

    De vraag die blijft hangen, als er dan niemand van de Loco’s of de Clubraad, of van allebei, op het pluche plaats mag nemen in de nieuwe structuur: wie dan wel? Bon, dat is een mooie cliffhanger.

  • harry b.d.

    4 juni 2022 - 12:57

    Hilterman, gedwongen verkoop. Kapitaalvernietiging. Op wiens kosten? De bestaande aandeelhouders, de nieuwe of ons NAC zelve?

  • Boyke

    4 juni 2022 - 14:29

    Helft helft lijkt mij wel fair. Hij heeft met aantoonbaar bewijs z’n werknemer te kakken gezet. Als hij weg wil, betaald hij alles tot aan de aankoop som maar mee terug. Laat je ook gelijk als club zien dat er een frisse wind waait waarmee niet valt te sollen. Maar das mijn mening. Weet niet eens of zoiets juridisch haalbaar is.

  • Bredaaaa

    4 juni 2022 - 17:42

    Een tussenjaar, geen extra geld voor goede aankopen.. Kijk ik was en ben geen voorstander van de city group en zal het ook nooit zijn. Maar wat is de intentie van dhr Vrolijk. Waarom koopt hij NAC zonder het team grondig te renoveren. Ik zal moeten afwachten, maar oh oh wat ziet het weer somber uit. Hellemons de man die met alles gefaald heeft bij NAC is nu de td. Ja ok.

  • Ivo

    4 juni 2022 - 22:07

    @Bredaaaa
    1) Vrolijk en zijn Vrolijke vrienden zijn nog geen eigenaar, en dus nog beperkt in hun mogelijkheden.
    2) Men wil (eindelijk) eerst een fatsoenlijke structuur neerzetten (RvC, AD, TD) en niet eerst allerlei paniekaankopen doen (zoals Cagro, Hilterman en het seizoen daarvoor Maria, Anco Jansen, Maatsen)
    3) Let maar op, op 1 september ziet de selectie er heel anders uit. Vaak barst het pas in de 2e helft van augustus los, spelers worden pas echt nerveus als ze wedstrijden missen.

  • Nonkel Frans

    5 juni 2022 - 07:38

    Boyke das dan toch geen helft helft ?
    Op staande voet ontslag en een vordering op zijn zaakwaarnemer en/of Emmen voor t verlies wat geleden wordt bij de verkoop.

  • harry b.d.

    5 juni 2022 - 09:45

    Gele Raaf ‘Vader en zoon Steijn blikken terug op bewogen jaar’. Is het godver weer zo ver? Houdt het dan nooit op? De RvC laat dit al een jaar lopen?

  • Boyke

    5 juni 2022 - 10:30

    Klopt, das geen helft helft, maar toen ik begon aan m’n tekst had ik nog zoiets van “2kijven, 2 schuld” dus daarom begon ik met helft helft. Omdat ik het ook oerlomp vind van het technisch hart om een speler last minute voor 250k€ te kopen die zelf al niet wou komen en daar bij Emmen als topscorer ook al binnen een half jaar weg mocht. Alleen bedacht ik me daarna dat dit stuk verdriet een schande is voor elke prof voetballer die z’n beperkte techniek compenseert met hard werken en niet de kansen krijgt die deze niksnut krijgt. En daarom gewoon laten voelen. Aanpakken via een rechtzaak zo 1. Gelijk duidelijk zijn. Maar ons NAC kennende gaat dit uit als een nachtkaars en kost het de club geld.

  • harry b.d.

    5 juni 2022 - 10:52

    Die aandachttrekkende instagramsnol van Steijn heeft blijkbaar boze reacties gekregen. Daar gaat de rancune op dit moment over. Plus dat hij weer losgaat op Pierre, Sjoerd, Blanco en Het Intetnet. Wat een naar mannetje. Maar wat ergerlijk is, is de laksheid bij Manders en de RvC dat zij gewoon toestaan dat deze kermisklant nu voor de zoveelste keer ons NAC door de drek mag trekken. Hoe kan het zijn dat er geen enkele actie is ondernomen om het geclausuleerde afkoopgeld terug te eisen?

  • Optimist

    5 juni 2022 - 12:15

    Jij mag NAC ook keer op keer door de drek trekken.
    Waar gaat jouw rancune op dit moment over?

  • harry b.d.

    5 juni 2022 - 12:42

    Bredaaa – de hele boel zal op de schop gaan en het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat overal waar je kijkt mensen zitten die actief betrokken waren bij het slechtste resultaat in 35 jaar plus 2 degradaties uit de Opleidingen. Het is nogal een toer voor de nieuwe eigenaren om in de juiste volgorde de juiste maatregelen te gaan nemen, want het is overal in de organisatie bar en boos. Niemand heeft naar behoren gepresteerd en iedereen is gewoon vervangbaar. Hellemons kunnen ze morgen wegsturen en vervangen door iemand die beter is. Geen enkel punt. Dat gold al voor alle RvC leden en de directie maar het zit veel dieper in de club. Niemand is onvervangbaar. Maar ze hebben wel allemaal en collectief gewanpresteerd. Het is een soort mikado spelletje geworden. Welk stokje haal je weg en dondert het hele ding dan helemaal inelkaar ? Is er een domino effect ? Het is in ieder geval Danse Macabre. Een sinister spelletje over het leven (of sterven) van ons NAC. Want zo erg is het gekomen. De bokhonden willen met EUR 7 mio in hun zakken dit gezonken schip verlaten. Hoe is het eigenlijk toch mogelijk.

  • Didier

    5 juni 2022 - 13:36

    @Harry Dat Vrolijk (en cs.) teveel betaald heeft is volledig aan zichzelf te wijten.
    Maar liefst in 5 verschillende vormen (alleen, samen met 076, samen met WvA, samen met de Yankees en nu uiteindelijk in dit bij elkaar geraapte gezelschap) heeft hij zich gemeld. Daarnaast heeft vanaf begin af aan via de pers lopen verkondigen dat hij NAC wilde kopen. Dan is het niet heel gek dat de verkopende partij vasthoudt aan z’n prijs. Het zegt net zoveel over de koper(s) als over de verkopers. Dat het dan lastig geld ophalen (belronde) wordt na dit soort fratsen is mijn inziens ook volkomen logisch.
    Verder eens met je voor wat betreft de familie Steijn. Aanpakken! Alhoewel hij zichzelf bij Sparta ook wel op zal blazen.

  • Ivo

    5 juni 2022 - 13:53

    Steijn heeft geluk dat hij met Sparta nu in de zwakste eredivisie ooit speelt.

    RKC, Fortuna, Go Ahead, NEC, Volendam, Emmen, Excelsior en Cambuur.

    Dan wordt degraderen bijna een knappe prestatie.

  • Spongebob

    5 juni 2022 - 14:13

    @Hans

    En wie zou volgens jouw een betere vervanger zijn voor hellemons ?

    Ben ik wel benieuwd naar.

  • harry b.d.

    5 juni 2022 - 14:29

    Sponge – je moet beginnen met de herdefinitie en het opknippen van zijn functie. Hij doet nu van alles een beetje maar komt tot niks. Dat dit zo kon groeien is de schuld van de AD die er met de pet naar heeft gegooid. Het nieuwe NAC moet je dan starten met gemotiveerde verse krachten waarvan er genoeg beschikbaar zijn. Het stoppen met Hellemons in deze rol is wel een prioriteit, dit kan echt niet meer.

  • harry b.d.

    5 juni 2022 - 14:43

    Didier – dat we nu Vrolijk 5.0 binnen hebben is inderdaad curieus. Het is wel een volhouder, maar hij is totaal onzichtbaar. Intern staat hij wel bovenaan in de pikorde.

  • harry b.d.

    6 juni 2022 - 09:40

    Laatste notulen Clubraad 28.04. Daar hebben bepaalde mensen ook de vlag gestreken.

  • harry b.d.

    6 juni 2022 - 10:21

    Ja brave mensen, de hele club is nu al weer ruim een week in de wachtstand. En attendant Godot. Alles en iedereen tuurt en staart naar Zeist. Want daar moet op 11, 12 of 13 juni dan het verlossende votum vandaan komen. Of niet. Dat ze bijvoorbeeld een vuistdikke catalogus aan vragen hebben.

    Waar ons NAC nu doorheen gaat is uitsluitend te wijten aan van Aalst, van Weelde en Burema. Crossminds kwam uit hun koker. Zij besloten NAC in de ramsj te gooien zonder dat ze een idee hadden wat dit allemaal zou gaan betekenen. Het overnameproject werd een fiasco, een debakel, met grote imagoschade voor de club. Uiteindelijk werd de partij gekozen die van Aalst niet wilde op een wijze die hij ook niet zag zitten. Lekker gewerkt weer. Maar hij is slachtoffer volgens eigen zeggen, hij stond er helemaal alleen voor en anderen maakten er een potje van. Het Beste Voor NAC heeft hij naar eigen zeggen altijd voor ogen gehad, de andere aandeelhouders zagen dat anders: het maximale eruit voor hen en dan na ons de zondvloed.

    Walgelijke taferelen hebben we de afgelopen 12 maanden gezien. Lieden die een excuus zochten om de club te lozen en hun eisen ingewilligd te zien krijgen. Crossminds slurpt naar verluidt dik 4 ton binnen van dit gedrocht van een project. Persoonlijk zwaar beschadigd zijn Edwin van Baal en Geert van Poppel uit dit proces gekomen. Voor hen zal nooit meer een bestuursstoel klaar staan bij ons NAC, net zoals er ook nooit meer plaats zal zijn voor een Mommers, Manders, Smulders, van Bavel of vdH. Failleurs, pleitiers, arrogante lieden, ijdeltuiten en brokkenmakers. Zij richtten grote schade aan, die zijns gelijke nog moet tegenkomen.

    Terwijl bij de concurrentie snoeihard gewerkt wordt om alles op tijd klaar te hebben voor het nieuwe seizoen is het bij ons NAC lamlendig, passief en uit de neus eten. Want ze wachten allemaal op de KNVB. Een smoes om zelf niet de handen uit de mouwen te hoeven steken, om af te wachten.

    De bokhonden van de Stadionstraat maken zich intussen op voor de uitkering waarop ze zelf eigenlijk al niet meer hadden gerekend. Een volvette EUR 7 miljoen gaat verdeeld worden onder lieden die verantwoordelijk zijn voor de grootste puinhoop in 35 jaar NAC.

    Huisalp, 16 graden, zonnig.

  • Ivo

    6 juni 2022 - 15:10

    @Harry

    Aardige resumé. Hopelijk raken we snel uit deze twilight zone. En dan gas er op.

  • harry b.d.

    7 juni 2022 - 11:27

    Stilte, stilstand, vakantie, rust, turen naar de einder, talmen, dralen, ijsberen, niets doen.

    Dat is het NAC anno juni 2022. Op 11 juni een big bang of no bang.

  • harry b.d.

    7 juni 2022 - 12:48

    En ondertussen bladert Dennis Kas, bekend van de Vuilspuitertjes en de Mussolini van P5, door de Glossy Vrouw van deze week. Iedereen is op dit moment weg, het is liggen op een veldbedje met het geluid van de regen tegen het geimpregneerde tentdoek.

  • Rieske

    7 juni 2022 - 19:39

    En ondertussen hebben er weer zo’n 11700 idioten een seizoenkaart genomen. Je kan wel stellen dat ons clubje leeft onder de mensen. In de spaarzame mooie maar vooral slechte tijden staan ze er weer voor de club. Laten we in godsnaam hopen dat er deze keer geen puinhoop van gemaakt gaat worden door lui die zichzelf belangrijker vinden dan al deze hondstrouwe supporters. Hup NAC

  • harry b.d.

    7 juni 2022 - 21:58

    Ries – de grauwsnor vdHoeven zei het al: ach, die 12.000 man komen toch wel.

  • Kudeta

    8 juni 2022 - 00:21

    Harry wanneer was de laatste wedstrijd van NAC die je in ons stadion hebt gezien? Zou je graag een keer uitnodigen als je in de buurt bent.

  • ennaajseejer

    8 juni 2022 - 00:29

    Meer hockey-regels over 2 jaar in de 1e divisie?
    Ingooien wordt intrappen, dribbelen bij een vrije trap is toegestaan, een 5 minuten-straf, onbeperkt wisselen en de zuivere speeltijd.

    https://nos.nl/artikel/2431830-intrappen-onbeperkt-wisselen-en-vijf-minuten-straf-knvb-wil-testen-in-eerste-divisie

  • harry b.d.

    8 juni 2022 - 11:26

    Zürich Bahnhofstrasse, 18 gr,

    Tussen RvC en AVA (VR und GV) meetings door hier even een korte update van bd. We hebben nog helemaal niks. Allerlei mensen zijn ondertussen gebeld en gemaild, gesprekken gaan door, vooral volgende week woensdag.
    Bd moet weer de vergadering in, aansluiten lunch in Baur au Lac en daarna de lange rit naar Lugano, alwaar vanavond om 19.00 de volgende Assemblea. Gekte weer.

    PS- kudeta: de laatste was jong AZ-NAC in Almere, sigaren roken onder de neus van 5 vriendelijke politieagenten terwijl er een rookverbod gold 2x Sydney. In Breda was het een maand eerder, een roezemoesavond zoals er zo velen zijn geweest sinds de degradaties.

  • ennaajseejer

    8 juni 2022 - 13:13

    “Hockey-regels” zijn alweer teruggedraaid blijkbaar 🙂
    Waar rook is is vuur misschien?
    https://nos.nl/artikel/2431888-knvb-directeur-van-leeuwen-baalt-geen-sprake-van-experiment-in-eerste-divisie

  • Sander P

    8 juni 2022 - 18:11

    Off Topic,

    Die Greg Leigh is transfervrij, wat zou dat een verademing zijn TOV van Maria en Mashart, als ze die gast, zonder heimwee, weer zouden contracteren

  • Alcoholvrije Sint

    9 juni 2022 - 09:02

    Ennaajseejer, ze zijn niet teruggedraaid, de KNVB wil alleen “participatie toepassen” (oeh, modern) om “draagvlak te realiseren”. Net als de gemiddelde overheidsinstantie die dit excuusmodel erdoorheen drukt om van tevoren vastgelegde beslissingen door te voeren. Alleen dan met “draagvlak”. Begrijp me niet verkeerd, op zichzelf is het een prima ontwikkeling, maar dan wel écht.

  • Ivo

    9 juni 2022 - 13:55

    Komkommertijd. Of: stilte voor de storm. Het is wachten op het stempeltje van de KNVB.

  • harry b.d.

    9 juni 2022 - 14:13

    Lago Lugano, Ceresio, pranzo, 27 graden.

    Zij stortten ons NAC in een ongekende recessie en willen het gebouw verlaten met 7 miljoen. Het is knettergek en bizar. Als de nieuwe eigenaren geen duidelijke afstand nemen van dit tuig raken ze zelf ook binnen de kortste keren besmet.

  • Die ne gast

    9 juni 2022 - 20:38

    @harry
    Besmetten waarmee? Het NAC-virus?

  • Nac fan

    9 juni 2022 - 20:50

    Sponserdeal van 200.000 € voor Nac

  • harry b.d.

    9 juni 2022 - 22:31

    Nac fan – too little too late. Opbrengst van Hecke volledig in rook op inmiddels.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
517 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny126thump
wanny50thumb
wanny106thump
wanny80thump
wanny94thump
wanny65thumb
wanny111thump
wanny47thumb
wanny59thumb
wanny61thumb
wanny90thump
wanny124thump
wanny108thump
wanny71thump
wanny60thumb
wanny129thump
wanny46thumb
wanny49thumb
wanny119thump
wanny102thump
wanny104thump
wanny44thumb
wanny101thump
wanny41thumb
wanny115thump
wanny118thump
wanny117thump
wanny96thump
wanny55thumb
wanny77thump
wanny127thump
wanny125thump
wanny107thump
wanny112thump
wanny109thump
wanny114thump
wanny87thump
wanny103thump
wanny113thump
wanny95thump
wanny62thumb
wanny91thump
wanny93thump
wanny45thumb
wanny116thump
wanny57thumb
wanny56thumb
wanny53thumb
wanny120thump
wanny123thump
wanny43thumb
wanny128thump
wanny58thumb
wanny97thump
wanny42thumb
wanny48thumb
wanny52thumb
wanny77.2thump
wanny121thump
wanny64thumb
wanny54thumb
wanny98thump
wanny85thump
wanny39thumb
wanny88thump
wanny99thump
wanny130thump
wanny100thump
wanny63thumb
wanny92thump
wanny105thump
wanny110thump
wanny122thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
FujiFilm Stadion (2000)
Megavlag (2017)
Stilbo tours (2010)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Zwemcombi Volendam (2016)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Volle bak bij NAC (2015)
Maxime (2015)
Tokoli spandoek (2002)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
willem2doekske 2004
Alkmaarderhout (2004)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Jong NAC - Roda (2007)
Oude NAC Museum (2002)
NAC PSV (2001)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Start Red NAC (2011)
NAC Tattoo lip (2014)
St Pauli toernooi (2014)
Hooligans in Groningen (2006)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Sticker gezopen (2017)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
NAC logo op stadion (2013)
Bloemstuk SLM (2003)
Uitvaart JP (2005)
Stadionkwartier (2009)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Paulitoernooi (2007)
Liever dan de eerste (2004)
TitaNAC (2013)
Heerenveen uit (2015)
All together now (2002)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Op bezoek bij Ross County (2017)
NAC Volendam (2004)
Stad zonder karakter (2001)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Groningen - NAC (2014)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Bouw stadion (1994)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Hein (2011)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Stop het wanbeleid (2002)
Bus uitzwaaien (2014)
Loting Newcsatle (2003)
BN de Stemmingmaker (2011)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Rookpotten Demodag (2005)
Bus uitzwaaien (2017)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Cheerleaders basketbal (2001)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
SLM ramp herdenking (2003)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Plaatsing scorebord (2004)
Pilaarplezier (2014)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Los Muchachos del Breda (2006)
Terugkomst Pierre (2005)
Avondje NAC (2014)
Bingo Bier (2010)
Utrecht uit (2004)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Rat van Elf (2017)
Training bij Dennenlucht (2004)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Annie terug (2004)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
B-Side in vuur en vlam (2019)
Bouw Stadion (1994)
Zes bier graag (2016)
NAC de Graafschap (1994)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Achilles uit (2016)
Klaar voor Groningen uit (2008)
UWD yellow (2007)
Troyes (2002)
Anticombi naar Volendam (2016)
Vitesse uit (2004)
ACDC in Volendam (2010)
Kapan (2009)
Forummeeting in de Pint (2004)
NAC - W2 tent (2001)
Spakenburg uit (2014)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Te voet naar RBC (2004)
Groningen - NAC (1994)
Toiletten bij Telstar (2007)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
NAC RBC (2005)
Newcastle (2003)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Bouw stadion fundering (1995)
Trouwe musketiers (2013)
D'r hed een duif... (2013)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Glapje (2014)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Fortuna - NAC (2001)
Newcastle NAC (2003)
Feyenoord-NAC 2001
Forumavond Sanering (2002)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Anti Fries UWD (2004)
Nieuw gazonnetje (2008)
MVV - NAC (2015)
Liever dan (2004)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Carnaval Bea (2005)
Nieuwe grasmat (2013)
Maradonny spandoek (2010)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
NACPraat Radio (2021)
Cambuur uit (2014)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
30 bier (2002)
Altijd naar NAC (2019)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Schilderij (2017)
Postperron (2001)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Dubbeldekker (2011)
De vaste opstelling (2016)
UWD Flyer (2005)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
NAC-Ajax 2001
Trossen los bootcombi (2013)
Jong geleerd (2017)
De Koel (2016)
It's for Dominique (2012)
Volle Bea (2003)
Giessen NAC (2003)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Volendamse Dijk (2019)
NAC Museum (2002)
Bulldog spandoek (2004)
Anti jong teams (2017)
Graffiti (2013)
Uitgeteld (2007)
stickercultuur-(2012)
NAC - Vitesse (2001)
Bryan Roy naar NAC (2000)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Bouwtekening stadion (2001)
Zilvermeeuw (2012)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Zundert NAC (2004)
Gepromoveerd (2017)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Donar Kebab (2001)
Doortje (2013)
Open dag (2014)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Eerste BSR-Redactievergadering
NAC muts (2015)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Brabantse nachten (2004)
Den Bosch NAC (1993)
UWD Black (2004)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Huldiging (2017)
Eindhoven uitvak (2016)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Geef ons onze club terug (2002)
Viaductversiering (2003)
Museumavond (2012)
Raise your flag (2021)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
NAC basketbal Conesco (2001)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Vieze rockers (2001)
Para (2001)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Ferry-Fiona
Darttoernooi 2004
No pyro no party (2008)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Oldtimercombi (2005)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Vierwielercombi (2008)
Slierten slierten slierten (2010)
Hamburg (2008)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Willem II uit (2004)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Ferry (2002)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
NAC AZ 2001
NAC Twente lichtuitval (2001)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Andro Knel Bokaal (2000)
Gele rook (2016)
Anticombi VVV (2007)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Another day at the office (2013)
Utrecht bus uit (2004)
Afscheid van As (2002)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Stickercultuur (2019)
NAC gered (2002)
Fuik Oss 1999
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Graafschap-NAC (2001)
NEC - NAC op P5 (2017)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Stadionverherbouwing (2010)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
NAC-RKC 5-3 (2004)
megavlag locos 2013
In de hekken bij VVV (2017)
troyesnac (2002)
Stiltegebied (2005)
Promotie (2017)
Doekenfeest (2014)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
apresski flyer (2012)
Al together now streaker (2002)
Eerste training seizoen (2012)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
B-Side (2016)
Eupen - NAC (2015)
Making of Megadoek (2012)
De Knyp (2015)
Emotie na de promotie (2017)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Locos bus naar VVV (2016)
Vlag halfstok (2001)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Videohoes (2003)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Forumavond Technisch (2003)
A-jeugd wint de beker (2011)
Fandag 2004 Mommers dart
Forummeeting (2004)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Pannen vol Paella
Hel van Enschede (2004)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
NAC Donar (2001)
Rat van elf trommels (2008)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Fear spandoek (2016)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Strawberry (2003)
Gewonnen van Cambuur (2014)
NAC RBC vol stadion (2003)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Taferelen in Villareal (2009)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Omwisselen Graafschap (2011)
Red NAC paaseitjes (2011)
NAC Ajax (2004)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by