Nieuwe teammanager-spelersbegeleider aangesteld
Vanaf nu komt alles goed met de NOAD-mentaliteit binnen de selectie. De opvolger van John Karelse is bekend, de 27-jarige Jarmo Wierikx gaat met ingang van het komende seizoen de spelers begeleiden. Jarmo is geen onbekend gezicht op de tribune, al van kleins af aan gaat hij naar NAC. De afgelopen jaren als fanatieke (uit)supporter bij diverse geledingen (Breda Loco’s, Fr0nt76) betrokken. In het voorbije seizoen nam hij ook enkele malen de rol van SLO over bij wedstrijden van ‘t eerste.
Veel succes Jarmo. Als fanatieke supporter weet jij wat de tribune verwacht van de spelers. Dus we verwachten komend seizoen geen roze schoenen, geen spelers die bij een aanval in het strafschopgebied blijven liggen, geen kekke instafilmpjes met rappende mercedeskopers, geen spelers die in de pers klagen eenzame avonden in hun huurappartement te hebben en een leuke oefenpot in het Ruhrgebied. En als je dan per ongeluk een journalist molesteert, roepen we met z’n allen Jarra, Jarra, niet doen!




186 comments on “Nieuwe teammanager-spelersbegeleider aangesteld”
M
De functie teammanager is steeds belangrijker geworden. De gasten van de jonge generatie hebben de juiste begeleiding nodig. De juiste aansporing. De juiste arm om de schouders en de juiste schop onder de kont. Het profiel past 0% bij Karelse en 100% bij Wierikx. Al zal het wennen zijn om niet in CP-kleding maar in Van Dal Herenmode naar de wedstrijd te gaan. Succes Jarmo!
Is het echt?
Jezus zeg, staan we al met 1-0 achter voordat de wedstrijd begint. Alsof spelers en staf deze jongen serieus gaan nemen. Maar oké, misschien kan hij wel heel goed koken en luisteren naar Edgar en Remco.
Groatje
Hoe gaat zoiets. Wordt hij op de tribune gespot, beoordeeld en hem vervolgens deze functie aangeboden.
Of is dit een open vacature geweest met functieomschrijving waarop gesolliciteerd kan worden.
Bredaaaa
Iedereen mocht solliciteren geloof ik. Leuk voor hem dat hij is aangenomen.
Beter de Laat dan nooit
Lijkt me niet dat hij de belangrijkste functie vereiste bekend zijn met een topsportklimaat afvinkt. Maar dat zijn we wel gewend bij NAC.
Bovendien is het daar regel om af te wijken de vooraf opgezette functie omschrijving.
Sjak
Het is heel simpel, deze gast weer in tegenstelling tot Karelse hoe je wel met deze jonge gasten om moet gaan. Geen bot gelul.meer, maar echt luisteren naar die gasten. Je hebt afgelopen jaren gezien hoe de meeste van die gasten mentaal gesloopt werden.
Brecht uit
De beste mensen op alle posities. De team manager valt niet onder de trainer en niet onder de TD maar onder directeur (!) die het niet commerciële en niet technische/ medische personeel aanstuurt. Hoe verzint de kerstboom dit? Die gast hoort zoveel mogelijk in Zundert te zijn.
Ze spelen zo leuk bvo-tje met elkaar met het geld van de V‘s. Zou Peter nu een keer een speler wegbrengen zonder dat we met lege handen staan. Als Maas lege flessen gaat inleveren geeft hij nog geld toe.
harry b.d.
De professionele sportomgeving, dat waren in zijn geval dan steeds anderen. Volgens de eerst gepubliceerde functie omschrijving zou hij aan de AD rapporteren. Nu dus naar Mol. Chaos ook hier.
In alle eerlijkheid, hij voldoet misschien aan 40% van de criteria.
Parcent, voet Coll de Rates, 31 graden.
Tony van Heemschut
De zoveelste die wordt afgeschreven voor hij begonnen is. Welkom in ons warme nest, welkom bij NAC.
Een heel ander type dan Karelse, daar lijkt me niks mis mee.
Beter de Laat dan nooit
@Tony
Ik schrijf hem niet af. Ik constateer alleen dat hij niet voldoet aan een vooraf belangrijke functie vereiste. Dat komt bij mij erg amateuristisch over!
Tony van Heemschut
@Beter de Laat dan nooit
Ik denk dat NAC goed gezien heeft dat je een ander type teammanager nodig hebt dan Karelse. Iemand met wat meer empathisch vermogen, die misschien ook nog z’n talen spreekt, die jongens die vanuit het buitenland hier komen wat beter kan opvangen. Waar spelers ook hun verhaal bij kwijt kunnen als het wat minder gaat.
We hebben vaker gesteld dat NAC afgelopen seizoen een mentaal zwak team was. Dus wat meer mentale ondersteuning is niet verkeerd. Karelse, met alle respect, kwam op mij over als een wat horkerige botte boer. Die heeft echt geen klik meer met 20-jarige gasten. Was een totale mismatch.
Is het echt?
Tonny, als je meer dan 100 sollicitaties krijgt en dan blijft deze jongen over dan kan je het toch niet meer serieus nemen? Als je de functieomschrijving en de functie vereisten leest dan is er wel heel veel water bij de wijn gedaan. Buiten het feit dat de opengestelde functie eigenlijk 2 totaal verschillende competenties vereisen is mijn persoonlijke mening dat de functie van teammanager onderschat wordt zowel qua inhoud als effect op de spelersgroep en staf. Deze aanstelling onderstreept wmb het onderschatten van de functie(s). Belachelijk vooral dat Edgar Mol en niet Peter Maas in deze hele procedure is betrokken. Die moet bonnetjes goedkeuren en zich vooral niet met de voetbaltak bemoeien, dat is al een aantal keren mis gegaan. Jarmo is vast een leuke jongen, zal vooral een fanatiek supporter zijn en is vast en zeker een hele goede zorg coördinator maar een teammanager moet in mijn ogen een vaderfiguur met overwicht zijn en ouder dan de spelers.
Wel veel succes gewenst.
RobertP
De beste man op de juiste plaats. Eindelijk weer een beetje NAC. Heb ik gemist de afgelopen tijd.
Jarno, succes kerel! Alle vertrouwen in een goede afloop met jou in deze rol.
HUP NAC
Elitepauper
Hup Jarmo en Hup NAC !
Sjak
@harry, ik vind het een schandalige opmerking, hoeveel procent had Karelse dan, 5% dan zijn we er flink op vooruit gegaan. Als je met mensen met een beperking met moeilijk verstaanbaar gedrag heb gewerkt en hun netwerk dan ben je behoorlijk weerbaar en heb je aardig wat bagage om met mensen om te gaan. Ik vind het lef hebben van NAC om iemand buiten het wereldje aan te stellen.
Het wordt tijd dat je wat meer met verschillende soort mensen omgaat Har, er zou een hele nieuwe wereld voor je open gaan.
Succes Jarmo!!
harry b.d.
Wat bd totaal in het verkeerde keelgat geschoten is zijn de lompe teksten van Ivo over Big John. Hij wordt hier even neergezet als domme hork met een korte lont.
Schei goddomme een keer uit zeg. Ivo mag John’s veters nog niet eens strikken. Zonder John waren we in 1993 zeker niet gepromoveerd. Ramde er alles uit, ging met doodsverachting op alles en iedereen af. Topsport. Hij zette de standaard. Dat is niet voor mietjes.
Nu weer een lichtgewicht zonder fatsoenlijke relevante ervaring in de organisatie erbij. Het is om te huilen!
Tony van Heemschut
Andere tijden Sport met Harry BD.
Een dijk van een keeper is niet perse een goeie teammanager.
Net zoals een goeie spits niet per se een goede bestuurder is.
De Bredase vriendjespolitiek heeft (te) veel kapot gemaakt.
ELITEPAUPER
Alsof John de relevante ervaring en competentie had voor dat baantje… kom op… dat had onze bokito ook nie… en dat geef nie… John : echt NAC icoon, maar niet qua competentie meten met 2 maten…. De topsport mentaliteit van de jaren 90 pas in geen enkel opzicht meer bij de topsport mentaliteit van nu… hoe jammer ook, John was een beetje een fossiel tussen al dat jong grut geworden.
Beter de Laat dan nooit
Typisch NAC. Er worden er weer een aantal gepaaid door iemand aan te stellen die bij hen de gunfactor heeft. Dan is het prima dat NAC buiten de gangbare weg handelt. Zijn voorlopig weer even stil.
Dat de betreffende persoon nauwelijks voldoet aan het vooraf gestelde profiel doet er dan niet toe. We modderen voort waar we gebleven zijn.
Mensen met een beperking begeleiden is wat anders dan een topsporter die met druk moet omgaan.
Dat Karelse ook niet de meest geschikte persoon was voor die functie doet daar niet toe.
@….
Een team manager hoort toch bij de technische staf ? Waarom
hij onder Mol moet functioneren begrijp ik niet. Profiel lijkt me dat het iemand dient te zijn die de geur van de kleedkamer kent , gevoetbald heeft maar ook HBO sociale wetenschap geschoold en communicatief sterk. Empatisch , humor, verbindend en stukje ouder dan de spelers. Ervaring in leiding gevende functie(‘s) , valt daar zorg coördinator onder ?
Tony van Heemschut
De teammanager voor Karelse had ook niet het postuur en profiel van een topsporter. En ook geen HBO sociale wetenschap. Volgens mij zit/zat hij in de bouwsector. En de beste man werd goed gewaardeerd.
Volksclub NAC
Succes Jarno!
Sjak
@tip en @beter.. In ons werk gaat eco boven ego.. deze gast heeft misschien al meer gezien en meegemaakt wat jullie heel je leven mee gaat maken. Hij zal zeker nog het e.e.a. moeten leren, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Tip, die afgestudeerde gastjes hebben allemaal een bv en zoals je hier vaak ziet hoeft een hoge opleiding niet altijd voor meer kwaliteit te zorgen.
harry b.d.
Facebookmannetje, Loco’s en Bukraadlid krijgt jobje.
Meer valt er niet van te maken. Met ‘de beste mensen op iedere positie’ heeft het in ieder geval niets te maken.
ELITEPAUPER
Goh, wou dat je zo reageerde toen Johnny werd aangesteld voor zijn bewezen hand en spandiensten in podcasts…. Johnny had een grote bek over NAC tot hij weer binnen was. Toen moest hij eerst iemand van BSR op z’n bokito’s intimideren en later een directe collega. Het is dat je andere maat Pierre “dirty deal” van Hooijdonk der een stokje voor stak, maar hij had er toen al uit gemoeten. Ik had je wat eerlijker verwacht, Har. Je valt een beetje door de mand. Jammer….
Tony van Heemschut
De selectie op dit moment:
Keepers: Bieleca, Kortsmit, Lamprou, Goos
Verdedigers: Greiml, Hillen, Candelaria, Valerius, Lucassen, Erat, Chiva
Middenveld: Balard, Sowah, Holtby, Nassoh, Paula
Aanval: Ghalidi, Soumano, Brym, Reulen
Onzeker: Oldrup Jensen (aflopend contract), Salama (huur met koopoptie).
Weg: Mahmutovic, Odoi, Kemper, Leemans, Talvitie (huur), Ayew, Rached
Ik schat dit team in tussen P5 en P8 in de KKD. Als iedereen fit blijft. Het ontbreekt aan leiderschap, hardheid, duelkracht, lengte, en vooral scorend vermogen. Vooral op de flanken is het kwalitatief zwak.
076
@Sjak,
hansje en met mensen omgaan. Die rijmt voor geen meter. Walgelijk hansje is alleen goed in mensen afbranden en de grond inschrijven. Met alternatieven komt dit internetpooiertje en LinkedIn likkertje nooit. Da’s blijkbaar in het Belang Van NAC. Kuch!
harry b.d.
John heeft het prima gedaan als team manager. Bd beschreef al eerder op deze site zijn optreden tijdens het trainingskamp hier in Alicante. Dat was representatief, sympathiek, efficiënt en geloofwaardig. Ook de reporter van de lokale krant in Nederland vond dat hij het prima deed. Maar dat past natuurlijk niet in het frame van de rancuneuze minkukels die hem steevast als lompe hork neerzetten. Alsof er ook maar iemand wakker ligt van het Incident Van Oss (IVO).
Ons NAC wordt aan alle kanten ondermijnd door kleine luyden die uit zijn op een baantje bij NAC. Het BVN is er totaal niet mee gediend.
Deze jongen heeft nul komma nul status bij de spelers. Hij is een loopjongen van de directie. De zoveelste klikspaan voor de Stadionstraat.
Foute boel is het.
Moraira, 29 graden, zon. Zo weer de fiets op.
076
hansje is een beetje seniel aan het worden, maar dat wisten we natuurlijk al lang. Onderstaande proza meende deze walgelijke man in 2024 al met ons te moeten de(e)len. Onthullen. Geef er maar een naam aan.
harry b.d.
11 mei 2024 – 09:33
Het ‘Hé John, héé’ vat het seizoen goed samen.
Hij lijkt zijn imago van primair reagerende domme boer te bevestigen. Wie zou hem dan moeten ontslaan? De lieve MKB-fluisteraar met AD aspiraties? Haha, die kruipt nog liever weg in het donkerste hoekje van het stadion dan dit even op te lossen.
Dit gedrag wordt gewoon getolereerd. Al geruime tijd hoor. Er wordt overal met 2 maten gemeten. Rules for thee, not for me.
Man man. Wat een niveautje weer.
Tony van Heemschut
De Helden van Harry (HVH) hebben stuk voor stuk vakwerk geleverd. Dankzij Pierre hebben we beter technisch beleid en meer waarde op het veld staan dan ooit. De jeugdopleiding floreert, de kwaliteit spat van de selectie af en de zaakwaarnemers lopen de deur plat, de miljoenenbiedingen zijn niet bij te houden.
JP van Gastel en Ton Lokhoff waren een bron van inspiratie. Hun positieve coachingstijl lag aan de basis van een prachtige 8e plek in de KKD. De beelden van het oogstrelend voetbal van mede door Pierre samengestelde selectie gaan nog steeds wereld over. De laatste wedstrijd, een geweldige 1-1 tegen de Bazen van Oss (18e plek), werd opgeleukt met een charme offensief van Teammanager Karelse die een groepsknuffel deed met het aanwezige journaille. Nog nooit vertoond.
Het was echt fantastisch. Bedankt mannen!
Bredaaaa
Oh man.
Pre season gaat straks beginnen en we hebben grotere problemen dan een jonge team manager.
Paul gladon is een groter probleem. De trio overstier, maas en hoefkens zijn het grootste probleem. Ik zie totaal geen indicatie dat we met deze losers direct kunnen promoveren. Vrolijk en zijn gang houdt ook hun mond. Wat is het plan? Mogen wij het ook weten? Zwart op wit, hoe overstier graag het volgend seizoen in wil. Hij zwijgt als het graf. Als NAC geen geld heeft, dat kan zo maar, communiceer het dan aub met je achterban. Lieg niet. Vrolijk, als je NAC niet meer helpen, bel dan aub crossminds…
deraas
Komkommertijd is al vroeg dit jaar.
Groatje
@ 076
Het is niet aan harry b.d. om kandidaten aan te dragen. Dat is aan NAC.
Maar beoordelen mag natuurlijk altijd en met harry’s oordeel kun je het wel of niet eens zijn.
Misschien moet jij meer reageren op de inhoud van zijn berichten en niet reageren op de persoon harry b.d. Maar die keuze is aan jou. Nu vind ik het op het gedrag van een ontevreden kleuter lijken.
Fijne dag nog.
Beter de Laat dan nooit
Op het feit dat deze aanstelling van geen kanten klopt wordt niet gereageerd. Deze jongen voldoet nog niet voor de helft aan de functie omschrijving vooraf. Dat Oversier maar een dotje blijft doen om een gedeelte van de achterban rustig te houden is niet belangrijk. In het verleden was het namelijk ook altijd kut. We graven zelfs 2 jaar terug in de tijd. Zo gaan we nooit een steek verder komen.
deraas
BdLdN
Omdat mensen het cynisch beu zijn. In het kader van wat had je dan verwacht?
Het blijft een complete klucht met deze amateurs. Let op: het gaat allemaal nog veel erger worden!
Wat ik moeilijk kan verteren als supporter is dat het allemaal zomaar kan. Niemand die ingrijpt.
Kijken hoe de boel wordt verkwanseld. Verschrikkelijk!
Sjak
Ik heb even opgezocht wat een teamleider doet. Volgens mij is daar veel onduidelijk over.
—–
Je bent de organisatorische spil rondom het team en ontlast de technische staf.
Organisatie: Regelen van busreizen, hotelovernachtingen, trainingskampen en voeding rondom uit- en thuiswedstrijden.
Koppeling: Schakel tussen de spelersgroep, de technische staf (trainer) en het directiekantoor.
Begeleiding: Opvangen van nieuwe spelers (helpen met huisvesting, bankreizen, BSN-nummers regelen).
Kleding & Materiaal: Coördinatie met de kledingsponsor en materiaalmannen.
——–
Dat is het, meer niet.
Dus vertel mij maar eens wat Jarmo niet kan.. Het is wel de zoon van Johan Wierikx. Ik ga er van uit dat hij beter verstaanbaar is dan zijn vader.
076
Graotje, dat is helemaal aan NAC, mee eens. Maar ons internetpooiertje kan werkelijk alleen maar iedereen afbranden die nieuw is. Om later te “onthullen” dat ie het bij het rechte eind had. Alternatieven heeft ie niet. Ik vind dát kleuterachtig en niet in het BVN. Jij niet?
NuFfNie
Ze hebben bij NAC behoorlijk liggen slapen. Iedereen is een punt in de sollicitatie vergeten. Ze hadden bd om zijn mening moeten vragen. Mss een oei momentje, maar namens de gehele NAC organisatie : sorry, sorry, sorry. Ga je nu weer over naar de orde van de dag Harry? Kan je over 4 maanden in ieder geval weer oreren dat je hiervoor hebt gewaarschuwd. Waarvan acte. Reageer je bij sollicitaties bij clienten ook zo, of ben je daar gewoon slappe hap?
Succes Jarmo.
NuFfNie
naar = tot
Groatje
@ 076
Nogmaals: hij hoeft voor mij (en voor NAC) geen alternatieven aan te dragen. En als hij het later bij het rechte eind heeft, nemen we dat voor kennisgeving aan. En als dat niet zo is, zijn er hier velen, waaronder jij, die hem hier op wijzen. En dat met een satanisch genoegen (vermoed ik).
harry b.d.
Bd keek dit weekend op de jijbuis naar NACO15-VolendamO15 (1-1) en TwenteO17-NECO17 (0-1). NAC net gehandhaafd ondanks een domme rode kaart. De jeugd van NAC is vergelijkbaar met die van Volendam.
Bij Twente-NEC O17 stond het kampioenschap van de tweede divisie op het spel. NECO17 ging er met de schaal vandoor. Deze werd fysiek uitgereikt en het neefje stuurde deze naar zijn oom. NECO17 volgend seizoen divisie 1.
ennaojseejer
Prachtig voor die jongen, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Oh wacht, Oversier, Maas en de TiTaToverBelg zitten er ook nog steeds.
Bij die 3 jokers past hij misschien weer wél dan.
Misschien dat Maas begin volgend seizoen geheel in deze stijl dan ook een trainer van 20 jaar kan aanstellen, als CH na een aantal nederlagen alsnog weggestuurd wordt?
Sjak
@har, nek, je nieuwe club?
Bredaaaa
Ik denk dat Hoefkens niet ontslagen zal worden. NAC zinkt en overstier, maas en hoefkens proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Het interesseert ze helemaal niks.
Hoe verklaar je al die onzin aankopen. Ayew, odoi en nu gladon waarschijnlijk. Pepijn reulen moet gewoon elke wedstrijd spelen. Nu kan het op het allerlaagste niveau. Alleen foefkens kennende gaat hij no no’s als gladon en brym laten spelen. De supporters mogen dokken en zitten en zwijgen.
Bredaaaa
Hoefkens niet ontslagen worden in de context als we na 10 wedstrijden op de 8e plek staan.
Beter de Laat dan nooit
@nueffnie
Ze hoefden helemaal niet naar Harry’s mening te vragen. Het enige wat ze hadden moeten is de vooraf gestelde functie vereisten te checken met de kandidaat. Maar dat kwam ze even niet uit dus vliegen ze weer van links naar rechts.
Lennon
Ik vind een lidmaatschap van Front nou niet echt een pre als als teambegeleider maar goed…
De belangrijkste teambegeleider, blunderende belg (BB) mag lekker blijven zitten.
De teleurstellende technisch directeur(TTD) mag lekker blijven zitten…En de financiers? Die mogen lekker blijven betalen, het is toch gewoon te bezopen voor woorden ik denk dat we komend seizoen in onze handjes mogen knijpen als we überhaupt bij de eerste 8 eindigen.
Maar we moeten ons allemaal druk maken om een teambegeleider, je weet wel iemand die 0,0 verschil maakt in de uitslagen van de wedstrijden zolang er gewoon veel te weinig kwaliteit rondloopt
Brecht uit
Tijdens de crisis in de winterstop werd vastgesteld dat het allemaal niet aan de trainer lag. 2 spitsen erbij en 2 hulptrainers erbij.
Trainertje ging niet winnen, 2 spitsjes en 2 hulptrainertjes zijn weer weg en trainertje heeft zijn vertrouwen in NAC uitgesproken.
Peter Maas is een bukhaas en laat zich niet horen en niet zien.
Wij doen het voor jullie
Aandelen naar de club
Geen huurspelers
De beste mensen op alle posities
Kapitaal op het veld
@….
Natuurlijk zijn er voor ons m.b.t. NAC = Breda belangrijkere zaken dan een team manager. We zijn verdomme kansloos gedegradeerd na een seizoen met wanbeleid. Toch vind ik deze aanstelling nogal vreemd. Een goede teammanager verricht belangrijk werk. Voor mij moet hij ondersteunend zijn voor de spelers en trainers , zodoende hoort hij bij de technische staf. Stel je iemand aan die niet de juiste kwalificaties heeft dan gaat hij eerder in de weg lopen dan wat anders en dat moet je helemaal niet hebben. Het herinnert me ook aan de aanstelling van iemand uit de harde kern indertijd onder Theo M. Dat ging wel om een andere niet onbelangrijke functie. Dat er een raar sfeertje nu hangt was te verwachten. De supporters zelf zijn erbij geweest dat NAC in de verkoop ging en ze waren erbij dat NAC=Breda de nieuwe eigenaar werd. We hebben gekregen wat de meeste supporters zelf kozen met steun trouwens van de twee supporters-sites. En als vier (te beïnvloeden) supporters een beslissende stem krijgen in de verkoop van de club……… Het enige dat we nu kunnen doen is hopen op een sportief wondertje in een lagere klasse volgend seizoen. Verder nemen gedane zaken geen keer.
Mick J
Ik mag hopen voor deze jongeman dat hij stevig genoeg in zijn schoenen staat
t o v de leidende weggooiers.
Of aangenomen als JA knikker ?
Ik had de zg 3 die denken dat ze het
uitgevonden hebben allang buiten netjes gezegd geflikkerd.
Peet
Levski Sofia in onderhandeling met Soumano?? Ook andere clubs geïnteresseerd: Lorient, FC Paris, Lommel, Twente, Utrecht, NEC…
harry b.d.
Bij dit NAC gaat het er om wie je kent, niet wat je kunt.
Deze gast die nu dit baantje heeft binnen gehengeld is 1 van de spandoekenjongens geweest voor NAC=Breda. Hij heeft verder geen enkel idee hoe of wat, maar hij zat in de auto bij de zandbergmicrofoon en dan hoor je bij een select clubje N=B-getrouwen.
Het blijft maar doorgaan met het doneren van jobjes aan vriendjes van de show. Diverse V’s konden friends&family al aan een baantje helpen en ook nu nog gaat nepotisme en vriendjespolitiek gewoon door.
Het is verschrikkelijk hoe de club wordt geleid. De beloftes van NAC=Breda zijn bijna allemaal gebroken of vals gebleken. Dat is waanzin. Het allerslechtste is nog wel dat de Stichting Sjoerd vergeten is om checkpoints en waarborgen in te bouwen toen zij Grote V de sleutels gaven van de club. Hij gaf ze weer door aan onbenullen en egotrippers. Dat was de beslissende fout.
Van de selectie blijft weinig meer over, het wordt een rompgroep van jongens die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen. De Paulaatjes, de Brymmetjes, de Riootjes, de Dionnetjes etc. Wie weg kan komen, die gaat. De stemming is totaal verziekt onder P. Maas. Hier gaat nog veel shyte over naar boven komen. En dat, brave mensen, is jammer.
Costa Blanca, zonnige dag reeds 23 graden.
nacorakel
We weten inmiddels zeker dat het aankomende trainingskamp in Zeeland ontzettend slecht georganiseerd gaat worden. Net zoals het al dan niet te organiseren overwinteren in Spanje. Ook als het wel goed gaat. Want John naderde perfectie en die nieuwe uiteraard niet. Bij voorbaat.
Enfin, belangrijkere zaken; waar blijven de nieuwe Gerard den Haan en de volgende Leonardo? En hoe waar is dat Soumano-verhaal? Een heel seizoen geblesseerd en dan de clubs voor het uitzoeken hebben; is die dan echt zo goed?
Is het echt?
Harry lijkt te zijn vergeten dat één van de eersten die de sleutel in hand kreeg zijn vriend grote P was. Die is verder gegaan waar hij twee jaar eerder mee was begonnen: het verjagen van vermeende vijanden (die er helemaal niet waren destijds). Volgens Harry ligt het aan iedereen behalve zijn vrienden van oud NAC. Harry, zonder jouw influisteraars waren we al vele stappen verder geweest en hadden de huidige bestuurders geen mensen nodig gehad die geen vlieg kwaad doen en gewoon meelopen want dat heeft alle roddel, achterklap, politiek gekronkel en achterbaks gedrag wel veroorzaakt. We hadden op sommige posities goede mensen waaronder ook spelers maar die moesten onder dwang weg of er mochten geen betere spelers komen vanwege eigen belang. Kom uit je toren Harry en geef toe dat het nobel is om vrienden te steunen en te beschermen maar dat er ook een moment kan zijn om in te zien en toe te geven dat ze gewoon de kwaliteiten niet hebben en alleen in eigen belang handelen.
Je kan het.
harry b.d.
Is het – wie van de kerstboom heeft wel de kwaliteiten waar ons NAC om zit te springen?
Remcoo en zijn Petertje zijn in de ogen van bd ‘vuile degradanten’. Weg er mee.
Benitachell, lunch, 29 graden.
Nick
@Harry: Petertje is op voorspraak en hoogst persoonlijk aangesteld door Pierre.
PrideoftheSouth
Grappig, Harry die weer eens iedereen en zijn moeder aanvalt en diskwalificeert. Just another day at the office. Wel bijzonder dat harry in de tussentijd juist twee mensen in de NAC-organisatie de hand boven het hoofd houdt, waarvan iedereen het wel eens is dat ze grote fouten hebben gemaakt. Pierre bij de Sydney-gate en zijn optredens bij Studio Voetbal (en dan vergeet ik er nog een paar), en Karelse bij zijn uitspattingen en wangedrag tegen journalisten en anderen.
En waarom houdt harry hen buiten schot als hij weer eens met hagel aan het schieten is? Niet om wat ze kunnen (of liever, niet kunnen) maar omdat hij ze kent.
Ergo: Bij harry gaat het er om wie je kent, niet wat je kunt. Hey verrek, dat is trouwens ook precies wat hij nu NAC verwijt, en dat is eigenlijk best grappig!
Beultje.
De grote Harry heeft straks geen informatie meer.
Geen onthullingen meer..
Jammer harry.
Dat die smerige oud NAC mannekes de laan zijn uitgestuurd .
En terecht..
deraas
Soumano, lichtpuntje, in belangstelling. Die gaat vertrekken. Vrees ook voor Greiml. Leemans al weg.
Valerius denkt misschien ook van wegwezen nu. Hoe zit het met Balard?
Als het tegenzit gaan de weinig bepalende spelers met kwaliteit weg. Wat krijgen we daar voor terug?
Komt er nog geld binnen van deze transfers of laat Maas alles maar lopen?
Vrees het ergste. 0,0 vertrouwen in TD en AD.
076
@Pride. De spijker op z’n kop.
Het internetpooiertje/Leugenaar uit Lugano denkt iedereen terecht te moeten wijzen als ze Karselse een hork vinden en zelf kwam ie met een “primair reagerende domme boer” op de proppen. De walgelijke man heeft een raar geheugen, waardoor het ineens verklaarbaar is dat ie met zo veel leugens voor de dag komt. Feiten. Hij heeft er weinig mee.
Bonanza
Wie is ‘de zandbergmicrofoon’?
nacorakel
Het alpenzusje is overigens weer helemaal de weg kwijt met zijn O17 kwalificaties. NAC O17 wint afgetekend bij Utrecht en is op de vijfde plaats geëindigd, één punt van nummer 2 PSV en 15 (!) punten van de degradatieplekken. Die gaan de volgende twee jaren de O19 bevolken. U weet wel, de huidige outlier O19 die Divisie 3 speelt en waarop doorgaans de verschillen op worden gebaseerd.
Het hele lijstje:
O21 Divisie 2 (nek D2)
O19 Divisie 3 (nek D1)
O17 Divisie 1 (nek D2)
O16 Divisie 2
O15 Divisie 1 (nek D1)
O14 Divisie 2 (nek D3)
O13 Divisie 1 (nek D1)
Enfin, weer een klein feitenverdraaiinkje voor in het leugentjesboek.
PrideoftheSouth
@nacorakel:
Sowieso is dat hele verhaal over een belabberde jeugdopleiding, onderbouwd met welk team in welke divisie speelt pure kul. Het draait in het jeugdvoetbal om opleiding en ontwikkeling van (unieke) talenten. Daarbij helpt het uiteraard om in een hogere divisie uit te komen (want iets hogere weerstand), maar is het geen doel op zich. Het zegt namelijk niet alles over hoeveel jongens er uiteindelijk doorstomen naar het eerste. En dat is het doel van de jeugdopleiding: eigen jeugd klaarstomen voor het echte werk.
Beultje.
Word een mooie podcast vanavond
Met Joost B…
Yanick Sonnemans en met
Ralf S….
Effe luisteren mannekes..
ELITEPAUPER
Soumano komend uit een ghetto voorstad van het eens mooie Paris. Dit nageslacht uit een oude kolonie van Vive Le France. Dat heeft geen ene reet met de stad waar ooit New Amsterdam werd geruild voor Suriname en het huidige Indonesia omwille van Nootmuskaat. Tijdens het verdrag van Breda. Soumano is voor iets over de 500k gekomen, aldus de media, als je 1 miljoen kan pakken. Strik erom en oprotten.
Lamington
Wanneer komt de functie van Leon Aerssens officieel vacant te staan?
danny b
Succes Jarmo!
emilius
Veel succes Jarmo
Johannes
Tegendraads is toch één van de kenmerken van NAC…….
Handhaven van de trainer na de degradatie is er een duidelijk teken van……
Jonge teammanager is de volgende……………..
ELITEPAUPER
Die “kernwaarden” zijn door een paar lui voor 2000 bedacht, die het oude stadion niet los wilde laten. Jarmo is 27. Het stadion is 30 jaar oud. Ik krijg jeuk bij de term “cultuurbewaker”. Het word jaar op jaar minder met de sfeer op de tribune. We lachen om Capo, maar vergeten dat Capo John de Leeuw de sfeer maakte op het muurke in die ouwe Beatrixstraat. Ik ben bijna 50, maar laten we kappen met het weigeren bv trommels. 1 zo’n ding is geen sfeer maar op z’n Zuid Amerikaans met van alles erbij mag het van mij best. We waren beroemd om het vernieuwend zijn. Nu zijn we beroemd omdat we stoffige fossielen zijn geworden….
Peet
Inderdaad Elite, het wordt minder en minder. Ik ben net iets ouder dan jij, maar in die tijd hadden we inderdaad ook aanjagers als John en (choco) Siep. Werkte perfect om de boel op te naaien in het ouwe stadion. Mag van mij zeker weer terugkomen. Trommels daarentegen hoeft van mij niet, word daar echt helemaal schizofreen van…
Sjak
@EP
Ik ben het eens dat er wat moet gebeuren, maar echt man, trommels en sfeermakers? Ik denk dat wij beter kunnen dan hersenloos la-la-la zingen, maar ik ben het met je eens dat de fossielen uit de museum zich niet meer met de sfeer moeten bemoeien. Laat dat over aan de jonge generatie, en dat zeg ik als fossiel. Tijden veranderen!!!
ELITEPAUPER
Ik word ook lichtelijk seniel van 1 trommel die misbruikt word zoals bij veel clubs. Bij FCDB hebben ze een complete drumband, zoals in Zuid Amerika. En dan is het een stuk beter te behappen. Er moet iets gebeuren bedoel ik eigenlijk te zeggen. Zoals nu naar elkaar blijven kijken “wie durft er te beginnen” schiet weinig op.
harry b.d.
Het onderzoek (koch) naar vermeende malversaties door Pierre heeft niets opgeleverd. Sterker nog, het heeft niet plaats gehad. Het onafhankelijke onderzoek naar de 30 laatste transfers onder P. Maas heeft ook nog niet plaats gehad. De lokale krant durft het niet aan om deze pseudo TD te onderwerpen aan een afrekening. Omdat hij niet wil reageren en praten blijft ook zijn publieke rapportcijfer weg. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, Dit is geen leiderschap. Dit is laf gedrag van een lekkende grauwmuis.
“Ja maar Pierre stelde hem toch aan?”. Ja so what? Bd sprak ook al eens, in La Manga, met Maasje. Een mannetje met een vlotte babbel, toen nog in dienst van SCH. Als scout. Heeft zich na zijn komst naar Breda helaas compleet verkeerd ontwikkeld, kon er niks van, maakte enorme fouten en dat alles leidde tot de degradatie waar de club nu mee te maken heeft. Wie even met SCH belt weet dat ze hem daar helemaal niet missen. Hij werd gehypt omdat hij 1 of 2 spelers “gehaald” (ook dat deed hij niet) had die later goed verkocht werden, door een ander, de TD.
Tijdens kerst 2023 en in januari 2024 is heel veel fout gegaan en ook kapotgemaakt. Peter wilde van Sjap af en Valk wilde dat ook. Maar dat ging niet door omdat zij het verloren van Pierre. Valk werd ontslagen (Grote V was overigens niet tevreden over hem, vond dat hij niets had laten zien in een half jaar) en Maasje werd compleet gesidelined omdat Sjap hem niet meer vertrouwde. Zij spraken maanden niet meer met elkaar. En dat is dan je TD.
Maasje rommelt maar wat aan, heeft geen plan (liegt over een Plan 2030 dat niet gebaseerd is op het NAC=Breda Plan, de belofte aan de achterban) en heeft er een waanzinnige puinhoop van gemaakt. Remcoo en hij zijn volledig verantwoordelijk voor deze schandalige eigen-schuld-degradatie. Met dit budget en uit deze zwakke eredivisie, je moet het maar voor elkaar krijgen.
Dat je daarna gewoon blijft zitten en niemand iets komt uitleggen is al helemaal schandalig. Dan ben je nergens geschikt voor. Deze man moet vertrekken, dit kan zo geen dag langer. Het gaat om het BVN. En dat is in groot gevaar. De haler van Salama, Brym en Paula gaat ons NAC alleen nog maar verder het drijfzand in werken.
Costa Blanca, opnieuw een dag met 30 graden, zonnig.
Bredaaaa
Oh jeeh. Overstier zei in de only way is down podcast dat we een budget voor de top 4 hebben. Top 4????!!!!
Wtf man. Ze zijn al begonnen met het downplayen van de promotie kansen.
Paar weken geleden was het directe promotie nog. Nu top 4. En na 15 wedstrijden, strijden tot de laatste dag om promotie. Zelfs piepstem maas zegt dat we enorm gedaald zijn in budget. Goeeeeeeeeeed zooooooooo…..
Beultje.
Maar de seizoenkaarten gaan als broodjes over de toonbank.
Ondanks alle negatieve berichten.
Dagelijks hetzelfde ..
nacorakel
Het zou om te gieren zijn als het niet zo gênant was. Het onderzoek naar de duistere dealtjes van PVH heeft niets opgeleverd, omdat – let op – het niet plaats heeft gehad / gevonden (beter NL).
PVH heeft Maas aangesteld – so what – en diezelfde Maas heeft zich onder leiding van diezelfde PVH complet verleerd ontwikkeld. Het staat er echt. En PVH kan daar natuurlijk niets aan doen.
JPvG wilde zelf naar grote Feyenooit buddy Gio. En een trainer die niet meer 100% NAC is, moet je laten gaan. Met transfersom nog wel! Valk werd overruled en trok de enige juiste conclusie. Verliezen van – he daar is hij weer – PVH. JP die op de laatste dag bij TOP een nacompetitie plaats “behaalde”. Hij wist het zelf ook niet meer.
Pierre-puppet in optima forma. Liegen voor de jeugdheld op commando. Meer als een appje is er niet voor nodig. Sneuer kan het nauwelijks.
harry b.d.
Bredaaa – bd onthulde afgelopen week al op deze site dat een kampioenschap er niet in zit met deze mensen. Maximaal plek 2 of anders vechten in de nacompetitie. Geen enkele groei gerealiseerd in 4 jaar N=B. Een steeds groter gedeelte van het beschikbare budget wordt opgeslurpt door Remcoo’s overhead en allerlei andere kosten. De leugens over geweldige deals met de gemeente zijn niet meer te harden.
jvt
Het management bezuinigt op de kosten van overig personeel zoals een onervaren veel te jonge elftalbegeleider ipv zelf 30% salaris in te leveren. Dit maakt de 3 van Breda nog ongeloofwaardiger, eten uit de ruif ten koste van wat er op het veld hoort te staan.
Hoe kun je nu een onervaren jongetje van 27 of 28 jaar de vaderfiguur en vertrouwenspersoon van nieuwe buitenlandse en ook de meer ervaren spelers laten zijn? Snapt iemand dit nog?
De beste mensen op alle posities, hoe geloofwaardig ben je dan? En dat na een vette degradatie.
Inleveren dat salaris! Ze hebben niets gepresteerd, de club is sportief gezien helemaal naar de kl…
en dat is wel de core business.
Bedankt maar weer!
076
https://www.nac.nl/nieuws/peter-maas-technisch-directeur-nac
jvt
Ze willen voor spelers wel kkd salarissen gaan betalen maar zelf op ere nivo betaald blijven krijgen.
Het is een grote schande.
Stelletje prutsers.
Vele supporters vinden dit onbegrijpelijk. Temeer daar de ssc niet goedkoper zijn geworden.
Dat geld gaat naar het management en niet naar het product.
nacorakel
jvt –
Het is niet uit te leggen. Zeker niet dat Maas en Hoefkens aanblijven, ondanks de degradatie. Maas (en Oversier) gaan nergens heen. Voor Hoefkens kan het zo nog maar een Belgisch avontuur worden. Dan zou Maas een trainer moeten overtuigen van zijn verhaal.
De concurrentie in de KKD roert zich inmiddels. Gladon is de gelekte naam. Wat / wie zit er nog meer in het vat?
harry b.d.
jvt – het is een rommeltje. Een aantal spelers heeft namelijk, net als de Belg, geen “degradatieclausule”. Zeg maar een automatische afslag van 25%. Sterker nog, een aantal jongens heeft afgelopen seizoen na het lichten van de cluboptie net 25% erbij gekregen. Sommigen hebben wel een automatische afslag, en die zoeken nu naar verwijnopties. Met minder budget is er dus ook minder plek om echte versterkingen te halen, want een handjevol grootverdieners blijft aan de trog hangen.
harry b.d.
+ d
076
De Mavist, ex-RvC, en jeugdheld van hansje heeft Peter Maas gehaald. De man die hansje dagelijks een keer of 8 afzeikt.
En dan alleen terugkomen met een “so what”. Het is niet te geloven. Schei even uit zeg. Na zijn tegenstrijdige berichten over andere jeugdheld Karelse, mogen we ons toch serieus afvragen hoe relevant dit internetpooiertje nog is.
jvt
Je mag en moet zelfs best kritisch zijn.
Vind 076 het ook zo’n schande dat de drie van Breda hun eresalarissen blijven houden?
Dat we een minder product krijgen met tegenstanders als jong.. en hetzelfde moeten blijven betalen als tegen Feije.. etc ? Dat het product NAC indrinken voor in de binnenstad is geworden?
Over voetbal moet je het al helemaal niet hebben.
076
Klopt jvt, maar ben dan niet “selectief kritisch” en denk iedereen de les te moeten lezen. Dit gaat niet over jou, maar over het internetpooiertje uit die kutAlpen.
Voor wat betreft diezelfde salarissen; daar heb ik geen moeite mee. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn op deze site die minder gaan verdienen in eenzelfde functie. Als NAC in de ere was gebleven, waren de prijzen met 4 procent gestegen. Dat lijken mensen nog wel eens te vergeten als de beerput weer eens opengaat. En dat gebeurt vaak hier.
Dat indrinken is nooit anders geweest dus maak je niet zo druk. Vroeger was heus niet alles beter. Als je denkt van wel, dan vergeet je gemakshalve de donkere dagen in de Beatrixstraat, met amper mensen op de tribunes. Weer een staaltje “selectief kritisch”.
harry b.d.
Zie ze daar nou zitten met hun drie-dagenbaardjes en armbandjes. Filiaalleiders van de Action en snackbarhouder de Smikkel op het Epelenberg. Dat niveau heeft het. En op de eerste de beste vraag liegt Remcoo al. Want Maasje weigert al maanden tekst en uitleg te komen geven bij de lokale krant. Hij werd zelfs na een toezegging nog teruggetrokken.
harry b.d.
Echt om te kotsen die Only Way is update. Geen enkele verantwoordelijkheid pakken Maas en Remcoo, nul uitleg over wat er nu anders gaat, ze hadden het allemaal niet verwacht en er komen geen garanties voor volgend seizoen.
Bd weet 1 ding zeker: als de eigenaren en Grote V dit laten lopen zijn ze zelf geen knip voor de neus waard. Dan is de achterban structureel voorgelogen en verlakt.
nacorakel
De degradatieclausule. Ach gut. Dat is waar ook. Sydney, Ayew, Odoi, Salama en Leemans hebben die sowieso niet. Scheelt toch gauw een miljoentje salaris t.o.v. het degradatieseizoen.
harry b.d.
Je hebt net de lompste eigen schuld degradatie veroorzaakt, miljoenen voor de club verbrand, een dramatische pseudo evaluatie gedaan en dan ga je zo ‘het gaat prima’ bij je eigen podcast de boel lopen vernaggelen. De achterbang voor de gek te houden. Een totaal overbodig mannetje, dat ook nog eens op de loonlijst staat, mag de geselecteerde vraagjes erinlikken.
Ziekmakende Noord-Koreaanse shitshow.
Jim1970
Wat een enorme onzin die The only way is fucked up podcast.
Doordat Telstar en Volendam onverwacht overpresteerden en omdat we dachten met 34 punten veilig dachten te zijn, wat uiteindelijk niet genoeg bleek te zijn voor direct lijfsbehoud zijn we eigenlijk helaas gedegradeerd..
En ow ja we hadden uiteindelijk 29 punten maar dat is niet belangrijk want met 34 hadden we het ook niet gehaald…
Wtf?!!!
En ook heel dat evaluatie gelul wie evalueert wie.. ze zijn wel specifiek naar beneden toe maar niet over hun eigen functioneren. Wat een figuren.
En dat antwoord op dat Hoefkens niemand beter gemaakt heeft.. hoefkens complimenten geven voor de stappen die Reulen gemaakt heeft. Wat kan die Maas om het onderwerp heen lullen.
Mensen luister de podcast niet je wordt er niet vrolijk van.
harry b.d.
Remcoo en Petertje hebben duidelijk niet het niveau dat vereist is om ons NAC te leiden. Dat toonde de degradatie al, maar deze podcast bevestigt nog eens wat voor lichtgewichten, non-valeurs en charlatans het zijn. Zeer kwalijk en zeer ver weg van het BVN.
PS – dat zij niet elkaar maar slechts het seizoen hebben geëvalueerd onthulde bd al eerder.
De papegaaiduiker van Majoppeveld
Ondanks een levenslang stadiongebod heb ik verlengd.
Beultje.
Jim 1970…
Ook weer verlengd ?
Of ook een espn kijker ???
MickJl
Ik werd er kotsmisselijk van ,dat slap gezever van die twee.
Wat een niveau,dat is nú verantwoordelijk voor een club
met ambities.
Stop er a.u.b mee, ga wat anders doen wat ?
ik verzin me rot kom er niet op.
Is er nu niemand die de TD en AD de deur wijst?
Heb ik het nog niet over Carl Hoefkens.
Dat gaat vanzelf na enkele wedstrijden, met pek
en veren.
Elitepauper
Zonder verblikken of verblozen durven zeggen omdat je bij tikkie naar het zuiden hebt geweest, dat dat een hele prestatie is in het naar buiten treden. Met alle respect voor de boys die die podcast maken. Ze weten zelf ook wel dat ze hem voor een heel select groepje maken en dat daarmee niet de gehele achterban word bereikt. De vrolijkheid ook waarmee Remko als een untouchable loopt te praten. Ik heb deze digitale zelf bevlekking na 5 minuten uitgezet. Schandelijk. 2 niks zeggende nobody’s die NAC naar de godverdomme brengen. Meer kan en wil ik er niet over zeggen.
@….
Belangrijk voor volgend seizoen is dat Soumano bij NAC=Breda blijft. Dat is de enige in de selectie die de potentie heeft het verschil te kunnen maken. Zaak is dat hij fit is en blijft. Die kans zit erin want de blessure problemen bij Soumano kwamen door zijn te snelle groei. Ik denk echter dat Soumano niet blijft en als je eerlijk bent kan hij als tussenstap beter naar Lommel SK gaan. Goed georganiseerd , prachtig trainingscomplex met professionele faciliteiten , minder druk dan bij NAC , goeie AD, geweldige begeleiding voor de spelers , Ralph als mentor in het veld , zeer goed salaris etc. En laten we eerlijk zijn bij NAC=Breda is het een puinzooi. Zo’n puinzooi waar ze blijven roepen dat het prima gaat. Dat vind ik het ergste. Die nieuwe teammanager is m.i. de eerste blunder in het nieuwe seizoen. Ik laat de details maar weg. Dan valt hij tevens nog onder Mol en niet onder Maas ? De functie teammanager is toch belangrijk onderdeel van de technische staf ?
harry b.d.
Waarom mag degene die de e-mail van João Madeira aan Peter Maas naar de pers lekte nog steeds bij ons NAC in dienst zijn? Wat zijn dat voor gekkigheden?
Tony van Heemschut
@Tip
Bij Lommel klotst het geld tegen de plinten omhoog, dus als we wat City Group miljoenen binnen kunnen harken voor Soumano, is daar niks mis mee. Dit keer het doorverkoop % niet vergeten. Hopelijk komt Maas niet ineens in een Whatsapp call met wat Fransen. Ik weet niet of ie Frans spreekt.
danny b
@ELITEPAUPER,
“We lachen om Capo, maar vergeten dat Capo John de Leeuw de sfeer maakte op het muurke in die ouwe Beatrixstraat. Ik ben bijna 50, maar laten we kappen met het weigeren bv trommels. 1 zo’n ding is geen sfeer maar op z’n Zuid Amerikaans met van alles erbij mag het van mij best.”
Dit doet pijn aan mijn ogen. John de Leeuw aankaarten als aanjager op de ouwe Bea, zeer terecht, maar een zin later pleiten voor trommels… alsof er een evolutionair verband bestaat. Ga je mond spoelen man.
Ik stel voor dat jij het goede voorbeeld geeft en al trommelend de tribune op komt de volgende thuiswedstrijd of in het uitvak.
Zuid-Amerikaanse sfeer, houd toch op. Wat heeft dat met NAC te maken? Zou echt de doodsteek zijn voor alles wat NAC NAC maakt. De tanende sfeer heeft natuurlijk heel veel, zo niet alles, te maken met de wisselwerking op het veld.
Steef
Ik vond Jeffrey van As in de Hoefcast erg verhelderend. Juist omdat de frustraties zo duidelijk doorklonken. Los van het feit dat ook Jeffrey van As natuurlijk voor eigen parochie preekt.
Maar zoals wel vaker te horen is geweest wordt de sfeer bij NAC achter de schermen nog veelal bepaald door “oud” NAC. Hiermee worden niet spelers uit deze eeuw als Lurling, Schreuder, Penders, Engelaar, Zwaanswijk, Luijckx, Slot, van As of ten Rouwelaar bedoeld. Nee dat is niet “echt” oud NAC. Dat zijn de namelijk de mannen van de Beatrix-tijd. Brusselers, Pierre, Lokhoff, Remie, Peek e.a. Die hebben lijntjes lopen, etc. Die bepalen wie mee mag voetballen met oud-NAC.
Er is dus weer eens een ouderwetse stammenstrijd van mensen die het belang van NAC verwarren met hun eigen belangetjes.
Het gaat nooit wat worden. Zonde.
ELITEPAUPER
Danny B, als je mijn 2e reactie over trommels, slagwerkgroepen leest. Lees je dat ik het zeg om de discussie aan te zwengelen. Je neemt er alleen mijn idee uit en daagt me uit om met 1 trommel het vak op te komen. Das per definitie al niet wat ik bedoel. Ik wil, als we het dan doen, iets doen wat andere niet doen. Zuid Amerika was een voorbeeld, massale zang heel stadion. Indonesia, Bandung, Choreo plus zang hele tribune vind ik ook super. Het niet bij NAC vinden passen, begint oubollig te worden. In rap tempo. Die arrogantie van oude tijden nekt ons meer als de wisselwerking veld en tribune. Met elftallen vol exoten zal dat alleen maar erger worden. We… moeten iets gaan doen wat een ander niet doet. Maar das mijn mening. En een mening is net als een poepgat. Iedereen heeft er 1.
Jim1970
@beultje
Geen van beide.
Ik ga wel naar NAC sinds 1982 mocht dat belangrijke info voor je zijn. Oftewel 44 jaar lang bezoeker van wedstrijden en supporter.
harry b.d.
Bd onthulde als eerste op deze site dat de spijkerbroekentrainer van NAC (Remcoo en Maasje) de tijd had gekregen om met andere clubs te praten. NAC heeft namelijk geen geld meer voor afkoopsommen en alleen als een andere club bereid was hem over te nemen plus ongeveer EUR 3 ton voor zijn huidige contract, dan zou hij mooi weg kunnen. Dat was hun eigenlijke scenario, maar zij overschatten zichzelf en vooral de kansen van Hoefkens op de markt. Het werd niks.
Wat een enorm gekloot is het toch allemaal aan de Stadionstraat. Het lijkt nergens op. Met een mindere selectie de KKD in en de verwachtingen naar beneden “managen”. Meer kunnen ze niet en meer gaan ze ook niet doen.
Costa Blanca, de volgende dag met 30 graden en zon.
PrideoftheSouth
Bijzonder harry, want een paar dagen geleden was het nieuws nog dat OHL zich niet neerlegde bij een “nee” van Hoefkens, en bereid was NAC meer te bieden. Het is toch niks geworden, en dat is niet omdat Hoefkens het in het gesprek met OHL verkloot heeft of omdat NAC teveel gevraagd heeft. Je zit er dus weer eens helemaal naast met je framing: het eergevoel van Hoefkens is blijkbaar de grote motivatie om volgend seizoen orde op zaken te stellen bij NAC en ons naar promotie te leiden.
Daar kun je van alles van vinden, je kan er in geloven dat Hoefkens dat gaat doen, of stellen dat dat een hopeloze zaak wordt… maar wat jij hierboven stelt klopt voor geen meter. Wederom, maar dat terzijde.
Tony van Heemschut
“We’re caught in a trap. I can’t walk out. Because I love you too much, baby.”
Op een paar honderd man na heeft iedereen zijn seizoenkaart weer verlengd. Iedereen is weer het proces doorgegaan met de gedachten “waarom doe ik dit mezelf weer aan”, “ze verkloten het toch wel weer” en “Tering, wat is dit duur”. Dus zitten we in augustus weer collectief te balen op de tribune. Als die nieuwe linksbuiten van het 3e niveau van Slovenië er niks van bakt, de trainer een verdediger in de spits zet en de scheids er weer een potje van maakt. Toch wel weer zin in. Maar eerst het WK, wat transferjosti’s en oefenpotten om weer in de stemming te komen.
076
“NAC heeft namelijk geen geld meer voor afkoopsommen en alleen als een andere club bereid was hem over te nemen plus ongeveer EUR 3 ton voor zijn huidige contract, dan zou hij mooi weg kunnen.”
Als jouw jeugdheld PvH wat handiger had gehandeld bij het vertrek van zijn zoon, had NAC Hoefkens dan wel afgekocht, hansje? Doe eens onthullen, ah, doe eens hansje?
hansje de framer, de stemmingmaker. Walgelijk.
Inderdaad gaan de seizoenkaarten goed, en ondanks alles heb ik er toch alweer zin in.
Elitepauper
Precies, 076. NAC zijn niet die pasanten die luisteren naar namen als Oversier, Maas en Hoefkens. Dat zijn wij… de stadionsupportertjes. De geuzennaam geschonken door de wijze op de Alp…
harry b.d.
Iedere verlengde seizoenkaart zien zij als bewijs van steun voor hun beleid. Snerpende fluitconcerten horen zij niet eens want dan zitten ze al binnen. Zij staken vooral veel tijd en energie in het hermetisch afgrendelen van het hoofdgebouw rond NAC-SCH. In hun broek deden zij het voor een eventueel BVH. De spandoeken ‘Maas Rot Op’ hebben zij alleen in de ooghoeken waargenomen en daarna snel uit het geheugen gewist.
Het is allemaal de schuld van anderen.
PS – die cynische uitspraak van Cees Meeuwis ‘die sadomasochisten komen toch wel’ (en dan grijnslachen) toont aan hoe zij er werkelijk in staan.
harry b.d.
Hoefkens die 10 dagen de tijd vroeg aan Maasje en Remcoo om zijn eergevoel terug te vinden?
Sneuer kunnen we het niet meer framen, toch?
Portugeese NACcer
Ik ben er even redelijk los van. De verlenging van Hoefkens wil er bij mij namelijk echt nog niet indalen.
Bedenk je even: sinds 1 januari 2025 zijn onder leiding van Hoefkens 51 wedstrijden in de Eredivisie gespeeld, waarvan er welgeteld 6 (!) zijn gewonnen, waarvan 2 tegen ugly duckling Heracles, van wie overigens in de 1e ronde van de Beker smadelijk met 1-4 werd verloren.
Dan kán en mág je toch gewoonweg niet met de daarvoor verantwoordelijk kootsj door, hoe leuk en gezellig hij als persoon dan ook mag zijn?
Ik vind dit echt zó onbegrijpelijk.
Beter de Laat dan nooit
@Portugees
Dat zie jij verkeerd. We hebben afgelopen seizoen zelfs eenmaal meer gescoord dan het jaar daarvoor. Conform de statistieken (opgebouwd tegen inzakkende tegenstanders op voorsprong) hadden we zelfs 12e kunnen eindigen.
En wat doet men op drol? Men gaat driftig 2 jaar terug spitten om weer een leugentje van HD boven water te krijgen, terwijl de clubslopers verder hun gang gaan met bevriende teammanagers aan te stellen. En dat alles onder het mom van het is nooit anders geweest.
Hoeveel jaar KKD te gaan?
Bredaaaa
Geen geld.
Hard omlaag met spelersbudget volgens maas.
Een verliezende trainer laten staan.
Wat kan er nog fout gaan komend seizoen??
Oh ja, een bankzitter van een echte eredivisie club die wil afbouwen bij NAC. Breda is ook dichterbij bij domburg dan sittard. Vanwege zijn vrouw, volgens jb. Wat een argumenten om bij NAC te spelen.
deraas
Deze mensen kunnen helemaal niets, dan anders kapitaal verneuken.
En daar krijgen ze ook nog voor betaald. Ik wil ook zo’n baan!!
Nac is in principe failliet. Zowel financieel als bestuurlijk.
Wie o wie gaat er nou eens ingrijpen!!!!!! Dit kan zo niet langer!!
Het is een ballon die steeds verder wordt opgeblazen en gaat klappen.
Wat is de status van Edwin Heeren? Onze man die gaat over het geld.
Gaat die ook vervangen worden?
Tony van Heemschut
@Portugees
Ik ben het helemaal met je eens, en velen meer. Hoefkens is niet meer houdbaar. Bij het eerste puntverlies gaat het meteen mis.
Je moet de pleister er snel vanaf trekken, dan heb je korter pijn. Oversier en Maas kiezen er bewust voor om nog een seizoen aan te kloten. Ik hoop wel dat ze tegen december allemaal weg zijn. Dikke kans op. Ergens houdt het op. Een grote remontada van dit stel, daar gelooft bijna niemand in.
Beultje.
Harry onthuller…
Leuven heeft nooit intresse gehad
In Hoefkens..
Maar ja de espn supporter weet alles beter..
Denk hij..
Die stadionsupportertjes waar heel NAC omdraaid dat zijn maar lager geleerde.
Dat zijn geen geleerde net harry..
NACNuancer
Nu Pierre weg is zal het beter gaan.
Sjak
NACNuancer, als NAC nu een stabiel en goed seizoen gaat draaien zoals ADO, zou dat zomaar het geval kunnen zijn, maar tegelijkertijd zegt dat ook veel over de mensen waar hij mee te maken had!
Bredaaaa
Onze ziektewet kampioen oldrup jensen heeft bijgetekend. Je zou haast zeggen dat je wat leert na een degradatie. Het gaat me niet om de speler. Die vindt het uiteraard prachtig om vanuit de ziekenboeg betaald te krijgen. Mij gaat het meer om de technische klunzen maas en hoefkens.
Sjak
@Bredaaa, we hebben ook wel eens spelers laten revalideren die daarna geweldig gingen presteren bij de concurrentie. Het kan het twee kanten opgaan.. We kunnen voor het budget wat we te besteden hebben ook Salama halen toch
ELITEPAUPER
Foei Bredaaaa…. gij twijfelt zomaar aan het technisch vernuft van Remko Beun en Pjotr Haas… Ook bekend als duo Pico Belo… in te huren als clowns op kinderfeesten…
Wordt het nog wat aankomend seizoen?
Wederom een oude blessuregevoelige speler vastgelegd. Wat een prestatie. Hulde aan de clubslopers! Ga zo door, kwestie van tijd en ze worden Breda uitgejaagd.
@….
Oldrup Jensen is voor de keuken een redelijke speler. Maar inderdaad best veel geblesseerd en niet meer de jongste. Als selectie speler voor een jaartje erbij kan geen kwaad maar je wint er niet echt veel mee. Het is allemaal zo matig. En stop maar met die natte dromen dat Hoefkens eerder vertrekt. Men laat Carl gewoon zijn contract uitdienen en men wil niks aan afkoopsom ( we staan financieel niet best) lossen. Een goed bod uit België is er niet gekomen. De pers en de clubs in Bels waren totaal niet op de hoogte dat Carl een desastreus resultaat heeft gehaald in Breda. Men dacht dat het sportief mis liep omdat de topscoorder ( SvH) plots weg ging en dat NAC=Breda daardoor is ingestort. Nu weet men ook in België inmiddels iets beter hoe het zit en ik zie geen Belgische club nu nog met een goed bod komen. Overigens waren OH Leuven en Beveren al niet bepaald echt toppers. Van Hoefkens uit bezien kan hij het beste proberen met NAC te promoveren , dan staat hij weer een beetje op de kaart. En dan de fantasie “ dat er na enkele nederlagen in de keuken de supporters van NAC=Breda het niet meer zullen pikken.” Dat gebeurt never. Men heeft zich inmiddels bij de degradatie en het wanbeleid neergelegd , dat komt omdat de supporters uiteindelijk zelf de keus voor NAC=Breda hebben gemaakt. Kijk op de andere site daar wordt men al weer positief. Ik ben blij dat Soumano nog 2 contract jaren heeft. Hij kan de verrassing van de keuken worden. Mits hij fit blijft. Er zijn inmiddels wel veel kapers op de kust voor Soumano. Want clubs en organisaties zien zijn potentie. De wedstrijd tegen AZ uit maakte veel mensen wakker. Ik hoop dat Soumano bij NAC blijft. Komt er een bod van 3 miljoen dan wordt het moeilijk. Maar dan kun je in principe een goeie terug kopen. Dat het volgend seizoen behoorlijk vol zit past historisch bij NAC. We zijn ervaren ramptoeristen. Promoveren we niet in 1 of 2 jaar dan pas lopen toeschouwersaantallen terug. Hopen of beter gezegd dromen op/over een snelle promotie met Soumano. Soumano is geen open boek, ik weet niet of hij wel wil blijven.
ELITEPAUPER
Tip, Soumano zijn zaakwaarnemer en Soumano willen NIET de KKD in…. Beter verkopen als een ongemotiveerde exoot als splijtzwam in de selectie. Brym zal ook nog wel gaan… denk ik zo
Tony van Heemschut
Soumano, dat was toch die jongen met dat megavuistdikke medische dossier? Die hooguit 10 tot 15 potten per seizoen speelt en verder in de lappenmand zit? Hoe kan die nou ineens belangrijk worden voor ons?
Bredaaaa
@@ Soumano heeft wel kwaliteit, maar is hij blessure vrij? Ik zou zelf geen risico nemen. Verkopen is de beste optie. Vrolijk moet zijn portemonee open doen en een sterke spits in zijn prime halen (26-29 jaar).
Maar ja, wat ik zeg doet er niet toe. maas gaat gladon halen. Onze grote talent Reulen zal niet beter worden onder hoefkens. Hij zal middenvelders in de spits zetten enzovoorts. Brym ook weg svp.
Tony van Heemschut
Ondertussen is ook Good-Old Oldrup Jensen verlengd. Doorselecteren, waarom zou je ook. We hebben al een topselectie die ze vanuit alle hoeken en standen binnen schiet.
Dit wordt een jaartje achterover leunen en genieten van de enorme shitshow die gaat ontstaan. Popcorn erbij. Werkelijk, wat een stelletje oenen.
Roald
en wat het resultaat ook wordt in de KKD,als Carl dat wil krijgt hij maart 2027 nog een verlenging van zijn contract met te minste 2 jaar.Het motto van slijmbal Remco en Peterje is nl:lukt promotie in 26/27 niet,ooit zal het onder Carl de Grote wel gebeuren en de supporters die blijven toch gewoon komen ook al bakken wij er niets van.
De muzikant
In Bels waren ze niet op de hoogte dat Carl desastreuze resultaten haalde….. Grappiger kun je het niet vertellen.
Johannes
Staat 100 man voor de deur om seizoenkaart om te boeken. De eerste stond er al om kwart voor zes. Zojuist koffie gehad van Remco.
@….
Desastreuze resultaten zie je op de ranglijst als je de moeite neemt even goed te kijken. De reden van die desastreuze resultaten is natuurlijk heel iets anders.
@….
21.28. Dat heeft alles te maken met de reden van Soumano zijn inderdaad vele en langdurige blessures. Te snelle groei. Dat kan (!) in orde komen. Ik geef ook aan “ goeie spits voor NAC mits hij fit blijft.” En laten we dat hopen !
Johannes
Omboeken gelukt, zit voor 18 euro per wedstrijd op een mooi plek vlak bij de middenlijn.
harry b.d.
Johannes – zit je in een paupervak met 25% 65+ korting? Waarom moeten 65+-ers überhaupt korting pakken?
harry b.d.
Oh wacht, de 65+ korting is de 67+ korting geworden…. man man man.
harry b.d.
De conclusies van de seizoensevaluatie 25/26 (minus de tweede helft van 24/25) zijn:
1. Het is allemaal de schuld van Pierre. Weggepest door rancuneuze types die met een hoop smoke & mirrors en “de schijn-tegen” argumentatie bleven drammen om zijn vertrek. In Duistland heet zoiets een Indizienprozess. Het groots aangekondigde forensisch onderzoek kwam er nooit. Zou waarschijnlijk ook een fiasco geworden zijn.
2. De hoofdtrainer van NAC1 werd gevraagd hoe hij “erin stond”. Hij vroeg om bedenktijd en kreeg een dikke week. Niemand wilde hem hebben, hij lag toch slechter in de markt dan hij en de overhead aan de Stadionstraat dachten.
3. De directie is niet geëvalueerd door de voorzitter van de RvC. Hij geloofde hen op hun woord dat er alleen een Plan 2030 geldt en dat er verder geen onoverkomelijke problemen zijn (die zijn er wel, maar daarover later meer). A temporary setback, a momentary loss.
4. De supporters en de sponsoren staan als 1 man achter de directie en de kerstboom, want kijk maar, zij hebben verlengd. Zij zien in iedere verlengde seizoenkaart een bevestiging van hun succesvolle beleid.
5. Iemand die in 2 maanden tijd door zowel de Stem als de VI als “brein en architect van het succes” is verklaard, kan toch niet zomaar mislukt zijn? Nee, dat kan niet.
Kortom, terwijl ook Kowet doorselecteert, staat ons NAC compleet stil. Het is ontzettend pijnlijk om te zien hoe weinig vooruitgang er is geboekt (geen) en dat er nu een miljoenenstap achteruit gezet moet worden. Met een nog mindere selectie de KKD in. Regenachtige vrijdagavonden thuis tegen Oss, herfstige maandagavonden uit op Zoudenbalch.
Het is schandalig, onbegrijpelijk en zwak.
Moraira, weer tegen de 29 graden.
076
Welk vak zit jij hansje, grote smoel…
Beultje.
Oh ja bijna vergeten.
Seizoenkaarten bijna uitverkocht..
Tony van Heemschut
Grappig.
Soumano was eerst een miskoop, vuistdik medisch dosser, hadden we nooit moeten doen, schande, wanbeleid, hel en verdoemenis etc.
Nu: we moeten Soumano kost wat kost. zien te houden.
Inzichten kunnen veranderen, nietwaar?
De Weense Wals
Gerucht, JP van Hecke in belangstellong van Tottenham Hotspurs. Vraagprijs 60 mlj. Doorverkooppercentage voor NAC ca 7,5%. Zonder opleidingsvergoeding zou dat ca 4,5 mlj opleveren. Hopen voor NAC, dat het waarheid wordt. Tenminste iets positiefs.
MickJl
Begrijp zojuist dat J.P van Hecke op het punt staat om verkocht
te worden aan Tottenham Hotspur. € 60 .- miljoen
Percentage voor NAC 7,5 %.
reken maar uit.
Ook Bart Verbruggen staat op de nominatie om voor
een miljoenen bedrag verkocht te worden .
Ook voorzien van een percentage.
Ik hoop EEN DING dat de huidige verkwanselaars
met een loep worden gevolgd .
Johannes
Wat zou het fijn zijn als Bd eens stil zou vallen, herhalen, herhalen, her ……
ELITEPAUPER
Brighton heeft bod al afgewezen. Remco kan met z’n doos Cleanex van de wc komen…
@….
13.16. Wederom enorm gelul. Soumano was een groot risico en dat bleek ook. Souma heel veel wedstrijden gemist afgelopen seizoen. Wat veranderd is zijn niet de inzichten maar de omstandigheden ! N=B staat er dermate triest voor dat je nu inderdaad blij dient te zijn met Soumano. De kwestie is : hou je hem in de hoop dat hij fit blijft, dan heb je een prima spits voor de keuken. Of ga je dit risico uit de weg en pak je geld. Voor dat geld kun je een andere speler halen. Een ander risico doemt dan op : krijgt PM hem goed verkocht en weet PM een goede spits te vinden ?? Andere zaak die meespeelt hoeveel geld moet naar de organisatie terugvloeien vanwege het wanbeleid ?
PrideoftheSouth
Tip weer in de bocht; recht praten wat krom is, als het om zijn eigen postgedrag gaat. O ja, en anderen betichten van “enorm gelul”. Chapeau!
Brecht uit
Welke AD en interim TD deden de Van Hecke en Verbruggen deals?
Lennon
Het zou voor JP sportief een enorme stap terug zijn om naar een club te gaan die vocht tegen degradatie afgelopen seizoen.
Mocht er 4.5 miljoen in het laatje komen bij ons hou ik mijn hart vast, dat geld is er in 1 seizoenshelft doorheen gepast, resultaat 8e plek bij winterstop.
Lennon
Gepast=gejast
ennaojseejer
Ik reageerde op BSR dat het eventuele geld van v Hecke beter niet richting Maas kan gaan, want dan verdwijnt het in een bodemloze put van loze aankopen en salarissen (bvvan Gladon). Maar die reactie is verwijderd omdat hij cynisch zou zijn en op de man gespeeld.
Mijn broek zakt er van af, censuur van het ergste soort.
Ik heb nu een reactie geschreven dat ik blijkbaar in in de positievo-polonaise van het-komt-allemaal-vanzelf-goed mee moet lopen, en anders wordt mijn reactie verwijderd?
Juichen of oprotten? Erg bedenkelijk allemaal.
harry b.d.
Vreemd bericht over de samenwerking met die fysiotherapeuten die plotseling ten einde is. Alleen maar juichen en waarom ze zo tevreden zijn over Dynamico.
PS – Zundert zit er aan te komen. Men probeert het nog onder de pet te houden. Is geen feest.
Reinard
@ennaojseejer. Bsiderats is een soort bluesky. U moet juichen!
harry b.d.
Ennoaj – die lieden sporen niet. Rancuneuze kleindenkers. Gaat daar ook niet om het BVN maar om een gecommercialiseerde community. Heel bedenkelijk.
Bredaaaa
Bsr is een shill site van NAC management . Ver van wegblijven.
Nick
Het is heel simpel de successen van de transfers van Verbruggen, van Hecke, Banzuzi en Omgba zijn het werk van de jeugdopleiding in de periode van Hellemons en degene die daar toen werkten. Dit geldt ook voor Valerius, Reulen en de meeste van de vastgelegde jeugdspelers.
Het vreemde is dat de credits of negatieve reacties vaak gegeven worden aan degene die er nu zitten. Dit was ook het geval over de kwaliteiten van bijvoorbeeld Klomp, Reuvers, Brusselers en Sprangers. Daar werd kritiek over geuit aan Hellemons/Gilissen, maar hebben hun opleiding op 1 jaar na genoten onder Geert Brusselers.
Wat het jeugdbeleid van El Fdil gaat opleveren weten we eigenlijk pas vanaf wanneer de huidige O13 lichting gaat doorstromen naar het 1e elftal.
Jeugdopleiden is iets van de lange adem waarbij het succes van veel factoren afhankelijk is, maar waarbij een duurzame bezetting lonend is.
harry b.d.
‘Doorstromen’ doet er niks. Er komt er af en toe eentje kijken die dan amper meekan. Het gros wordt opgeleid voor Halsteren, Hoek en TEC Tiel.
Nick
Beste betweter Harry BD, dat het gros het niet haalt is overal zo en daarmee beïnvloed je inderdaad het achterland met de amateurclubs. Hoe beter de jeugdopleiding hoe beter de 1e elftallen in de regio worden. Eén positief voorbeeld daarvan is Kloetinge dat is gepromoveerd naar de 2e divisie met behoorlijk wat spelers uit de jeugdopleiding van NAC.
Het gaat erom dat er regelmatig de “uitzondering” wel door komt en transferwaarde oplevert zoals Verbruggen, van Hecke, Banzuzi en Omgba. Dat is in die periode daarvoor lange tijd niet gelukt tot we aankomen bij Mats Seuntjens en Gudelj. Hopelijk kan er in de nabije toekomst ook een mooi bedrag worden bijgeschreven aan Valerius en Reulen en blijven de volgende spelers 1 voor 1 aansluiten en staat het niet zo’n lange tijd droog zoals tussen Seuntjens (geboren 1992) en Verbruggen (geboren 2002) want dan zijn alle jaarlijkse kosten voor de opleiding ruim gedekt en blijft er genoeg over om
Nu niet gaan zeiken dat de echte toppers allang naar PSV of Feyenoord zijn gegaan, want noem jij eens 4 van die weggekochte toppers uit de jeugd die later een transfer van een miljoen + hebben gemaakt. Of noem eens die vele hele jonge talenten die al voor O11 (jongste lichting NAC) naar PSV of Feyenoord zijn gegaan en daar zijn doorgebroken?
Tony van Heemschut
@Nick
Ik ben daar minder positief over.
Van Hecke en Omgba waren 18 toen ze bij NAC kwamen. Daar heeft de jeugdopleiding weinig mee van doen gehad. Dat is meer een kwestie geweest van scouting. Verbruggen heeft de hele jeugdopleiding doorlopen maar nooit voor NAC 1 gespeeld. Daar hadden we veel meer geld aan kunnen verdienen als we die jongen op tijd een serieus profcontract hadden aangeboden. Ten Rouwelaar zag het wel in hem en haalde hem naar Anderlecht.
Luc Marijnissen, vanaf z’n 15e bij NAC, laten we gratis gaan, speelde afgelopen seizoen op het hoogste niveau van België. Daar zit ook nog wel rek in. En dan halen we een Mahmutovic terug. Tja.
Tika de Jonge is ook zo’n voorbeeld, zat bij ons vanaf het begin bij de jeugd, die is opgepikt door FC Groningen, daar hebben we ook zitten snurken. Is gewoon een goede prof geworden en kan nog groeien.
En zijn Kortsmit en Lamprou nou zoveel beter dan Pepijn van de Merbel? We zijn gepromoveerd met die jongen en laten hem gewoon transfervrij gaan.
Dus als je de balans opmaakt dan zijn er de afgelopen 10 jaar niet zo veel spelers vanaf de onderbouw jeugd doorgebroken. Een paar toppers hebben we veel te makkelijk laten gaan en de spelers waar we echt mee gecasht hebben kwamen niet vanuit de (onderbouw) van de jeugd.
Nick
@Tony, ik zou je bericht toch willen nuanceren.
Van Hecke en Omgba kwamen inderdaad op latere leeftijd en is grotendeels scouting, maar wel door medewerkers van de jeugdopleiding.
Marijnissen speelde al eerder dan vanaf O14 voor NAC, ook hij was er al vanaf de kleintjes bij.
Tika de Jonge was uit de tijd dat NAC nog geen budget had om jeugdspelers vast te leggen. Naar zoals Banzuzi, maar die konden we na zijn debuut gelukkig nog wel vastleggen.
Gedebuteerde spelers in de afgelopen 10 jaar die van jongs af aan in de NAC jeugd hebben gespeeld zijn: Neelen (2000), Van Schuppen (2001) Troost (2002; met tussenstap Feyenoord) Agougil (2002), Luc Marijnissen (2003) de Wijs (2003), Mol (2004), Jaddi (2004), Banzuzi (2005), van Reeuwijk (2006, met tussendoor 2 jaar Ajax O14 en O15), Reulen (2008). Dit zijn er toch 10 in de afgelopen 10 jaar.
Dat er teveel zijn laten gaan en zonder er B meer geld aan te verdienen vind ik ook, maar dat zit niet in de jeugdopleiding maar in de beleidsmakers van het 1e elftal.
ELITEPAUPER
Zunderello is einde oefening. NAC moet zsm opzoek naar vervanging. Bra$penning en NAC leggen overhoop. Bedoel je die. Har ?
Tony van Heemschut
@Nick
De spelers die je noemt hebben inderdaad hun debuut gemaakt voor NAC1. Maar de meesten spelen nu weer bij de amateurs. Niet goed genoeg. De lat moet echt omhoog. NAC heeft – zeker in de periode Hellemons – te veel spelers een contract(je) aangeboden. En de verkeerde spelers juist niet. Dan ben je niet echt lekker bezig.
Nick
Beste Tony, je bent niet goed geïnformeerd over deze jongens want 7 van de 10 zijn nog steeds profvoetballer en van Reeuwijk heeft zelf een andere beslissing gemaakt.
De spelers uit de periode Hellemons/Gilissen die een contract hebbe. gekregen zijn natuurlijk niet allemaal succesvol geweest. Wanneer je uitstroomt bij NAC dat speelt in de KKD is het vrij logisch dat je terugvalt naar de amateurs.
Dit alles neemt niet weg dat de opbrengsten van Verbruggen, van Hecke, Omgba en Banzuzi en dan de minder grote opbrengsten en opleidingsvergoedingen de kosten van de jeugdopleiding van die jaren en de komende jaren ruimschoots gedekt zijn. Naar mijn mening ben je in die periode dus echt wel succesvol geweest.
Welke spelers hebben dan geen contract gekregen en hadden die volgens jou wel moeten krijgen?
harry b.d.
Nou nou nou zeg. De jeugdopleiding kost om en nabij de EUR 800K/jaar. Het wordt wel weer heel erg dringend dat er een verkoop plaats heeft dan om deze simpele redenering “NAC Opleidingen is rendabel” te ondersteunen. Heel dringend. En dan helpt het verkloten van de Valerius-deal niet echt.
Lennon
Ivo
Van de Merbel heb ik al eerder gezegd die is veel te snel vertrokken, in mijn ogen beter dan de 2 reservekeepers die we hebben en in Den Bosch zijn ze goed te spreken over hem.
Gelukkig hebben wij Lamprou!
Nick
Rekenen is ook al niet aan jou besteed?
• Van Hecke 2 miljoen.
• Verbruggen 4,5 miljoen uit transfer naar Anderlecht en doorverkooppercentage.
• Omgba 1 miljoen.
• Banzuzi 3,5 miljoen uit transfer naar OHL en doorverkooppercentage.
Nu al met alleen deze 4 spelers 11 miljoen opbrengst tegenover 800K per jaar is meer dan 13 jaar de jeugdopleiding break even draaien.
Het zou mooi zijn als Van Hecke en Verbruggen komende zomer nog een klapper maken, dan hoeft de discussie over het rendement van de jeugd nooit meer gevoerd te worden.
Nick
Toch zou ik voorstander zijn dat we Valerius ergens weten te verkopen voor 1 miljoen + en dat Reulen echt weet door te breken komend jaar en uiteindelijk voor een mooi bedrag verkocht kan worden en dat de volgende talenten daarna klaar staan zodat dit structureel zorgt voor geldstroom binnen de club.
harry b.d.
Elite – ja. Puinhoop.
harry b.d.
Van Hecke geen product van de jeugdopleiding van NAC Breda, wie dat durft te beweren flest de boel al bij speler nummer 1. Omgba is opgeleid door Feyenoord en NEC. Telt ook niet.
Dus nee, het moet dit jaar weer gebeuren met een verkoop anders duik je ver onder break even. QED.
harry b.d.
Banzuzi en Verbruggen kun je als producten van de NAC jeugdopleiding zien.
Ten aanzien van beide spelers zijn nogal forse fouten gemaakt waarbij NAC er stevig geld bij ingeschoten is. Wanneer verkoopt NAC eens een speler rechtstreeks aan een Premier League Club of een andere topcompetitie zonder tussenkomst van een Belgische club, die er uiteindelijk lachend een veelvoud aan verdient?
Met je sneue doorverkoop% kom je er natuurlijk nooit.
Tony van Heemschut
@Nick
Even tellen dan.
Neelen speelt bij Kloetinge (1), de Wijs voetbalt in Belgie bij de amateurs (2), Jaddi en Mol zijn clubloos (4), Agougil speelt 3e niveau Zwitserland (semiprofs, 5), van Reeuwijk gaat bij RBC voetballen (6).
Maar ook Rached en Versluis hebben het bijvoorbeeld niet gered.
Troost, Luc Marijnissen, Banzuzi, Van Schuppen en Reulen zijn actieve profs. Dat zijn er 5.
NAC had Verbruggen, Tika de Jonge, Luc Marijnissen in mijn ogen moeten proberen om langer te behouden. Dat had serieus geld op kunnen leveren (en besparen). Daar zit in mijn ogen nog wel groei in. Twijfelgevallen zijn van de Merbel en Besselink. Die kunnen de KKD zeker aan, maar eredivisie lijkt me te hoog gegrepen.
Nick
@Harry BD, dus het is niet de verdienste van de jeugdopleiding dat zij van Hecke en Omgba de kans hebben gegeven? Iets wat in het geval van Van Hecke niet werd gedaan door Sparta, Club Brugge en KAA Gent die hem meerdere jaren hebben getest met stages. En op basis hiervan mag de jeugdopleiding niet de credits ontvangen, wie dan wel?
Rechtstreekse verkoop aan de top is niet realistisch wanneer je geen subtop eredivisie speelt, dat gaat nu eenmaal via een tussenstap.
Wel erg sneu dat je op deze manier je “gelijk” probeert te halen die kant nog wal snijd. Maar ik had ook niet anders verwacht.
Nick
@Tony,
Waarom noem jij andere namen? Is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven? Dan geef ik je de tip dat zwijgen ook een optie is.
De Jonge is het enige concrete voorbeeld van een speler die niet als jeugdspeler is vastgelegd. Ik kan je vertellen dat dit niet lag aan Hellemons/Gilissen, maar de directie van NAC had geen geld of wilde dat niet vrijmaken voor jeugdspelers. Eén voorbeeld is ook erg mager om te roepen dat het allemaal ruk is.
Blijkbaar weet jij niet hoe de mazen bij NAC lopen in je pleidooi om Verbruggen, Marijnissen en de Jonge dat je die gasten langer had willen behouden. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de jeugdopleiding, maar van de TD.
Nick
Maar nogmaals 11 miljoen aan inkomsten zorgt ervoor dat de kosten van de jeugdopleiding voor meer dan 13 jaar gedekt zijn met dank aan de medewerkers van de jeugdopleiding op welke manier dan ook.
harry b.d.
Nee Nick, Omgba en Hecke zijn geen product van NAC Opleidingen. Dat hebben ze zelf ook al een keer gezegd. Dus hou maar op met het mooier voorstellen dan dat het is. Daarmee val je zwaar door de mand.
Hecke werd voor het eerst in NAC1 opgesteld door Ruud Brood.
De mentor van Omgba was Pierre. Twee oud NAC mensen met een neus voor talent.
nacorakel
Het komt allemaal weer niet verder als “wie krijgt het krediet (niet)” en “wie de schuld (wel)”. Nooit een gezamenlijk resultaat. Kleuterklasdiscussie nummer zoveel. Erremoei.
harry b.d.
Maasje was inderdaad woest dat hij geen credits kreeg voor de promotie. Hij wist niet hoe snel hij naar de Blaauwe Twitteraar (en de Stem) moest rennen om wat hij vond dat hem toestond te krijgen: eer en complimenten. En dat gebeurde. Hem werden eindeloos veel veren in zijn reetje gestoken met als kroning de titel Brein en Architect Van Het Succes.
Toen het allemaal instortte wilde hij opeens geen GPMI meer geven. Een TD die sinds 8 maanden de lokale courant niet meer te woord heeft willen staan is van de gekke. Te onbeschoft voor woorden ook.
Ondertussen lekte er wel een mail uit van de Portugezen aan Maasje (verder niemand in cc). Niemand vroeg zich af hoe dat precies zat. Ook wilde niemand weten wat Remcoo bedoelde met die opmerking dat ‘Peter was ok, ook vanwege de alternatieven’. Kort daarna zou Peter’s French connection Salama de club in toveren. Hiermee was degradatie een feit. Peter is niet alleen verantwoordelijk maar ook schuldig aan deze volkomen belachelijke en onnodige degradatie.
Opbokken.
076
Misselijkmakende hans kan alleen maar mensen de schuld geven, niet de credit. Buiten zijn oud-NAC holmaatjes dan. PvH heeft een neusje voor talent. Schei toch even uit, zeg. Die heeft me een partij bagger binnengehaald.
Daarnaast heeft PvH Peter Maas binnengehengeld:
https://www.vi.nl/nieuws/toen-pierre-belde-dacht-ik-schei-uit-man-nac-is-vragen-om-problemen
En Brood zag het juist NIET zitten in Van Hecke:
https://www.vi.nl/pro/jan-paul-van-hecke-en-de-belangrijke-wk-keuze
De feiten, die oetlul uit de Alpen heeft er hélemaal niks mee. Over zwaar door de mand vallen gesproken. Ga lekker pingpongen, fietsen, mijmeren over die kutreis naar Rome. Doe iets zinnigs!
Nick
Hahahaa Harry, je weet er echt niets van!
Van Hecke is in O19 bij NAC gekomen ik het team van Weijs met onder andere van Schuppen, Azagari en Sidney.
Ruud Brood was de veroorzaker dat Van Hecke een seizoen later in de winterstop bijna zelf de handdoek in de ring had gegooid want hij vond hem helemaal niets en gaf hem geen kans en aandacht. Pas toen hij geen keuze had stelde hij hem op. Overigens Peter Maas had hem als hoofdscout ook al binnen een week afgeschreven. Willem Weijs gaf hem het vertrouwen nadat Brood was ontslagen.
Omgba is als onder 21 speler bij NAC gekomen nadat NEC hem de deur had gewezen. Toen heeft hij in de voorbereiding stage gelopen in het team van Robert Molenaar en mocht hij blijven. Een jaar later nam Molenaar hem mee naar het 1e elftal. Pas daarna ging Pierre zich profileren rondom Omgba.
Je toont wederom dat je ergens de klok hebt horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Hiermee probeer je jouw oud NAC helden te profileren en is alles daarna kut. Daarmee probeer je de inhoud van de discussie, rendement jeugdopleiding, te omzeilen door eromheen te praten en de aandacht te verleggen. Helaas weer eens niet gelukt. Fijn weekend en succes met tafeltennis!
harry b.d.
Azzagari. Hoe vaak die niet door de Blaauwe Twitteraar omhooggepijpt is. Man man man. Genant gewoon. Schoolvoorbeeld van hoe het niet moest.
Nick
En je blijft het onderwerp, meer dan rendabel zijn van de jeugdopleiding, vermijden
harry b.d.
Nick – NAC Opleidingen is niet rendabel. Dat is hier al aangetoond.
076
En reageert de Leugenaar uit Lugano (LuL) nog op zijn fabel dat Van Hecke juist niet door Brood is ontdekt en bijna was vertrokken, of worden eigens leugens maar weer eens genegeerd?
Natuurlijk mag of moet er meer doorkomen uit de jeugd, maar Nick schetst het goed, en de Leugenaar geeft nimmer zijn eigen fouten toe.
harry b.d.
De eerste keer dat Van Hecke in NAC1 speelde was onder Ruud Brood.
Feit.
076
Van Hecke kwam pas vast in de basis toen Brood werd ontslagen. Feit.
Maakte z’n debuut tegen Helmond Sport in 2019. Is dat de laatste keer dat de ZZ in het Rat Verlegh is geweest???
Zijn debuut vond plaats op 16 augustus 2019, in de met 5-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Helmond Sport. Hij kwam in de 78e minuut in het veld voor Nacho Monsalve.[3] Vanaf 21 december stond hij in de basis van NAC en miste hij geen minuut meer totdat de competitie werd stilgelegd door corona. In totaal speelde hij 16 wedstrijden en scoorde hij 4 doelpunten voor NAC Breda.
Ruud Brood is op 31 december 2019 ontslagen.
Daarnaast heeft PvH géén neus voor talent. Feit.
Wel heeft PvH Peter Maas binnengehaald. Feit.
En nu snel je ruftende hoofdband op, badstof polo aan en naar die stinkende gymzaal, hansje.
De muzikant
@076, nee hoor, dat is langer gelden dan 2019. Maar kan wel heel vaak herhalen dat hij ooit een dagje bij het trainingskamp is geweest.
076
@De muzikant,
Die 2019 is een laatste optie voor Helmond Sport thuis. Na corona, en in de eredivisie (!!) is de schreeuwlelijk sowieso niet meer geweest. Wél heeft ie lege stoeltjes geteld en commentaar op de nieuwe grasmat gehad. En op nog heel veel meer.
Op dat trainingskamp, anderhalf jaar geleden inmiddels, zwaaide de ZZ nog joviaal naar Carl Hoefkens. De man die hij nu neerzet als spijkerboekentrainer, Vlaamse hondenuitlater en Kabouter Plop.
Al deze feiten bij elkaar opgeteld, maakt hem tot een walgelijk narcistisch en sneu persoon. Maar ja, hij heeft zelf weinig met feiten blijkt wel weer.