Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Odoi en Ayew out

De exodus gaat maar door. NAC laat zojuist weten dat de ervaren Ghanese versterkingen die in de loop van het seizoen zijn gehaald hun laatste wedstrijd voor NAC gaan spelen of gespeeld hebben. Beide ervaren rotten hadden een contract tot einde seizoen met een eenzijdige cluboptie. NAC is tot de conclusie gekomen dat deze heren niet in aanmerking komen voor de eerste divisie.

Odoi speelde 19 potjes en kwam transfervrij over na een half jaar thuis zitten. De kleurrijke Schenning kon zelden imponeren, stond misschien zelfs Valerius in de weg.

Veteraan Ayew speelde toch nog 16 potjes, één doelpunt pronkt op zijn palmares. Zoals gisteren in NACpraat al werd geconstateerd, hij was zelfs te langzaam voor de ereronde.

Bedankt voor alles heren, we zullen een kruk bij de museumavond 2041 voor jullie vrijhouden.

 

 

62 comments on “Odoi en Ayew out”

  • Theoden King

    15 mei 2026 - 12:53

    Niet verrassend. Ze hebben NAC niet beter gemaakt en zijn ook op 75% waarschijnlijk te duur voor de KKD. Het seniorenexperiment heeft niet gewerkt.

  • Bogdanovic

    15 mei 2026 - 13:05

    Waarom stonden die gasten erin als je ze toch niet wil hebben. Odio heeft je 6 punten gekost

  • harry b.d.

    15 mei 2026 - 13:37

    Volgens die andere site, een platform voor leugens, plagiaat en gescheld, “versterkt NAC zich met André Ayew” eind december 2025. Wat raar, geen versterking? Waarom dan over versterking beginnen als het dat niet is?

    De reacties op het bericht dat hij kwam waren ook weer typisch volgend, kruipend en juichend: van “topaankoop” (echt, dit soort lieden mogen gewoon posten) tot “voordeel van de twijfel voor Peter”, “wat negatief weer hier sommige mensen, laten we positief zijn”. “gewoon goed werk van NAC!”. Etc etc bla bla.
    Daar zakt je broek toch vanaf van zulke types.

  • Sjak

    15 mei 2026 - 13:44

    Ik begrijp dat ze weggaan. NAC is ook geen plek voor deze grote voetballers.
    Maar ff serieus, ze hebben NAC echt geld gekost, met Valerius en Reulen vast op hun posities hadden die gasten grote stappen kunnen maken. Waren we dan ook gedegradeerd, misschien, maar we waren wel bezig geweest met talent ontwikkeling. Zoals ze in de podcast zeiden, Ayew kon de ereronde nog niet bijhouden. Odoi heeft ons veel punten gekost. Nu nog Holtby out, die kan wegomleidingen gaan begeleiden. Zelf bakt hij er helemaal niks meer van.

  • Volksclub NAC

    15 mei 2026 - 13:50

    Odoi had wel altijd inzet, maar maakte altijd 1 foutje. Dat heeft ons helaas punten gekost. Dat er nog maar veel volgen! Ayew heeft precies helemaal niks laten zien.
    Maar zeker zo belangrijk Remco en Peter OUT!

  • NACNuancer

    15 mei 2026 - 14:05

    Graag ook afscheid nemen van BBB

    Brym, Balard & Bielica

  • 076

    15 mei 2026 - 14:14

    Prima keuze van ons NAC. Benieuwd wat er met Holtby gebeurt, die mag blijven van mij.

    @Ratdaxie, misschien een ideetje voor een polletje. Komt hansje D wel of niet naar NAC-Helmond Sport? Zijn laatste wedstrijd in het Rat Verlegh was immers pre-corona. Een half uurtje La Nucia, incl joviale zwaai naar Hoefkens, tellen we natuurlijk niet mee.

    Van mij mag ie voor deze keer overdekt zitten, en live stoeltjes tellen.

  • deraas

    15 mei 2026 - 14:26

    Maas heeft aangetoond totaal ongeschikt te zijn. Heeft de club meer gekost dan opgeleverd.
    Weinig tot niets aan restwaarde. Geen inkomsten. En als het nodig was om op te treden was meneer in geen velde of wegen te bekennen. En dan krijgt zo’n onbenul een contract voor onbepaalde tijd.
    Zoiets kan alleen bij Nac. De grootste speeltuin onder de BVO’s zonder verantwoording.
    We staan voor weer voor lul in heel Nederland. Wat een amateurs!!! De club is op deze manier ook niet aantrekkelijk om voor te komen spelen en je als speler te ontwikkelen.
    Als TD, AD en Trainer niet ophoepelen dan blijven we hangen in dit soort amateurisme en word de staat van de club alleen maar erger!!!
    Waar blijft de macht van de aandeelhouders? Snap dat de kerstboom lastig is opgetuigd, maar er moet toch een weg te vinden zijn om deze onbenullen te lozen!!!!

  • NACNuancer

    15 mei 2026 - 15:11

    Deraas
    Maas heeft drie jaar geleden wel een elftal samengesteld waarmee we zijn gepromoveerd.Met spelers als JanvdBergh, Kemper en Haugen

    Ik geef Maas daarom nog een jaar de tijd.
    Laat het nu maar zien hoe het is zonder Pierre.

  • deraas

    15 mei 2026 - 15:23

    Nacnuancer

    Dat er zijn er 3 van de 11, waarvan Jan weer snel was verdwenen en Haugen toevallig tijdens de nacompetitie in vorm was. Daarvoor amper gezien. Blijft alleen Kemper over.
    Kemper staat voor Noad. Daar hadden we er minimaal 18 van moeten hebben in de selctie met een grote restwaarde. Maas is een drama. Aub z.s.m. wieberen met die amateur!

  • Volksclub NAC

    15 mei 2026 - 15:34

    @NAC Nuancer Jij geeft iemand het voordeel van de twijfel voor een seizoen waarin we 8ste werden in de KKD en met geluk via de na competitie gepromoveerd zijn?
    Waar was Kemper als aanvoerder het afgelopen half jaar toen het elftal hem nodig had om als leider op te staan?

  • Tony van Heemschut

    15 mei 2026 - 16:54

    De Pierre/Maas Combinatie vond het versterken van de rechtsbackpositie niet belangrijk en kwam met Talvitie en Brym als buitenspelers. Om dat te repareren (inschattingsfoutjes, Oeps!) kwam de PMC met de veteranen Odoi en Ayew. Opnieuw Inschattingsfoutjes, Oeps! En zo stapelden de fuckups zich snel op.

    De hitrate van de PMC is veel te laag gebleken. De P is weg, het kan niet zo zijn dat de M mag doormodderen.

  • @….

    15 mei 2026 - 18:00

    Omdat er nu dus beslissingen worden genomen die gaan over volgend seizoen betekent dit dat PM onze TD definitief blijft ! Hij heeft trouwens een dienstverband voor onbepaalde tijd en er is geen dossier opgemaakt dat hij middels een vaststellingsovereenkomst dient te vertrekken. Dus onze TD blijft ! Hoefkens heeft maandag overleg met de directie en ik begrijp dat hij kan aangeven of hij verder wil gaan. Als de directie , RO en PM , Carl kwijt willen dat gaat dat flink geld kosten. Zo ver gaat het zeer waarschijnlijk niet komen. Ik zie Carl zeker niet uit eigen beweging vertrekken zonder stevige afkoopsom. Over spelers individueel laat ik me niet uit. In een puinzooi functioneert niemand goed ! SvH vond ik ok dat hij bij NAC opnieuw een kans kreeg om zijn voetballoopbaan , die na 2,5 jaar nagenoeg niet scoren muurvast zat, nieuw leven in te blazen. Maar wel voor een daarop aangepast gangbaar salaris voor een selectie speler die zich eerst diende te bewijzen. Toen ik vernam dat SvH een topsalaris had heb ik wel mijn ongenoegen laten horen. Inmiddels is dat salaris een publiek geheim.
    De wijze waarop Sydney is vertrokken zegt verder genoeg denk ik. In ieder geval ‘bouwt’ NAC=Breda op een ruïne verder. Veel supporters hebben zich wel enorm druk gemaakt over 4 fakkels. Waarmee ik zeker het gooien van die fakkels goed keur. Fakkels doven van zelf uit , de kritiek op het wanbeleid zal eveneens nu snel doven. Op naar de keuken.

  • @….

    15 mei 2026 - 18:03

    …. zeker NIET het gooien….

  • Tony van Heemschut

    15 mei 2026 - 18:06

    @Tip
    In de contracten van trainers zijn clausules opgenomen over dit soort situaties. Zelfde geldt voor de TD. En wellicht is de rechtbankformule bij ontslag zelfs wel gunstiger, bij een dienstverband van 3 jaar krijg je in de regel max. 2 a 3 maanden mee. Dat is allemaal wel te overzien.

    Het is dus maar net hoe het in de contracten staat, de ontbindende voorwaarden.

  • @….

    15 mei 2026 - 18:20

    Ja @Tony dat weet iedereen wel. Hoefkens heeft als clausule een dikke afkoopsom. Zijn contract loopt nog een jaar ! Onze TD heeft een dienstverband voor onbepaalde tijd gekregen omdat zijn baas tevreden was. Voor ontslag is een lijvig dossier nodig. Dat dossier is er niet. Ook ontslag via een vaststellingsovereenkomst is niet in beeld. Want AD is over onze TD tevreden , daarnaast is PM al voor volgend seizoen aan het werk….

  • Beultje.

    15 mei 2026 - 18:32

    076..
    Zou mooi zijn kan ik die zwetset een keer onder 4 ogen spreken..
    Maar die komt niet..
    Is te min die stadionsupportertjes.
    Kijkt liever ESPN..

  • Tony van Heemschut

    15 mei 2026 - 18:35

    In Nederland heb je volgens de wet na twee jaar of na drie opeenvolgende tijdelijke contracten recht op een vast contract. Dit is wettelijk vastgelegd in de ketenregeling. Dus op die basis heeft Maas een vast contract gekregen. In zijn contract staat hoeveel hij meekrijgt bij ontbinding. Voor ontbinding is dus geen lijvig dossier nodig. Zonder dossier kan ook. De ontbindende voorwaarden zijn bij dit soort rollen in het betaald voetbal vooraf bepaald. Zal bij Oversier ook zo zijn. Tevreden of ontevreden speelt geen rol. De afkoopsom is al bekend.

    Hoefkens heeft een contract van 3 seizoenen getekend, daarvan zijn er al 2 voorbij. Zeer aannemelijk dat een % van de resterende looptijd van het contract afgekocht moet worden.

    Allemaal geen probleem voor Vrolijk & Co die daarmee de regie over de club terugkrijgen.

    Maar we gaan het zien. Ik verwacht maandag of uiterlijk dinsdag het bericht dat Hoefkens vertrekt. De assistenten vertrekken ook. Er komt een nieuwe trainer die zijn eigen staf mag samenstellen.

    Blijft over de AD en de TD. Ik verwacht dat Oversier mag aanblijven om te veel chaos te voorkomen. Ik verwacht ook nog steeds dat Maas ook vertrekt. We gaan het zien.

  • Beultje.

    15 mei 2026 - 18:36

    We liggen ook weer op schema voor de minstens 150000 seizoen kaarten..
    Daar moeten die 5 man van hier nog af dan..

  • Wordt het nog wat aankomend seizoen?

    15 mei 2026 - 19:01

    Wie was er verantwoordelijk voor deze onbegrijpelijke “aanwinsten”? O ja…
    En hij zit er nog steeds. Met deze Dwaas als eindverantwoordelijke zal het erg moeilijk worden om interessante spelers zo ver te krijgen om voor nac te komen spelen. Wie neemt hem serieus?
    Anyway, we hebben sterke gasten nodig, veel loopvermogen en Noad mentaliteit. En minimaal 2 extra (bewezen) doelpuntenmakers. Dus Brym ook exit aub.

  • Bredaaaa

    15 mei 2026 - 19:14

    Veel mensen praten elkaar na. In alles. Nu is er een hersenspinsel dat hoefkens als mens een goede gast is, maar als trainer niet. Ten eerste ik ken hoefkens niet. Wat interesseert mij als supporter van NAC hoe hij als mens is. Zijn goed betaalde taak was om niet te degraderen. Daar heeft meneer zwaar in gefaald. Veel mensen zien hem graag terug als trainer volgend seizoen. Ik ben bang dat dat realiteit gaat worden.
    Dat zou waanzin zijn.

  • @….

    15 mei 2026 - 19:59

    Inderdaad heeft men bij een BVO wat minder ontslagbescherming, dat klopt. Na drie jaar opeenvolgende tijdelijke contracten een vast contract krijgen hoeft echter bij een BVO niet. Hoefkens kan vertrekken maar dat gaat sowieso NAC (flink) geld kosten. Maas zie ik blijven , hij heeft al beslissingen genomen voor volgend seizoen , dus …. Beste is als ze allemaal vertrekken inclusief RO na alles wat is gebeurd. We gaan het zien. Vandaag zelf gevoetbald , 4-4. Morgen wedstrijdje bekijken in de vierde divisie, beide ploegen knokken voor behoud. Zondag uiteraard aanwezig bij finale voor promotie ( zijn 2 wedstrijden) Lommel -Dender. Zien we Schoofs , Seuntjens en Jason Van Duiven weer aan het werk. AZ -NAC neem ik voor deze ene keer voor kennisgeving aan.

  • ennaojseejer

    15 mei 2026 - 20:59

    Je kunt er van uit gaan dat als Maas blijft hij de miljoenen van van Hecke en Verbrugge net zo gaat verkwanselen als hij dit jaar gedaan heeft.
    Of hebben PvH en CH dat gedaan, en is Maas maar een stromannetje?

  • Beultje.

    15 mei 2026 - 21:03

    Jullie hier op de RAT met een man of 5 jullie kunnen het allemaal goed uitleggen.
    Die weg ..die weg ..die weg.
    Altijd het oude liedje ..
    Altijd overal commentaar op jaar in jaar uit..
    Kom dan is met geld over de brug mannekes.
    Daar draait het om in BREDA.
    Wie betaald die bepaald ..
    En de Zwetser en zijn aanhang van deze site.
    Die hebben Altijd op alles en iedereen commentaar.
    Maar hebben nog geen seizoenkaart..

  • Maarten Breukers

    15 mei 2026 - 22:42

    Maas heeft gewoon gefaald met de Vugterhage brigade. Terwijl Reulen liep te verpieteren liep Ayew ondertussen de 20 meter in 50 seconden. Odoi wekelijks een beslissende fout. Deze knarren mogen na een kop soep weer braaf gaan slapen in Vugterhage.

  • Bonanza

    16 mei 2026 - 08:36

    Ben wel benieuwd wat dit probeersel gekost heeft.

  • harry b.d.

    16 mei 2026 - 09:25

    Het is inmiddels dermate verziekt dat het ieder voor zich is geworden in de selectie.

    Opeens hoort niemand meer bij het plan en is het dringen bij de uitgang. Bd onthulde al maanden geleden op deze site dat zo’n Lewis ‘it’s only one game’ Holtby echt niet meegaat naar de KKD. De meesten willen weg. Weg van die negatieve sfeer, die matige collega’s en het stempel van ‘vuile degradant’.

    Waardevermindering, afschalen en uithollen. Dat zijn de gevolgen van het wanbeheer door Remcoo, Maasje en hun RvC. De clubslopers hebben een waanzinnige krater geslagen in het vermogen van de club. De rekening ligt nu bij de supporters en de sponsoren. Zij moeten betalen.

    We gaan de KKD in met een mindere selectie dan die er nu staat. Ook minder duur, want het geld zit bij ons NAC in andere dingen en mensen.

    AZ-uit zou wel eens een debacle kunnen worden, behalve als zij het ook wel geloven. Maar mocht AZ er zin in hebben dan is een tweede 6-0 van het seizoen niet uitgesloten. Weinigen zullen dat live meemaken. Half Breda zit dan in Lommel of is met moeder de vrouw op pad in een of ander prutpark.

    De degradatie van 2026 hakt er geweldig in. Walging, spot en hoon is hun deel, maar zij doen het emotieloos af als een stapje terug in hun proces en plan. Hoe lang laat de achterban nog zo met zich sollen?

    Cabo de la Nau, zonnig, hoge uv.

  • NACNuancer

    16 mei 2026 - 09:26

    Natuurlijk moet iedereen allemaal oprotten.

    Maar stel dat Maas wél over reflectief vermogen beschikt?
    En dat hij wél leert van gemaakte fouten.
    Dán mag hij het van mij nog een jaar blijven zitten.

    En stel dat hij weggaat? Dan zal ik daar niet wakker van liggen.

    Het voordeel van Oversier is dat hij de td opleiding geeft . Dus ik vermoed dat Oversier wel snel een opvolger heeft gevonden.

  • harry b.d.

    16 mei 2026 - 09:27

    Oja, en men heeft Pierre gevraagd wie hem moet opvolgen in de RvC. Tot zover hun marktkennis en creativiteit om er wat van te maken.

  • harry b.d.

    16 mei 2026 - 09:30

    NACnuancer – de V’s beloofden de Beste Mensen op iedere positie en ‘keihard gaan voor het allerhoogste’.

    In deze ‘visie’ cq belofte aan de achterban past Maasje toch helemaal niet. Hij kan er niks van, heeft een zeer negatieve impact op de club (gehad) en staat wel heel ver af van ‘de beste mensen’. Dit is toch gewoon een no-brainer, wegwezen.

  • Tony van Heemschut

    16 mei 2026 - 11:15

    @NAC nuancer

    De Pierre/Maas combinatie heeft de laatste 3 transfer windows verprutst. Als daar zelflerend vermogen zat, dan waren we in de laatste transfer window niet bij Ayew, Odoi en Salama uitgekomen. t’is mooi geweest.

  • Tony van Heemschut

    16 mei 2026 - 11:22

    Het is jazzfestival, Harry. Oude mensen met hoedjes, paarse ribbroeken en sigaren. Wel iets voor jou, eigenlijk.

  • 076

    16 mei 2026 - 12:15

    @Tony,

    De Zwitserse Zakkenwasser weet de weg naar Breda al lang niet meer te vinden joh. Dat internetpooiertje schreeuwt alleen langs de zijlijn. Oplossingen heeft ie niet. En dat, brave mensen, is niet jammer maar aandoenlijk sneu.

  • Beter de Laat dan nooit

    16 mei 2026 - 16:26

    Elk jaar KKD is er een te veel. Maas nog een kans geven is geen optie. Het is nu toch wel duidelijk dat hij niet leert van zijn fouten of intern te weinig inbreng heeft. Deze zomer komt er nog een keer geld binnen van Hecke en Verbruggen. Dat moet goed besteed worden anders worden het weer heel wat jaartjes KKD.
    Ik hoor te vaak dat de vrijdagavond wel een fijne avond is. Ga dan lekker bij Dordrecht kijken!

  • NACNuancer

    16 mei 2026 - 19:36

    De rotte plek in de organisatie was de commissaris pvh.
    Hij was commissaris “Plus”
    Die plus hield in dat onze Pierre zich volledig met al het technische mocht bemoeien. Zie Sydney.
    Nu de rotte plek Pierre weg is heeft Maas de kans om het te laten zien.

    Maas gaat ook die kans krijgen. En ik ben echt benieuwd hoe dit zal gaan.
    Maar als Maas Hoefkens laat zitten dan mag ie van mij weg.

  • Lennon

    16 mei 2026 - 20:57

    Nacnuancer,

    Je begint weer over Pierre, dat Pierre de schuld is van Maas slechte transferbeleid…
    Dan is Maas dus een vent zonder ballen, dan heeft hij al die tijd geld zitten verdienen over de rug van NAC want volgens jou komt het niet door Maas maar door Pierre.

    Verder vind ik het opvallend dat veel mensen er vanuit gaan dat JPvH en BV deze transferperiode geld voor NAC op gaan leveren.
    Brighton speelt zo goed als zeker Europees voetbal ik kan me voorstellen dat die gasten het daar prima naar hun zin hebben.

  • Beter de Laat dan nooit

    16 mei 2026 - 21:11

    @Lennon
    Van Hecke volgend jaar einde contract en tekent niet bij, dus Brighton zal wel moeten om geld te beuren. In belangstelling van Liverpool. 7,5% doorverkoop.
    Verbruggen Bayern München? Neuer is de jongste niet meer.
    Maar uiteraard is niets zeker. Werd vorig jaar ook over gesproken.

  • Lennon

    16 mei 2026 - 21:30

    Beter,

    Klopt Brighton zal hem wel willen verkopen..aan de andere kant is het wel een topverdediger, die transfergeruchten in Engeland moet je altijd met een lading zout nemen. Ik zie hem niet naar Liverpool vertrekken.
    Voor Verbruggen zou t leuk zijn Bayern, maar in Engeland staat Roefs beter aangeschreven zou het logischer vinden als hij naar Bayern zou gaan.

  • harry b.d.

    17 mei 2026 - 08:15

    ‘Tot de laatste dag strijden voor handhaving’. Ook deze verlaagde doelstelling werd niet gehaald. Een soort rode draad van het mislukte N=B project. De bekertraditie ‘een ding is zeker’ werd de afgelopen jaren ook nog eens begraven, onderbelicht, maar ook dit gebeurde.

    De hoogste boom moest omvallen omdat er een storm opstak. Het was het hypocriete onweer van lieden die stonden te juichen toen NAC=Breda binnenreed, die kritische NAC supporters uitkotsten, online aanvielen en beschimpten. Toen de kansen keerden wisten zij niet hoe snel ze moesten wegkomen of over te steken naar ‘het andere kamp’. Opportunisten.

    Volgend seizoen is al slecht begonnen. Geen nieuwe impulsen, omdat het opruimen van de puinhoop veel te langzaam gaat. Met de degradanten een nieuw seizoen ingaan is gewoon een ontzettend slecht idee. De negativiteit die om types als de spijkerbroekentrainer, Maasje en Remcoo hangt is niet goed voor de club. Ook Grote V maakt een waardeloze indruk. Eerst deze kerstboom optuigen en nu, maanden na Drie Koningen erachter komen dat hij van beton en ijzer is en je hem met geen mogelijkheid nog uit ‘Het Huis Van’ krijgt.

    De ene na de ander neemt inmiddels afscheid. De socials staan vol met berichten van kleine luyden die de loftrompet over zichzelf afsteken en ons NAC na x jaar verlaten.

    Het is matchday. De gifbeker gaat nog een laatste keer rond.

    Denia, zonnig, fietsweer, 24 graden verwacht.

  • NACNuancer

    17 mei 2026 - 09:21

    @Lennon

    Pierre was controleur maar ook mede td/plus. En hij was “baas” van Maas.
    Met andere woorden, hij had een gigantische machtspositie over Maas.

    Even wat daden van Pierre:
    *Ten koste van NAC Sydney transfereren
    *Macht gebruiken om Karelse te laten zitten na vecht incident.
    *Hyballa halen
    *Tom Boere halen
    * De boel zo manipuleren zodat we dit seizoen een team om Sydney bouwen.
    *Op tv een oud trainer en speler van NAC onterecht betichten van duistere deals

    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Pierre is een leugenaar,manipulator en een narcistische egoïstische geldwolf. Een jokkerd die zorgde voor een slechte onveilige werksfeer.
    Die man als commissaris is dé grootste fout geweest van n=b.
    En nu hij weg is zul je zien dat een stuk beter zal gaan.

    Ook mét Maas.

    Hoefkens ontslaan gaat nu zijn eerste daad worden.

  • Tony van Heemschut

    17 mei 2026 - 09:42

    @Nacnuancer

    Was het maar zo dat één persoon er voor gezorgd heeft dat NAC onderuit gegaan is. Dat is te makkelijk en ook niet waar. Pierre, Maas én Hoefkens stonden samen aan de basis van deze degradatie. Geen van drie heeft goed werk geleverd. Dat ze elkaar beïnvloedt hebben is duidelijk. Onder invloed van Hoefkens zijn ook bepaalde spelers gehaald (bijv. Sowah). Onder invloed van Pierre zijn ook zaken mis gegaan. Maar uiteindelijk is Maas verantwoordelijk voor de kwaliteit van de selectie en staf.

    Bij Maas twijfel ik het meest aan zijn netwerk. Bijna alle spelers kwamen aanwaaien via via, door zaakwaarnemers, tussenpersonen, Hoefkens of anderen. Er zat heel weinig eigen visie en netwerk achter. Het leken toevalstransfers ipv bewuste keuzes.

  • MickJl

    17 mei 2026 - 09:43

    Las net in de Stem de kop,
    assistenten weg , Hoefkens houdt de deur open
    voor NAC. Kon je verwachten met zo’n CV.
    Gooi a.u.b de deur dicht, de man gaat dan e.v in de KKD
    dezelfde speelwijze hanteren, rommelen in de opstelling
    en geen vast patroon met veel onrust onder de spelers.
    Je zult de eerste twee wedstrijden verliezen,
    nou dan kun je een schaap horen neuken.

  • harry b.d.

    17 mei 2026 - 10:10

    De Beste Mensen op iedere positie beloven in schreeuwerige campagnes en dan een f##cking cursist als TD installeren die nergens verantwoordelijkheid voor wil nemen. Schandalig gewoon.

  • Tony van Heemschut

    17 mei 2026 - 10:12

    @MickJI
    Ik schat de kans op 90% dat er maandag een exit-gesprek met Hoefkens is.
    Natuurlijk gaat een trainer niet hardop zeggen dat hij weg wil. Hij speelt het netjes, wil eerst het seizoen afmaken, en daarna NAC de beslissing laten nemen. Daardoor krijgt hij nog een afkoopsom. Als hij zelf opstapt kost hem dat een aantal maandsalarissen, dat gaat ie dus niet doen.

  • theoke

    17 mei 2026 - 10:19

    @ NACnuancer

    En wat te denken van het contract voor Tijn Troost, die had nooit bij NAC gekomen als Pierre er niet was geweest, de vader van Tijn zijn grote vriend. En ook hun huisvriend Ripson heeft een baantje gekregen via Pierre.

  • Beter de Laat dan nooit

    17 mei 2026 - 10:35

    @nacnuancer
    Als het Maas het al die jaren allemaal overkomen is dan is hij gewoon te licht voor de job.
    Ligt het ook aan Pierre dat er geen enkele speler is weggebracht?
    Elk jaar KKD drijven we verder af. Er is geen tijd voor een 7e kans!

  • Sjak

    17 mei 2026 - 10:55

    Beste mensen, even naar de toekomst.. Ibrahim Afellay kapt bij PSV als assistent coach. Dit is een slimme gast, maakt goede analyses, wil altijd aanvallend voetbal spelen en heeft op hoog niveau gevoetbald. Ik denk dat dit een pareltje zou kunnen zijn voor NAC. Haal hem binnen, dan kan je gelijk starten met het nieuwe seizoen. Ik zie hier echt een win win! Dat is heel wat beter dan een afgedankte oude held of een oude trainer die al op 5 plekken is ontslagen. In tegenstelling van velen hier denk ik toch dat het beter is Maas nog even te laten zitten. Samen met Ibrahim Afellay zou dat best wat kunnen worden. Ik denk zoals hierboven al gezegd is Pierre veel te veel invloed had.

  • ennaojseejer

    17 mei 2026 - 11:16

    Als Hoefkens echt zo’n sympathieke vent is dan houdt ie de eer aan zichzelf.
    Dan mag hij van mij met applaus en erehaag weg.
    Alles gegeven wat er in hem zat, en dat was gewoon niet goed genoeg.
    2 dramatische 2e seizoenshelften met iets wat je soms niet eens voetbal zou mogen noemen.
    Bedankt Carl,het ga je goed…..

  • ennaojseejer

    17 mei 2026 - 11:19

    En dan ook lichtgewicht “ik waai met alle winden mee” Maas weg graag.
    En liefst ook “Pinokkio / zalvende praat verkoper / wij werken alemaal zooo fijn samen / geeft niets, het is allemaal lange termijn” Oversier eruit.

  • Bredaaaa

    17 mei 2026 - 11:36

    Hopeloos mislukt bij club brugge en standard. Elke keer met zijn vriendje sowah.
    Gedegradeerd met NAC. Dan nog de lef hebben om te zeggen dat hij gaat besluiten of ie blijft of gaat. Hahahahaha.

  • Sjak

    17 mei 2026 - 11:38

    @ennaojseejer

    Eruit flikkeren is gemakkelijk en dan, wie heb je op het oog!
    Zo te horen hebben de bestuurders bij NAC ook geen plan B.
    Ik heb liever een TD die noit meer deze domme fouten gaat maken dan er een die het weer opnieuw gaat doen! Hoefkens is klaar dat is duidelijk, maar Maas zou ik deze zomerperiode nog gunnen om te kijken wat hij voor elkaar krijgt zonder die Rat in zijn nek. Oversier, voor wie wil je die inruilen, voor de kandidaat van Harry, een woeker verzekeraar? Ook Oversier gaat die fouten niet meer maken. Ik vind het gemakkelijk, flikker iedereen maar buiten, voor mij is het belangrijker dat je leert van je fouten. Hoefkens is een ander verhaal, die heeft echt er een zooitje van gemaakt het laatste jaar.

  • harry b.d.

    17 mei 2026 - 12:12

    Een aantal mensen heeft niet in de gaten hoe het werkelijk gaat lopen.

    Contract = contract. Bij ontslag zal NAC het volledige restant van de restlooptijd aan Hoefkens moeten dokken. Sterker nog, als we volgend jaar onder een andere trainer mochten promoveren kan hij aanspraak maken op de bonus. Zo ging het ook met Hyballa. Die kreeg gewoon uitbetaald.

    Dat verhaal met ‘een paar maandjes’ geldt alleen in het geval waarin hij tijdens zijn ontslagvergoedingsjaar iets anders vindt. Daar gaat het om. En alleen daar om. Als hij nu toch niet naar Leuven of Dender, Beerschot of Mechelen of wat dan ook kan, dan blijft hij. Zo simpel is het.

    Denia, 23 graden, terras.

  • deraas

    17 mei 2026 - 13:17

    Wie verzint het nou om een 3 jarig contract aan te bieden in het huidige voetbal klimaat?
    Standaard zou 1 jaar met een optie van nog een jaar moeten zijn. Bij hoge uitzondering 2 jaar met nog een jaar optie.
    Maar nooit 3 jaar!!! Het geeft maar weer aan wat voor een chaos het is en wat voor een amaturistisch niveau. Bedoel, je kan altijd een 1 jarig contract met optie bij goed presteren openbreken!!! Dan weet je inmiddels wat voor vlees je in de kuip hebt en kan je op basis van bewezen prestaties een investeren!!! Is dat nou allemaal zo moeilijk? Lijkt me toch van niet, behalve bij Nac.

  • Lennon

    17 mei 2026 - 13:38

    Nuancer,
    Dus Boere en Sydney…de rest van de strontkar die is binnengereden mag dan wel op het conto van Maas?
    0,0 verdient voor NAC en gigantisch veel uitgegeven, vooruit laten we hem nog een kans geven…zijn we over een jaar failliet.

  • tiesto

    17 mei 2026 - 13:41

    De strekking dat Hoefkens totaal is mislukt bij Brugge gaat niet op.. zelfs in België vonden ze het gek dat hij eruit moest.. CL groepsfase overleefd zelfs..

    Ik denk dat Hoefkens zeker een goede trainer is als hij goed materiaal tot zijn beschikking heeft. De lat ligt in de KKD wat lager dus dat kan schelen.. ik zou niet weten welke trainer t dan zou moeten doen, of je krijgt weer een kaliber Van Gastel.

  • Tony van Heemschut

    17 mei 2026 - 13:51

    Harry, alles staat of valt met de clausules die wij niet kennen. Een trainer een 3-jarig contract met een clausule voor volledige doorbetaling na ontslag (mogelijk al na een half jaar…) is waanzin. Ik verwacht dat zelfs de Pierre/Maas combinatie daar niet toe in staat is. Het moet gemaximeerd, zijn op een bepaalde manier. In bedrag of tijd.

  • Theoden King

    17 mei 2026 - 15:26

    Tony – Het zou inderdaad uiterst vreemd zijn als NAC na twee jaar nog gegijzeld wordt door het contract van Hoefkens. Dan heb je als technisch adviseur/-directeur de club geen dienst bewezen.

    De vraag is veel meer wat NAC volgend seizoen wil. Welke speelstijl? Met welk soort spelers? En wat voor type trainer hoort daarbij? Maar zoals zo vaak zal NAC aan dat soort vragen niet of te laat toekomen.

  • deraas

    17 mei 2026 - 15:36

    Tony en Theoden

    Voor Nac is dat niet vreemd, eerder standaard!

  • ELITEPAUPER

    17 mei 2026 - 15:57

    Zei die Luxemburgse mongool van de week niet dat hij vaker opgesteld had moeten worden ? Typerend voor dit elftal en leiding van de selectie en de directie. Een compleet verstoord zelfbeeld. Ze doen het geweldig in hun hoofd, maar in werkelijkheid is het NIKS !

  • deraas

    17 mei 2026 - 16:09

    En nou maar hopen dat Soumano blijft en niet een of andere clausule heeft. Als hij heel blijft toch zeker een aanwinst. Kan zich ontplooien in de KKD.

  • Bredaaaa

    17 mei 2026 - 16:16

    Je ziet vaker dat een team wel gaat presteren als er geen druk meer is. Het team is mentaal zwak om met druk om te gaan. Dus een zeer slechte samengestelde selectie van maas, pvh, hoefkens en overstier.

  • Bredaaaa

    17 mei 2026 - 16:18

    Ze kunnen wederom de voorsprong niet in de slotfase verdedigen. Dat is ook 1 vd zwaktes van dit team.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
500 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny58thumb
wanny126thump
wanny41thumb
wanny130thump
wanny45thumb
wanny65thumb
wanny116thump
wanny59thumb
wanny123thump
wanny105thump
wanny55thumb
wanny61thumb
wanny48thumb
wanny98thump
wanny114thump
wanny39thumb
wanny77thump
wanny108thump
wanny71thump
wanny80thump
wanny113thump
wanny87thump
wanny124thump
wanny53thumb
wanny92thump
wanny95thump
wanny96thump
wanny101thump
wanny64thumb
wanny93thump
wanny122thump
wanny112thump
wanny109thump
wanny63thumb
wanny111thump
wanny54thumb
wanny107thump
wanny43thumb
wanny100thump
wanny115thump
wanny49thumb
wanny99thump
wanny88thump
wanny129thump
wanny50thumb
wanny47thumb
wanny44thumb
wanny77.2thump
wanny94thump
wanny60thumb
wanny106thump
wanny85thump
wanny97thump
wanny125thump
wanny42thumb
wanny121thump
wanny128thump
wanny118thump
wanny110thump
wanny127thump
wanny120thump
wanny117thump
wanny46thumb
wanny56thumb
wanny57thumb
wanny91thump
wanny102thump
wanny119thump
wanny62thumb
wanny104thump
wanny90thump
wanny52thumb
wanny103thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Al together now streaker (2002)
Bouw stadion fundering (1995)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Trouwe musketiers (2013)
Plaatsing scorebord (2004)
NACPraat Radio (2021)
NAC logo op stadion (2013)
SLM ramp herdenking (2003)
De Koel (2016)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Uitgeteld (2007)
Vlag halfstok (2001)
Jong NAC - Roda (2007)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Bus uitzwaaien (2014)
Huldiging (2017)
Maradonny spandoek (2010)
It's for Dominique (2012)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Vieze rockers (2001)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Rat van Elf (2017)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
Liever dan (2004)
Strawberry (2003)
Red NAC paaseitjes (2011)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
NAC RBC vol stadion (2003)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Utrecht bus uit (2004)
Bloemstuk SLM (2003)
Volle bak bij NAC (2015)
Stickercultuur (2019)
NAC de Graafschap (1994)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Brabantse nachten (2004)
Darttoernooi 2004
Start Red NAC (2011)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
megavlag locos 2013
Avondje NAC (2014)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Liever dan de eerste (2004)
Eupen - NAC (2015)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Open dag (2014)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
NAC PSV (2001)
Museumavond (2012)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Bulldog spandoek (2004)
Forummeeting (2004)
Zes bier graag (2016)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
NAC RBC (2005)
Forumavond Sanering (2002)
Raise your flag (2021)
Winnaar BIT Trofee (2004)
All together now (2002)
Rat van elf trommels (2008)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Gepromoveerd (2017)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Doortje (2013)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Bingo Bier (2010)
Ferry (2002)
Locos bus naar VVV (2016)
Doekenfeest (2014)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Hamburg (2008)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Newcastle NAC (2003)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Fuik Oss 1999
Bus uitzwaaien (2017)
Oude NAC Museum (2002)
Annie terug (2004)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Forumavond Technisch (2003)
TitaNAC (2013)
Den Bosch NAC (1993)
Stadionverherbouwing (2010)
NAC muts (2015)
Anti Fries UWD (2004)
Cambuur uit (2014)
In de hekken bij VVV (2017)
Slierten slierten slierten (2010)
Jong geleerd (2017)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Groningen - NAC (1994)
NEC - NAC op P5 (2017)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Hel van Enschede (2004)
Uitvaart JP (2005)
NAC gered (2002)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Megavlag naar de B-Side (2014)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Geef ons onze club terug (2002)
Troyes (2002)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Grandioze NAC Tombola (2004)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
ACDC in Volendam (2010)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Groningen - NAC (2014)
Fakkels NAC Ajax (2008)
Vitesse uit (2004)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
NAC AZ 2001
Kielegat Kesjoewals (2016)
Para (2001)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Giessen NAC (2003)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
NAC Volendam (2004)
willem2doekske 2004
Afscheid van As (2002)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Newcastle (2003)
Maxime (2015)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Videohoes (2003)
UWD yellow (2007)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Anticombi naar Volendam (2016)
Volendamse Dijk (2019)
Europa cup winst in Kapan (2009)
FujiFilm Stadion (2000)
Schilderij (2017)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Bouwtekening stadion (2001)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Fandag 2004 Mommers dart
Emotie na de promotie (2017)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Stiltegebied (2005)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Making of Megadoek (2012)
30 bier (2002)
NAC - W2 tent (2001)
Promotie (2017)
St Pauli toernooi (2014)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Graafschap-NAC (2001)
Gewonnen van Cambuur (2014)
No pyro no party (2008)
Fortuna - NAC (2001)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Pilaarplezier (2014)
troyesnac (2002)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Achilles uit (2016)
Loting Newcsatle (2003)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
BN de Stemmingmaker (2011)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Ferry-Fiona
Paulitoernooi (2007)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
B-Side (2016)
Eerste training seizoen (2012)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Zilvermeeuw (2012)
Kapan (2009)
Anti jong teams (2017)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
NAC Donar (2001)
De Knyp (2015)
NAC basketbal Conesco (2001)
Megavlag (2017)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Donar Kebab (2001)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Pannen vol Paella
B-Side in vuur en vlam (2019)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Rookpotten Demodag (2005)
Anticombi VVV (2007)
Taferelen in Villareal (2009)
Eindhoven uitvak (2016)
Eerste BSR-Redactievergadering
Volle Bea (2003)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Feyenoord-NAC 2001
Omwisselen Graafschap (2011)
Willem II uit (2004)
NAC Ajax (2004)
UWD Black (2004)
Alkmaarderhout (2004)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Terugkomst Pierre (2005)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
De vaste opstelling (2016)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Tokoli spandoek (2002)
Vierwielercombi (2008)
Training bij Dennenlucht (2004)
Zwemcombi Volendam (2016)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Nieuwe grasmat (2013)
Glapje (2014)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
D'r hed een duif... (2013)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Nieuw gazonnetje (2008)
Sticker gezopen (2017)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
UWD Flyer (2005)
Heerenveen uit (2015)
Andro Knel Bokaal (2000)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
Forummeeting in de Pint (2004)
Altijd naar NAC (2019)
Gele rook (2016)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Op bezoek bij Ross County (2017)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
NAC-Ajax 2001
Te voet naar RBC (2004)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Hein (2011)
MVV - NAC (2015)
Stadionkwartier (2009)
Spakenburg uit (2014)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Bouw stadion (1994)
Stilbo tours (2010)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Another day at the office (2013)
Fear spandoek (2016)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Stad zonder karakter (2001)
Cheerleaders basketbal (2001)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
NAC - Vitesse (2001)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Graffiti (2013)
Trossen los bootcombi (2013)
apresski flyer (2012)
Oldtimercombi (2005)
Toiletten bij Telstar (2007)
Los Muchachos del Breda (2006)
Dubbeldekker (2011)
NAC Tattoo lip (2014)
Zundert NAC (2004)
Carnaval Bea (2005)
A-jeugd wint de beker (2011)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Bouw Stadion (1994)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Stop het wanbeleid (2002)
Utrecht uit (2004)
Hooligans in Groningen (2006)
NAC Museum (2002)
Postperron (2001)
Viaductversiering (2003)
stickercultuur-(2012)
Workshop echte NAC supporter (2009)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by