Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Opmerkelijk nieuws vanuit de Clubraad-vergadering. Zojuist heeft Stichting Vak G haar zetel ingeleverd.


12 comments on “Vak G stapt uit de Clubraad en kondigt acties aan”

  • Anoniem

    16 januari 2020 - 21:28

    Mooie (1e) stap.
    Goeie zet.
    Ik heb de facebookpost gelezen. Helder verhaal, en ik ben het er helemaal mee eens.

    Ooit werd de clubraad (of beter: voorloper supportersraad) opgericht omdat supporters door de clubleiding niet gehoord werden. Door een formele raad op te richten dacht men dat probleem te tackelen.

    Zo`n raad heeft echter alleen maar zin als je ook [b]serieús[/b] genomen wordt. En een tijdje ging dat, als je een bepaalde invalshoek hanteert, ook nog best aardig want ik denk dat een Bas van Bavel mensen als de toenmalige CR leden als volwaardige gesprekspartner zag (even los van het feit dat toenmalig directeur Mommers sportieve successen baseerde op financieel drijfzand, maar da`s een andere discussie).

    Al een tijdje heb ik echter de indruk dat je serieus [b]genómen[/b] wordt, maar niet [b]serieús[/b] genomen. Bij dat gesprek met de aandeelhouders en RvC in 2019 werd je aardig met een kluitje in het riet gestuurd.

    En ik weet oprecht niet of deze CR er nu primair zit om de supportersbelangen te behartigen, of primair om met NAC mee te denken & NAC-beleid uit te leggen / te verdedigen tegenover de achterban.

    Ik krijg tenminste niet de indruk dat er ook maar enige oppositie tegen wat-dan-ook gevoerd wordt. Veel geouwehoer, slechts weinig of misschien wel geen zichtbare resultaten. En als je dat in stand houdt, krijg je glas-plas-was. Goed dat in elk geval 1 geleding, vak G in dit geval, ophoudt met die flauwekul.

  • Bommelke

    16 januari 2020 - 22:05

    Logisch besluit. Nu is de CR van NAC geen uitzondering, als het om gebrek aan medezeggenschap gaat. Ze bestaan meestal om de achterban enkel het gevoel te geven serieus genomen te worden. Ze hebben hooguit wat invloed op zaken die de supporters direct aangaat. Het commentaar daarop begint pas als het kut gaat met de club en de zittenden inzien dat ze er voor de kat z`n zitten en slechts toeschouwer zijn van hoe de club naar de kloten wordt geholpen.

    Dat NAC NAC niet meer is vind ik een nietszeggende uitspraak. Zoals het nu gaat is het al een jaar of 10 aan de gang. Zo kun je ook stellen dat het NAC-publiek het NAC-publiek niet meer is. Het is slappe hap geworden. Ja, we zijn met velen tijdens thuiswedstrijden, maar daar is ook alles mee gezegd. Er bestaat geen eensgezinde bereidwilligheid actie te ondernemen om de clubverkrachters een halt toe te roepen. In Tilburg was er die meerdere malen wel en met succes. Eensgezind massaal actie voeren (zonder geweld, maar wel met de nodige druk). Maar een deel van ons publiek bestaat tegenwoordig uit evenementenpubliek, die hun vertier en biertje belangrijker vinden dan het wel en wee van ons NAC.

    Zelfs na degradatie werd er op dezelfde voet verder wanbeleid gevoerd met de aanstelling van de huidige AD en TD. Maar de kritiek van na de degradatie sloeg al snel om in "we moeten ze een kans geven". Twee vreemde vogels, met een jonge TD die de competitie en markt in Nederland niet kent. Je hoeft toch niet echt veel voetbalbalverstand te hebben om te kunnen voorspellen dat de kans groot was dat dit niet ging werken.

  • harry b.d.

    16 januari 2020 - 23:07

    Volkomen terecht. Weliswaar laat, maar beter laat dan nooit.

    Bd onthulde al eerder dat de Clubraad volledig is ingekaderd in de NAC organisatie en bestaat uit gewillige, volgzame types die als was in de handen van het RvC lid supporterszaken zijn. De laatste 6 jaar niet 1 keer kritiek op van Aalst en co, niet op Goetzee of Smulders, niet op Eisenga, niet op Gielen of van Mierlo, nada, nunca. Zij werden wel geinstrumentaliseerd en gebruikt als alibi voor bepaalde beslissingen in de board. De boodschap is dat sls ze braaf mee in de pas lopen, dat er dan iemand vanuit de Clubraad een zetel krijgt in de RvC. Of je nou Uniekaasverkoper bent of jurist op zoek naar klandizie, Clubraad doe je om een baantje bij NAC te krijgen in de RvC.

    Dan is het niet verbazingwekkend dat de boel een keer klapt. Dat "de jongens van de Ei-tribune" het nu moeten doen is een afgang voor de B-side. Maar net als de Bsiderats zit het daar de laatste jaren vooral vol met allerlei genderneutrale gedegenereerde en verwijfde types die een avondje uit zijn en waarvoor ons avondje NAC het eerste station is.

    Morgen zal de spanning voelbaar zijn. Het wordt grimmiger.

  • Jortit

    17 januari 2020 - 01:34

    Nou ja. Respect voor de probeersels

  • ennaajseejer

    17 januari 2020 - 10:20

    Las net op BSR bij een discussie over stadionverboden, dat iemand een stadionverbod zou hebben gekregen voor het op het veld gooien van een bekertje met een bodempje koffie. Zelf heb ik op F7 een keer meegemaakt dat iemand doe 10 seconden stond door een steward werd aangesproken dat hij moest blijven zitten. Dan ben je als NAC toch helemaal de weg kwijt? Het is toch geen Efteling hier ? Teveel managers en management die geen enkele binding hebben met wat NAC inhoudt (en dat begint bij de grote 3, de RVC en de AD en TD!). Zo wordt alle spirit eruitgehaald en hou je voornamelijk mensen over die een avondje NAC-sfeer willen opsnuiven, maar zelf niets bijdragen omdat ze eigenlijk geen ene flikker met NAC hebben. En als je er daar teveel van hebt krijg je dus een lamgeslagen sfeer zoals nu op de tribunes. En we hebben trouwens ook teveel spelers die geen ene flikker met NAC hebben, en dus op het veld ook slappe was.

  • harry b.d.

    17 januari 2020 - 10:43

    Komt Clubraad, komt onraad.

    Bd ontving in 2006 al klachten over het gedrag van Aerssens. Waarom ze die vent in functie houden is een raadsel. Blijkbaar zijn al die bestuurders als de dood voor de eigen supporters en zijn ze al lang blij dat iemand de "klappen" wil opvangen. Maar na dat laatste incident in een voor een aantal jaren laatste thuiswedstrijd tegen de kruiken had deze meneer ontslagen moeten worden. Dit straalt zeer negatief af op de club. Stadionverboden voor het laten van een wind. Of het hebben van een mening. Daar word je online ook al voor geband, dan mag je maanden je mening niet meer geven. Alsof er iets heel ergs gebeurd is, en alsof het allemaal nieuw is dat de clubraad niet functioneert.

  • TvM

    17 januari 2020 - 11:04

    Ach ja, aan de ene kant kun je stellen dat een dergelijk orgaan redelijk uniek is. Aan de andere kant ben ik er zelf ook acuut uitgestapt. We mochten een keer met de spelersbus mee naar een uitwedstrijd, Dat was dus letterlijk niet op de stoel van een supporter….

  • TvM

    17 januari 2020 - 11:14

    En toetsenbord nog maar amper losgelaten of er duikt alweer nieuwe alibi-politiek op: het CR "charme-offensief" rond de ledschermen. Yeah right: we hebben richtlijnen. Weer zoiets: als start waarheen? Of echt gedragen en geborgd?
    Ondertussen wordt proefballonnetje P5 weer opgelaten of yeah right is de Jumbo altijd dicht bij (risico)wedstrijden. Over de NHG-status nog maar te zwijgen. We mogen blij zijn als ons Cultuurhandvest stand en draagvlak houdt. Op de 1ste plaats onder onze eigen supporters, dat dan weer wel…..

  • portugeese naccer

    17 januari 2020 - 11:21

    Heb veel te maken gehad met Ondernemingsraden bij (grote) bedrijven.

    Vaak spreekwoordelijke luis in de pels, tot grote frustratie van directie c.a.

    Maar minstens zo vaak trekpop van die directie: de OR vindt het goed, dus zeur niet.

    Het instituut Clubraad is prachtig. Mits luis en niet pop.

    Goed, dapper en symbolisch besluit van St. Vak G.

    Het zou de anderen sieren als ze het voorbeeld volgen.

  • Don Leon

    17 januari 2020 - 11:54

    Goede 1e stap.

    Los van wat er bestuurlijk allemaal dient te gebeuren om deze organisatie werkbaar te houden, mogen we gerust ook eens de noodklok luiden over wat we op de tribunes zien gebeuren.

    De veranderende samenstelling op de tribune begint zorgelijke vormen aan te nemen. Ik en mijn vrienden hoopten na deze en de vorige degradatie dat het publiek (net als in 1999) zou worden gezuiverd van de toeristen en de dagjesmensen, en de fanatieke betrokken supporters weer de overhand zouden krijgen. Het is raar om te moeten zeggen dat het stadion `helaas` niet minder vol is komen te zitten. Het wordt op de tribunes steeds lastiger om vocaal medestanders te vinden om er de gang in te krijgen wanneer dat op het veld nodig blijkt. Tussen alle stille schapen, nippend aan hun halve liter en hun insta accountje refreshend, vind je in de verte nog wel wat geestverwanten. Maar het is niet meer genoeg om een heel vak nog mee te kunnen krijgen. Het blijkt zeer besmettelijk, want ik zie ook voormalig fanatiekelingen om mij heen zich steeds makkelijker neerleggen bij de gezapigheid.
    Mijn grote vrees is dat die dagjesmensen niet meer weg gaan en dat juist de `fanatiekelingen` er de brui aan gaan geven, thuis blijven en daarmee ruimte geven aan de grijze massa, dat nooit tot actie te bewegen zal zijn, omdat ze altijd alleen maar sfeer hebben geconsumeerd, in plaats van er aan te hebben deelgenomen. Als deze trend zich door zet, dan zal een enquette over een paar jaar gerust uitwijzen dat 90% voor een trommel is en geen kwaad ziet in kiss cam op de videowalls. Dan kun je je slogan `Avondje NAC` veranderen in `Avondje thuis op de bank`.

    Ik heb niet het gevoel dat NAC zich hier van bewust is. En ik zie al helemaal niet dat zij hier druk om maken. Dat zouden ze wel moeten doen, want het is hun enige resterende unique selling point, als je wanbeleid niet mee rekent.

  • portugeese naccer

    17 januari 2020 - 13:21

    @The Don

    Ooit (EK 200)) bij Oranje op uitnodiging van grote verzekeraar in vak met klanten van die verzekeraar gezeten.

    Het was een helletocht. Dat het kut gaat op het veld, Oranje gaat verliezen, maar dat er ondertussen meer aandacht is voor de vraag of "de wave" wel goed door het vak wordt opgepakt. En dat zo`n tuthola in een oranje feestpak ("kijk eens hoe lekker gek ik doe") naast je roept dat de mannen zulke lekkere benen hebben. En dat … ik houd maar op.

    Ik ben tijdens wedstrijden (en zeker die van NAC) ook helemaal niet leuk of gezellig. Ik wil voetbal kijken, inzet zien en NAC zien winnen en anders luidkeels en staand kut kunnen roepen. En de rest? Die interesseert me dan eigenlijk geen kloot.

  • ennaajseejer

    17 januari 2020 - 17:18

    @ DonLeon
    Charelli opperde in bericht over Filipovic dat het deel dat niet mee doet en alleen komt om gezellig bier te drinken en mee te surfen op de sfeer die anderen maken vanzelf wegloopt als de echte supporters wegblijven. Een soort fanatieke-supporters staking dus.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
513 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny129thump
wanny43thumb
wanny130thump
wanny60thumb
wanny113thump
wanny105thump
wanny46thumb
wanny77.2thump
wanny64thumb
wanny94thump
wanny92thump
wanny95thump
wanny107thump
wanny128thump
wanny88thump
wanny106thump
wanny111thump
wanny39thumb
wanny54thumb
wanny102thump
wanny87thump
wanny90thump
wanny98thump
wanny108thump
wanny99thump
wanny118thump
wanny42thumb
wanny56thumb
wanny47thumb
wanny123thump
wanny85thump
wanny93thump
wanny115thump
wanny61thumb
wanny96thump
wanny116thump
wanny127thump
wanny53thumb
wanny119thump
wanny52thumb
wanny121thump
wanny112thump
wanny77thump
wanny65thumb
wanny122thump
wanny59thumb
wanny50thumb
wanny104thump
wanny44thumb
wanny114thump
wanny120thump
wanny124thump
wanny100thump
wanny63thumb
wanny57thumb
wanny110thump
wanny117thump
wanny49thumb
wanny41thumb
wanny126thump
wanny80thump
wanny58thumb
wanny103thump
wanny45thumb
wanny91thump
wanny97thump
wanny55thumb
wanny101thump
wanny71thump
wanny125thump
wanny62thumb
wanny109thump
wanny48thumb

BEELDARCHIEF

Preloader Image
Uitvaart JP (2005)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
troyesnac (2002)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
Liever dan de eerste (2004)
Bus uitzwaaien (2017)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Afscheid van As (2002)
Darttoernooi 2004
Anticombi VVV (2007)
Bouw Stadion (1994)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Liever dan (2004)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
Omwisselen Graafschap (2011)
willem2doekske 2004
NEC - NAC op P5 (2017)
Fandag 2004 Mommers dart
Anti Fries UWD (2004)
Stickercultuur (2019)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
NAC Tattoo lip (2014)
megavlag locos 2013
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Cambuur uit (2014)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Maxime (2015)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
Nieuwe grasmat (2013)
Forummeeting (2004)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
Gele rook (2016)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Eupen - NAC (2015)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
NAC AZ 2001
Alkmaarderhout (2004)
Eindhoven uitvak (2016)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Oldtimercombi (2005)
NAC - Vitesse (2001)
Graafschap-NAC (2001)
Vierwielercombi (2008)
Doortje (2013)
Troyes (2002)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Raise your flag (2021)
NAC - W2 tent (2001)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Achilles uit (2016)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Zundert NAC (2004)
apresski flyer (2012)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Eerste training seizoen (2012)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Zes bier graag (2016)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Groningen - NAC (2014)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Jong NAC Jong PSV (2005)
Bus uitzwaaien (2014)
Fuik Oss 1999
Loting Newcsatle (2003)
MVV - NAC (2015)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
NAC-Ajax 2001
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Strawberry (2003)
Andro Knel Bokaal (2000)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Trossen los bootcombi (2013)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Megavlag (2017)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Den Bosch NAC (1993)
Plaatsing scorebord (2004)
Donar Kebab (2001)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
Vieze rockers (2001)
Avondje NAC (2014)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Stadionkwartier (2009)
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Volendamse Dijk (2019)
De Knyp (2015)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
FujiFilm Stadion (2000)
NAC RBC vol stadion (2003)
NAC PSV (2001)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
Slierten slierten slierten (2010)
Newcastle (2003)
Pannen vol Paella
NAC gered (2002)
No pyro no party (2008)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Hooligans in Groningen (2006)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
In de hekken bij VVV (2017)
Geef ons onze club terug (2002)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Newcastle NAC (2003)
Te voet naar RBC (2004)
BN de Stemmingmaker (2011)
Gepromoveerd (2017)
Fortuna - NAC (2001)
Postperron (2001)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Bulldog spandoek (2004)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Paulitoernooi (2007)
SLM ramp herdenking (2003)
Glapje (2014)
Sticker gezopen (2017)
NAC Museum (2002)
ACDC in Volendam (2010)
Heerenveen uit (2015)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
Huldiging (2017)
Kielegat Kesjoewals (2016)
Ferry-Fiona
Altijd naar NAC (2019)
NAC basketbal Conesco (2001)
Gewonnen van Cambuur (2014)
Los Muchachos del Breda (2006)
Training bij Dennenlucht (2004)
Dubbeldekker (2011)
Trouwe musketiers (2013)
Rat van elf trommels (2008)
Kapan (2009)
A-jeugd wint de beker (2011)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Biertje in Cafe Bak (2012)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
Anti jong teams (2017)
Forummeeting in de Pint (2004)
Eerste BSR-Redactievergadering
Zilvermeeuw (2012)
NAC Ajax (2004)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Pilaarplezier (2014)
Toiletten bij Telstar (2007)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Making of Megadoek (2012)
Ferry (2002)
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Spakenburg uit (2014)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Fear spandoek (2016)
Grandioze NAC Tombola (2004)
NAC logo op stadion (2013)
Forumavond Technisch (2003)
Feyenoord-NAC 2001
Fakkels NAC Ajax (2008)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Stiltegebied (2005)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
B-Side (2016)
Para (2001)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
UWD Flyer (2005)
Doekenfeest (2014)
Bloemstuk SLM (2003)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
30 bier (2002)
Carnaval Bea (2005)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
TitaNAC (2013)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Utrecht uit (2004)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Promotie (2017)
Nieuw gazonnetje (2008)
Jong geleerd (2017)
NAC Volendam (2004)
D'r hed een duif... (2013)
Winnaar BIT Trofee (2004)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
Oude NAC Museum (2002)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Emotie na de promotie (2017)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Uitgeteld (2007)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
NACPraat Radio (2021)
Red NAC paaseitjes (2011)
De Koel (2016)
Hel van Enschede (2004)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
Stop het wanbeleid (2002)
Volle Bea (2003)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Open dag (2014)
All together now (2002)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Locos bus naar VVV (2016)
Bingo Bier (2010)
NAC RBC (2005)
Forumavond Sanering (2002)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)
NAC muts (2015)
Rat van Elf (2017)
Schilderij (2017)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Vlag halfstok (2001)
De vaste opstelling (2016)
NAC de Graafschap (1994)
Viaductversiering (2003)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Groningen - NAC (1994)
Another day at the office (2013)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
It's for Dominique (2012)
Jong NAC - Roda (2007)
UWD yellow (2007)
Cheerleaders basketbal (2001)
Stilbo tours (2010)
Zwemcombi Volendam (2016)
Tokoli spandoek (2002)
Hein (2011)
stickercultuur-(2012)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
Giessen NAC (2003)
St Pauli toernooi (2014)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
Hamburg (2008)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Annie terug (2004)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
NAC Donar (2001)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Rookpotten Demodag (2005)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Start Red NAC (2011)
Megavlag naar de B-Side (2014)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Volle bak bij NAC (2015)
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Stadionverherbouwing (2010)
Brabantse nachten (2004)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Anticombi naar Volendam (2016)
Al together now streaker (2002)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Terugkomst Pierre (2005)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Graffiti (2013)
Bouw stadion fundering (1995)
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
Willem II uit (2004)
Bouw stadion (1994)
Bouwtekening stadion (2001)
Gele bomen in Tilburg (2017)
Videohoes (2003)
UWD Black (2004)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Taferelen in Villareal (2009)
Stad zonder karakter (2001)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Vitesse uit (2004)
Museumavond (2012)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Maradonny spandoek (2010)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Utrecht bus uit (2004)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by