Mail ons: redactie@derat.nl
  • Account
    • Log In
    • Register
Facebook Twitter Instagram Youtube


logo

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Shop

0 0

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

  • Nieuws
    • Oud nieuws
  • Dit Seizoen
    • Selectie
    • Wedstrijden
    • Statistieken
    • NAC Vrouwen
      • Vrouwenselectie
      • Wedstrijden
  • Interaxion
    • Fotoarchief
    • Videoarchief
    • Dossiers
    • Wall of shame
    • MP3
    • MSN Messenger
  • Fanzine
    • Rat Verlegh
    • Over ‘De Rat’
    • Fanzine Archief
    • De Rat Online
    • De eerste Rat-site
    • NACpraat Radio
    • Wanny
  • Historie
    • In vogelvlucht
    • NAC-stats
    • NAC-Quiz
    • Stadion
    • NAC Museum
Cart 0
Registreer
0 0
0 Shopping Cart

No products in the cart.

Return To Shop
Shopping cart (0)
Subtotal: €0,00

Checkout

Kekke hebbedingetjes

Vermakelijk afscheid eredivisie

Het leek er even op dat we roemloos afscheid zouden nemen van de eredivisie,  maar in de tweede helft maakten we er toch nog het beste van.

Al na tien minuten stond er 2-0 op het bord en schalde tussen de oe’s en aah’s het tientientien.

Na rust kwam NAC zowaar nog op voorsprong, na het laatste fluitsignaal stond er 3-3 op het scorebord.

Hiermee eindigt een roemloos seizoen in de slechtste eredivisie ooit. Werk aan de winkel deze zomer.

109 comments on “Vermakelijk afscheid eredivisie”

  • Bredaaaa

    17 mei 2026 - 16:23

    1 van de kwaliteiten van Hoefkens en zijn team. Niet de voorsprong kunnen verdedigen in de slotfase. Mede hierdoor gedegradeerd.

  • ELITEPAUPER

    17 mei 2026 - 16:34

    Morgen het begin van De Grote Schoonmaak….. Figuren die zelfreflectie weigeren of zichzelf schromelijk overschatten dienen EXIT te zijn…

  • Wordt het nog wat aankomend seizoen?

    17 mei 2026 - 16:36

    Die Brym weer met sullig balverlies…
    Deze gozer is werkelijk helemaal niets waar nac voor zou moeten staan.
    Als eerste lozen aub.

  • Nick

    17 mei 2026 - 17:07

    We zijn geëindigd met op papier goede uitslagen. Reden voor de beleidsbepalers om toch door te gaan met alle hoofdrolspelers?

  • De Motta

    17 mei 2026 - 17:27

    En nu snel knopen doorhakken zodat we een goed ingespeeld elftal krijgen dat er vanaf de eerste wedstrijd staat.
    Zonder Hoefkens maar een trainer die er gecombineerd voetbal in smeedt.

  • Jopie

    17 mei 2026 - 17:37

    Oosting is vrijgekomen. Met Rkc goed gedaan, Twente in het begin goed gedaan maar in iedergeval een eigen identiteit. Tevens iemand die jeugd durft in te passen.
    Bestuur durf te handelen en maak schoonschip door Hoefkens te lozen…

  • harry b.d.

    17 mei 2026 - 17:59

    Meest onnodige degradatie ooit. Schande.

  • Foetsjer

    17 mei 2026 - 18:35

    Mee eens b.d.

  • Brecht uit

    17 mei 2026 - 19:03

    Wanneer plaatst Joost het volgende Pierre bommetje voor of na de start van het WK?

  • Bogdanovic

    17 mei 2026 - 19:20

    Wat een schande deze degradatie, met dit materiaal, budget, en publiek.
    Laten we alle verantwoordelijken gedag zeggen.

    Duidelijk tactiek, duidelijk beleid

  • Naccie

    17 mei 2026 - 19:40

    Kan Marcel komend seizoen niet vabaf de eerste wedstrijd roepen dat NAC niet scoort. Dan gaan ze juist wel scoren..

  • Tony van Heemschut

    17 mei 2026 - 20:49

    De mentale zwakheid kwam vandaag weer naar boven. Weer heel zwak uit de startblokken, weer in de achtervolging, dan zelfs nog op voorsprong komen en het dan weer zeer eenvoudig weggeven. Als je het geen 90 minuten op kan brengen, ga dan lekker bij JEKA 10 spelen met een krat bier in de dugout. Om gek van te worden. Blij dat het er op zit.

  • PrideoftheSouth

    17 mei 2026 - 21:13

    De manier waarop die Brym in de blessuretijd met een voorsprong nog even de bal verspeelt op 20 meter van zijn eigen goal is absoluut om te janken en ook tekenend voor dit seizoen. Die jongen hoef ik volgend jaar niet terug te zien, maar hij vindt zichzelf vast veel te goed voor de KKD. Een aanname want ik ken die gozer niet, maar het is wel wat hij uitstraalt.

    Het vizier op morgen, maar eens kijken wat daar gaat gebeuren.

  • NACNuancer

    17 mei 2026 - 22:42

    Morgen wordt Hoefkens ontslagen .
    Daarna gaan we afscheid nemen van Balard, Brym, Bielica, Odoi, Ayew, Talvitie, Salama,Sowah, Mahmutovic en Kemper.

    Met
    Nassoh, Soumano,Holtby, Greiml, Hillen, Leemans, Jensen, Valerius, Lucassen en Paula heb je al een sterk geraamte staan voor volgend jaar

    Volgend jaar worden we kampioen

  • ennaojseejer

    17 mei 2026 - 22:48

    Precies dat, Brym. De bal verspelen, en dan nonchalant en plichtmatig er een beetje achteraan sjokken en een doelpunt laten maken. 0 inzet die slappe flapdrol. Ze lachen zich bij Almere nog steeds de ballen uit de broek dat onze almachtige en alwetende TD daar geld voor betaald heeft.
    Nog een jaar Maas is een garantie voor nog veel meer miskopen en flapdrollen….
    En onze directeur Pinokkio stond/staat erbij en keek/kijkt ernaar. Leuk die extra zitplaatsen aan de lange zijde als je degradeert. Liever investeren in stoelen als in prestaties op het veld.
    ONGESCHIKT allebei.
    Over de 3e musketier wil ik het niet eens hebben. Hillen als linksback. Hoe verzin je het in vredesnaam?

  • ennaojseejer

    17 mei 2026 - 22:50

    met Oosting als trainer kan ik leven, maar wil die de KKD in?

  • Beter de Laat dan nooit

    17 mei 2026 - 22:58

    Oosting ; 2 x ontslagen binnen 1 jaar. Waarom zouden we die willen?

  • De papegaaiduiker van Majoppeveld

    18 mei 2026 - 00:33

    Salama moet blijven

  • Bredaaaa

    18 mei 2026 - 09:32

    Hoe laat is de beoordelingsgesprek van hoefkens?
    Spannende dag.

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 09:39

    Nacnuancer – toen jij hier nog postte onder de zieke naam petermaasiseenbaas loog jij ook al regelmatig. De Vlaamse hondenuitlater wordt niet ontslagen. Daarvoor is geen geld. Hij moet zelf terugtreden. En dat doet hij alleen als hij een alternatief heeft. Hij laat echt geen EUR 3 ton liggen omdat petertje hem weg zou willen. Voor Peter zelf is namelijk nog nul draagvlak. Alleen Remcoo wil hem behouden. Uit gemak en luiheid. En natuurlijk omdat anders enorm gezichtsverlies zou worden geleden. Net geupgrade en tot in de eeuwigheid velengd.

    Maasje is een kansloos figuur. Ver weg van de belofte van de V’s om op iedere positie te werken met de Beste Mensen.

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 09:40

    + r

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 09:44

    Bredaaa – dat is vanochtend om 11.00. Maar het is geen beoordelingsgesprek van de spijkerbroekentrainer. Men evalueert het seizoen en men vraagt tot slot hoe hij ‘erin staat’ voor volgend seizoen. De RvC belt later in de vroege avond met elkaar. Tenzij er voor de zoveelste keer eerder gelekt wordt krijgt de achterban dan morgen de gekuiste versie van wat er is besproken te horen.

    Bd zou zelf ook graag willen horen wie er op kantoor allemaal mogen wieberen. Daar zit nogal wat overbodig personeel.

  • De papegaaiduiker van Majoppeveld

    18 mei 2026 - 09:58

    Ik sta er om 1100 uur. Met fakkels en al. Uitzwaaimoment!

  • Bredaaaa

    18 mei 2026 - 10:12

    Ja ok Harry. Ik denk dat hoefkens idd gaat blijven. Vreselijk gewoon. De club is gekaapt door gevaarlijke mensen.

  • Tony van Heemschut

    18 mei 2026 - 10:18

    Hoe Hoefkens er in staat is niet relevant. De beste man zal best nog een jaartje door willen, maar dat kan NAC zich niet veroorloven.

    Het komt allemaal heel gezapig over. We zijn onnodig gedegradeerd, er is een collectieve wanprestatie geleverd. Met aan het stuur het trio Pierre, Maas en Hoefkens. Het kan niet zo zijn dat één van deze drie aanblijft. Er is nieuwe energie nodig, meer deskundigheid. NAC moet nu doorpakken. Niet over 2 maanden of het nog maar eens een tijdje aankijken met deze gasten.

  • Nick

    18 mei 2026 - 10:21

    Hopelijk start vandaag bijltjesdag en gaan we gelijk starten met de wederopbouw

  • ELITEPAUPER

    18 mei 2026 - 10:23

    Majoppeveld, dat ligt toch in dat gehucht hier een paar km naar het westen. Waar op elke verkeerslicht paal een Feyedinges sticker zit en ze een 3e rangs amateurclub hebben ?

  • MickJl

    18 mei 2026 - 10:37

    Laat deze dag of morgen de geschiedenis ingaan,
    als de wederopbouw dag.
    Een dag als herinnering waar jaren later nog over
    gesproken wordt.
    Zet a.u.b de poort weid open voor Hoefkens en Maas
    na passeren gelijk dicht gooien.
    Opvolgers ?
    Het zal u verbazen wie zelfs in de KKD in Breda werkzaam
    wilt zijn.

  • KBR

    18 mei 2026 - 10:47

    Ik kan geen post van doorgeefluik BD lezen met zogenaamde onthullingen en “inside information” zonder het wauwelende stemgeluid van PvH te horen. Ik sla ze dus maar over…

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 11:06

    KBR – jij moet vooral de “onthullingen” van die andere site, de Zandbergmicrofoon of nac.nl volgen. Volgens hen zou een overname door de City Group leiden tot een sloot aan buitenlandse spelers, het volhangen van de club met schulden en onherkenbaar voetbal. Ja echt, en wat is nu het geval met dit NAC=Breda gedoe? De ziel is uit de club geslagen, we zijn volgehangen met schulden voor een ontijdige verbouwing en het duurste veld van Brabant, een thuishaven voor Peter’s French Connection (PFC) geworden en busladingen derderangs buitenlanders (lekker goedkoop – kuch). En allemaal vroegtijdig onthuld op deze site.

  • ennaojseejer

    18 mei 2026 - 11:09

    @Tony
    we zijn inderdaad het bos in gestuurd onder leiding van Maas-Hoefkens-PvH, maar wel met goedkeuring van Oversier Die probeerde PvH nog uitgebreid wit te wassen in de beroemde podcast, dus hij heeft ook geen schone handen.

  • Kbr

    18 mei 2026 - 11:54

    Ach BD het gaat mij niet eens over de “onthullingen” ansich. Bottom line is dat je blijkbaar niet meer of minder bent dan de rest van de marionetjes die ingeschakeld worden om het woord van een ander te verkondigen. En of ze nu een podcast hebben, ergens mogen aanschuiven of op een andere site zitten, het zal allemaal wel.

  • 076

    18 mei 2026 - 12:00

    Waarom heeft hansje D toch de nare gewoonte om in elke post mensen meent af te moeten branden. In het BVN? Waarom, brave mensen?

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 12:26

    KBR – dat is nog al een krasse bewering en het riekt naar liegen. Bd is niemands marionet. Maar alleen simpele kampjesdenkers uiten zich zo. Er is maar 1 leidraad: het BVN.

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 13:02

    Het seizoen is geëvalueerd mensen en de uitkomst zal u niet verbazen: het kwam door pech. Door redenen buiten het falen van Hoefkens, Maas en Oversier om. Zij leggen inmiddels data voor waaruit “blijkt” (kuch) dat ons NAC in “expected points” op de 7e plaats is geëindigd. Hun conclusie is dat we zijn gedegradeerd door de blessures van Greiml en Soumano, door Richard Martens bij Volendam-NAC en door de gemiste penalty van Brym tegen AZ-thuis. Het ligt allemaal niet aan hen. Niemand hoeft weg, niemand kan hier iets aan doen.

  • Nac fan

    18 mei 2026 - 13:14

    Dus Harry
    NAC gaat nog 1 jaartje door met Den Hoef

  • NACNuancer

    18 mei 2026 - 13:28

    Ennaojseejer,

    PvH was de grootste rotte plek binnen de organisatie. Je zult zien nu de liegende judas weg is, dat het een stuk beter gaat.

    Hopelijk wordt Sydneygate tot de bodem uitgezocht zodat we Pinokkio Pierre kunnen royeren en dat hij geld terug kan betalen.

  • ELITEPAUPER

    18 mei 2026 - 13:44

    Dit gaat Tony bier kosten… de 3 musketiers Hoef, Petertje en Remko houden elkaars ballen vast… Chris W.M maakte van de week al een 180graden draai van oprotten naar blijven. En zie hier.

  • Lennon

    18 mei 2026 - 13:45

    Nuancer,

    Als Harry gelijk heeft en je dus PMIEB bent vermomd onder de zoveelste nickname vind ik het nogal wat iemand als een liegende Judas neer te zetten, na al die fantasie-ondernemingen, weekendvakanties en cryptoking bullshit vind ik iemand anders liegen verwijten nogal gewaagd.

    De schuld alleen bij Pierre wegleggen, zo makkelijk Pierre heeft nergens getekend niet bij nieuwe spelers nog bij een stadiondeal.

    Als het allemaal zo simpel is zijn we volgend jaar Maart al kampioen, Pierre is immers weg de rest deed alles goed of had niks te zeggen.
    Nog een transferperiode PM aan de touwtjes zal de sportieve doodsteek van ons NAC betekenen, dan mogen we blij zijn met een 10e plek in de KKD en vinden de reetkruipers van de Stadionstraat dat ze prima gepresteerd hebben.

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 13:46

    ‘Nuancer’ laat het woord Judas al weer vallen. Nu al uit zijn rol. Volgende nickname maar weer dan?

    En aan dommigheid is het ook weer niet te overtreffen. Alleen leden kan men royeren.

  • Bredaaaa

    18 mei 2026 - 14:06

    We hebben een pressie trainer nodig. Voor de kkd. Volgens internet gegevens schijnt pastoor dat te zijn. Van Alfred schreuder kan ik even niet vinden hoe hij zijn team laat spelen.
    Niet een belgische afbraak voetbal trainer.

  • Maarten Breukers

    18 mei 2026 - 14:14

    Zal Maas nu wel al bezig zijn met transfers? Of gaan we weer achter het net vissen.

  • Maarten Breukers

    18 mei 2026 - 14:15

    En over Alfred Schreuder. Waarom ? Als iemand niet past bij NAC dan is het Alfred Schreuder wel.

  • Nac fan

    18 mei 2026 - 14:32

    Hoorde als Den Hoef blijft
    Dat Alfred Schreuder na het wk en naast gaat zitten .

  • NACNuancer

    18 mei 2026 - 14:58

    Lennon

    feit

    Pierre is een bewezen leugenaar.
    Dat heeft hij op nationale tv gedaan met zn duistere deal bewering.

    Een Judas vanwege Sydneygate 2 keer.

    En wat Maas betreft. Ik verwacht wél dat hij Hoefkens vandaag of morgen ontslaat.

  • NACNuancer

    18 mei 2026 - 15:00

    Oosting als nieuwe trainer zie ik wel zitten.

    Schreuder gaat eerst het wk doen ,lijkt mij daardoor lastig.

  • Beter de Laat dan nooit

    18 mei 2026 - 15:28

    @Nacnuancer
    Waarop baseer je dat van Oosting dan. Zoals ik hier boven al aangaf zelfde record als Hoefkens. 2x ontslagen in 9 maanden tijd.
    Laten we eens stoppen met gokjes en eens gaan kiezen voor meer zekerheid. Liever een kleinere selectie met grotere slagingskans dan die net niet keuzes. Andere clubs lukt dat toch ook.

  • Lennon

    18 mei 2026 - 15:33

    Nuancer,

    Oftewel je bent PMIEB met de zoveelste nickname, fijn om te weten…moeite van de discussie niet waard.

  • NACNuancer

    18 mei 2026 - 16:23

    Lennon,

    Nee, want Maas is niet heilig voor mij.

  • NACNuancer

    18 mei 2026 - 16:26

    Oosting is met Twente een keer derde geworden, dan kan je wel wat.

    Maar ik denk dat er vanuit NAC eerst moet worden uitgesproken hoe we gaan promoveren.
    Gaan we op de aanval of gewoon dichttimmeren en een 1-0 is ook goed.
    Maakt mij niet zoveel uit zolang we maar promoveren

  • Beter de Laat dan nooit

    18 mei 2026 - 16:43

    Promoveren met de boel dichttimmeren?
    Dan heb je vervolgens weer niets te zoeken in de ere. Laat NAC nu eens een eigen speelstijl creëren waar ze daarna mee verder kunnen. Budget gaat omlaag maar vergeleken met de concurrentie nog steeds fors. Doelstelling mag daar navenant naar zijn. Maar dat mogen we van deze clubslopers niet verlangen met hun meedoen voor handhaving tot de laatste dag. Overigens ook niet gehaald voor Harry me voor is.

  • Kbr

    18 mei 2026 - 17:34

    @bd. Een mening betitelen als leugen dan sla je een paar stappen over. Geeft niet, het werkwoord liegen of de variant leugen, is hier door jouw toedoen toch al aan erosie onderhevig. Over kampjes denken: ik heb het idee dat jouw wereld per definitie verdeeld is in 2 kampen. Enige nuance is aan jou niet besteed.

  • @….

    18 mei 2026 - 17:52

    Dat RO, PM en CH niet zouden vertrekken was natuurlijk van meet af aan duidelijk. PvH is uit eigen beweging gestopt , volgens onze AD heel jammer dat hij is vertrokken. Maar laten we verder de officiële berichtgeving rustig afwachten zodat de evaluatie van de directie deze ochtend echt formeel is….. evaluatie dient RvC nog te passeren begrijp ik. Enkele losse opmerkingen aanvullend. – Alfred Schreuder is m.i. geen geschikte NAC hoofdtrainer. Geweldige voetballer voor NAC, maar als voetballer stond hij al ver af van volksclub NAC. Was na de wedstrijden altijd als eerste weg. En dat mag natuurlijk, maar als verbindende hoofdtrainer : ik geloof er niet in. – Dat er bij N=B flink wordt gelogen klopt. O.a. het City verhaal ligt 100 procent anders. De aandelen verdeling van @Harry die hij recentelijk hier op de site gaf ( 3x 33,33 %) is zeer goed. Maar daarvoor dienen ingrijpende veranderingen te komen en die komen er zeer waarschijnlijk niet. – Ralph Seuntjens is momenteel een enorme held in Belgisch Limburg. Gisteren twee goals waarbij een fantastische kopbal. Voetbal KAN heel leuk zijn ! – Respect voor Telstar. Met prima voetbal en zeer bescheiden budget zich zeer terecht gehandhaafd.

  • deraas

    18 mei 2026 - 19:03

    Nac is voor de zoveelste keer beteugeld door quasi figuren, domme contracten en vooral niets in de la!!
    Hoe ver moet het nog komen om iets van stabilliteit te geven.
    Op deze manier gaat het niet komen. Supporters moeten in beweging komen en laten zien dat deze shit niet toegankelijk is!!!!!!!!

  • Lennon

    18 mei 2026 - 19:28

    Tip,

    Eigenlijk merkwaardig dat er bij Lommel meer Belgen in de selectie zitten dan dat er Nederlanders bij NAC rondlopen.
    Dat terwijl er bij NAC een herkenbaar elftal beloofd werd en dat terwijl er heel hardnekkig werd beweerd dat je met City aan het roer vol werd gestopt met buitenlandse spelers…

    Zijn we hier nu keihard in de aap gelogeerd of was het doemdenken misschien niet helemaal op zijn plaats
    3x 33,33 lijkt me inderdaad een hele goede optie.

  • ELITEPAUPER

    18 mei 2026 - 19:42

    Blauwhof bevestigd wat bevreesd werd. Carl is nog steeds trainer. De cluster fuck that keeps giving… en zo te lezen op sociale media is het Stockholm Down Syndroom leger onderleiding van Chris W.M gewoon business as usual zieltjes aan het winnen

  • Bredaaaa

    18 mei 2026 - 19:47

    Ja, niet te geloven. Ze doen er alles aan om de supporters te frustreren. Blijkbaar hebben heel veel supporters niet verlengd zag ik vandaag. De rvc van heracles heeft vandaag wel hun ad Toussaint ontslagen. Daar gaan ze wel opnieuw bouwen. NAC is in gevaarlijke handen gevallen. Echt eng gewoon.

  • Tony van Heemschut

    18 mei 2026 - 19:51

    Als het waar is – bizar, waar zijn ze in godsnaam mee bezig.

  • Beultje.

    18 mei 2026 - 20:15

    Voorlopig al meer dan 12000
    Duizend verlengd.
    Komen weer makkelijk aan het maximaal.aantal seizoenkaarten

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 20:18

    Nou brave mensen, de kogel is door de kerk, het schaap is geschoren en de kikker ingeslikt.

  • Beultje.

    18 mei 2026 - 20:20

    16.43.
    Beter laat..
    Wat is de speelstijl van NAC de laatste 25 jaar.
    Die hebben ze niet vent

  • ennaojseejer

    18 mei 2026 - 20:31

    @elitepauper
    waar lees jij dat? Ik lees alleen maar op X bij Blauwhof:
    Carl Hoefkens is nog gewoon trainer van NAC. Vandaag is er helemaal geen heet nieuws, met uitzondering van de weersvoorspellingen voor het weekend.

    Volgens mij hoeft dat nog nietste betekenen en het kan alle kanten nog op (lijkt wel een NAC-wedstrijd 🙂

  • De Motta

    18 mei 2026 - 20:54

    NAC ten voeten uit de ellende gaat weer voortduren.
    Hoe jaag je de supporters het stadion uit.

  • @….

    18 mei 2026 - 20:55

    @Lennon 19.28. Klopt wat je stelt. Ik zal dat hele verhaal nog wel nader toelichten over een tijdje. Nu beter even niet. Eerst nu het officiële nieuws van NAC.nl tot ons laten komen. Maar het zit muurvast. Realiseer dat om de zooi binnen te halen waar we nu mee zitten onze buur-site zelfs op zwart ging. Je nuances of bezorgdheid uitspreken was verboden. Het had allemaal anders gekund natuurlijk.

  • Arroyo

    18 mei 2026 - 21:29

    Een trainer die degradeert zou altijd de eer aan zichzelf moeten houden.
    Tenzij er échte redenen zijn dat hij er niks aan kon doen.

    Dat kunnen we van onze Carl met zijn opstellingen niet zeggen.

  • stychine

    18 mei 2026 - 21:32

    Ludo Vandewalle, chef voetbal nieuwsblad (B), zegt in sjotcast van deze week dat Hoefkens bovenaan het lijstje staat om trainer te worden van OH Leuven.
    Die ploeg speelt nu nog play offs. Hun laatste match is op 23 mei en dan kunnen ze hun trainer ontslaan.
    De spelers van Antwerp stonden niet meer achter hun trainer Oosting die naar verluidt amper Engels spreekt. In de Belgische voetbalwereld krijgen trainers hun volledig resterend loon niet uitbetaald.

  • harry b.d.

    18 mei 2026 - 21:44

    Zou de directie eigenlijk nog salaris moeten inleveren of ontspringen zij ook aan die dans?

  • Godfried

    18 mei 2026 - 22:40

    @Harry BD 13.02. Heb jij je tijdlijn niet meer op een rijtje? Welke er keuzes op tafel lagen toen City Group een serieus bod deed? En wie oreerde toen dat het bedrag veel te hoog was? Dat er veel te veel werd betaald? Dat geen reeel overnamebedrag was? Er moest op korte termijn een alternatief opgetuigd worden om niet inde handen van City group terecht te komen. Heb jij toen je aangesloten bij een reeel alternatief? Of laat je dit soort zaken over aan je broer die wel NAC steunt in goede en slechte tijden? De leningen om het stadion te verbouwen verbleken bij de tekorten die Lommel dit jaar heeft: 20 mio euro (aldus BNDestem). Alle hun satelietclubs hebben enorme schulden opgebouwd. Hoezo financial FairPlay?.Aan wie lever je je dan over?? $euntjes is hun roeptoeter. Gezellig met het ‘Graydon mannetje’ en ‘ De klapper van …’
    Wat ben ik blij dat ons dat bespaard is gebleven. En ja, dat gaat met vallen en opstaan, maar dat wisten we op voorhand, bij het horen van de garantstelling van ( slechts) 5 mio. Had je toen aangemeld om de club mee op te bouwen. Maar je bleef op de berg. De beste stuurlui staan aan wal. Dat zien we nu al 13 jaar .
    Niemand werp NAC opzettelijk terug de eerste divisie in. Maar de realiteit is dat het budget nog steeds maar de 24de was. Dat gat is niet genoeg om je definitief in de middenmoot te settelen. En natuurlijk zijn er fouten gemaakt, en was er pech, anders waren we niet gedegradeerd. Doelpunten tellen zal ook Peter Maas hebben gedaan aan het begin van het seizoen …

  • Godfried

    18 mei 2026 - 22:43

    24 = 14de budget…

    ( check even de begroting van Tottenham en hun plek op de ranglijst …)

  • De muzikant

    18 mei 2026 - 23:05

    Weer een verhaal wat later pas toegelicht gaat worden…. nummer zoveel al. Klinkt vreselijk interessant.

  • deraas

    19 mei 2026 - 00:08

    Zoals veel eerder toegelicht….er gaat niets veranderen en er is geen geld.
    Alle luiken dicht, vasthouden en hopen dat het overwaait.
    Stadionstraat blijft synoniem voor drama.
    Een nieuwe investeerder kan rust brengen, maar dan moet ie nog wel gevonden worden…..Oversier is daar zeker geen pioneer in, weet niet hoe dat moet!!!
    Nogmaals: Oversier, de naam zegt het al, is niet de AD voor onze club die zaken gaat regelen en staat voor Nac!! Zie bv al de taferelen rond Pierre.

  • ELITEPAUPER

    19 mei 2026 - 06:22

    Ennaojseejer, Leemans wil eerst weg. Laat een stuk in het suffertje van Breda en die andere oproerkraaier VI zetten. Nu wil meneer opeens blijven. Nogal wiedes. Wat hij hier verdiend kan hij nergens meer krijgen. Is sinds terug van een zware blessure nog nooit in de buurt van zn niveau bij andere clubs geweest. Maar lekker uitbollen bij N.A.C. In de KKD voor goed geld en die sukkels op de tribune die het goed vinden zolang er bier is. Wie wil dat nou niet…. Zelfde laken een pak voor die Olderup Jensen. Wedje leggen dat Blauwhof en Jurre binnenkort schrijven dat die onmisbaar is. Al is z’n dit seizoen verlengde contract voornamelijk gevuld geweest met meneer die uitvreet ruif vreet en er geblesseerd niks voor terug doet. De Luxemburger stond zondag op 5 meter te dekken, met de start snelheid van een naaktslak in winterstand… met dat soort de KKD in wat snel is en om veel doelpunten draait. De Chris W.M adepten willen het. Goed gescout Petertje Maas…

    Bah…

  • Rens

    19 mei 2026 - 07:58

    Nou kom op NAC kom met nieuws. Als Hoefkens blijft kunnen wij onze sponsor stoelen opzeggen die al belachelijk zijn verhoogd het afgelopen jaar. Slechtste trainer ooit en er moet nog over vergaderd worden, man man man.

  • Peet

    19 mei 2026 - 08:19

    Rens, als jij een bedrijf zou hebben snap je ook dat er een grote kans is dat men misschien wel uit elkaar wil, maar dat NAC probeert dit tegen zo laag mogelijke / geen kosten te regelen? Wellicht is er een andere club in de race voor CH en wil men wachten op een eigen vertrek? Ik noem zo maar wat he…

  • 076

    19 mei 2026 - 08:22

    Mooi woorden Godfried. Ik denk dat hansjes broer met schaamrood op zijn kaken hier leest wat zijn broer allemaal raaskalt en oreert op deze site.

    Wanneer komt naar buiten wat gisteren met Hoefkens is bepsroken?

  • BahBah

    19 mei 2026 - 09:03

    In Almelo durft de RvC de feiten wel te benoemen en de AD te ontslaan. Het is een herkenbaar beeld;

    “Een belangrijke conclusie van de raad van commissarissen en de adviseurs is dat de degradatie niet moet worden gezien als een opzichzelfstaand sportief incident. De voorbije jaren heeft zich een organisatie gevormd – zeker ook in voetbaltechnisch opzicht – die duidelijke richting ontbeerde en niet voldoende effectief werd geleid. In de top van de organisatie is een gebrek aan eenheid geconstateerd, besluiten worden beïnvloed door relaties en historie en de sportieve organisatie is niet professioneel ingericht en aangestuurd.”

  • Nac fan

    19 mei 2026 - 09:30

    @Rens
    Wat ben jij toch een Nep Supporter/ Sponser zeg !!!
    Is gewoon een goede trainer
    Had alleen de verkeerde Spelers
    Om zijn eigen spel te spelen. Daarom past hij elke wedstrijd het 11 tal aan

  • ELITEPAUPER

    19 mei 2026 - 10:04

    Wat is het spel van TiTaToverBelg dan ? Buiten al bijna 2 jaar zich elke wedstrijd met een andere opstelling en 0,0 vaste patronen belachelijk maken. Schei toch uit met deze onzin te verdedigen. Nu ligt het weer aan de spelers… dat hij vorig seizoen zijn links en rechts buiten aanvallers opstelt als wingbacks wat die jongens niet zijn… om maar 1 voorbeeld van zijn achterlijke gedoe te benoemen…

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 10:05

    Ja brave mensen, verbijstering en woede alom. Maar het is wel een gevolg van de fatale en catastrofale keuzes en beslissingen van de V’s en hun adviseurs Verkuilen en Gerbrands. Ook verbijsterend was de reactie van Grote V op de uitgestoken hand van bd op 15 januari 2022. Lang voordat hij zijn grootste fout ging maken met de Jaspertjes in zee te gaan en de Stichting Sjoerd hem vrij baan gaf voor deze organisatorische en financiele blunder van de eeuw.

    Hoe kun je in godsnaam deze kerstboom accorderen in een start-up fase? Hoe kun je daarnaast ook nog eens een systeempje van coöptatie goedkeuren? Hoe ontieglijk dom kun je zijn? Je moet als eigenaar altijd een noodknop hebben. Die STAK is dodelijk, daarnaast trekt het een bepaald type ‘bestuurder’ aan die je eigenlijk niet in je organisatie wilt: laffe technocraten zonder echt verantwoordelijkheidsbesef. Niemand kan ze wat maken, dus gedragen ze zich daar naar. Waarom is dit probleem niet uitvoerig aan bod gekomen in de voorfase van de verkoop? Wie heeft hier zitten slapen?

    De gevolgen zijn verheerend. Grote V heeft het afgelopen seizoen op verschillende momenten geprobeerd ‘de club te helpen’ door zijn kerstboom te bestoken met appjes en telefoontjes. Kortom door zijn invloed uit te oefenen. Buiten de governance om. Omdat hij vond dat dat moest. Dat hij het beter zag dan de amateurs, die hij notabene zelf had geïnstalleerd. Maar in plaats van dat zij naar hem luisterden gingen de rolluiken naar beneden en bleef alleen nog het chantagemiddel ‘geld’ over.

    Grote V is nog altijd kwaad, eigenlijk is iedereen boos op Remcoo en zijn Maasje. Bd heeft de afgelopen uren veel berichten ontvangen over de trieste bestuurlijke situatie van ons NAC. Overal congsies en groepjes. Mensen die elkaars bloed wel kunnen drinken, anderen die zich belazerd voelen en voor de gek gehouden. Een terugtredende externe adviseur is niet genoeg. Er moet nog minstens 1 offer worden gebracht. Eigenlijk twee. Gebeurt dat niet, dan komt de club niet tot rust. Zeker niet.

    Marina Alta, 26 graden verwacht, zonnig.

    PS nu Kemper in de interesse staat van FCU, SCH en FCG is zijn uitspraak dat hij naar het buitenland wil toch iets minder geloofwaardig geworden. Norwich leek hem wel wat. Maar daar gingen we er kansloos van af, dat was geen goede generale.

  • Bredaaaa

    19 mei 2026 - 10:15

    Waarom is die irritante blaauwhof nu aan het lobbyen voor hoefkens. Wat gebeurt er allemaal? Die belg kan er geen reet van. Ook ralf seuntjens vindt dat hoefkens moet blijven. Wil ralf zich aub bemoeien met zijn city group manders poep club lommel. Ik heb als NAC supporter echt schijt aan lommel met alle respect.

  • Nac fan

    19 mei 2026 - 10:33

    Bredanaar
    Omdat joost nu vriendjes is met Vrolijk en die wil dat den Hoef blijft

  • ELITEPAUPER

    19 mei 2026 - 10:48

    Als Karel dan ook bereid is de bonnetjes van minimaal 2 jaar KKD af te tikken ipv nu de afkoopsom van Carl, dan ist wie betaald, bepaald om een gouwe ouwe van Ivo/Tony te gebruiken….

  • Beultje.

    19 mei 2026 - 11:13

    Rens dat soort sponsers kunnen gemist worden als kiespijn.
    Voor jou dtaan er genoeg in de rij voor sponsorstoelen..
    Zondag 31 mei vertrekken we voor de beker finale naar Son en Brugel
    Waar Hoeven 3 met de irritante Joost B als laatste man,het op gaat nemen tegen Oirschot.
    Er gaan 3 bussen vanaf ons mooie sportpark in het kutdorp Hoeven.
    Er zijn nog 4 plaatsen dus wees er snel bij.
    De kosten zijn gratis.
    Alleen voor bier in de bus en broodjes betaal je 10 euro

  • ennaojseejer

    19 mei 2026 - 11:19

    @Godfried 22:40
    Inderdaad. Voor de City groep kiezen is gewoon het verachtelijke “modern football” binnenhalen, waar clubs met steenrijke eigenaars de spelers als handelswaar verhandelen. Bv bij ons zelfs na het begin van de competitie een keeper terughalen. Als je pech hebt wordt de kleur van je thuis-shirt veranderd in de kleur van de sponsor (zie in Engeland). Alles draait alleen nog maar om geld en uitzendrechten. Dikke verliezen, toedelidokie financial fair-play. Welkom in de tombola van de rijke peren. Dan ben je ongeveer 1 stap verwijderd van het voetbal in de zandbak (het speeltje van de oliesjeiks)
    Bahbah……

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 11:37

    ennoaj – je bedoelt de paarse shirts waarin ons NAC degradeerde? Of bedoel je dat zwarte shirt met die onleesbare namen en logo? Ook een keer thuis gedragen. Omgba, Banzuzi, over handelswaar gesproken.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 11:48

    Dat hele City-wijsvingertje is behoorlijk hypocriet. Bd onthulde dat al. Het is een framepje van het N=B volk. Een soort geconstrueerd angstbeeld waar niemand “ja” tegen kan zeggen. Een set-up met 3 minderheidsbelangen wordt verzwegen. NAC=Breda is faliekant mislukt. Alle framepjes die op het Ciy Gevaar van toepassing werden geacht zijn nu door NAC=Breda “waargemaakt”:

    – spelers als handelswaar, maar dan ook nog met groot verlies
    – belachelijke kleur shirts waarin slechte resultaten werden geboekt
    – grote verdeeldheid intern
    – waardeloze resultaten
    – nul vooruitgang in de organisatie
    – club volgehangen met schulden
    – fluitconcert na fluitconcert en ziel uit de club geslagen door domme beslissingen

    Kortom, een drama.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 12:01

    Komt overigens geen juichbericht van Remcoo nu over Hoefkens. Men houdt het stil. Mocht hij voor eind mei nog een club vinden dan kan NAC altijd nog schakelen. Alle tijd van de wereld nu de eerste training toch pas op 29 juni begint. Waanzin dit weer. Ze doen de deur achter zich dicht en gaan op vakantie!

  • 076

    19 mei 2026 - 12:43

    Ocharme, de Zwitserse Zakkenwasser gaat zich nu het seizoen ten einde is, druk maken over de kleur van de Paarse Heide shirts. Als ie maar kan zuigen.

    Je ziel aan City verkopen is het allerallerallerslechtste wat je kan doen. Je verkoopt je ziel aan Abu Dhabi. Dit heeft geen ene reet met NAC = Breda te maken, dat maakt dat internetpooiertje (want: al een jaar of 6 niet in het stadion te bekennen) er zelf weer eens van.

    Het laatste wat je moet willen is buitenlandse inmenging. Kijk maar wat er nu weer gebeurt met Vitesse. Maar graaier hansje denkt natuurlijk alleen aan harde pegels. Niet in het BVN.

    Dat er geen terugkoppeling komt over de gesprekken van gisteren is natuurlijk wel erg kwalijk.

  • Mick J

    19 mei 2026 - 12:45

    Hoefkens top kandidaat OH Leuven
    vanmiddag wordt de knoop doorgehakt.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 13:00

    Nogmaals mensen, de spijkerboekentrainer bepaalt zelf waar hij volgend jaar trainer is. Remcoo en Maasje willen dolgraag dat hij blijft. Hij heeft geweldige stappen gemaakt in Breda, topresultaten neergezet en iedereen is dolenthousiast en tevreden over hem. Die paar zeikerds op het internet moeten hun bek houden.

    Hoefkens bepaalt. En als zijn alternatief serieus is, dan zal hij dat eerst willen afklappen en dan beslissen. Dat moet dan zo snel mogelijk, want Remcoo en Maasje willen weten “waar wij aan toe zijn”. Het is een complete afhankelijkheidshouding die hier speelt. Want ontslag kan niet. Daar is geen wil en geen geld voor.

    Het andere kwalijke verhaal is dat van het aanblijven van de AD en de TD. Zeer kwalijk zelfs. Want geen van beiden gaat terug in salaris. Remcoo blijft de duurste AD ooit en Maasje was net ge-upgrade, die “kun je dat niet nu al afpakken”.

    Het is een zeer, zeer grote puinhoop binnen ons NAC, dat dit allemaal kan. Zelfbediening en pure luiheid achter het masker van “continuïteit” en “stappen maken”.

    Zum Kotzen mensen!

  • jvt

    19 mei 2026 - 13:01

    Je hebt jarenlang geprofiteerd en genoten van het netwerk en geld van MC, voor sommigen hier Abu Dhabi. Dankbaar aangenomen geld en spelers betaald met….. Het grote aantal buitenlanders in de selectie nu en het voor NAC onherkenbare voetbal zonder 2 echte buitenspelers is in niets het dna van NAC. Alleen de kleur van de shirtjes is gebleven en zelfs dat niet. Als je elders over NAC begint wordt je gewoon uitgelachen. Een grote vernedering.

    MC is schofterig aan de kant gezet en waar iedereen z’n geld mee verdient, gaan we daarvoor dan ook nog de ballotage vormen. Bij wie tankt onze 076 vriend? Waar is zijn spijkerbroek of dat goedkope shirtje gemaakt? Waar zijn cd speler of menig auto onderdeel?
    Of hebben deze ‘supporters’ dan boter op hun hoofd? Wees dan blij met deze onnodige degradatie en allerbelabberste voetbal!

    Zeker is dat we (NAC) een rijkere eigenaar met een voetbalknowhow, netwerk, professionaliteit en een ongekende drive nodig hebben. De beste mensen op de beste plaats? Herinnert u zich dit nog?

  • jvt

    19 mei 2026 - 13:10

    @b.d.
    Het zal toch wel zo zi9jn dat de directie 30% inlevert op het salaris. Jvt kan zich het niet voorstellen dat met minder omzet het aandeel directiekosten (hoeveel directeuren heeft NAC?) gelijk blijft dat er dus minder spelersbudget is.

    Naast het fatsoen om een salarisstap terug te doen na deze wanprestatie.
    Een flink gebaar naar je supporters die wel hetzelfde moeten blijven betalen ondanks KKD.
    Of wordt toegestaan dat een iedere wanpresteerder nog 1 keer, 1 keertje maar, flink uit de ruif blijft meeëten?

    Dat zou echt een schande zijn. Een volledige minachtig naar je achterban en bewijst nog maar eens dat niet het voetbal maar hunzelf op nummer 1 staan. Het zou de directie sieren een statement uit te brengen dat zij 30% gaan inleveren. Beter nog is opstappen zonder vertrekpremie. Ze hjebben er niets van gebakken, anders dan 2.000 extra stoeltjes.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 13:33

    DE GEBROKEN BELOFTES EN LEUGENS VAN NAC=Breda:

    “Van supporter tot clubeigenaar: ‘Ons doel is dat NAC nooit meer aan de bedelstaf raakt’”. De status 2026: verliescompensatiegaratie opgegeten en bijna de gehele inleg van de V’s is de afgelopen jaren opgemaakt aan waardeloze spelers.

    Verkuilen: “Aan één ding doen we geen concessies en dat is kwaliteit”.

    “Het bouwen van een voetbalorganisatie is heel specialistisch. We willen gewoon voorkomen dat we in de topdown-structuur met de eerste benoemingen, dat we daar heel domme fouten gaan maken. Dan vinden wij het logisch dat je eerst een extern adviseur aantrekt die gepokt en gemazeld is als bestuurder en dat je dan die organisatie verder van boven naar beneden gaat inrichten.” Hier zijn beslissingen gemaakt waar de club tot de dag van vandaag last van heeft. Een groot probleem is hier gecreëerd.

    ‘Besselink in belangstelling meerdere Italiaanse clubs’. Een domme klakkeloze leugen van die andere site. Zoals zo vaak met een bepaalde bedoeling. Gast kan amper het niveau van de Graafschap bijbenen.

    Fanzine De Rat
    @FanzineDeRat 05 augustus 2022
    We zijn officieel weer van ons! – dit geeft aan hoe diep bepaalde mensen in dat N=B zitten waardoor er de afgelopen maanden weinig echte oppositie is gevoerd. Heel erg sneu. En hypocriet.

    De aandelen terug naar de club – niet gebeurd.

    Het partnerfonds – niet gebeurd.

    Stabiele middenmoter in de eredivisie – niet gebeurd na 4 jaar N=B, en gaat ook niet gebeuren na 5 jaar N=B. En wellicht ook niet na 6 jaar N=B.

    De beste mensen op iedere positie – een keiharde leugen.

    Transparante organisatie – alles behalve dat.

    “Nieuwe tijden breken aan”. – een domme lege huls.

    Samen de club opnieuw opbouwen en van NAC weer een “gezonde, goed geleide en stabiele profclub” maken. – ook een dikke vette leugen. Het modelletje is gebaseerd op uitsluiting en vriendjespolitiek “coöptatie” regeert.

    “Wij doen het voor jullie” – epische bullshitfrase van de V’s. Hiermee definitief alle geloofwaardigheid verloren.

    Keihard streven naar het allerhoogste. De mentaliteit moet door de aderen stromen – een gore leugen, vakantie vierders en ranzige politici zijn het. Baantjesbehouders. Leuke fijne kerst hadden ze, net zoals dat ze vanaf volgende week van hun “welverdiende” vakantie gaan genieten.

    Kortom, dat hele NAC=Breda is 1 grote farce, luchtballon en bedrog geworden.

    Ja mensen, een oud Indiaas spreekwoord zegt: waar olifanten vechten wordt gras geplet. De duurste grasmat van Brabant is figuurlijk geplet door de falers van NAC=Breda. Bij ons NAC staan de olifanten buiten en zijn de grauwe muizen binnen de oogst aan het opvreten.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 13:34

    jvt – nee, Remcoo en Maasje gaan er niet op achteruit. Grote V is dat gisteravond ter ore gekomen. Hoe denk jij dat die heeft gereageerd op dit “heuglijke feit”?

  • 076

    19 mei 2026 - 13:43

    Jvt gaat ook al in de derde persoon praten, man man. Zum Kotzen.

    We worden uitgelachen vanwege paspoortgate, de jeugdheld van hansje: PvH genaamd, eeuwige onrust en het niet kunnen stoppen van fakkels bij de laatste wedstrijd.

    Echt voor geen goud dat wij een dependance worden van MC, of elke andere buitenlandse partij. We moeten op eigen kracht naar de ere. En dat gaat lukken. Hopelijk heel snel.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 13:48

    De grote oplossing voor het redden van ons NAC tijdens de winterstop – Amoah spitsentrainer – stopt er al weer mee. Was toch niet de oplossing. Net als Ayew dat niet was. En zo modderen we weer verder. Volgend jaar geen promotie, laat staan een stabiele eredivisionist

  • nacorakel

    19 mei 2026 - 13:59

    Dat hele in de derde persoon over jezelf schrijven is toch wel het meest onpersoonlijke wat er bestaat.

    Enfin, of het nou 3, 4, of 5 minderheidsaandeelhouders zijn, zegt helemaal niets. Als ze de aankoop van de aandelen allemaal maar net op kunnen hoesten, blijft er net zoals nu weinig over om te investeren in de spelersgroep.

    Dat hele City blijft ook maar dooretteren. Of het nou oliesjeiks zijn, kretek-boeren, American Dreamers, of wat dan ook, het heeft helemaal niks met fairplay te maken. Lommel staat op promoveren met een netto-verlies van 20M, Girona op een degradatieplaats (weet u nog, het perfecte voorbeeld!), Troyes promoveert met een operationeel tekort van over de 10M en Palermo gaat het weer niet halen. Het gaat fantastisch als je met de City Group “samenwerkt”.

  • Tony van Heemschut

    19 mei 2026 - 14:11

    You can check out any time you like, but you can never leave.

    Tot aan je nek in de schulden, daar is geen enkele exit stategie op los te laten.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 14:17

    Ivo – ons NAC is op dit moment volgehangen met schulden. Voor die 1500 extra juichplekken in de regen.

  • Jim1970

    19 mei 2026 - 14:27

    In het kader van glas plas was..
    Wat vragen aan ai gesteld.

    En die komt tot de conclusie dat je nooit moet beginnen met de evaluatie van trainer en spelers etc alvorens..
    Lees zelf maar: https://wormhole.app/Q550MX#8jQKfb9SbnIZmPrLAuvyGg

    Ondertussen zie ik dat het een na het andere evaluatie besluit genomen wordt…

    Blijft het een glas plas was of stappen ze nou eens of van dat f#cking tegendraads gedoe

  • 076

    19 mei 2026 - 14:42

    Juichplekken inderdaad hansje. Alles beter dan in die kutAlpen of bij je kutzwembad naar ESPN gluren.

    Amoah wilde spitsen gaan trainen, maar Hoefkens voetbalde vaak zonder spits. Tja, dan zou ik ook opstappen. Laat Hoefkens gewoon lekker in België zijn carrière voortzetten. We hebben genoeg van CH gezien.

  • De papegaaiduiker van Majoppeveld

    19 mei 2026 - 14:51

    Sauer is bij Feyenoord overbodig geworden. Willen ze vanaf. Heeft daar niets gebracht.Iets voor ons wel?

  • nacorakel

    19 mei 2026 - 15:01

    Sauer? Was dat niet een linkerdeel van de toekomstige voorhoede van Feyenooit?

    Enfin, 4 miljoen a 4% rente, voor 1.500 plekken die 200 EUR per jaar opleveren (50% bezetting, zonder consumptie), betekent volgehangen met schulden en in de regen zitten.

    Man, man, wat een niveau …

  • Beultje.

    19 mei 2026 - 15:21

    Zeker papegaai
    Zou zeker iets voor ons zijn.
    Maar NAC heeft geen geld.
    Maar de seizoenkaarten zijn als de verkoop begint zo uitverkocht.
    Volgend seizoen weer om de 2 weeken op vrijdag weer voor bijna volle bak voetballen.
    Is toch weer mooi.
    Jammer voor die 10 Espn supporters die hier zitten.
    En geluk voor de STADIONSUPPORTERTJES.
    Die zielige zieltjes..
    Aldus een profeet uit Zwitserland.

  • harry b.d.

    19 mei 2026 - 15:29

    Bd was twee jaar geleden in het Sinigaglia in Como en sprak ook met een directielid. Toen waren de contouren van hun grote sportieve succes al voor de kenners inzichtelijk.

    Maar zolang er bij ons NAC allerlei sjacheraars, schobbejakken en N=B-schooiers rondlopen die iedereen die boven het maaiveld uitsteekt meteen uitscheldt voor en stigmatiseert als zakkenwasser, City boy, leugenaar, stuk stront etc etc, dan wordt het ook nooit wat. Voor dit soort vuilnis wil niemand ‘het doen’.

    Dat City verhaal wordt er steeds weer bijgesleept door de N=B-ers. Het is hun enige bestaansrecht, en het is door de mand gevallen. Ontmaskerd zijn ze, als incompetente ijdeltuiten en minkukels.

    Lunch, terras Buddha Palace, 26 graden.

  • ennaojseejer

    19 mei 2026 - 15:36

    Ik kan uit het artikel in BNdeStem niet opmaken of Amoah en Babos zelf zijn opgestapt? Of dat dit de (gehele) uitkomst is van het beraad van de RvC-slaopers over de technische staf maandag?

  • ennaojseejer

    19 mei 2026 - 15:43

    @nacorakel
    nee, die uitbreiding van de lange zijde was voor de lange termijn volgens Oversier……hahaha.
    Lange termijn in de KKD bedoeldie ie?
    ‘t is dat Maas het zo weer net zo nutteloos in een bodemloze put van miskopen had gesmeten (of CH in de bodemloze put van uitgerangeerde vriendjes), anders had ik gezegd: had dat geld maar in de selectie gestopt.
    Behalve geen technisch beleid of plan heeft NAC dus ook een blijkbaar geen steekhoudend toekomstbeleid? ”
    We doen maar wat” op alle niveaus in de kerstboom van ome Toon?

  • nacorakel

    19 mei 2026 - 15:45

    Ach, gut, Como 1907. De operationele verliezen zijn inmiddels opgelopen tot bijna 200M sinds de overname door de Kretek-broers. Wederom eenzelfde verhaal; een club gekocht op het moment dat het water aan de lippen stond. Voor de zoveelste keer bijna failliet. Serie D. Lekker volstoppen met geld. Serie A. En nu een nieuw stadion met alles erop en eraan. Wel gebrek aan draagvlak, sociale onrust in het mondaine Como en een chronisch gebrek aan lokale supporters.

    Wat een succesverhaal!

  • nacorakel

    19 mei 2026 - 15:48

    @ennaojseejer –

    Voor mij had die verbouwing ook niet gehoeven. Het argument hier is dat het ten koste is gegaan van het geld in de selectie. En dat is net zoals al die andere framepjes afleiding van waar het mis is gegaan; geen scorend vermogen, geen goede tactiek, geen enkel recht op handhaving.

    Dat moet anders. Met een andere TD en een andere trainer. Zoals zo vaak hier herhaald.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

banner-shop-Hersteld

Tweets by FanzineDeRat

Deze tragische degradatie is de schuld van... (meerdere antwoorden mogelijk)
500 Stemmen
Stem hier

Preloader Image
wanny129thump
wanny113thump
wanny44thumb
wanny50thumb
wanny54thumb
wanny52thumb
wanny77.2thump
wanny43thumb
wanny61thumb
wanny85thump
wanny126thump
wanny58thumb
wanny108thump
wanny117thump
wanny94thump
wanny123thump
wanny46thumb
wanny102thump
wanny111thump
wanny60thumb
wanny121thump
wanny109thump
wanny97thump
wanny120thump
wanny80thump
wanny57thumb
wanny49thumb
wanny103thump
wanny105thump
wanny107thump
wanny127thump
wanny90thump
wanny48thumb
wanny88thump
wanny114thump
wanny95thump
wanny104thump
wanny62thumb
wanny45thumb
wanny63thumb
wanny41thumb
wanny42thumb
wanny110thump
wanny87thump
wanny93thump
wanny53thumb
wanny47thumb
wanny130thump
wanny39thumb
wanny96thump
wanny71thump
wanny64thumb
wanny101thump
wanny116thump
wanny124thump
wanny65thumb
wanny128thump
wanny55thumb
wanny118thump
wanny77thump
wanny99thump
wanny56thumb
wanny100thump
wanny122thump
wanny91thump
wanny112thump
wanny59thumb
wanny115thump
wanny98thump
wanny92thump
wanny125thump
wanny106thump
wanny119thump

BEELDARCHIEF

Preloader Image
UWD Flyer (2005)
Supportersplein NAC -Sparta (2015)
Non stop radio bij 100 jaar NAC (2012)
Het enige echte broodje beenham. De enige reden om naar Twente af te reizen (2007)
Bus uitzwaaien (2014)
Breaking Bad NEC-NAC (2017)
Bingo Bier (2010)
Op bezoek bij Ross County (2017)
Lekke band op weg naar Heerenveen (2014)
Daar hoorden zij in het chasse (2001)
Zundert NAC (2004)
Vuurwerk 100 jaar NAC (2012)
NAC Reunie groepsfoto spelers (2012)
NAC RBC vol stadion (2003)
Toeschouwers bij de Andro Knel Bokaal (2006)
Megadoek dat later zomaar verdween (2006)
NAC-RKC 5-3 (2004)
Laatste training voor Willem II uit (2014)
30 bier (2002)
Torentje bouwen bij de Andro Knel bokaal (2007)
Vierwielercombi (2008)
NAC Donar (2001)
Vitesse uit (2004)
Oude NAC Museum (2002)
In de hekken bij VVV (2017)
Fuik Oss 1999
Anti Fries UWD (2004)
Klaar voor Groningen uit (2008)
Biertje in Cafe Bak (2012)
NAC Twente lichtuitval (2001)
Glapje (2014)
NAC RKC supporterswedstrijd (2004)
Cambuur uit (2014)
Oud spelers op bezoek in het NAC Museum (2012)
Tokoli spandoek (2002)
Gele bomen in Tilburg (2017)
willem2doekske 2004
A-jeugd wint de beker (2011)
Feyenoord-NAC 2001
Graffiti (2013)
Doelpunt vieren met Vak G (2015)
Winnaar BIT Trofee (2004)
megavlag locos 2013
Tamas Peto in de hekken in Oss nadat NAC zich gehandhaafd heeft (2006)
Oltmans rot op in Oegstgeest (2002)
Groningen - NAC (1994)
Onthulling borstbeeld Rat Verlegh (2012)
Sticker gezopen (2017)
Fietstocht 100 jaar NAC (2012)
Nooit meer 1e divisie (2006)
Maxime (2015)
SLM ramp herdenking (2003)
Rookpotten Demodag (2005)
Wij gaan Europa in NAC-NEC (2008)
Ballonnen NAC - AZ (2003)
Ferry (2002)
Anti jong teams (2017)
Liever dan de eerste (2004)
Willem II uit (2004)
Oldtimercombi (2005)
Stop het wanbeleid (2002)
Schilderij (2017)
Hoog en droog in Villareal waar Edwin de Graaf scoorde
Als je met 3-1 van PSV wint (2011)
Stickercultuur (2019)
Megavlag (2017)
Vlagvertoon bij Excelsior (2019)
100 jaar NAC vlaggetjes uit bij MVV (2012)
Uitvaart JP (2005)
UWD yellow (2007)
NAC-Ajax 2001
Trainen onder de rook van het stadion (2004)
Volendamse Dijk (2019)
Stad zonder karakter (2001)
Bouw stadion fundering (1995)
B-Side (2016)
Forumavond Sanering (2002)
Hallenfussbal Oud NAC (2004)
Hel van Enschede (2004)
Newcastle NAC (2003)
Trainingskamp Gaziantepspor (2014)
NAC gered (2002)
Lurling tekent de muur in Toren 3 (2017)
Wuppertal - St Pauli (2005)
Fakkels bij Jong NAC - Roda (2007)
Vol Parkzicht bij 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Stadionkwartier (2009)
Den Bosch NAC (1993)
NAC - Vitesse (2001)
Eindhoven uitvak (2016)
Strawberry (2003)
stadionzondernaam_parkeren (2001)
Andreas Lasnik 100 jaar NAC familiedag (2012)
NAC - Ajax ME charge trainingsveld (2001)
Vierdaagse naar Nijmegen (2007)
Groningen - NAC (2014)
Para (2001)
Breda Locos op het podum bij UWD (2006)
Andro Knel Bokaal (2000)
Vlaggenhok na een regenwedstrijd (2015)
NAC basketbal Conesco (2001)
Start Red NAC (2011)
Utrecht uit (2004)
De Knyp (2015)
Opening GeelZwarte Huis (2011)
Promotie (2017)
Spakenburg uit (2014)
Museumavond (2012)
Forummeeting (2004)
Cafe 't Motje in Volendam) (2012)
Pannen vol Paella
Bouwtekening stadion (2001)
Postperron (2001)
Onze steun en toeverlaat (2016)
Beatrixstraat 100 jaar NAC fietstocht (2012)
Volle bak bij NAC (2015)
Bus uitzwaaien (2017)
Vertrek NAC naar Wii (2004)
Europa cup winst in Kapan (2009)
Bulldog spandoek (2004)
Pisstop bij FC Utracht (2007)
Omwisselen Graafschap (2011)
Brabantse nachten (2004)
Open dag (2014)
NAC RBC (2005)
Huldiging (2017)
Toiletten bij Telstar (2007)
NAC - W2 tent (2001)
Fortuna - NAC (2001)
Bouw Stadion (1994)
NAC muts (2015)
Raise your flag (2021)
Ferry-Fiona
Achilles uit (2016)
Fear spandoek (2016)
De Koel (2016)
Hamburg (2008)
Red NAC paaseitjes (2011)
Cheerleaders basketbal (2001)
Pilaarplezier (2014)
Oltmans spandoek kerk (2002)
Dordrecht uit altijd carnaval (2016)
Taferelen in Villareal (2009)
Spannende pot op het Kasteel (2019)
Reunie oud NAC bij 100 jaar NAC (2012)
Sneeuwwedstrijd RKC (2005)
NAC logo op stadion (2013)
NAC kenner van de eeuw 100 jaar NAC (2012)
Rat van Elf (2017)
Viaductversiering (2003)
Willem II - NAC spelers naar het uitvak (2001)
Giessen NAC (2003)
Dubbeldekker (2011)
All together now (2002)
No pyro no party (2008)
troyesnac (2002)
Kamp Seedorf Gerard den Haan (2014)
NAC Ajax (2004)
TitaNAC (2013)
Workshop echte NAC supporter (2009)
Utrecht bus uit (2004)
Bloemstuk SLM (2003)
NAC de Graafschap (1994)
Plaquette Sint Janstraat (2002)
Making of Megadoek (2012)
Doortje (2013)
Zilvermeeuw (2012)
Uitgeteld (2007)
Troyes (2002)
Campinglife op supporterstoernooi in Hamburg (2012)
Onderweg van Valencia naar Villareal (2009)
LGL en WW maken er hun eigen carnavalsfeest van (2006)
Los Muchachos del Breda (2006)
Tussenstop bij een wegrestaurant in Roermond op de terugweg van Aachen - st Pauli (2007)
NAC Volendam (2004)
Volle Bea (2003)
Jong geleerd (2017)
Eerste training seizoen (2012)
Afscheid van As (2002)
Gespannen vrijwilligers tijdens de promotiewedstrijd in Nijmegen (2017)
Nieuwe grasmat (2013)
Trossen los bootcombi (2013)
Nieuw gazonnetje (2008)
Jelle heeft Popcorn verkocht om geld op te halen voor Red NAC (2011)
UWD Black (2004)
Forummeeting in de Pint (2004)
Videohoes (2003)
Grandioze NAC Tombola (2004)
NAC Quiz 100 jaar NAC (2012)
Anticombi naar Volendam (2016)
Jong NAC Jong PSV (2005)
MVV - NAC (2015)
NAC AZ 2001
Making of Rat Verlegh spandoek (2010)
Training bij Dennenlucht (2004)
Feestavond 100 jaar NAC (2012)
Alweer rechterrijtje op het St Pauli toernooi (2012)
Afscheid Harrie Aarts (2001)
Verzamelen bij de Pint Utrecht uit (2004)
Manu Garcia tijdens het promotiefeest op P5 (2017)
Loting Newcsatle (2003)
Avondje NAC (2014)
NAC - Ajax hekken plat (2001)
Fandag 2004 Mommers dart
Vieze rockers (2001)
NAC Museum (2002)
Al together now streaker (2002)
NAC Tattoo lip (2014)
Pakjesbus 12 ging mee naar de Eagles (2014)
Stadionverherbouwing (2010)
Terugkomst Pierre (2005)
Newcastle (2003)
100 jaar NAC fietstocht (2012)
Donar Kebab (2001)
Sterretjesactie tegen Heracles (2006)
Rijen voor de poort bij NAC - AZ (2003)
Stiltegebied (2005)
Zwemcombi Volendam (2016)
Eerste BSR-Redactievergadering
Graafschap-NAC (2001)
Markt Roosendaal RBC-NAC (2003)
Slierten slierten slierten (2010)
Janus Oomen Wethouder NAC Zaken (2003)
Doekenfeest (2014)
Kidsclubvak bij Excelsior (2007
P5 na afloop van het promotiefeest (2017)
Geef ons onze club terug (2002)
Forumavond Technisch (2003)
Kielegat Kesjoewals (2016)
NAC supporters op de Dijk in Volendam (2019)
St Pauli toernooi (2014)
Maradonny spandoek (2010)
Fakkels NAC Ajax (2008)
BN de Stemmingmaker (2011)
Vlagvertoon in Hamburg (2012)
Gepast eerbetoon aan Friesch Volkslied (2007)
It's for Dominique (2012)
Emotie na de promotie (2017)
Over de hekken bij Feyenoord uit (2015)
Spontaan feest op woensdagavond 100 jaar NAC (2012)
Another day at the office (2013)
NACPraat Radio (2021)
Rat van elf trommels (2008)
Jong NAC - Roda (2007)
Altijd naar NAC (2019)
Alkmaarderhout (2004)
Te voet naar RBC (2004)
Zelfmaak rookzakje geslaagd (2005)
Darttoernooi 2004
Op de Zilvermeeuw naar Waalwijk (2015)
Zes bier graag (2016)
Trouwe musketiers (2013)
Anticombi VVV (2007)
Plaatsing scorebord (2004)
Locos bus naar VVV (2016)
Supporters bestelden massaal 100 jaar NAC merchandise (2012)
De vaste opstelling (2016)
Heerenveen uit (2015)
Kapan (2009)
Stilbo tours (2010)
Rat van elf op zoek naar spits (2008)
De Markt wordt Geel met Zwart (2017)
Bryan Roy naar NAC (2000)
Nooit geschoten NAC - AZ (2003)
Plaquette onthulling John en Lussenburg (2002)
Laatste training voor NAC RKC (2014)
Liever dan (2004)
Carnaval Bea (2005)
Hein (2011)
Eupen - NAC (2015)
Ewout gidst ons naar elke uitwedstrijd (2011)
Gewonnen van Cambuur (2014)
apresski flyer (2012)
RBC NAC Station Roosendaal (2003)
Reunie 100 jaar NAC (2012)
Annie terug (2004)
FujiFilm Stadion (2000)
Vlag halfstok (2001)
Paulitoernooi (2007)
Toren van Jupiler tijdens Zundert-NAC (2015)
stickercultuur-(2012)
Protest tegen het NAC Stadion (1992)
Drukte in de binnenstad voorafgaand aan het Avondje NAC (2020)
Hooligans in Groningen (2006)
Making of Rob Penders spandoek (2009)
B-Side in vuur en vlam (2019)
Megavlag naar de B-Side (2014)
ACDC in Volendam (2010)
Gepromoveerd (2017)
NAC PSV (2001)
NEC - NAC op P5 (2017)
Ontvangst 100 jaar NAC reunie (2012)
D'r hed een duif... (2013)
Met z'n allen naar de Kuip (2017)
Gele rook (2016)
Gastvrij Cafe t Motje in Volendam (2016)
Aanmoedigen NAC Jeugd (2017)
Bouw stadion (1994)
Rat-graffiti onder B-Side (2021)
De trekking van de 100 jaar NAC loterij verliep natuurlijk niet vlekkeloos (2012)
Introductie van de bierhouders op de staantribune (2008)

VOLGENDE RAT

RAT 131

 

PROGRAMMA

Pagina’s

WAT IS DE RAT
NAC-STATS
ARCHIEVEN
DIT SEIZOEN
NACPRAAT RADIO

Retourbeleid
Algemene voorwaarden

© 1996 – 2021 NAC Fanzine “De Rat”
Privacy-statement

Website by