Uitgeblust NAC sluit seizoen in stijl af
Met maar weer eens een 1-1 gelijkspel. Alles heel gebleven.




Met maar weer eens een 1-1 gelijkspel. Alles heel gebleven.
RAT 131
171 comments on “Uitgeblust NAC sluit seizoen in stijl af”
Brecht Uit
15x, 15x op rij niet gewonnen. #hoefkensout
Marijn
Ik zal me maar weer lopen te schamen.
Blij dat het seizoen erop zit.
Driekwart van het elftal is aan vervanging toe.
En de trainer???????
ennaajseejer
Een gelijkspel voor de verandering……
Bredaaaa
Positieve noot is dat NAC 3 wedstrijden voor het einde al veilig was. Wel met extreem weinig punten en goals. Peter Maes heeft beter werk voor ons verricht dan Peter Maas.
Wat een kut wedstrijd zeg net. Dit team en trainer zijn helemaal de weg kwijt in 2025. Hoe moet dat volgend seizoen. Ik heb maar weinig vertrouwen in Hoefkens en Maas. Maar ja, fijne zomerstop (bijna) iedereen. Het gaat zeer interessant worden wat onze td gaat doen.
Bonanza
Het feit dat je niet nog even met een overwinning een seizoen afsluit, geeft toch een hele andere nasmaak richting het volgend seizoen. Zo’n nasmaak die je s’ochtends hebt nadat je de nacht ervoor toch nog even de lokale Turk geplunderd hebt. Niet fijn.
Ik voorspel echt veel vertrekkende spelers deze zomer. En het trackrecord van Maas houdt de laatste tijd niet over. Dat wordt gewoon weer een jaar met samengeknepen billen voetbal kijken.
Jezus is hier
Wat belangrijker is wie er gehaald worden.
Gewoon Van Hooijdonk zijn netwerk laten gebruiken en alles komt goed…
De komende jaren spanning is normaal voor een net gepromoveerde club.
De eerste 3 seizoenen doorkomen en daarna misschien minder spanning.
Opleiding verbeteren…meer intensiteit kweken bij de jeugd.
Zie Fc Groningen, 5 spelers uit de jeugd in de basis. Geen toppers maar wel enorm veel vermogen om te blijven gaan. Kortom je hoeft geen supertalent te hebben om een rol te spelen in de eredivisie.
Theoden King
Slappe hap was het. En dan Sydney brengen ipv Kostorz. Pfff. Ondanks de hoogtepunten dit seizoen ben ik blij dat het er op zit.
Brecht Uit
#sydneyout
Tony van Heemschut
Willem 2 speelde met de handen op de rug. Wilden geen kaarten of blessures pakken. NAC mocht komen, tot aan de 16 lukt het wel, maar dan is het een drama. Niemand die iets forceert. Slechte voorzetten, eindpasses, mislukte (veel te lange) acties. de spits wordt al weken niet bereikt. Valerius top, Leemans zeer teleurstellend. Als je zo een nieuw seizoen ingaat dan red je het niet.
Hopen op een goede transferperiode. Het is hard nodig. De trainer kop van jut maken slaat nergens op. De selectie was niet goed genoeg. We mogen in onze handjes knijpen met deze 15e plaats.
Plofkuiken
Deze tweede seizoenshelft was echt om te janken, met als dieptepunt de vijfmans verdediging met fucking Mahmutovic (Luxemburgs international) erin tegen Fortuna… Carl zakte daar tactisch definitief door zijn hoefkens, weg met die vent!
Beultje.
Brecht uit..
Ga een keer in het stadion kijken.
Samen met Bredaaa..
2 min. Na de wedstrijd commentaar leveren vanuit je luie stoel
Sjak
Klopt Beultje, sneu volk
Brecht Uit
Beultje, ga naar het stadion en juichen voor de kuttainer en de kutspits. 15x op rij niet gewonnen. Juichen!!!!!
Nacorakel
Geen spanning op de benen bij de heren. Kruiken die er geen zin in hadden. Alleen het publiek had nog wat te wensen. Zomerse middag uitzwaai dag in plaats van een derby.
Nachtkaars, blij dat het erop zit. Misschien maar goed ook dat het zo eindigt. Dan ziet iedereen wat er moet gebeuren. Er moet veel gebeuren, heel veel wil je er volgend jaar in blijven.
En de krukken? Die moeten nog maar eens van Dordt zien te winnen. Kunnen er echt geen hout van.
Baosje
Een geluk…tegen Dordrecht red dit Willem 2 het never nooit niet.
Voor NAC is deze eindstand een zegen…
3 wedstrijden voor einde competitie veilig
Morgen begint de verbouwing…geen nacompetitie betekent langere tijd om te verbouwen
Geen play offs voor evt Europese ticket
Met een verkorte zomerstop en minder tijd voor de verbouwing
Ik ben dik tevreden zo
HUP NAC
Volksclub NAC
Altijd erbij, maar het is ronduit schandalig hoe ze de laatste wedstrijden hebben staan te spelen. Volle uitvakken, vol thuiswedstrijden het maakt blijkbaar allemaal niet uit. Juichen en betalen want er is geen geld. Ben benieuwd wat er allemaal gehaald gaat worden en of ze de ballen hebben om afscheid te nemen van Sydney en Sowah.
Jeroen B
Zitten al een tijdje over hun top heen.
NAC
@ Volksclub NAC
Sowah is een helee belangrijke speler voor NAC. Zie je dat niet of wil je dat niet zien?
Steef
Als je na vandaag negatief doet over Sowah heb je er echt weinig van begrepen.
We missen een nr 10 en 2 nieuwe voorhoedespelers.
Jezus is hier
Gaat NAC nog geld aan verdienen. Dit soort spelers moet je koesteren.
@….
Inderdaad is het goede nieuws dat Sowah er gaat komen. Wordt gemakkelijker voor hem in een beter draaiende ploeg. Verder kon je verwachten dat we deze middag dit voorgeschoteld zouden krijgen. Sydney is helaas een blok aan het been geworden. Ik ga rustig de ontwikkelingen bij NAC afwachten. Iedereen een fijne vakantie. En tot volgend seizoen.
Beultje.
Brecht als je nooit in het stadion komt en maar commentaar leveren. Net als Bredaaa
Dan ben je pas een NAC supporter..
Arroyo
Volgens Beultje mogen, buiten degene die in het stadion komen, niet meepraten over NAC… Daar doe je dik 150.000 mensen in Breda toch wel tekort mee.
Bendegij nog niet moei van oeweige?
Brecht Uit
Ik was niet bij ouwe pikketrekker. Ik ben blij dat jij de afgelopen 4 maanden wel genoten hebt. Ik vond het helemaal niks. Blanco zou nu kritek leveren. Joost likt zich verder in en dat kind van BNdeStem is ook te lief. Lekker juichen allemaal. Laatste 17 wedstrijden 1x gewonnen. En dan moet je tevreden zijn van Beultje. Want als je in het stadion zit is het heel anders.
Brecht Uit
Basis speler Velanas svoorde in 2 seizoenen 2x zoveel goals als zijn opvolger Janosek. Van Janosek wil NAC af en die krijgt een afscheid dat daar nist bij aansluit. NAC wilde Velenas houden, die kreeg de strontkar. Maar dat zal ik wel niet raar mogen vinden.
Beultje.
Wie moet er tevreden zijn ? Ben ik tevreden?
Allemaal liggen zeiken hier en nooit in het stadion komen.
Hou dan je mond dat zijn geen supporters.
5 min. Na de wedstrijd gelijk commentaar leveren..
Op alles wat met NAC te maken heeft .
Gewoon zielig..
HUP NAC.
harry b.d.
Tegen dit kruikenelftalletje niet kunnen winnen is een halve wanprestatie. Niemand is daarover te spreken, hoeveel reprimandes en bonnen de Polonaise Polizei ook denkt uit te schrijven.
Elf uit 17 is ontzettend slecht. Sinds Twente-thuis is er iets veranderd, en niet ten goede. De Vlaamse hondenuitlater ontpopte zich tot de Farioli der Lage Landen. Hij mocht dat doen omdat daarboven de lichtgewichten PM en RO niet durfden in te grijpen. Hij mocht zelfs zijn eigen spelers halen. Niemand gaat bd hier vertellen dat die Championsleague speler een NAC speler is. Schei uit zeg. En daar zitten we nog 2 jaar aan vast.
Hoefkens heeft Maasje’s meuk tot de laatste druppel uitgeknepen. Meer zat er niet in en meer gaat daar ook niet inzitten. Een stuk of 4,5 kun je meenemen naar volgend seizoen, maar de rest is zwaar onder de maat. Er is te veel werk aan de winkel voor het niveau en de kwaliteit van het personeel dat daar mee om zou moeten gaan, maar in feite ons NAC in deze positie heeft gebracht. Deze mensen gaan het niet fixen omdat ze zelf niet de power en de kwaliteiten bezitten om het wel te kunnen. ‘De beste mensen op iedere positie’ was een lachertje. Net als veel andere gebroken beloftes van de V’s.
Het geheel lijkt op een pyrrusoverwinning. Een promotiedood. ‘Doorbouwen’ is een flauwekulopmerking. Na 3 nederlagen op rij in het nieuwe seizoen zonder thuiswedstrijden in augustus loop je al achter de feiten aan.
Belangenverstrengeling en handjeklap met vriendjes. Het gaat gewoon door.
Binnenkort gaan zij het seizoen evalueren. Maar niet elkaar. En dat, brave mensen, is onprofessioneel en jammer. De Handhavers van de Stadionstraat willen van geen enkele kritiek weten.
Amoha
SvH heeft dit jaar veel meer gescoord vergeleken met vorig seizoen.
Dit seizoen 1 goal in 1000 minuten.
Vorig jaar nul goals.
Wat een aanwinst!
Tony van Heemschut
Harry heeft een punt, al vind ik “Maasjes meuk” niet chique. Wel was duidelijk dat een groot deel van deze spelers al moeite had met de KKD. Dat je nu 15e wordt is dus prima. Er moet stevig doorgeselecteerd worden. Het eenzijdig aanwijzen van de trainer of één speler (die gisteren maar een kwartiertje speelde), is in mijn ogen veel te makkelijk. Als je gisteren zag hoeveel slechte passes er gisteren gegeven zijn door verdediging en middenveld, dan schrik je daar toch weer van. Balletjes over de zijlijn, gewoon 5 meter naast waar deze moest komen. Of in de voeten van de tegenstander. Voetballend moet het veel beter. En ja, we hebben ook een goede spits nodig. Maar zo lang daarachter niks verandert, hebben we daar niks aan.
nacorakel
Tony –
Het zit ook in de tegenstander. Die kruiken kunnen er echt helemaal niks van. Janosek kreeg gisteren alle ruimte om te voetballen. Het wordt alleen voor NAC heel lastig als ze zelf het spel moeten maken. Nu weer in een soort 4-4-2 met Sowah dichtbij Omarsson. En met Sauer vanaf rechts en Leemans hangend op rechts.
De trend is voor mij dat we tegen compacte ploegen – vanaf PEC naar beneden, Groningen uitgezonderd – heel veel moeite hebben om tot een kans te komen. Tegen de beter voetballende ploegen – AZ, Twente, Feyenoord – wordt een stuk meer gecreëerd. Van de schamele 34 doelpunten, lopen er meer dan 20 de deur uit. Je moet dus 40 doelpunten inkopen.
Overigens was Sowah bij de besten gisteren. Had de 2-1 op zijn schoen – te driftig, teveel bewijsdrang.
Kenner
Het leek wel een zomermiddagpotje. Derby onwaardig. NAC kan het spel niet maken. Tot de 16 is het allemaal aardig maar vervolgens is het prut. Omarsson heeft wat mij betreft zijn laatste minuten voor NAC gemaakt en dan Leemans…..werkt zich een ongeluk maar aan de bal zo zwak. Sowah samen met Janosek de besten van de dag, toch jammer dat die laatste zo weinig werd opgesteld maar snap het wel in de betonstrategie van d’n Hoef: alles ten koste van handhaving en dat is gelukt.
Nu doorpakken en de selectie een kwaliteitsimpuls geven. Worden spannende weken voor Maas cs.
@….
Ik denk dat wij het gebeuren bij ons NAC allemaal te ingewikkeld maken. En analyseren heeft nut als je kunt vereenvoudigen. En dat is niet hetzelfde als versimpelen. Gecompliceerder maken kan iedereen en dat is dikwijls synoniem voor verwarder. Uitgangspunt : Tot de winterstop was het voetbal voldoende/ goed met veel NOAD. Statistieken bevestigen dit. De situatie was : als we een paar versterkingen halen in de winterstop zit er misschien wel nacompetitie Europees in. En in die winterstop is het ,nu terug kijkend, fout gelopen. We haalden vier spelers. De kleine keeper had geen nut. Sydney was zelfbediening van Pierre. Sydney kost veel salaris en heeft door zijn beperkte voetbalcapaciteiten zijn tijd op ere niveau gehad. Busi kost heel veel salaris en is een miskoop. Sowah moest opgetraind worden , normaal salaris , maar hij zit er nu pas aan te komen. In plaats van beter werd het daardoor juist steeds minder. Is er andersom een tegen voorbeeld te geven. Ja. Bv. Sparta haalde in de winterstop wel goede spelers en sloot het seizoen prima af. Dus als je zaken wilt gaan veranderen bij NAC dan moet je anticiperen op het gebeuren in de winterstop. En dan dien je wel over een breder vlak te gaan kijken ! Want dat het in de winterstop mis liep heeft meerdere oorzaken. Daar geef ik later mijn mening ook nog over.
Sjak
Ach we kunnen terugkijken, maar daar hebben we niks meer aan. Verder sluit ik me helemaal aan bij Kenner.
We gaan het zien mensen…
Tot volgend seizoen
Hup NAC
Rens
Ik mag toch aannemen en hopen dat ze niet doorgaan met Hoefkens. Die man snapt er geen bal van. Of gaan ze hem na 6 duels pas ontslaan als alweer te veel punten hebben verloren
Portugeese NACcer
Ik heb al vaker verkondigd: ik ben een broodvoetballer, het gaat mij om de punten en amper om de manier waarop. Ik koester dan ook nog altijd het Seizoen Ernie B.
Er gisteren ging helemaal nergens meer over, afgezien van het pesten van Wii. En om daar gelijk duidelijk in te zijn: ik hoop dat ze erin blijven, want de dubbel tegen onze zusjes behoort wat mij betreft tot de hoogtepunten van het seizoen.
Desalniettemin: ik had een fijne middag. Ruim van tevoren aanwezig, goeie pils, dikke zon (goed rood voorhoofd ‘s avonds), vol stadion (!) en zo nu en dan ook nog oeh’s en ah’s vanwege het voetbal en een echte “hij gaat de singel in” over de scheids. De afsluiting na afloop was ook mooi, met name voor Janosek en Sauer.
Dat was het seizoen ’24-’25. Wat mij betreft de 1e seizoenshelft méér dan boven verwachting gepresteerd, de 2e helft om meer dan snel te vergeten. Maar (en da’s het allerbelangrijkst) rechtstreeks erin gebleven. En daar had ik vooraf onmiddellijk voor getekend.
En daarmee is het maandag 19 mei 2025 geworden. Er valt niets (meer) te vieren, dus geen katers of “even bijkomen” want dat is al geweest.
In het weekend van 8-10 augustus staat 1e ronde van het seizoen ’25-’26 op de agenda. Da’s over minder dan 3 maanden.
Vandaag gaat de schop in het veld.
Ik neem aan dat ook de schop in de selectie gaat en dat heel snel duidelijk wordt wie blijven (Van den Bergh en Ballard zijn prio), wie er gaat en wie er komen.
Dus: werk aan de winkel aan de Stadionstraat!
Doorpakken, spijkers met koppen slaan, geen smoezen meer. En nog wat van dergelijke dooddoeners.
Ik wens u allen een mooie zomer en Hup NAC!
Tony van Heemschut
@ @….
Sparta had een dramatische eerste seizoenshelft, waarbij zij onderpresteerden, kijkend naar de kwaliteit van de selectie.
NAC had een prima eerste seizoenshelft, waarbij wij overpresteerden, kijkend naar de kwaliteit van de selectie. Na de winterstop ging het presteren bij beide clubs meer “naar vermogen”.
Zou je dit seizoen een paar keer helemaal over mogen doen, dan denk ik niet dat er veel scenario’s zijn waarbij we meer punten hadden gehaald. Eerder minder.
Sydney speelde op het eind niet veel meer, en dat is in mijn ogen terecht. Maar ik vind hem niet de oorzaak van de ineenstorting van het team, ofzo. Dat gaat veel te ver. Sowah ziet het wel, maar moet beslissender worden. Aan een vleugelspeler zonder assists of goals heb je ook niks, ook al werkt hij hard. Omarsson prikte er gisteren nog eentje binnen, en dat was hem gegund, maar die heeft verder ook 75 minuten niks laten zien. Hij was ook uit vorm, op het eind. De laatste 10 wedstrijden vond ik Leemans, van den Bergh en Kemper bijvoorbeeld ook niet best. Dramatische aannames en passing. Dan komt de bal nooit in de buurt van de goal van de tegenstander.
Er is vers bloed nodig, goede voetballers met fysiek. En die zijn niet goedkoop. We zijn niet de rijkste club dus we zullen weer slim moeten zijn. Ik verwacht dat er meer spelers gaan vertrekken dan de jongens waarvan het contract afloopt. Spelers die nog een stapje kunnen zetten of juist weer meer willen spelen.
harry b.d.
In seizoen 2016/2017 zou je met 33 punten op de 17e plek zijn geland. In het jaar dat ons NAC degradeerde, 2015, haalde NAC 28 punten, twee meer dan de kruiken nu. Met dat aantal punten van toen was je nu veilig geweest. Alsof er nooit een huilende Maaskant was geweest.
Het laat alleen maar zien dat we erin zijn gebleven dankzij episch falen van de tegenstanders. RKC en Almere hebben een heel seizoen voor spek en bonen meegedaan en de kruiken hebben een historisch slechte reeks achter de rug met 4 punten uit 17 wedstrijden. Ongekend.
In december begon het voor ons NAC al fout te gaan, maar sinds de oprisping tegen Twente is het zelfs kommer en kwel. Ontzettend slecht met hier en daar een vechtpunt.
Op de diverse sites krijgt de belgische spijkerbroekentrainer er inmiddels van langs, ondanks dat hij door het publiek werd toegezongen. Maar Hoefkens is niet de dader. Dat zijn de Paarse Stoel en zijn Remcoo. Grote nullen. Zij worden door niemand achter de vodden gezeten want De Koef en zijn baas in de STAK geloven het wel. Het is 1 grote Kerstboom met verschraalde ballen. Iedereen verschuilt zich achter iedereen. De doelstelling is behaald, dus de mensen moeten hun muil houden, dat is hun hele argument. Terwijl de club er weinig mee opgeschoten is, want deze selectie kan het volgend seizoen niet bolwerken. Ook niet met een voetbalbejaarde die het bij FCU met invalbeurten moet doen. Hij zei gistermiddag trouwens dat hij nog helemaal geen aanbieding heeft gehad. Liegt hij nu of de #aanbieding! (juichen) microfoon van N=B?
Ze willen nu allemaal op vakantie omdat het zo’n zwaar seizoen was. Terwijl het nu moet gebeuren, nu is een superbelangrijke tijd voor ons NAC. Man man man weer.
Vd Bergh, pas een half jaar met Maasje “in gesprek” over contractverlenging: stand van zaken is nul komma nihil. We hebben wel 2 contracten gegeven aan reservespelers die ook nog eens zwaar geblesseerd zijn. Het is om gek van te worden.
“Maar har, het gaat toch goed, waarom kritiek op Peter Maas?”. Tja, wat zetten zij zich hiermee voor schut op de parkeerplaats van het stadionnetje in la Nucia. Geen enkel inzicht. Niet wetende dat geluk de grote factor was geweest. Starend naar de ranglijst als enige waarheid en dan vervolgens afgaan als een gieter. Ook het 2e deel van het seizoen heeft ons NAC veel geluk gehad. Met de kruiken. Dat zij er waren en mega verzaakten.
Costa Blanca, buitje bij 20 graden.
PS – vandaag as we speak nog altijd geen spade in de grond. Er wordt gepraat over hoe en welke spade de grond in gaat.
harry b.d.
Goh, de symbolische spade in het veld. Met de tractor erbij. Anderhalf uur geleden. Man man man.
Maar dat is niet het kritische pad, dat zijn de tribunes. Daar nog geen activiteit.
076
Hansje, ga je deze minachtende riedel nu heel de zomer herhalen?
We zijn er in gebleven, dat is wat telt, en hadden de pessimisten hier in augustus nooit verwacht in augustus. En ja, er is werk aan de winkel. Dat ziet iedereen, dus ook in de Stadionstraat.
Zie onderstaand een oud berichtje van onze voetbal- en topsportkenner (kuch!) Hansje Deelen, als reactie op de komst van Sauer.
Wat een rizee.
harry b.d.
12 augustus 2024 – 13:51
Er is niet snel geschakeld. Er zijn ook helemaal geen topspelers gehaald. Het is voornamelijk B-meuk. Zodra de grote massa daar achter komt is het al te laat.
Waar blijven de echte versterkingen?
harry b.d.
Hoefkens heeft Sauer aan het voetballen gekregen, maar ook vaak met zijn handen in het haar gezeten als hij zijn man weer eens liet lopen of cruciaal balverlies leed. De afgelopen weken was meneer overigens ook niet meer op de afspraak. Feiten, ze hebben er zo weinig mee. Maar goed Fernandes, Paula, het geluich was oorverdovend. Maasje met zijn snoepreisjes en Joost & Co maar juichen. Hij vond alles mooi aan Paula.
Teiltje!
harry b.d.
Zou de koopoptie waar Maasje zo trots op was (kuch, EUR 5 ton) worden gelicht? Hij had deze speler zelfs live gezien!!
Technisch directeur Peter Maas: “Met Saná voegen we extra aanvallende impulsen en diepgang toe aan de selectie. Hij is explosief met de bal en zeer dribbelvaardig. Hij viel ons vorig jaar al op in de Primavera en in de wedstrijden van de Youth League waar we hem tegen Feyenoord live hebben gezien.”
harry b.d.
Het knevelcontract van Paula waar Maasje de club mee opgezadeld heeft is ook een goeie zeg. Man man man.
“Die vereinbarten Rahmenbedingungen dieses Transfers sichern dem VfB über Jahre die Beteiligung an den wirtschaftlichen Effekten einer sportlichen Erfolgsentwicklung Rauls”.
Een matige speler en een nog matiger contract, vanuit NAC zicht. Wat zijn we er weer ingetuind!
harry b.d.
Het knevelcontract van Paula waar Maasje de club mee opgezadeld heeft is ook een goeie zeg. Man man man.
“Die vereinbarten Rahmenbedingungen dieses Transfers sichern dem VfB über Jahre die Beteiligung an den wirtschaftlichen Effekten einer sportlichen Erfolgsentwicklung Rauls”.
Een matige speler en een nog matiger contract, vanuit NAC zicht. Wat zijn we er weer ingetuind!
Tony van Heemschut
Een veelgehoord argument is dat Nederlandse spelers te duur zijn.
Toch zou ik liever iets meer geld uitgeven aan een speler waarvan je precies weet wat je er aan hebt, dan een gokje wagen. Paula zal niet veel kosten, maar in de KKD spelen betere spelers, die best graag bij NAC willen zullen komen. De “gokjes” zijn natuurlijk van alle tijden. Je krijgt wel prachtige namen binnen. Ssewankambo, Adarabioyo, Boris Kudimbana, Charles-Esaja Hermann. Maar voetballen konden ze niet echt.
Nu maar eens kijken wat Maas gaat doen.
nacorakel
Harry – gaat het? Zijn de knuistjes weer wit? Komen de rookpluimen weer uit het toetsenbord?
De Paula deal stelt dat als zijn transferwaarde stijgt en hij wordt verkocht, dat VfB dan de kans krijgt om hem voor een zacht prijsje terug te kopen dan wel een deel van de verkoopopbrengst krijgt.
Hoe is dat een matige deal en niet gewoon common practice?
harry b.d.
Portugees – de KNVB heeft het verzoek van Oversier om ook de 2e wedstrijd uit te mogen spelen afgewezen. Dat betekent dus een kneiterharde deadline op 15-17 augustus.
harry b.d.
Nog altijd geen deal met de gemeente over de prijs voor het stadion en 8 business appartementen. Iemand heeft hier dus over gelogen want er zou een mondelinge deal zijn. Dat was al een belachelijke uitspraak, maar velen wilden dat al weer geloven en de polonaise in.
————–
Didam Arrest: Hoge Raad: iedere gegadigde moet mee kunnen doen bij verkoop vastgoed door overheid
Als gevolg hiervan moet een overheidsorgaan het voor iedere gegadigde mogelijk maken om mee te bieden. Om vervolgens te bepalen met welke partij de overheid een koopovereenkomst wil sluiten, moeten duidelijke criteria opgesteld worden. Die criteria moeten objectief, toetsbaar en redelijk zijn.
Verkoop onroerend goed door overheidsorgaan zoveel mogelijk openbaar
Sjak
Dat ze jou toch nooit gevraagd hebben als directeur Hans, wat was jij een goede geweest :=}
Portugeese NACcer
@Hbd
Van de in het Didam-arrest gegeven regel mag door de betreffende overheidsorganisatie worden afgeweken als er sprake is van uitsluitend één serieuze gegadigde.
Nu er op basis van objectieve, toetsbare en redelijke criteria van mag worden uit gegaan dat afgezien van NAC zelf niemand zo gek is het Rat Verlegh te willen kopen, kan je best verkondigen dat deze uitzonderingsregel van toepassing is.
harry b.d.
Portugees – ook die vraag van die ene serieuze gegadigde is geen sinecure. De overheid biedt nu alvast geen transparantie. Zelf zijn ze dus al wel zo ver. En achteraf moet het dan worden rechtgeluld indien er toch nog een andere kandidaat was.
svt076
@harry,
Ook aan de tribune zijn ze al begonnen met werken hoor. Komt er nog rectificatie vanuit de Alpen?
Nee, dat zal wel weer niet. Met feiten hebben zij niks…
harry b.d.
Hoe zit het met de muurvastgelopen contractonderhandelingen met Vd Bergh. Daar hoor je de Bladblazers van de Stadionstraat niet over.
Tony van Heemschut
Stel: er komt deze zomer een club die een mooi bedrag wil betalen voor vd Bergh. Die in oktober 31 wordt, en nog een contract heeft voor 1 jaar. Dan zou ik het wel weten hoor.
Jan is een hele goeie voor ons geweest, maar aan alles komt een eind.
Beultje.
Tony..
Een strik erom en weg er.mee.
@....
De spits nog even: Wat verwacht ik van een goeie spits? Kan combineren. Kan zich terug laten vallen en een aanval opzetten. Kan afronden en een penalty en vrije trap nemen. Heeft een behoorlijke techniek en kan een man uitspelen en uitkappen. Tegenstanders hebben schrik voor hem. We hebben de voorbeelden genoeg gehad Canjels – Frankjewitz- Latchford – PvH – Arnold – Bogdanovic- Unal. Ik vergeet er misschien wel een paar. Omar en Ambrose zijn een niveau minder, maar nuttig in de selectie. Omar tikt er toch 8 binnen en hij is dit seizoen laatste periode helaas hopeloos uit vorm. Als een spits alleen ballen binnen schuift die op zijn schoen worden gelegd dan komen we er niet. Je dient er ook zelf voor gevoetbald te hebben, maar met een spits die uit het niets kan een goal kan maken is heerlijk voetballen. Op welk niveau dan ook. Zonder een dergelijke middenvoor loopt een elftal te dikwijls achter de feiten aan. Met zo’n goed voetballende spits erbij voetbal je met veel meer vertrouwen. Jan v d Bergh bevestigt dat ze voor simpelweg te moeilijk en te weinig doelpunten kunnen maken. En dat kun je ballen tot Sint Juttemis. Jan heeft m.i. groot gelijk in deze. Ik hoop dat JvdB blijft maar heb mijn twijfels daarover.
Jezus is hier
Een spits moet ook de gunfactor hebben.
Hij moet niet alleen de bal willen maar medespelers moeten hem ook de bal gunnen.
Ze willen zien dat hij de de punten binnenhaalt voor het elftal met zijn goals.
Met minder letters: een neusje voor de goal
jvt
Het ziet er gewoon niet best uit beste mensen. Wie terechte kritiek heeft is schijnbaar een nepsupporter en daar gaat het al vreselijk fout. Een topsportorganisatie juicht kritiek toe, die wil alleen maar beter en beter worden. We hebben geen geld, we hebben zwakke en onervaren leiders, geen netwerk (kijk naar de winterstop 2 speulers van de trainert, een te kleine werkloze en het zoontje van zijn “gehaald” en geen van allen iets toegevogd, in ieder geval geen doelpunten ingekocht) en we hebben geen topsportcultuur.
Deze combinatie zorgt voor een giftige cocktail zwakheden die rechtstreeks leidt naar de onderste 4 plaatsen terwijl we met deze fortuinlijke eigenaren N=B lekker Bredaas bleven en Bredaas geld zouden inbrengen (partnerfonds?). NAC moet nu echt stappen maken en bd heeft gelijk als die stelt dat van de eerste twee contractverlengingen nu niet bepaald ambitie uitgaat. Nu konden we doorselecteren en doen we het niet.
Een totale reset is hoog nodig, bewezen ere spelers en een kleinere selectie, meer geld via de eigenaren en nieuwe sponsors. Kleine slagvaardige kantoororganisatie, concentreren op je kerntaak. Stop geen tijd in dat stadion proejct, dat mag geen excuus zijn voor het nu creëren van een degelijke basis. Voetbal en een sterke selectie waar je op voorhand niet mee degradeert maar hoger eindigt voor meer tv geld. GOA is een goed voorbeeld, GOA wie? Maar daar zat Bosvelt, ex-topvoetballer, die kan wel wat.
@....
Om de gun factor te krijgen moet je kunnen voetballen in de eerste plaats. En in de tweede plaats moet je een groter salaris dan gemiddeld ook waarmaken. Vergeten ai, sorry, Dessers.
076
@jvt, kritiek mag zeker, en daar is deze site onder andere voor bedoeld.
Deze site is niet bedoeld voor eindeloze onbeschofte herhalingen, mensen met een andere mening als dom en imbeciel bestempelen. Daarnaast is deze site ook niet bedoeld voor het minderwaardig afkraken van iedereen die wél iets voor NAC betekent. Inclusief vrijwilligers.
Maar de Ratdaxie heeft daar een andere mening over. En dat, brave mensen, is jammer.
Fritz Korbach
Ik denk dat de projecten prima naast elkaar kunnen bestaan. Wat ik niet begrijp is dat er geen duidelijke lijn is qua spelers die gehaald worden. In geen een van de interviews hoor je iets over de voetbalvisie, de trainer of hoe ze tegen de ontwikkeling van de speler aankijken. Allemaal zaken die een TD samen met de trainer best duidelijk kan maken.
Ieder interview is; “mooie club, goeie historie, supporters zijn tof”. He-le-maal niets over voetbal. Dat is voor mij indicatie dat NAC geen idee heeft wat ze willen qua voetbal. Hoefkens had het over komend seizoen aanvallender spelen. Moet je dat wel willen als je er in een normaal seizoen 58 tegen krijgt met 5 man achter?
Topics zoals het stadion kunnen door Oversier prima opgepakt worden, terwijl een TD zich richt op de selectie. Maas komt wat mij betreft echt tekort in deze rol en zal vervangen moeten worden. Helaas is dat voor komend seizoen al te laat.
harry b.d.
Wat een gek interview met Vd Bergh in de lokale courant vandaag.
Iedereen en zijn moeder zit op ‘de status’ te wachten en dan komt er zo’n natte scheet uit. Ook helemaal niets over zijn neus en de aangdkondigde operatie daaraan. Vond die toch reeds plaats of was die opeens niet meer nodig?
Op het trainingskamp in Campoamor zou de junior TD met de aanvoerder gaan praten over contractverlenging. De junior werd ziek en miste het momentum.
Vd Bergh, de kannibaal van Baal, kan naar verschillende clubs in België. Minder ver rijden en meer verdienen. Nog meer, want hij was toendertijd bij Beerschot al een dure jongen. Genk gaat hem niet nemen overigens. Die volgen Hoefkens overigens wel al een tijdje.
Bon, we hebben 2 geblesseerde reservespelers een contract gegeven, de aanvoerder en de beste middenvelder zijn op weg naar de uitgang, ons NAC kan weer helemaal vanaf nul beginnen. Gelukkig is er een verbouwingsprojectje inclusief belangenverstrengeling aan de gang om de aandacht af te leiden.
Costa Blanca, zonnig en 26 graden vanmiddag.
@….
Nog een vergeten. Excuus wederom. Arveladze. Wat was dat een technische spits zeg. Wel leuk om aan deze kanjers eens nostalgisch terug denken. Nog steeds staan goals en momenten van deze mannen op mijn netvlies. Als je een spits als Arveladze met een man in zijn rug ( of twee man) als middenvelder een bal in de voet speelt dan ….. gebeurt er 7 van de 10 keer iets mooi’s. En de bal verspelen is uiterst zeldzaam. Arveladze had er de techniek voor. Als middenvelder en verdediger ga je met zo’n speler voor je rustiger en met meer vertrouwen voetballen. Deze jongens laten een heel elftal beter voetballen. Ze wijzen de weg.
@….
Daarom zou ik anticiperen op wat dit seizoen is mis gegaan. Peter Maas kan blijven maar heeft een ervaren man als klankbord nodig. En daar is Pierre m.i. niet de juiste man voor , met alle respect want hij is een groot clubicoon. Of die ‘klankbordman ‘ perse een Nederlander moet zijn is de vraag. We hadden bv. in het verleden bv. Sander Popovics op de achtergrond. Dat ging toen best goed. Hoefkens is een goeie trainer , blijven , maar dient niet de rol van TD gaan spelen. Dat schept verwarring. Tips voor spelers , bv. Sowah goeie tip denk ik, kan hij natuurlijk aangeven bij de TD. De rest van de club , organisatie en financiën. vrees ik dat Harry veel juiste kritiek geeft. Ik ben ook sceptisch over de verbouwing. Is dat nu DE redding ? Maar ik zie het niet zitten als mensen aan het werk zijn met zoiets ze voortdurend te kraken. Het is toch al begonnen ! Ik hoop er natuurlijk het beste van.
harry b.d.
Projectmanager verbouwing Leon A. Die krijgt alle shit op zijn bord geschoven. Was hij niet ook al projectmanager van dat ultra amateuristisch aangepakte Beleg van Verlegh?
harry b.d.
En die Huijbregts van Hubra Fieldmanagement (Zundert) mag het nieuwe veld aanleggen. Hoe zou het drainage systeem er na bijna 30 jaar aan toe zijn? Wat kost dat eigenlijk: veldverlaging + nieuwe mat (een ton) + vervanging afwatering en verwarmingssysteem (halve ton)?
Als de status van het drainage systeem symptomatisch is voor de staat van de rest van het stadion gaat dat BvV straks 1 groot drama worden met torenhoge onderhoudskosten en verrassingen.
Brecht Uit
Nee Harry, de omzet gaat omhoog je moet juichen!
Bredaaaa
Hoe dan ook, een stadion uitbreiding is altijd goed voor een club. Prima zet door het NAC bestuur.
Over het voetbal technisch vlak heb ik de reset knop ingedrukt. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik verwacht wel meer en niet die realistisch voetbal onzin. Een einde aan “we waren 8e in de kkd”onzin svp.
Fritz Korbach
@Tip
Arveladze was een magistrale voetballer. Voor hem kwam je naar het stadion. Maar die wilde soms de hele verdediging door slalommen voordat hij op goal schoot. Heb jij een idee van de voetbalvisie die er nu bij NAC ligt? Op welke spelers we mikken, wat de spelopvatting is? Het lijkt de voorkeur van de trainer in plaats van een duidelijke voetbalvisie te zijn.
Denk dat je gelijk hebt met een ervaren man. Misschien zou het niet eens zo gek zijn om Ten Cate te polsen. Die man heeft een goeie blik op voetbal gehad en heeft nog steeds sympathie voor NAC.
Beultje.
Niemand weet en kan er niks van bij NAC.
Heeft overal verstand van .
Moet je weer de ellende over het stadion aanhoren de komende maanden van de grootste der grootste op de harry bd site..
Wat een ellende die vent..
(Is het wel een vent)?
Brecht Uit
“ niemand weet en kan er niks van”
harry b.d.
Brecht – wordt het verlies dan ook weer groter? Want tot nu toe was het zo bij NAC, omzet omhoog = verlies omhoog.
leeuw
Hansje zou zóó graag op Trump willen lijken…..
Beultje.
Je eigen druk maken over een stadion waar je 4 jaar geleden nog
geweest bent.
Waar stadion supportjes in moeten zitten en staan..
Probeer je zwembad maar schoon te houden aan de Costa..
harry b.d.
Status BvV:
1. “voor 1 april willen we duidelijkheid hebben”. Drie dagen voor 1 april: oh nee, wacht, gaat niet door. Het gaat ietsje langer duren (bd becijferde toen 6 weken, maar dat was veel te optimistisch).
2. Het wordt eind mei.
3. Het wordt eind juni (hiermee is de 15e juni overschreden en gaat de begroting zonder het BvV naar de KNVB, dat betekent bezuinigen en de broekriem aanhalen).
4. Het wordt … (vult u maar in).
En dan wordt er gesuggereerd dat Remcoo “doet wat hij zegt”. Laat ons niet lachen zeg.
meneer de uil
Ondanks ik Jantje een vreselijke vent vind, ben ik het wel met een hoop stellingen eens. Het komt beroerd zijn strot uit, maar toch.
Leon in juist 1 van de stoorzenders als we kijken naar kennis en kunde. Ze behouden hem omdat hij er al lang zit en ze willen hem niet zomaar er uit gooien vanwege privezaken. Eric Matijsen heeft al veel brandjes moeten blussen. Hij is een tijdje geleden op het gebied van facilitaire zaken aan de kant geschoven omdat hij het simpelweg niet meer kon. Ze creëren wel werk voor hem. Zijn taken op dit gebied zijn over genomen door de heer MOL. Dat rijmt op flapdrol. En dat is hij dan ook.
Bon, Het veld gaat meer kosten dan mijn grote vriend Jantje net schetste. Geloof me, ik weet dat.
Om het verhaal van Jantje te ondersteunen betreft het onzinnige plan het stadion te kopen (althans, op de manier dat ze hebben gecommuniceerd) wil ik jullie er op attenderen dat er een prima stuk is geschreven in het financieel dagblad.
https://www.eur.nl/en/media/2025-04-fd-thomas-peeters-nac-breda
harry b.d.
‘Ik zal een geheim verklappen. Het gaat altijd om de prijs’. Bd moest daar even een teiltje voor bijpakken. Echt mensen, hahaha wat grappig. Maar niet heus. NAC supporters als randdebielen behandelen. Dat is het.
Chefke076
Meneer de Uil informeert het Grote Dierenbos en alle kijkbuiskinderen met een interessant stuk uit de Financiële Fabeltjeskrant. Dank!
Steef
B-Side 287,50. Tja, ik bestel hem blind. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen die luxe heeft.
Zeker niet als je een heel gezin bent.
meneer de uil
ff serieus. Ik weet het, niet aan mij besteedt, maar het is echt zo. Ik weet voor welk bedrag hubra de velden mag onderhouden en wat het de vorige keer kostte toen het hele veld er uit moest en vernieuwd worden. Jantje heeft echt gelijk dat ze zeggen dat het om de prijs gaat, maar in werkelijkheid is dat niet zo. De laagste prijs is in dit geval zeker niet waar. Hoeft ook niet naar mijn inziens.
Het onderhoud is al een tijd gegund aan zoontje lief. De elektricien die van papa het vak probeert te leren. En dat voor een hele hoop geld. Allemaal geen probleem, maar zeg dat dan ook eerlijk tegen de mensen. Zeg gewoon dat ze het hebben aangenomen en dat er steeds een bak met geld bij moet voor zaken die niet zijn meegenomen in de vaste prijs. Zo wordt bijvoorbeeld bemesting op nacalculatie gefactureerd. En geloof me, ze schrijven met een hark. Wees gewoon eerlijk naar je achterban. Ik denk dat dat het grootste irritatie puntje is van onze goeroe Jantje. Zeg gewoon tegen je achterban dat het veld wordt onderhouden voor heel veel geld en dat het gegund is aan de zoon van de voormalige veldbeheerder. Zeg gewoon dat die deal is gesloten vanwege het trainingsveld en zeg gewoon dat ze het veld mogen vernieuwen tegen een prijs dat deels bestaat uit nacalculatie (dus hoger uit kan vallen) en zeg gewoon dat ze vogelvrij zijn. Zelfs als ze grijpgrage handjes hebben gehad.
Nu vind ik dat iedereen een tweede kans moet krijgen, maar grijpgrage handjes zou ik niet kunnen verkopen aan de aandeelhouders.
Lennon
Iemand de nieuwe SCC prijzen meegekregen?
Ik vind t nogal maar als ik hier de reacties terug lees zijn ze dat extra geld al dubbel aan t uitgeven.
harry b.d.
Chef – dat deed bd hier al enkele weken geleden. Conclusie: amateurisme, belangenverstrengeling en het gaat om iedereen behalve de supporters.
harry b.d.
Meneer de Uil, U wilt toch niet beweren, dat Remcoo de verbouwing en veldverlaging plus vervanging heeft moeten geven aan Vrolijk en Hubra?
Remcoo is toch die stevige onafhankelijke directeur die altijd in het BVN denkt en compleet wars is van nepotisme en vriendjespolitiek?
ELITEPAUPER
Toen ik een tijd geleden hier al melding van maakte van de praktijken van Hubra. Werd ik afgemaakt. Dankbaar moesten we ze zijn. Benieuwd hoe het de Uil zal vergaan na deze nog iets heftigere uitspraken. Ik pak er de popcorn vast bij….
@….
Hoi Frits. Nee die visie is er niet. Zeker niet in helder rapport op papier. Al zijn rapporten niet zaligmakend. HtC heeft jaren terug aangegeven zo te willen helpen. Hielp ons ook aan de Hongaren toen hij trainer was. Maar mogelijk geniet hij nu van zijn pensioen.
harry b.d.
Lennon – de nogal forse prijsverhoging ten opzichte van afgelopen seizoen is het gevolg van wanbeleid, duikende V’s en het feit dat men afgelopen mei/juni niet klaar was om de verhoging toen door te voeren. Ze wisten pas op 2 juni etc etc bla bla uitvlucht en waardeloze organisatie. Daarom moeten sommigen nu tot wel +30% aan het infuus. De business seats helemaal. Dat zijn de ware redenen.
harry b.d.
Tip – HtC heeft net een verkeerde investering van een miljoen ‘achter de boeg’. Hopelijk kan hij ondanks de opwinding en rechtszaken daarover nog van zijn pensioen genieten.
Tony van Heemschut
Massa = kassa, en vooral de mensen op de F-tribune gaan dat voelen. Van 315 naar 380 eurootjes per SCC. Op de B tribune krijg je voor een paar tientjes meer de Red carpet treatment. Op F krijg je nooit wat. Nog geen consumptiebon.
Hier gaan we nog maar eens heel goed over nadenken. 65 euro erbij vind ik wat te zout.
@….
Meneer de uil stelt meerdere malen “ ….zeg het gewoon dat… “ maar ze zeggen dat natuurlijk gewoon nooit. In “ nacalculatie….” offreren moet je altijd een deskundig neutraal iemand laten onderzoeken. Het is de (legale) manier om mensen / organisaties te plukken.
Lennon
Har,
Van uitstel kwam dit maal dus geen afstel maar prima ik vind t niet erg wat extra te betalen. Keerzijde van de medaille is wel dat ik dan ook wel anders voetbal voorgeschoteld wil krijgen dan afgelopen seizoen.
@….
Ai …..is dat echt van Henk @ Harry ? Dat gun ik deze mens zeker niet. Ik vond/vind Henk betreffende voetbal en leiding geven aan voetballers een geweldige vakman. Lekker strak. Eerlijk! Maar in bepaalde andere opzichten misschien te goeder trouw. Zo werd Henk bij NAC ook , min of meer indirect , genaaid door een teammanager uit een buurland. Ja een miljoen te investeren hebben blijft goed nadenken. Net als offertes tekenen met daarin nacalculatie betalingen.
meneer de uil
Jantje, 16.03
Betreft Vrolijk zijn jou woorden. Betreft Hubra, zeker waar. Onze grote vriend Will kan gewoon goed lullen. Die zorgt er voor dat de klus bij Hubra komt.
Elite de Vos 16.08
Ik zal het niet helemaal uit de doeken doen, omdat ik niet wil dat Will daar de dupe van wordt. Die kan er niets aan doen. Maar zoontje lief (bras) gaf opdracht, maar gooide jong manneke (personeel) voor de bus. Vriendje Will opgetrommeld om het weer recht te breien. Respect voor Will, maar die geniepige zoontje lief kan van mij betreft een p10 dildo in z’n reet krijgen.
Ik snap wat ze aan het doen zijn en ik begrijp het ook, maar ben het er zeker niet mee eens.
Daarnaast wil ik wel zeggen dat ik het echt niet allemaal beter weet of kan, mijn irritatie ligt meer bij het achterhouden van informatie. Er werd en wordt veel niet helemaal de waarheid gezegd.
Er zijn nog meer beerputjes die open kunnen hoor, maar laten we het hier maar bij houden. Fijne zomer en tot bij de voorbereiding tegen fc bal op dak.
Tony van Heemschut
Bij NAC is vriendjespolitiek nooit ver weg. Dit was 50 jaar geleden al zo en is nog steeds zo. Het aloude ons kent ons netwerkje. Waarbij vaak mensen nog dingen tegoed hebben bij elkaar. Gunsten en rekeningetjes die open staan. Het zit in de Bredase cultuur ingeslepen.
harry b.d.
Tip – taxi-startup Tinker. Vreselijk mislukt.
Steef
Ja Vrolijk zal wel rijk worden van deze verbouwing. Manmanman.
En als ze de seizoenkaarten niet zouden verhogen zouden dezelfde mensen hier ook kritiek op hebben. Dus tja.
ELITEPAUPER
Rijk niet, maar zal een deel van zijn investering terug verdienen. En van mij mag dat. De vorige geldschieters wilden ons aan de duivel verkopen om hun inleg terug te krijgen. En of dat nou de kleintjes waren of trio Kakkerlak boeit me in deze niks.
harry b.d.
Het gaat er niet om of Grote V hier ‘rijk’ van wordt. Dat zou er nog eens bij moeten komen.
Waar het om gaat is dat de schijn, de enorme ruft van belangenverstrengeling rond dit soort opzetjes hangt. Remcoo is niet transparant geweest, loog over de kosten en de huisvader uit Hoeven cq Prinsenbeek schreef letterlijk dat Grote V deze verbouwing ‘voor zijn rekening neemt’. En dat is gewoon niet waar.
Daarom.
meneer de uil
Inderdaad. Zeg gewoon eerlijk, Vrolijk heeft ons geholpen en daar doen wij iets voor terug. Wij respecteren Karel omdat hij zijn nek heeft uitgestoken. Daarom mag hij de klus doen voor …….. euro. Iedereen blij.
Zeg gewoon dat Hubra de klus krijgt voor …….. Euro omdat wij het trainingsveld van papa huren en hun het veld onderhouden. Aangenomen voor …. euro en dit zijn de delen die we op nacalculatie berekenen, omdat we niet weten wat er allemaal onder de grond zit. Een lek in de verwarming kan zomaar veranderen in alles vernieuwen en dat kost ….. euro.
Iedereen blij.
Vertel de achterban of er meer offertes zijn gemaakt door anderen bedrijven of niet. Daarna vertel je ze dat deze partijen de gunning krijgen vanwege het bovenstaande. Dan zou niemand er problemen mee hebben. Nu gaat het des NAC’s.
Kenner
De zuurheid is niet van het scherm te krijgen hier. NAC wil vooruit en dat gaat niet voor een habbekrats. De noodzakelijke kwaliteitsinjectie in de selectie moet betaald worden, ook door de supporters. Gelukkig zijn er genoeg die niet lopen te zeveren over de prijsverhoging van 10-15% erbij zoals ook altijd is gecommuniceerd vanuit de leiding: afgelopen seizoen voor KKD prijzen, bij handhaving lappen om te groeien naar de door een ieder zo gewenste stabiele eredivisieclub. Wel een kritische noot op de verhoging van de kidsprijzen: dat kan niet, daar moet de clubraad tegen optreden.
En ook logisch: de druk op een beter seizoen neemt natuurlijk wel toe. Maar wat is beter mensen? Handhaven in het 2de seizoen vind ik al okay: nooit meer KKD in Breda!
Tony van Heemschut
@Kenner
Ik vind dat het allemaal wel proportioneel moet blijven. Een verhoging van 10% zou wat mij betreft het maximale moeten zijn in één jaar. De meeste mensen hebben een normale CAO en krijgen er een paar procentjes per jaar bij. De rest van het leven wordt ook duurder. En dan is het prima als NAC dit 2 jaar op rij doet om zaken wat recht te trekken. Maar de overgang is wel heel groot zo. Met name op F is het gewoon te stevig, vind ik. Bijna 400 euro voor een “gewoon” plekje op een tribune. Zonder extraatjes, daar zit geen biertje, NAC-bal of sjaaltje bij. En als je nou van F naar de B-Side of G wil, dan kan dit niet want geen plaats.
Ik heb hier echt principieel moeite mee. Als NAC een supermarkt was, ging ik mijn boodschappen ergens anders doen. Het is je club maar de liefde wordt zo wel op proef gesteld.
Brecht Uit
Maar Tony, wij doen het voor jullie!
ELITEPAUPER
Totdat deze hoop met beton deels van de supporters is, gaat het de supporters geen poepgat aan wat de prijzen zijn die betaald worden. Hoogstens de manier van aanbesteden. Daarom vond ik de St.Pauli manier ook zo mooi ipv wat er nu word opgetuigd. Dan kun je als supporters openheid van zaken eisen. Maar dat zal hier in 3voud gebeuren.. dan niet, nu niet en nooit niet….
@....
De druk om te presteren voor NAC wordt nu wel erg groot. Dit blijft natuurlijk alleen goed gaan als NAC ere blijft spelen. Ik maak me wel veel zorgen. Weer blijkt voor mij dat N=B te weinig kapitaal heeft ingebracht. Het is financieel een enorm gesukkel. Ook bv. erg risicovol met betalingen op basis van nacalculatie. De wijze waarop Sydney is binnen gehaald stuitte me ook direct al tegen te borst. Je hebt goals nodig en je haalt iemand voor een flink salaris die ruim 2 seizoenen niet heeft gepresteerd ? Het gaat niet om de namen, maar het gaat erom dat dit allemaal kan! Als je dit alles op rij zet : wie wil in deze organisatie nog investeren ? Van welk geld halen we nieuwe spelers ? Ik zou graag anders schrijven maar dat is onmogelijk.
meneer de uil
Ik snap dat het allemaal zuur klinkt, maar het is wel realiteit.
Nu ga ik een Jantje doen, toen Vrolijk en zijn kompanen de boel kochten zei ik al dat de zakken van hun helemaal niet diep genoeg zijn. Het is fantastisch dat ze er geld instoppen, maar we moeten niet doen of er nu ineens een boekhoorn is binnengelopen. Toen kreeg ik een hoop stront over mij heen (op de andere site). Nu blijkt het echter wel zo te zijn. Geeft helemaal niets, maar zeg dat gewoon.
Als ik het had, had ik ook niet zomaar een paar miljoen in deze bodemloze put gegooid.
Nac mikt op meer dan 20miljoen per jaar aan inkomsten. Ik hoop het oprecht. Dat zal best een keer gehaald worden, maar ga je het jaar erop tegen jong ajax spelen, is het ene grotere klap dan ooit te voren.
harry b.d.
De gebroken beloftes en leugens van NAC=Breda zijn op deze site uitvoerig aan de orde gekomen, onderbouwd en aangetoond. De vorige kliek rond Van Aalst was uitermate onsympathiek, maar als zij iets zeiden hielden zij zich eraan. Zij hadden bijvoorbeeld een grafhekel aan transparantie, zeiden dat ook en lieten daar iedereen verder in smoren. NAC=Breda beloofde transparantie, het te doen “voor jullie”, de beste mensen op iedere positie etc etc prietpraat beeldvorming Zandbergmicrofoon en nog meer kul.
Het geval Meeuwis stond helaas niet op zichzelf. Nog nooit was ons NAC zo’n politieke bende als onder NAC=Breda. Toen het woord coöptatie viel wist bd genoeg. Dit gaat nooit meer goedkomen. Zelfbediening als management principe, als hun sektarische geloof.
De paar persjongens die er nog rondlopen eten uit de hand van de Kerstbomers. De enige die nog wel eens wat kritisch wilde doorgraven moest vertrekken na druk vanuit NAC. Men pruimde de kale Kroaat niet meer. De weldadige rust die zich daarna ontwikkelde was precies wat zij wilden. Zo konden zij onbespied en ongestoord hun wanbeleid voortzetten. Niemand hield ze meer aan hun eigen beloftes, laat staan aan de flagrante schendingen daarvan.
Vriendjespolitiek, handjeklap, A zeggen maar B doen. Het is de rode draad van dit NAC=Breda. En dat, brave mensen, is jammer.
Kenner
@HBD: je mening is duidelijk en of het op feiten gebaseerd kan ik niet beoordelen. Het alternatief was een kloon van Lommel of Troyes worden. Dank god op de blote knietjes dat dat ons bespaart is gebleven. Nu wordt het stadion verbouwd, hebben we een toptrainer en is handhaving in de eredivisie een feit. Kritische noten kraken mag cq moet maar wel op een feitelijke manier. Ik lees alleen maar aannames en meninkjes, het feit is dat ik op het slotakkoord na genoten hebben van een heerlijk eerste seizoen ere divisie met een KKD selectie die in een ultrakorte zomerstop is versterkt met een kwartet nobody’s waarvan niemand wist dat zij NAC in veilige haven zouden brengen (Greiml, Balard, Bielica, Sauer). Winterstopaanwinsten zijn nooit een suc6 gebleken (Bogdanovic uitgezonderd, een peperdure klasbak) in Breda. Sydney en Sowah gaan nu een hele voorbereiding meedraaien dus daar verwacht ik wel wat van het komende seizoen. Luister ook ff naar de spijkerbroekentrainer in de door jullie zo verfoeide podcast van Blauwhof en de Seun of God. Hij lult veel, zoals iedere Belg, maar geen onzin. En da’s lang geleden door een trainer in Breda…..
harry b.d.
Nee Kenner, het alternatief was bijvoorbeeld 3 partijen aan het roer waarvan niemand de meerderheid had. Eén internationale professionele voetbalpartij, één grote investeerder en één regionale/lokale partij. Model Girona. Dat was een inventieve deal geweest. Dit is gekruimel in de marge en niet in het BVN. Nu wordt de club, NAC Breda BV, volgehangen met schulden indien de bouwval wordt aangeschaft, is er geen investeerder meer die de verliescompensatie voor zijn rekening neemt, teelt vriendjespolitiek wierig en zijn we sportief op een punt aanbeland dat het ontzettend zorgelijk is geworden.
harry b.d.
* tiert welig, voordat de mensen weer op het orgel gaan.
Kenner
Het is een doemscenario wat je schetst @HBD waarin ik niet geloof. Noem mij een notoire naïeveling maar gebaseerd op 40 jaar wanbeleid zie ik nu voor het eerst, sinds mijn supporterbestaan, contouren van een club die in rustiger vaarwater wordt gebracht. Daar hou ik me aan vast al blijft het een garantie tot aan de voordeur. Het blijft natuurlijk wel NAC. De mooiste kutclub van Nederland.
ELITEPAUPER
Har, je kan aanblijven komen met het Girona idee, maar daar stond trio Kakkerlak en de kleintjes niet voor open. Dus dit blijven opperen heeft geen nut. De enige weg die kon is gekozen. Om ons uit de handen van de duivel te houden….
harry b.d.
Steeds weer vanuit allerlei geitenpaadjes en zijweggetjes uitkomen bij Sydney=Pierre=ruk helpt de club ook niet vooruit.
Stichting NOAD heeft zich onder druk laten zetten en in die hete periode onder die druk een verkeerde beslissing genomen. Van Aalst had een egoïstisch en slecht idee, die schandalige consultant Crossminds eveneens. Dit had moeten worden bewerkt en gevormd tot een beter idee. Nu stelt iedereen zich passief op en wijst naar een ander waarom er voor ons NAC een niet zo geweldige oplossing uit is gekomen. Want dat laatste kunnen we nu wel stellen.
Een toevalspromotie wordt nu aangegrepen om het eigen beleid te bewieroken. Dat schiet bij bd in het verkeerde keelgat.
Fritz Korbach
Daar zit de crux denk ik, Harry. Welke dingen zijn beleid en komen uit een duidelijke visie en wat is per toeval gebeurd? Geluk dwing je af, maar is ook met de dommen.
Er moet een fundament komen om op door te bouwen. Een molensteen zoals het stadion kan verlichting bieden, mits je alle bouwkundige problemen heel duidelijk hebt en weet wat je kan verwachten. Ik voer liever de komende zomer de discussie over wat NAC wel kan doen, dan over wat er allemaal mis gegaan is. Als we een boek moeten schrijven over alles wat misgegaan is bij NAC, dan hebben we te weinig papier om dat ooit op te kunnen schrijven.
Ik denk dat met de seizoenkaarten een poging gedaan wordt om een deel van het begrotingsgat te dichten. Lijkt me een goeie keuze.
Kenner
Harry, toevalspromotie akkoord, toevoelshandhaving echt niet! En door PiAir en Sydney te blijven steunen (wat ik ook doe trouwens) sta je ook achter N=B. Das nl de enige reden dat PiAir ja zei tegen het pluche. Kortom wie gebruikt hier nou allerlei geitenpaadjes en zijweggetjes om z’n eigen gelijk te halen waar – na analyse – echt geen ruk van blijkt te kloppen? Geeft niet Harry, je zorgt voor reuring, dat mag ik wel al klets je hoofdzakelijk uit je nek 🙂
meneer de uil
Kids,
Het gaat als vanouds. Het komt echt wel weer goed. Tribune zit volgend seizoen weer propvol, er zijn net genoeg centjes binnen geharkt om het jaar uit te spelen, verlies is groter geworden, maar wordt deels gedicht door de inkomsten van de tickets (met nieuwe prijzen). Vd Hecke en banzuzi leveren de overige centjes op. Om dan geheel in de zwarte cijfers te komen gaat er nog een topper uit. Denk daarbij aan greiml, valerius of ballard.
Spelers worden weer over de hele wereld uitgezocht middels computermodellen en videobeelden. Eigen jeugd krijgt in de voorbereiding voor de vorm een kans om vervolgens met derderangs spelers te beginnen aan de competitie. Om iet wat kwaliteit binnen te halen worden 2 a3 spelers gehuurd. Na de eerste 2 wedstrijden komt er nog 1 of 2 spelers binnen die geen contract hebben en niet fit zijn.
Dan begint het weer opnieuw. Handhaven handhaven handhaven is het moto, hoe maakt niet uit.
Komt allemaal goed.
relax
jvt
Je had ook met MC goede afspraken kunnen maken wat bij N=B niet gelukt is (partnerfonds? en echte versterkinge en transparantie). Na de wat gelukkige promotie (op z’n zachts gezegd) en in de tweede transferwindow totaal verkeerd is gehandeld, is het seizoen als een nachtkaart uitgegaan. Iets dat je de trainert ook flink kunt aanrekenen. Met dank aan W2 zitten we er nog in maar oh oh oh, wat zijn er fouten gemaakt en niet zo weinig ook. En wat een teleurstellingen in potjes waar het om te doen was, RKC uit en Groningen en PEC thuis!
We hebben nu een zwakke selectie en verlengen twee zwakke broeders (komt onze rechtsback ooit weer op het oude nivo?) omdat we er schijnbaar 25 moeten hebben.
Nee met MC en hun knowhow en geld waren we nu al zeker van ook 2026/2027 in de ere.
Wie heeft jullie kleding gemaakt dan? Is dat niet net zo’n schande dat je indirect mensen betaalt die onder slechte omstandigheden werken? Dan kun je niks meer. En de kleur van de shirtjes was hetzelfde gebleven alleen hadden we dan wel een scorende spits, prachtige voorzetten, schitterende scharen en subtiele hakjes, samen met een stuk onverzettelijkheid en scherpte want zo’n trainer krijg je dan.
Ongelofelijk slechte beslissing maar als je alleen voor indrinken komt maakt het allemaal niks uit.
leeuw
Moeten we tevreden zijn met die “supporters” alleen reageren met negatieve en ook denigrerende opmerkingen en niet aanhalen wat er goed is gegaan.
Waardeloze gasten zijn het en hebben geen enkele waarde hiermee.
Jammer jammer, maar de echte supporters mogen vooral niet blij zijn met het behoud in Ere Divisie.
Want dan zijn het juich aapjes, maar liever dat dan stinkdieren, brrrrrr!!
Beultje.
Jvt…
Hou een keer op met je MC..
Dat is het gelukkig niet geworden.
En dat word het hoop ik nooit.
Welke echte NAC supporter zou dat willen ?
Bredaaaa
beultje hou een keer op met je iri gedrag op deze site.
Beultje.
Bredaaa..
Ga je je seizoenkaart verlengen ?
Nee Corne ik koop nog niet eens ooit een kaartje…
Maar wel het meeste commentaar hier 1 minuut na de wedstrijd
Leveren..
Bredaaaa
wat ben jij kinderachtig zeg. Een volwassen vent (denk ik) die zich als een kleuter gedraagt.
Beultje.
Kleuter gedrag ik lees hier niet anders van jou vrienden..
meneer de uil
MC bracht in ieder geval goede spelers hierheen. pompte nog wat geld in de trainingsfaciliteiten en een kok. Prachtige spelers mogen aanschouwen. Je creëert geen waarde in het team, maar als je het beperkt tot een paar spelers, zou ik zo weer terug gaan naar MC. Zomaar een paar ‘nietige’ spelers uit de MC koker. Pablo Mari, Angelino, manu Garcia, Ambrose, fiorini, unal.
Geld genoeg, spelers genoeg. wat wil je nog meer? Het nadeel is wel dat ze deels bepalen wat er gebeurd. Dus ze eisen dat er van de 5 spelers in de selectie, er 3 spelen. Voor dat geld en zulke spelers zal ik dat zeker toestaan.
Ok, er zijn ok een paar spelers binnen komen wandelen die nog niet zelfstandig kunnen strikken. Zoals die Brown.
Nu moet ik oppassen dat Beultje niet boos wordt.
leeuw
Bredaaaa, laat Beultje in zijn waarde zoals jij jezelf waardevol vind.
jvt
En zo is het. Wat heeft menigeen genoten van een paar exceptionele spelers van MC.
En we kregen zelfs nog geld bij toen de net toegewezen topkeeper plots terug moest. Nu krijgen we keeper Kortsluiting en een Kuijpers als rechtsback en huren Duitse talenten die niets toevoegen.
Wat een verschil.
Een mix van super talent, voetbalverstand en af en toe een misser ipv af en toe raak.
MC is gewoon schofterig bedankt na al die jaren van profijt.
die ne gast
@meneer de uil
Horsfield, Greg Leigh, Barker, Smith-Brown, Faupala, Rösler…
Beultje.
Uiltje.
Word niet boos .
Ik heb zeker ook genoten van de spelers die via MC in BREDA kwamen voetballen.
Maar om je ziel te verkopen aan MC ?
Nee niet aan mij besteed.
Dan maar rustig opbouwen zoals het nu gaat..
Tony van Heemschut
Met die hele bak aan MC spelers haalden we in ons beste jaar één puntje meer dan dit seizoen. En daar zaten ook absolute zaadpotten tussen, dus laten we dat ook even relativeren. De rose bril is altijd binnen handbereik. Afhankelijk van of het in iemands straatje past.
We gaan het allemaal zien. De verbouwing, het financiële plaatje, de selectie, er is nog heel veel te doen. En onrust is nooit ver weg.
emilius
Och begint het MC gezeik weer. Man man man dacht dat we van dat gezeik af waren…. Lekker een satelliet worden…… Nog niet misschien. Hup NAC
emilius
Och begint het MC gezeik weer. Man man man dacht dat we van dat gezeik af waren…. Lekker een satelliet club worden…… Nog niet misschien. Hup NAC
@….
Eens met onze Spaanse Leeuw 16.05, maar laat dit voor alle reageerders gelden. Betreffende MC. Enkele clubs maken de fout dat als MC er een meerderheidsaandeel pakt dat ze dan zelf niets meer hoeven te doen. En ze gaan met de handen over elkaar. Dat werkt natuurlijk maar even. Maar veel clubs doen het met de hulp van MC goed. Waarom geen tussenweg bij NAC waar volgens mij niemand iets op tegen kan hebben ? Start opnieuw een samenwerkingsverband met MC. Fout is indertijd geweest die samenwerking niet te onderhouden toen Smulders moest vertrekken.
Tony van Heemschut
Grote investeerders zijn er niet waardoor de kleinere sponsoren en supporters nu meer op moeten brengen dan bij andere clubs. Massa=kassa en van daar uit wil men de gaten in de begroting opvangen. En de begroting laten groeien. Dit lukt zo lang je af en toe een transfermeevaller hebt en in de eredivisie blijft en dat wordt nog een hele kluif.
Ik snap wat ze aan het doen zijn maar vind het ongelooflijk jammer dat het maar niet lukt om investeerders te vinden die er achter gaan staan. Aan de andere kant is het ook logisch, NAC is een lastige club met teveel machtsspelletjes en niemand wil geld in een bodemloze put steken.
Ik hoop dat het goed komt, maar als we de komende jaren een keer degraderen hebben we denk ik een heel groot probleem. Dan kan je heel ver wegzakken en zelfs je licentie kwijtraken.
Tony van Heemschut
@ @….
De business modellen in het voetbal zijn aan het veranderen, constructies zoals die van MC liggen onder druk door veranderende wetgeving. o.a. het Diarra-Arrest. Je kan ondertussen ook wel concluderen dat o.a. Lommel en Troyes niet echt stappen hebben gezet. Door veel te veel verloop in selectie en wisselende kwaliteit van spelers. Dat stagneert gewoon je groei als club. Je kan nooit eens doorbouwen op iets.
Slim samenwerken is uiteraard prima, maar dit kan ook met een mooie Duitse topclub. Qua ethiek, eigenaarschap en cultuur heb ik het niet zo op de Engelse Megaclubs met investeerders uit het Midden-Oosten. Voor mij is Manchester City een gepasseerd station. NAC kan beter verder kijken. Dortmund vind ik qua afstand, statuur en clubkleuren een mooie keuze.
@….
Beste @ meneer de Uil. Ik vind dat tussen uw reacties van 9.27 en 13.24 veel discrepantie zit. Ik lees in uw teksten met regelmaat “ de situatie is best zorgelijk “ waar ik het mee eens ben , maar ook heel dikwijls “ het komt wel goed maak je niet zo dik …” wat ik toch wel betwijfel. Maar u heeft uw sponsorschap volgens eigen schrijven opgezegd ? Dat is best, denk ik , een emotionele beslissing die je niet zo maar doet. Of zie ik dat verkeerd ? Een deel van uw reacties intrigeert me ook. Ik begon de ‘meneer de uil reacties’ steeds meer te waarderen omdat er een mooi stukje spontane creativiteit in schuilt. Het was gelijktijdig verbindend en polariserend. In ieder geval apart.
Brecht Uit
Gelukkig geen MC dus
Grote investeerders zijn er niet dus
Het is rustig in de pers dus
Ik zit in het stadion en jij niet dus
Er was geen alternatief dus
Jij reageert 1 minuut na de wedstrijd dus
Grote investeerders zijn er niet dus
Jij twijfelt of je je seizoenskaart gaat verlengen dus
Dus is het allemaal geweldig wat er gebeurt. Keep on dreaming. Waar is Blanco als je hem nodig hebt?
PrideoftheSouth
En ik kwam hier als Oosterhout en toen draaide ik zowat door dus
Nu ben ik terug als Brecht uit. Dus.
Demo
Had City NAC maar wel overgenomen.
Ik had daar geen problemen mee gehad.
Hamster
Heerlijk genoten van Angelino, Manu en Ambrose. Geweldig elftal vol huurlingen, waarmee we Europee…. oh wacht ff, waarmee we 1 punt meer haalden dan dit seizoen een in de laatste wedstrijd tegen Heerenveen ons veilig speelde.
Om daarna meuk van MC te krijgen waardoor we weer degradeerden. Heerlijke tijden waren dat
Fritz Korbach
Voetbal is in de basis toch entertainment. Zulke jongens zullen me langer bijblijven dan Oldrup Jensen, Kongolo of de saunaboys (de bijnaam is wel gebleven wie het waren niet).
Onze bingokaart is weer vol. We hebben alle onderwerpen waar we anders over denken weer gehad. Zag gisteren Devin Haen ballen, vond hem een goeie indruk maken. Zou het mooi vinden als Dort of Telstar terugkomen in de Eredivisie. Dan heeft NAC meer kans op lijfsbehoud.
meneer de uil
@ 18:13
Dat was ook sarcastisch bedoeld.
die ne gast 16:50
Horsfield, Greg Leigh, Barker, Smith-Brown, Faupala, Rösler… dat waren sterren ja. Nou we hebben iig gelachen met die Barker. Die werd nadat hij er in kwam binnen 10 minuten al weer gewisseld door onze indiaan. Hahahah. dat was echt humor.
harry b.d.
We zijn in 2019 gedegradeerd omdat Smulders in de zomer van 2018 gebruik maakte van een compleet toezichtvacuum. Gielen was met vakantie en Justin wilde zijn Eindhovense vriend niet voor de voeten lopen. Smulders riep tegen iedereen die het maar wilde horen dat NAC het nu zelf ging doen. Hij wilde ‘de afhankelijkheid’ van City afbouwen. Want ons NAC had soms wel 4 City spelers tegelijk in de basis staan.
Smulders irriteerde hiermee de mensen in Manchester. Helaas voor hem en de hele club haalde hij vervolgens meuk. Plus een trainer die er geen chocola van kon maken. In die zomer van 2018 is zoveel fout gegaan waardoor ons NAC nog jarenlang gedupeerd is geweest. Gek eigenlijk, dat 1 van de acteurs van toen nu een RvC zetel heeft. Een alibi rolletje over Verbinding & Communicatie. Stelt niks voor en hij houdt zich overigens al maanden schuil.
Wanneer maakt NAC het vertrek van Vd Bergh bekend?
Marina Alta, rustig zomer weer, 20 graden reeds.
@….
@TvH18.06. Eerste deel van uw reactie heeft regelmatig te maken dat overgenomen clubs het laten gebeuren. Lommel ken ik situatie goed. Hadden zonder MC zeker niet meer bestaan ! Die factor speelt ook bij veel clubs. Lommel leeft wel en komt denk ik wel terug. Zaten op een doelpunt van promotie. Zijn toen ingestort als Roda. En ze kregen inderdaad te wisselende kwaliteit spelers. Met het tweede deel van reactie dik eens. Samenwerking met andere geschikte club ook prima.
@….
Bij MC varieerde de spelers van hun van zeer goed tot spelers die niet mee kunnen. En nu variëren de spelers die we halen van zeer goed tot spelers die niet mee kunnen. Spelers van MC gratis. Nadeel : van spelers van MC ben je geen eigenaar (maar je deelt wel in eventuele transfersom, soort provisie.) Een overname door MC voor ons NAC zie ik niet zitten. Samenwerkingsverband met een topclub , goed uitgewerkt, zie ik zeer zeker zitten.
&….
….varieerden….
harry b.d.
Een ontzettend slecht interview met de Belgische spijkerbroekentrainer op de propagandazender nac.nl. Terwijl er veel urgente vragen zijn verzandt dit praatje in een oppervlakkig en obligaat niemendalletje. Het enige concrete dat er uitkomt is dat hij 2.5 week vakantie gaat vieren in Italië. Met vriendin, maar ongetrouwd, of gaat Carl daar op de spijkerbroekenknietjes? Dan moet Maasje hem niet net bellen, want hij zal bereikbaar zijn. Of gaat het net zo als Maurice, die voor 17.00 niet gebeld wilde worden want tot die tijd lag hij nog met zijn ballen op het strand van Ibiza.
Welke volgende speler zal in een bijzinnetje worden afgeserveerd op nac.nl?
ELITEPAUPER
Als Jan vd B een “stapje hogerop” wil maken en er zijn clubs die voor zijn jaarcontract de prijs willen aftikken. Strik er om en bedankt Jan. Heb hem er graag bij, maar niemand is onmisbaar…. Las ergens een gerucht van een CV waar NAC oren naar had, die me ook zeer bruikbaar en met restwaarde leek.
harry b.d.
Het Rat Verlegh biedt op dit moment een trieste aanblik. De heilige grasmat is volledig ontheiligd en in de blubber en modder trekken tractoren en graafmachines hun ranzige rondjes. De aangewezen projectleider is in geen velden of wegen te bekennen en zit lekker droog met de voeten op het bureel. Binnenkort ook zijn vakantie.
Het Beleg van Verlegh heeft ruim een maand stil gelegen. Onzinverhaaltjes over afvinken en op de achtergrond dingen doen waren er alleen voor de Bühne. Er was en is geen overeenstemming over de prijs. De leugen hierover op een sociaal medium kwam uit de bekende reclamehoek.
meneer de uil
de projectmanager dhr. Leon. Komt normaliter nooit buiten. Die wist als facilitairmanager niet wat er gebeurde op de werkvloer. Het is goed dat de Dwerg zo gek is om alles te regelen, anders had het al lang in de soep gedraaid. Ik zou trouwens ook niet weten waarom hij daar exact aanwezig moet zijn. Ik was er gisteren en zag een soort van oorlogsgebied. Ze zijn er trots op dat er 16uur gewerkt wordt op n dag. Dat zijn voor ons als ondernemers heel normaal.
No worries
Als Jan zichzelf substantieel kan verbeteren en NAC er mooi bedrag voor krijgt kan ik daar prima mee leven.
Beter dit ipv een scheef salarishuis wat het openbreken van een contract zoals dat van een Valerius beperkt.
Eerder “onthulde” ik al dat Hoefkens blijft, na de laatste Hoefcast kan daar ook geen twijfel meer over zijn.
Prettig om zijn filosofie over het activeren van de hele spelersgroep en het activeren van de jeugd te horen.
Geduld en visie trek ik beter dan die “ik heb ook geen idee” analyses van zijn voorganger.
meneer de uil
Nu we toch met de transfer geneuzel zitten.
Een verassende, maar zeer interessante naam. Een belg die uit de koker komt van man city. Hij heeft gekozen voor de centen in de zandbak, maar heeft nu geen club dit jaar volgens mij. Centrale verdediger. Is dus gratis.
Jason Denayer.
No worries
Veel komt er niet terug uit de zandbak met een hoge motivatie en daarna nog een glansrijke carrière.
Zijn cv van voor VAE is natuurlijk NAC overstijgend. Oud internationaal van het toenmalige grote België, 29 jaar en rechtsbenig, wel 6cm kleiner dan Jan.
Bonus is de mooie naam voor creatieve stadionsupporters.
PrideoftheSouth
MdU: inderdaad gratis, maar wel langdurig geblesseerd. Sinds januari al niet meer gespeeld.
Een Greiml-scenario kan natuurlijk, en zou prachtig zijn! Maar ik denk eigenlijk dat een jongen als Denayer (29 jaar, Galatasary, OL, Sunderland (toen nog PL), Celtic, ManCity op zijn CV, 35 interlands bij de Rode Duivels en mogelijk nog ambities op dat vlak) is te porren voor onze club, hoe prachtig die ook is.
Daarbij gaat hij waarschijnlijk lachen om wat wij hem financieel te bieden hebben; zo’n slecht salaris heeft hij waarschijnlijk nog nooit gehad!
harry b.d.
Bij NAC wordt traditioneel beter betaald dan de directe concurrentie, zoals de kruiken, RKC etc. Slecht wordt er zeker niet betaald. Er zijn altijd uitzonderingen, vaak het gevolg van zwak management. Zo’n Valerius wordt wel onderbetaald voor wat hij heeft laten zien. De ruzie over zijn contract op de achtergrond is niet mis. Maasje heeft met al die eenzijdige opties een automatisme in de kostenbasis van de club ingebouwd die men helemaal niet kan waarmaken. Dat is een groot probleem, die automatische +25%. Daarom gaat niemand met zo’n clausule een verlenging krijgen. Bij hoge hoge uitzondering mag er misschien nog 1tje door, maar tegen de zelfde condities als nu, zeker niet tegen nog eens + 25%, welke verwachting natuurlijk wel gewekt is bij de speler door de junior TD.
Het woord Geldwolf is een soort hondenfluitje bij ons NAC. Dan weet je het wel.
Volksclub NAC
Met het vertrek van Omarsson laten ze de enige die, samen met Sauer, doelpunten kan maken nu gaan.
Samen met Jan vd Bergh ook nog een speler die altijd inzet heeft.
Gelukkig zitten we zeker nog een jaar opgescheept met Sydney.
No Worries
Wie heeft het hier over een geldwolf?
Na de vele blessures in het vorige seizoen heeft de staf in Zundert zich meer dan goed herpakt. Dit opent de deur voor (te) goede spelers die op zoek zijn naar rehabilitatie.
Als we hier maar niet in doorslaan, we moeten geen Jellinek voor slechte knieën worden.
PrideoftheSouth
@Volksclub: volgens mij is er nog helemaal niet gezegd dat Omarsson gaat vertrekken, die deur staat nog op een kier. Persoonlijk zou ik niet rouwig om zijn vertrek zijn; leuke kerel en onze topscorer, maar hij heeft er ook niet genoeg gemaakt en gecreeerd afgelopen seizoen. NAC moet op zoek naar een spits die op jaarbasis minstens een stuk of 15 G+A in petto heeft. Niet vreemd dat er doorgeselecteerd zou worden, in mijn ogen.
meneer de uil
Die jongen heeft gewoon geen contract meer, daarom speelt hij niet. Met zulke gasten moet je hopen dat ze even terug komen om hun carrière weer leven in te blazen. Je ziet het steeds meer voorkomen dat spelers niet eindeloos gaan bedelen in topcompetities, maar naar Belgie en Nederland terug komen om 1 a 2 jaar te ballen om vervolgens weer te vertrekken. Ik ben het dus helemaal eens met No worries.
meneer de uil
Voorlopig de laatste: nog 1 voor in de boeken. Elayis Tavşan.
24 jaar, leuke speler. Heeft een verleden bij nek. Is verhuurd aan serie B club en gaat serie A niet halen. Nog een jaartje verhuren aan NAC?
Nacorakel
Het is net of je de overlijdensadvertentie van NAC zit te lezen. Zuur en bitter zijn over werkelijk alles. De bingokaart is weer vol; het fantastische aantal van meer dan 150 reacties is weer behaald. De anti-brigade; tegen alles en vooral voor chaos.
Man man, wat een zuigende ellende
No worries
Tavşan, dat is die werkweigeraar bij NEC. Na Omgba ben ik wel genezen van gasten die zichzelf groter vinden dan de club waar ze voor spelen.
Kan zeker ballen, geen twijfel maar ze laten hem ook niet voor niets uit zijn contact lopen.
Lennon
Pride,
Van Schuppen zit bij Eindhoven op 11 goals en 12 assists en dat is niet eens een centrale spits..
Op de positie van CAM had ik m afgelopen seizoen wel zijn kans willen zien krijgen.
Denk ook dat Hoefkens er graag een speler op die positie bij had gehad.
harry b.d.
Garbett werd zogenaamd teruggezet naar de O21 omdat hij geen positieve ontwikkeling had laten zien in de eerste seizoenshelft.
NAC heeft er alles aan gedaan om hem af te schermen van de buitenwereld. Hij had de facto een spreekverbod. Anno 2025. Dan weet je wel dat er meer speelt, dan deze drogreden. Want als we het over ontwikkeling hebben, dan geef je Roy Kortsluiting geen nieuw contract. En dan had het halve elftal nu bij de O21 moeten spelen.
Nee, NAC doet weer eens aan ‘pseudo transparantie’, zoals een van de busgangers in Alicante zei. Omarsson em Oldrup, de twee golfvrienden, worden ondertussen aan het lijntje gehouden. Dat is verre van chique.
Kaied, Garbett, Janošek, Kuijpers. NAC moest er voor in de buidel tasten. Transfersommen geactiveerd. Afschrijvingkjes derhalve. Met dank aan de junior TD.
No worries
Tja Orakel, de rancuneuze pingpong leugenaar, afgedankte skandaalbankier, en opritwijzer maakt fatsoenlijke gesprekken over onze club haast onmogelijk.
Nu mag de trainer weer niet op vakantie , staat Valerius met anderhalf been buiten en mag Garbett zijn werkgever niet in discredit brengen (waar mag dat wel?)
Het is allemaal erg verheffend.
Morgen gaat het weer over de Stak, de verherverbouwing en de zitkuil.
Zijn ze in Zwitserland misschien ook aan het bezuinigen op de ggz?
PrideoftheSouth
Lennon, helemaal eens. Jongen van de club, talentvol en maakt nu een snelle ontwikkeling door. Wat zou ik die graag weer terug zien in een NAC-shirt.
Rens
Ome Karel zal een groot deel terug verdienen met het verbouwen van het stadion en ook de andere factureert fors aan NAC. In hoeverre kan je dan spreken over investeerders of echte club mensen?
Tony van Heemschut
Welkom in de voetbalwereld mensen. Waar contracten aflopen en spelers, zaakwaarnemers en clubs in een soort Mexican standoff zoeken naar het beste dealtje. Als je denkt dat dit alleen bij NAC gebeurt dan heb je boter op je hoofd. Of loop je te stoken.
harry b.d.
Ivo van Heemschut – een groot aantal supportertjes wil nu eenmaal worden beinvloed door van die sentimentele lulverhalen op nac.nl, via de Zandbergmicrofoon of de ZLTO xylofonist. Die willen niet zelf nadenken. Die willen een N=B vlaggetje tussen de knuisjes houden en vooral meelopen met en in de voorgegeven takt en pas. Vooral niet tegendraads, ook niet saamhorig en al helemaal niet bourgondisch.
Brecht Uit
Ah Ivo is ontmaskerd
Portugeese NACcer
Ik ga het hier toch even melden. Ik zie net op Twitter/X dat grote NAC-supporter / NAC-twitteraarster Monica / Mo / Mootje / @Mootje01 is overleden. Ik kende haar een heel klein beetje uit het echte leven, maar vooral uit het digitale riool X, waar zij een van de weinige redenen was dat ik daar nog wel eens kwam. Zo vol hartstocht over NAC en voetbal en de laatste tijd ook over haar ziekte. Ik wens hierbij haar René en haar familie en vrienden heel veel sterkte met dit verlies. Hup NAC, Hup Mootje!
Tony van Heemschut
@Portugees
Ik volgde haar ook, toen ik nog op Twitter zat. En heb haar ook wel eens kort gesproken bij NAC. Een vrolijke, vriendelijke vrouw. Wat bleef ze moedig en optimistisch tijdens haar ziekte.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden en haar vrienden bij F7.
Omroep Brabant maakte vorig jaar een mooi item met haar.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4480112/mootje-herstelde-van-kanker-en-ziet-haar-nac-nu-promoveren
@….
@PN 20.19 bedankt voor je mooie doch droevige bericht
! René , familie en vrienden van Mo sterkte ! Mo RIP.
harry b.d.
Brecht – zijn stokpaardje ‘Mexican standoff’ gave him away.
@….
Sowieso is het niet sterk als mensen alles af doen in de trant van “ … dit gebeurt echt overal… “. Dooddoener met de bedoeling alles gemakkelijk goed te praten. Andersom schiet alles afkraken ook niet echt op.